Постанова
від 14.07.2022 по справі 440/4449/21
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2022 р. Справа № 440/4449/21Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Перцової Т.С.,

Суддів: Русанової В.Б. , Жигилія С.П. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 24.06.2021, головуючий суддя І інстанції: С.О. Удовіченко, м. Полтава, по справі № 440/4449/21

за позовом Державного підприємства "Агентство місцевих доріг Полтавської області"

до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області третя особі Товариство з обмеженою відповідальністю "Шляхове будівництво "АЛЬТКОМ" , Товариство з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ»

про визнання протиправним та скасування висновку,

ВСТАНОВИВ

Державне підприємство «Агентство місцевих доріг Полтавської області» (далі - позивач, агентство місцевих доріг, замовник) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (далі - Держаудитслужба, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Шляхове будівництво "Альтком" (далі- третя особа, ТОВ «АЛЬТКОМ»), в якому просило суд:

- визнати протиправним та скасувати висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 16.04.2021 про результати моніторингу закупівлі за унікальним номером оприлюднення на веб-порталі уповноваженого органу UA-2020-12-14-008262-b.

В обґрунтування позову зазначив, що ані Цивільний кодекс України, ані Господарський кодекс України, ані Закон України «Про публічні закупівлі» не містять такої підстави для відміни тендеру, як висновок моніторингу Держаудислужби. Наполягав на недопущенні порушень, встановлених під час моніторингу процедури закупівель UA-2020-12-14-008262-b та зафіксованих в оскаржуваному висновку органу державного фінансового контролю про результати моніторингу закупівель, який при цьому не містить конкретизації, як саме позивач має усунути виявлене порушення, що свідчить про його невідповідність критеріям обґрунтованості, своєчасності та розсудливості, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення, прийняттям з порушенням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача, а також суспільних інтересів і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення, та є підставою для скасуванню.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 24.06.2021 по справі №440/4449/21 позов Державного підприємства "Агентство місцевих доріг Полтавської області" (код ЄДРПОУ 41984916, вул. Зигіна, 1, м. Полтава, 36014) до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (код ЄДРПОУ 40479560, Майдан ім. С.П. Корольова, 12, м. Житомир, 10014), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Шляхове будівництво "Альтком" (вул. Бахчиванджи, 2, м. Маріуполь, Донецька область, 87525) про визнання протиправним та скасування висновку - задоволено.

Визнано протиправним та скасовано висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 16 квітня 2021 року про результати моніторингу закупівель № UA-2020-12-14-008262-b.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області на користь Державного підприємства "Агентство місцевих доріг Полтавської області" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2270 грн.

Відповідач, не погодившись із вказаним рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на його незаконність, неправильне застосування норм матеріального та порушення норм процесуального права, неврахування обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи та положенням чинного законодавства, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 24.06.2021 по справі № 440/4449/21 та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі та покласти на позивача судові витрати.

Апеляційна скарга мотивована посиланнями про правомірність оскаржуваного висновку, з огляду на встановлене під час проведення моніторингу публічної закупівлі UA-2020-12-14-008262-b, що відображене в оскаржуваному висновку, порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України Про публічні закупівлі від25.12.2015№922-VIII (далі Закон №922-VIII), вчиненого позивачем, в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Шляхове будівництво «АЛЬТКОМ», як такої, що не відповідала встановленим абз.1 ч.3 ст.22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства та тендерної документації, оскільки містила накладений електронний підпис (голови ради директорів ОСОБА_1 ) від 21.01.2021 «удосконалений» на незахищеному носієві, що не може вважатися кваліфікованим, а тому на виконання приписів п.2 ч.2 ст. 32 Закону №922-VIII замовник мав відмінити тендер.

Вважає, що вимога щодо усунення порушень у спосіб відміни торгів з посиланням на приписи абз.3 та аюбз.7 ч.1 ст. 31 Закону №922-VIII є абсолютно обґрунтованою та законною.

За наведених обставин, Держаудитслужба вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, а рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 24 червня 2021 року по справі 440/4449/21 таким, що в силу п. 4 ч. 1 та ч. 2 ст. 317 КАС України повинно бути скасовано.

Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2022 залучено Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» (вулиця Генуезька, буд. 1-А, м. Одеса, 65009, код ЄДРПОУ 33658865) в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, до участі у справі № 440/4449/21 за апеляційною скаргою Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 24.06.2021 по справі №440/4449/21.

Правом на подання відзиву на апеляційну скаргу та письмових пояснень позивач та треті особи не скористались.

Відповідно до ч. 3 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Згідно з ч. 4 ст.229 КАС фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що Державне підприємство "Агентство місцевих доріг Полтавської області" (код ЄДРПОУ 41984916) зареєстровано як юридична особа 06 березня 2018 року, номер запису 1 588 102 0000 016997 (а.с. 72-73).

Основний вид діяльності: 84.11 Державне управління загального характеру.

14 грудня 2020 року в електронній системі закупівель "ProZorro" розміщено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю "Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1719360 Шили-Надержинщина-Полтава на ділянці км7+000-км11+421 Полтавського району Полтавської області (окремими ділянками) (Код ДК 021:2015 - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), очікуваною вартістю 31 840 720 грн (офіційне посилання на сайті - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-14-008262-b).

Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 21 січня 2021 року 23:00.

У відповідності даних електронній системі закупівель було подано п`ять тендерних пропозиції від ТОВ "Шляхове будівництво "Альтком", ТОВ "ДРСТУ Полтава", ТОВ "Ростдорстрой", ТОВ "М-Буд Груп" та ТОВ "Мішем".

14 квітня 2021 року відбулося розкриття тендерних пропозицій ( офіційне посилання на сайті - https : // prozorro.gov.ua / tender /UA - 2020 - 12 - 14 - 008262 - b / print / awards / pdf / 4d4a5b30e02e4f26add12f790b125684 ) тавизнано ТОВ "Ростдорстрой" переможцем, а також направлено повідомлення про укладення договору (офіційне посилання на сайті - https : // prozorro.gov.ua / tender / UA - 2020 - 12 - 14 - 008262 - b / print / active -awards / pdf / 4d4a5b30e02e4f26add12f790b125684 ).

25 вересня 2020 року Державною аудитирською службою України виписано Офісам Дераудитслужби та їх управлінням в областях доручення моніторинги процедур закупівель (а.с. 131-132).

25 березня 2021 року начальником Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмилою Костюк винесено наказ № 214 "Про початок моніторингу закупівель" (а.с. 133).

Вищевказаним наказом затверджено Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (а.с. 134).

25 березня 2021 року Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській областірозпочато моніторинг закупівель "Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1719360 Шили-Надержинщина-Полтава на ділянці км7+000-км11+421 Полтавського району Полтавської області (окремими ділянками) (Код ДК 021:2015 - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), очікуваною вартістю 31 840 720 грн".

За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що пунктом 1 розділу III тендерної документації визначено, що "під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки" документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимогзаконів України "Про електронні документи та електронний документообіг"та "Про електронні довірчі послуги" шляхом накладення на них кваліфікаційного електронного підпису (КЕП). Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція ТОВ "Шляхове будівництво "Альтком" містить накладений електронний підпис (голова ради директорів) від 21 січня 2021 року, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу ( https : // czo. gov. ua / verify ) засіб кваліфікованого електронного підпису ОСОБА_1 надає інформацію, що тип підпису "удосконалений" на незахищеному носію, отже, накладений електронний підпис ОСОБА_1 не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу III тендерної документації. Також, кваліфікований електронний підпис учасником ТОВ"Шляхове будівництво "Альтком" розміщено в електронній системі закупівель лише 20 лютого 2021 року, при тому, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій, згідно оголошення про проведення відкритих торгів, 21 січня 2021 року. Зазначено, що відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій від 07 квітня 2021 року, подання тендерної пропозиції без накладення на неї кваліфікованого електронного підпису було однією з підстав відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "ДРСУ Полтава". Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини першоїстатті 31 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ"Шляхове будівництво "Альтком", як таку, що не відповідає встановленим абзацом 1 частини третьоїстатті 31 Закону України "Про публічні закупівлі"вимогам до учасника відповідно до законодавства.

16 квітня 2021 року Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області складено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі ДП "Агентство місцевих доріг Полтавської області" (а.с. 8-11) № UA-2020-12-14-008262-b, відповідно до якого:

- встановлено порушення пункту 1 частини першоїстатті 31 Закону України "Про публічні закупівлі";

- зобов`язано вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо відміни тендера з урахуванням вимог частини першої та другоїстатті 32 Закону України "Про публічні закупівлі"та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Не погоджуючись із висновком Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області щодо проведення моніторингу закупівлі № UA-2020-12-14-008262-b, позивач оскаржив його до суду.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з протиправності оскаржуваного висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, з огляду на відсутність встановлених пунктом 2 ч.1 ст.32 Закону №922-VIII підстав для відміни тендеру.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам апеляційної скарги, а також виходячи з меж апеляційного перегляду справи, визначених статтею 308 КАС України, колегія суддів зазначає наступне.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначено Законом України, від 26.01.1993, № 2939-XII "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" (далі по тексту Закон № 2939-XII).

Відповідно до статті 5 Закону № 2939-XII контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом № 922-VIIIпроведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.

Метою вказаного Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

За визначенням, наведеним у пункті 14 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII (в редакції, що діяла станом на час виникнення спірних правовідносин)моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Згідно зістаттею 5 Закону № 922-VIII, публічні закупівлі ґрунтуються на принципах добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об`єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій, запобіганні корупційним діям і зловживанням.

Пунктом 14 частини 1 статті 1 Закону № 922-VIII визначено, що моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Частиною 1 статті 8 Закону № 922-VIII регламентовано, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).

Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.

Моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогамчастини четвертоїстатті 22 цього Закону.

Моніторинг процедур закупівель здійснюється також щодо процедур закупівель, особливості яких передбачені у законах, що визначені у частинахвосьмійтадев`ятійстатті 3 цього Закону.

Відповідно до частин 6-9 статті 8 Закону № 922-VIII за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.

У висновку обов`язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; 5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.

Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

Якщо під час моніторингу, за результатами якого виявлено ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було відмінено тендер чи визнано його таким, що не відбувся, орган державного фінансового контролю зазначає опис порушення без зобов`язання щодо усунення такого порушення.

Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено ознаки порушення законодавства, вжиття заходів щодо яких не належить до компетенції органу державного фінансового контролю, про це письмово повідомляються відповідні державні органи.

Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку.

Протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.

На виконання вимог ч. 3 ст. 11 Закону № 922-VIII тендерний комітет Замовника повинен забезпечувати рівні умови для усіх учасників об`єктивний та чесний вибір переможця.

За нормами абз. 18 ч. 1 ст. 1 Закону № 922-VIIIпереможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.

В силу положень пп. 31, 32 ч.1 ст.1 Закону № 922-VIII тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

Вимоги до тендерної документації встановлено статтею 26 Закону № 922-VIII, відповідно до якої тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених устатті 17цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах.

Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота).

Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції, а саме: 1) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель; 2) найменування та ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; 3) дата та час подання тендерної пропозиції/пропозиції.

Ціна тендерної пропозиції/пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Тендерна пропозиція повинна містити підтвердження надання учасником процедури закупівлі забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі.

Тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.

Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку.

До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право: відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції; погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції.

Учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.

У разі якщо тендерна пропозиція/пропозиція подається об`єднанням учасників, до неї обов`язково включається документ про створення такого об`єднання.

Замовники не мають права вимагати від об`єднання учасників конкретної організаційно-правової форми для подання тендерної пропозиції/пропозиції або для участі у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.

Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.

Вимоги до змісту тендерної документації встановлено приписами ст. 22 Закону № 922-VIII, відповідно до якої тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.

У тендерній документації зазначаються такі відомості: 1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно достатті 16цього Закону, підстави, встановленістаттею 17цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно ізЗаконом України"Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об`єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленимстаттею 17цього Закону; 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначенихчастиною четвертоюстатті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки; 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 8) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов; 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами; 10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі; 11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції; 13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати); 17) прізвище, ім`я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками; 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг; 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.

Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону.

Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно ізЗаконом України"Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису.

З аналізу наведених норм вбачається, що вимоги тендерної пропозиції та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником в залежності від предмету закупівлі, з дотриманням принципів здійснення закупівель та законодавства, яке регулює такі правовідносини.

Згідно з статтею 17 Закону № 922-VIII замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених упунктах 2,4,5частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо: 1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі; 2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення; 3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією; 4) суб`єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбаченепунктом 4 частини другої статті 6,пунктом 1 статті 50Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів; 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 7) тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов`язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника; 8) учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура; 9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбаченапунктом 9частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів); 10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом); 11) учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно ізЗаконом України"Про санкції"; 12) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми; 13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.

Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.

Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених участині другійцієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб`єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов`язався сплатити відповідні зобов`язання та відшкодування завданих збитків.

Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.

Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбаченихпунктами 5,6,12і13 частини першоїтачастиною другоюцієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.

Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначенихпунктами 1і7частини першої цієї статті.

Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно ізЗаконом України"Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.

Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначенихпунктами 2,3,5,6,8,12і13частини першоїтачастиною другоюцієї статті.

Статтею 31 Закону № 922-VIII визначено підстави для відхилення тендерних пропозицій.

Так, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:

1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленимстаттею 16цього Закону та/або наявні підстави, встановленічастиною першоюстатті 17 цього Закону; не відповідає встановленимабзацом першимчастини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно зчастиною п`ятнадцятоюстатті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного вчастині чотирнадцятійстатті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимогчастини другоїстатті 28 цього Закону; 2) тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився; 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установленихстаттею 17цього Закону; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно дочастини другоїстатті 41 цього Закону; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.

Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.

У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов`язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п`ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.

Приписами статті 32 Закону № 922-VIII визначено, що замовник відміняє тендер у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.

Тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі: 1) подання для участі: у відкритих торгах - менше двох тендерних пропозицій; у конкурентному діалозі - менше трьох тендерних пропозицій; у відкритих торгах для укладення рамкових угод - менше трьох тендерних пропозицій; у кваліфікаційному відборі першого етапу торгів з обмеженою участю - менше чотирьох пропозицій; 2) допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно дочастини третьоїстатті 10 цього Закону, а в разі застосування конкурентного діалогу, другого етапу торгів із обмеженою участю або здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох тендерних пропозицій; 3) відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.

Про відміну тендеру з підстав, визначених у частинахпершійтадругійцієї статті, має бути чітко зазначено в тендерній документації.

Тендер може бути відмінено частково (за лотом).

Замовник має право визнати тендер таким, що не відбувся, у разі: 1) якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили; 2) скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.

Замовник має право визнати тендер таким, що не відбувся частково (за лотом).

У разі відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся, замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення.

У разі відміни тендеру з підстав, визначенихчастиною другоюцієї статті, електронною системою закупівель автоматично оприлюднюється інформація про відміну тендеру.

Отже, статтями 17, 31, 32 Закону № 922-VIII визначено вичерпний перелік підставв для прийняття замовником рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язання відхилити тендерну пропозицію учасника або відмови в участі у переговорній процедурі закупівлі.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що в якості підстави для видання оскаржуваного висновку зазначено про порушення ДП "Агентство місцевих доріг Полтавської області" пункту 1 частини першоїстатті 31 Закону № 922-VIII, що полягало в тому, що замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Шляхове будівництво «АЛЬТКОМ», як таку, що не відповідає встановленим абзацом 1 ч.3 ст. 22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства, оскільки відповідач вважав, що накладений електронний підпис ОСОБА_1 був "удосконалений" та на незахищеному носію, отже, не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу III тендерної документації.

З пункту 1 розділу III тендерної документації на закупівлю послуг: "Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1719360 Шили-Надержинщина-Полтава на ділянці км7+000-км11+421 Полтавського району Полтавської області (окремими ділянками) (Код ДК 021:2015 - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)" вбачається, що вимога, щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої особи не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником через електронну систему закупівель із накладенням кваліфікованого електронного підпису. Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимогзаконів України "Про електронні документи та електронний документообіг"та «Про електронні довірчі послуги"шляхом накладення на них кваліфікаційного електронного підпису (КЕП).

Колегією суддів встановлено, що 21.01.2021 ТОВ «Шляхове будівництво «АЛЬТКОМ» подано тендерну пропозицію, яка містить удосконалений електронний підпис.

При цьому, 19 лютого 2021 року відбулося засідання тендерного комітету щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, яке оформлено протоколом № 17, відповідно до якого вирішено розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах поданих учасниками у складі тендерних пропозицій, що підтверджують відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, в порядку передбаченому частиною шістнадцятоюстатті 29 Закону № 922-VIII, зокрема щодо ТОВ "Шляхове будівництво "Альтком".

У свою чергу, 20 лютого 2021 року (тобто протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей) ТОВ "Шляхове будівництво "Альтком" подано документи із розміщенням кваліфікованогоелектронного підпису голови ради директорів ОСОБА_1 , у зв`язку з чим вирішено допустити третю особу до участі в аукціоні, що підтверджується наявним в матеріалах справи протоколом № 22 засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій, які подані учасниками на закупівлю послуг по об`єкту: "Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1719360 Шили-Надержинщина-Полтава на ділянці км7+000-км11+421 Полтавського району Полтавської області (окремими ділянками) (Код ДК 021:2015 - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)" від 22 лютого 2021 року.

Колегія суддів звертає увагу, що розміщення 21.01.2021 тендерної пропозиції із застосуванням удосконаленого електронного підпису є формальною (несуттєвою) помилкою, яка пов`язана лише з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на її зміст, що дає підстави стверджувати, що така помилка є технічною, яка в подальшому була виправлена ТОВ "Шляхове будівництво "Альтком" в межах встановленого законодавством строку.

Слід відмітити, що нормативна підстава для відхилення тендерної пропозиції, що визначена абзацом 1 ч.3 ст. 22 Закону № 922-VIII, стосується саме вимог до учасника процедури закупівлі, а не стосовно тендерної пропозиції. Разом з цим, жодних невідповідностей ТОВ "Шляхове будівництво "Альтком" вимогам до учасника процедури закупівлі відповідачем не виявлено, у зв`язку з чим колегія суддів вважає, що підстави для відхилення тендерної пропозиції третьої особи замовником на стадії її подання, у зв`язку із застосуванням удосконаленого електронного підпису, відсутні.

При цьому, вимоги відповідача щодо необхідності вжиття позивачем заходів щодо відміни тендера з урахуванням вимог частини 1 та 2 статті 32 Закону № 922-VIII суд апеляційної інстанції вважає необґрунтованими, оскільки неможливість усунення порушень під час спірної публічної закупівлі не знайшло свого підтвердження під час апеляційного перегляду.

Посилання відповідача на відхилення позивачем тендерної пропозиції ТОВ «ДРСУ ПОЛТАВА» з огляду на відсутність накладення кваліфікованого електронного підпису, як на підставу для відміни тендеру, є неприйнятними, оскільки окрім зазначеного документи, подані вказаним підприємством, не відповідали тендерній пропозиції (ТОВ «ДРСУ ПОЛТАВА» не підтвердило наявність матеріально-технічної бази).

При цьому, колегією суддів враховано, що під час засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерної пропозиції учасника (ТОВ "ДРСУ ПОЛТАВА") від 26.03.2021 вказаному підприємству запропоновано усунити зазначені вище невідповідності тендерної пропозиції, про що в електронній системі закупівель розміщено відповідне повідомлення. Однак невідповідності, зазначені у такому повідомлені, не були усуненні ТОВ "ДРСУ ПОЛТАВА" у визначений законом строк, що і стало підставою для відхилення тендерної пропозиції.

Враховуючи вищевикладене, на переконання суду апеляційної інстанції спірний висновок органу державного фінансового контролю про результати моніторингу закупівель не відповідає критеріям обґрунтованості, своєчасності та розсудливості, складений без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення, а також є таким, що прийнятий з порушенням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача, а також суспільних інтересів і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення, оскільки виявлені відповідачем порушення мають суто формальний характер та стосуються не переможця тендеру (ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ»), а виключно учасника процедури закупівлі, третьої особи ТОВ «Шляхове будівництво «АЛЬТКОМ», який за наслідками відкритих торгів не був визначений переможцем, у зв`язку з чим колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 16.04.2021 про результати моніторингу закупівлі за унікальним номером оприлюднення на веб-порталі уповноваженого органу UA-2020-12-14-008262-b та необхідність його скасування.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи, що колегія суддів не змінює судове рішення та не ухвалює нове, розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись ч.4 ст.229, ч.4 ст.241, ст.ст.243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 326-329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області - залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 24.06.2021 по справі № 440/4449/21 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя Т.С. Перцова Судді В.Б. Русанова С.П. Жигилій

Дата ухвалення рішення14.07.2022
Оприлюднено18.07.2022

Судовий реєстр по справі —440/4449/21

Постанова від 14.07.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 26.06.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 15.11.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Рішення від 24.06.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 05.05.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні