ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2022 року м. Житомир справа № 240/1688/21
категорія 111020300
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Липи В.А., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Житомирській області до Товариства з додатковою відповідальністю "Житомирдезактиваціябуд" про стягнення податкової заборгованості,
встановив:
Головне управління ДПС у Житомирській області звернулося до суду з позовом, у якому просить стягнути з Товариства з додатковою відповідальністю "Житомирдезактиваціябуд" податкову заборгованість у сумі 65 024,63 грн. з рахунків у банку, що обслуговують платника податків, з підстав порушення норм податкового законодавства.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що товариство перебуває на обліку у ГУ ДПС у Житомирській області і є платником податків і зборів та за ним рахується податкова заборгованість у сумі 65 024,63 грн., яку позивач просить стягнути з рахунків відповідача у банках обслуговуючих платника.
Справу призначено до розгляду у порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач у строк, визначений ч.5 ст.162, ч.1 ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) та встановлений ухвалою суду відзив на адміністративний позов не надіслав.
Частиною шостою статті 162 КАС України визначено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до норм ст.ст.257,262 КАС Українидана адміністративна справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.
Товариство з додатковою відповідальністю "Житомирдезактиваціябуд" зареєстроване та перебуває на обліку як платник податків у ГУ ДПС у Житомирській області.
Як встановлено із матеріалів справи, за Товариством з додатковою відповідальністю "Житомирдезактиваціябуд" рахується податковий борг у розмірі 65 024,63 грн. У зв`язку із не сплатою грошового зобов`язання у встановлені Податковим кодексом України граничні строки, податкове зобов`язання у розмірі набуло статусу податкового боргу.
Сума заборгованості також підтверджується наявним у матеріалах справи зведеним розрахунком, копіями самостійно поданих відповідачем податкових декларації.
Оскільки суб`єктом господарювання податковий борг у добровільному порядку самостійно сплачено не було, позивач звернувся із вказаним позовом до суду щодо його стягнення у судовому порядку.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Статтею 67 Конституції України проголошено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).
Статтею 16 Податкового кодексу України визначено, що платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 ст.14 Податкового кодексу України встановлено, що грошове зобов`язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня.
Відповідно до пп.20.1.24 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частки.
Головне управління ДПС у Житомирській області є територіальним органом Державної фіскальної служби, підпорядковується ДПС України та забезпечує реалізацію повноважень ДФС на території Житомирської області. Відповідно до покладених на нього завдань здійснює, в тому числі, погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не зарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів, звертаються до суду у випадках передбачених законодавством.
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року. Платники податків подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточним рік за формою, встановленою у порядку передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. Податкове зобов`язання щодо плати за землю визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю/ щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. (п.287.3 ст. 287 Кодексу).
Відповідачем подано податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 14 286,67 грн (залишок несплаченої заборгованості становить 14 228,16 грн.) та не сплачено в строки, визначені Кодексом (уточнюючий розрахунок від 09.02.2018).
Крім того, за відповідачем рахується заборгованість з плати земельного податку з юридичних осіб на загальну суму 34 298,26 грн, оскільки товариством подано податкову декларацію з плати за землю, самостійної визначено грошове зобов`язання в сумі 34 298,26 грн та не сплачено в строки, визначені Кодексом (уточнюючий розрахунок від 09.02.2018).
Згідно з п.п.133.1.1п.133.1ст.133 ПК Україниплатниками податку на прибуток підприємств - резидентами є суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.
Порядок обчислення та сплати податку на прибуток підприємств визначенийст.137 ПК України.
Так, відповідно до п.137.1. ст.137 ПК України податок податку на прибуток підприємств нараховується платником самостійно за ставкою, визначеноюстаттею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зістаттею 135 цього Кодексу.
Відповідно до п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Судом встановлено, щоза відповідачем рахується податковий борг зі сплати податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на загальну суму 16498,21 грн, в т.ч.12813,67 грн-основний платіж та 3684,54 грн-штрафна санкція.
Відповідачем подано податкову декларацію від 20.04.2018 з податку на додану вартість, де самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 4 438,00 грн. (залишок несплаченої заборгованості становить 4 361,67 грн) та не сплачено в строки, визначені Кодексом.
Відповідачем подано податкову декларацію від 21.05.2018 з податку на додану вартість, самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 2529,00 грн. та, не сплачено в строки, визначені Кодексом.
Подано податкову декларацію від 18.06.2018 з податку на додану вартість, де самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 295,00 грн та не сплачено в строки, визначені Кодексом.
Подано податкову декларацію з податку на додану вартість самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 1 301,00 грн та не сплачено в строки, визначені Кодексом.
На підставіакту перевірки №5893/06-30-51-12/03061166від 27.06.2018 встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних та нараховано 237,50 грн. - штрафна санкція (податкове повідомлення -рішення №0083335112 від 06.08.2018).
На підставі акту перевірки №6693/06-30-51 - l2/03061166 від 03.08.2018 встановлене порушення строку сплати суми грошового зобов`язання та нараховано 192,37 грн. - штрафна санкція (податкове повідомлення - рішення №0096605112 від 18.09.2018)
На підставі акту перевірки №8336/06-30-51-12/03061166 від05.10.2018 встановлене порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригуванні до податкових накладних та нараховано 878,00 грн. - штрафна санкція (податкова повідомлення - рішення-№0125085112від 16.11.2018).
На підставі акту перевірки №423/06-30-51-12/03061166 від 18.01.2019 встановлено порушенні гл.2 пп.49.18.1 п.49.18 ст.49, п.203.1 ст.203 Кодексу та нараховано 170,00 грн. - штрафна санкція (податкове повідомлення- рішення №0026595112 від 04.03.2019 .
Товариством подано податкову декларацію з податку на додану вартість,самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 3 193,00 грн. та не сплачено в строки, визначені Кодексом.
На підставі акту перевірки №3638/06-30-51-12/03061166 від 27.03.2019 встановлено порушення гл.2 пп.49.18.1 п.49.18 ст.49, п.203.1 ст.203 Кодексу та нараховано 1 020,00 грн. - штрафна санкція (податкове .повідомлення - рішення №0062385112 від 08.05.2019.
На підставі акту перевірки №3637/06-30-51-12/03061166 від 27.03.2019 встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних та нараховано 166,67 грн. - штрафна санкція (податкове повідомлення рішення №0062345112 від 08.05.2019).
Відповідачем подано податкову декларацію з податку на додану вартість, самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 214,00 грн та не сплачено в строки, визначені Кодексом.
На підставі акту перевірки №5429/06-30-51 -12/03061166 від 03.05.2019 встановлено порушення гл.2 пп.49.18.1 п.49.18 ст.49, п.203.1 ст.203 Кодексу та нараховано 1 020,00 грн - штрафна санкція (податкове повідомлення - рішення №0082615112 від13.06.2019)
Відповідачем подано податкову декларацію від 15.09.2019 з податку на додану вартість, самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 23,00 грн. та не сплачено в строки, визначені Кодексом.
Відповідачем подано податкову декларацію від 18.10.2019 з податку на додану вартість, самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 897,00 грн. та не сплачено в строки, визначені Кодексом.
Відповідно до пункту 58.2 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п. 58.3. ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеномустаттею 42 цього Кодексу.
Пунктом 42.2. статті 42 ПК України передбачено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
З матеріалів справи вбачається, що податкові повідомлення-рішення були рекомендованими листами надіслані на адресу Товариства, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Однак, рекомендовані листи, яким вказані податкові повідомлення-рішення були надіслані відповідачу, повернулись на адресу контролюючого органу із зазначенням в довідках Укрпошти причини повернення: "за закінченням встановленого строку зберігання.
Відповідно до абз. 6 п.42.4. ст. 42 ПК Україниу разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Згідно з абз. 3 п.58.3 ст. 58 ПК Україниу разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
З огляду на положення абз. 6 п.42.4. ст. 42та абз. 3 п.58.3. ст. 58 ПК Україниподаткові повідомлення-рішення вважаються врученими Товариству.
У відповідності до підпункту56.17.5пункту56.17статті56 ПК Українидень закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.
Доказів того, що дані податкові повідомлення-рішення оскаржувались відповідачем в адміністративному та/чи судовому порядку матеріали справи не містять, а отже визначене у них грошове зобов`язання зі штрафних санкцій за платежем з податку на прибуток приватних підприємств в загальному розмірі3684,54 гривень є узгодженим.
Відповідно до абзацу першого п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Абзацом першим п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Позивачем відповідно до положень на адресу товариства з додатковою відповідальністю "Житомирдезактиваціябуд" надсилалася податкова вимога від 08.02.2018 форми "Ю" № 1487-17 на суму 2582,20 грн.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідач відзив на позовну заяву у строк, встановлений судом, не подав та про причини не подання відзиву суд не повідомив.
Враховуючи наведене, а також те, що на час розгляду справи заборгованість не сплачена, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Житомирській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Враховуючи положення ч.2 ст.139 КАС України та відсутність судових витрат суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати по сплаті судового збору, понесені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 5, 139, 242, 245, 246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
вирішив:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Житомирській області (вул. Ю.Тютюнника, 7, м.Житомир,10003, код ЄДРПОУ 43142501) до Товариства з додатковою відповідальністю "Житомирдезактиваціябуд" (вул. Велика Бердичівська, 114, м.Житомир, 10002, код ЄДРПОУ 03061166) про стягнення податкової заборгованості - задовольнити.
Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з додатковою відповідальністю "Житомирдезактиваціябуд" на користь Головного управління ДПС у Житомирській області податковий борг у розмірі 65 024,63 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя В.А. Липа
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2022 |
Оприлюднено | 18.07.2022 |
Номер документу | 105262680 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Липа Володимир Анатолійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Липа Володимир Анатолійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Липа Володимир Анатолійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Липа Володимир Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні