Справа № 420/4801/22
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2022 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження в місті Одесі справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області у формі листа про повернення стягувачу ОСОБА_1 виконавчого листа від 10.11.2021 року у справі № 420/12877/21, виданого Одеським окружним адміністративним судом; зобов`язати Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області прийняти виконавчий лист від 10.11.2021 року у справі № 420/12877/21, до виконання та здійснити дії направлені на виконання такого виконавчого листа з урахуванням висновків, яку будуть надані судом.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що на виконання рішення у справі № 420/12877/21 Одеським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист від 10.11.2021 року щодо стягнення судових витрат, який був направлений до Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області, однак його було повернуто у зв`язку з тим, що боржник не обслуговується органами казначейства. Оскільки з пояснень наданих органу казначейства Подільська міська рада не обслуговується в казначействі, а значить не має відкритих рахунків, то виходячи з вимог Порядку № 845 орган казначейства повинен надіслати боржнику вимогу із зобов`язання здійснити дії, спрямовані на виконання рішення суду та пошук відкритих асигнувань, а також направити запити для встановлення відповідних даних із зазначенням строку надання відповіді.
Представником відповідача Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову та вказує, що після попереднього розгляду виконавчого листа від 10.11.2021 року у справі № 420/12877/21 було встановлено, що рахунки такої установи як Подільська міська рада Подільського району Одеської області з яких можливо було б здійснити безспірне списання органами казначейства відсутні. пп. 3 п. 9 Порядку № 845 передбачено, що орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень. При цьому, Казначейство на власний розсуд позбавлено можливості визначати належного боржника та вживати заходи передбачені Порядком № 845 відносно Виконавчого комітету Подільської міської ради Подільського району Одеської області.
Ухвалою суду від 16 травня 2022 року спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2021 року по справі № 420/12877/21 визнано протиправною бездіяльність Подільської міської ради Подільського району Одеської області при розгляді клопотання ОСОБА_1 від 06.06.2021 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,00 га у власність для ведення особистого селянського господарства; зобов`язано Подільську міську раду Подільського району Одеської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 06.06.2021 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,00 га у власність для ведення особистого селянського господарства; стягнуто з Подільської міської ради Подільського району Одеської області (код ЄДРПОУ 33909986) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 1000,00 грн.
10 листопада 2021 року на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2021 року по справі № 420/12877/21 видано виконавчий лист в частині стягнення з Подільської міської ради Подільського району Одеської області (код ЄДРПОУ 33909986) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 1000,00 грн.
06 грудня 2021 року ОСОБА_1 звернувся до Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області із заявою щодо стягнення коштів за рішенням суду, до якої додав виконавчий лист від 10.11.2021 року № 420/12877/21 (а.с. 57).
08 грудня 2021 року Управлінням Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області повернуто ОСОБА_1 оригінал виконавчого листа від 10.11.2021 року № 420/12877/21 без виконання, оскільки боржником визначено Подільську міську раду Подільського району Одеської області, яка не обслуговується органами казначейства (а.с. 58).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення визначає Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 р. № 845.
Відповідно до п. 2 Порядку № 845 безспірне списання - операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів; боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання.
Згідно п. 3 Порядку № 845 рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Пунктом 6 Порядку № 845 визначено, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб: заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка (у разі наявності - довідку банку), назви банку, його МФО та коду ЄДРПОУ, номера рахунка (поточний, транзитний, картковий), прізвища, імені, по батькові (повне найменування - для юридичної особи) власника рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних для пересилання коштів через підприємства поштового зв`язку, що здійснюється за рахунок стягувача (прізвище, ім`я, по батькові адресата, його поштова адреса (найменування вулиці, номер будинку, квартири, найменування населеного пункту, поштовий індекс), реквізити банківського рахунка поштового відділення); оригінал виконавчого документа; судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності); оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету (у судових рішеннях про стягнення коштів з відповідного бюджету). До заяви можуть додаватися інші документи, які містять відомості, що сприятимуть виконанню рішення про стягнення коштів (довідки та листи органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, або органів місцевого самоврядування, рішення органів досудового розслідування та прокуратури тощо).
Відповідно до п. 8 Порядку № 845 органи Казначейства після надходження документів, зазначених у пунктах 6 і 7 цього Порядку: 1) приймають їх до розгляду та реєструють відповідно до вимог організації діловодства. На заяві стягувача про виконання рішення про стягнення коштів (супровідному листі керівника відповідного органу державної виконавчої служби) зазначається дата надходження і вхідний номер; 2) здійснюють попередній розгляд документів, за результатами якого визначають необхідність отримання від стягувача інших відомостей для виконання рішення про стягнення коштів; 3) повідомляють стягувачеві (представникові стягувача) на його письмову вимогу про прийняття, реєстрацію та результати попереднього розгляду документів.
Згідно пп. 3 п. 9 Порядку № 845 орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли, зокрема, боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень.
З вищевикладеного слідує, що за умови відсутності у боржника відкритих рахунків в органі Казначейства останнє зобов`язане в силу наведених вимог пп. 3 п. 9 Порядку №845 повернути виконавчий документ стягувачеві.
За таких обставин, повертаючи за результатами попереднього розгляду позивачу, ОСОБА_1 , без виконання виконавчий лист від 10.11.2021 року по справі № 420/12877/21, оскільки боржник, Подільська міська рада Подільського району Одеської області, не обслуговується органами казначейства, відповідач діяв у відповідності до вимог чинного законодавства.
Посилання позивача на приписи п. 28, 29, 31 Порядку № 845, суд вважає необґрунтованими, оскільки вказаними пунктами врегульовано порядок безспірного списання коштів боржника органом Казначейства, у якому обслуговується боржник у якого відкриті відповідні рахунки в такому органі Казначейства.
Таким чином, за відсутності у Подільської міської ради Подільського району Одеської області відкритих рахунків в Управлінні Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області, відповідач позбавлений можливості забезпечити виконання вимог виконавчого листа від 10.11.2021 року по справі № 420/12877/21, а тому правомірно повернув заяву ОСОБА_1 від 06.12.2021 року та виконавчий лист від 10.11.2021 року по справі № 420/12877/21.
При цьому, посилання позивача на постанови Верховного Суду від 25.11.2019 року по справі № 200/4120/19-а, від 16.04.2020 року по справі № 804/5950/17, від 08.12.2020 року по справі № 0940/2071/18, суд вважає неспроможними, оскільки у вказаних постановах надано правову оцінку спірним правовідносинам, які не є тотожними спірним правовідносинам по даній справі, зокрема у вказаних постановах зроблені висновки щодо дій органу Казначейства у разі відсутності необхідного обсягу асигнувань на рахунках, в той же час, у даній справі у боржника відсутні відкриті відповідні рахунки в органі Казначейства.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 2, 5, 6, 8, 9, 77, 90, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Відмовити в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 ) до Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області (код ЄДРПОУ 37984302, адреса місцезнаходження: 66302, Одеська область, м. Подільськ, пров. Незалежності, 1) про визнання протиправним та скасування рішення Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області у формі листа про повернення стягувачу ОСОБА_1 виконавчого листа від 10.11.2021 року у справі № 420/12877/21, виданого Одеським окружним адміністративним судом; зобов`язання Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області прийняти виконавчий лист від 10.11.2021 року у справі № 420/12877/21, до виконання та здійснити дії направлені на виконання такого виконавчого листа з урахуванням висновків, яку будуть надані судом, в повному обсязі.
Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. ст. 295, 297 КАС України.
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.
Суддя О.А. Левчук
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2022 |
Оприлюднено | 18.07.2022 |
Номер документу | 105265207 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні