Рішення
від 06.07.2022 по справі 120/2847/22-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

07 липня 2022 р. Справа № 120/2847/22-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді:Томчука А.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Панасюк В.В.

позивача: не з`явився

відповідача: ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЮКС 24"

до: Головного управління ДПС у Вінницькій області

про: визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛЮКС 24" (далі - ТОВ "ЛЮКС 24", позивач) звернулось в суд з позовною заявою до Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі - ГУ ДПС у Вінницькій області, податковий орган, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що за результатами проведеної фактичної перевірки ТОВ "ЛЮКС 24" податковим органом складено акт від 28.01.2022 №1028/02-32-09-01/41043826 "Про результати фактичної перевірки ТОВ "ЛЮКС 24" з питань обігу пального за період з 01.01.2020 по 28.01.2022", за висновками якого встановлено порушення товариством вимог пп.230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України та в подальшому винесено податкове повідомлення-рішення від 17.02.2022 №1747/02-32-09-01.

Не погоджуючись із висновками акту перевірки та як наслідок застосованими фінансовими санкціями, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів.

Ухвалою від 16.03.2022 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено її розгляд здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін в порядку визначеному статтею 262 КАС України. Встановлено строк для подання заяв по суті справи.

Ухвалою від 28.03.2022 продовжено стороні відповідача строк для подання відзиву на позовну заяву.

19.05.2022 представником відповідача подано до суду відзив на позовну заяву, в якому останній заперечив щодо задоволення заявлених вимог та вказав про наступне.

Перевіркою згідно з даними ІТС "Податковий блок" (Журнал обліку довідок про зведені за добу підсумкові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального встановлено, що розпорядником акцизного складу ТОВ "ЛЮКС 24" не забезпечено своєчасне подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, в кількості 71 електронного документ, чим позивачем порушено вимоги пп.230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України, у зв`язку з цим аргументи позивача, що наведені у позові не спростовують висновки акту перевірки, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення не підлягає скасуванню судом.

Ухвалою від 23.05.2022 вирішено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження судовому засіданні із викликом сторін. Судове засідання у справі призначено на 07.06.2022.

24.05.2022 на адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач, спростовуючи аргументи відповідача, що наведені у відзиві просив заявлений позов задовольнити повністю.

26.05.2022 до суду надійшли заперечення на відповідь на відзив.

07.06.2022 в судовому засіданні оголошено перерву до 07.07.2022.

15.06.2022 представником відповідача подано до суду додаткові докази.

В судове засідання 07.07.202 позивач не з`явився, матеріали справи містять заяву про розгляд справи за його відсутності (а.с. 56).

Згідно з частиною 3 статті 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Суд, керуючись положеннями ч. 3 ст. 194 КАС України, враховуючи відсутність заперечень з боку представника відповідача, дійшов висновку про можливість проведення судового засідання за відсутності представника позивача.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечив щодо задоволення заявленого позову з підстав, що наведені у відзиві, запереченнях. Додатково зауважив, що наданий на виконання вимог ухвали суду витяг з АІС "Податковий блок" містить інформацію про проведені розрахункові операції через реєстратор розрахункових операцій та фіскальні номери чеків видані за результатами таких операцій, якими підтверджується робота АЗС та спростовуються доводи позивача, що у вказані ним дні АЗС не функціонувала та відпуск пального не здійснювався.

Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали адміністративної справи, встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

ТОВ "Люкс 24" (код ЄДРПОУ 41043826) як юридична особа зареєстровано 22.12.2016 про, що внесено відомості до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Основним та не виключним видом економічної діяльності товариства є 47.30 Роздрібна торгівля пальним.

У період з 20.01.2022 по 28.01.2022 на підставі направлень на перевірку від 19.01.2022 №254, №255 та від 27.01.2021 №380, відповідно до пп.75.1.3 п.75.1 ст.75, пп. 80.2.2 п.80.2 ст.80 ПК України, ЗУ "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального", ЗУ "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", відповідно до наказу ГУ ДПС у Вінницькій області від 19.01.2022 №184к №2117к проведено фактичну перевірку ТОВ "ЛЮКС 24" з питань обігу пального за період з 01.01.2020 по 28.01.2022 за адресою місця здійснення господарської діяльності (роздрібна торгівля пальним): Вінницька область, м. Ладижин, автодорога Вінниця-Турбів-Гайсин-В.Михайлівка, 141 км, АЗС, про що складено акт від 28.01.2022 №1028/02-32-09-01/41043826.

За висновками акта в ході проведення фактичної перевірки встановлено порушення вимог пп.230.1.3 п.230.1 ст.230 ПК України, а саме розпорядником акцизного складу не забезпечено своєчасне подання до центрального органу виконавчої влади Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального в кількості 71 електронного документа за період, що перевіряється.

Не погоджуючись з висновками акта перевірки та встановленими під час її проведення порушеннями податкового законодавства України, позивач подав до ГУ ДПС у Вінницькій області заперечення на акт від 28.01.2022 №1028/02-32-09-01/41043826.

Разом з тим, як вказав позивач у позовній заяві, в подальшому ТОВ звернулось до податкового органу з листом про повернення надісланих заперечень на акт перевірки від 28.01.2022 з метою оскарження податкового повідомлення-рішення в судовому порядку.

На підставі акта перевірки від 28.01.2022 №1028/02-32-09-01/41043826, податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 17.02.2022 №1747/02-32-09-01, яким до ТОВ "Люкс 24" застосовано штрафні санкції у сумі 71 000 грн.

Не погоджуючись з вказаним вище податковим повідомленням-рішенням та наголошуючи, що згідно пп.230.1.3 п.230.1 ст.230 ПК України у платника не виникає обов`язок для формування і передачі даних про фактичні залишки пального у дні, коли акцизний склад не працює, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Визначаючись щодо заявлених вимог в контексті цієї спірної ситуації, суд керується та виходить з наступного.

Згідно із положеннями частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.п. 19-1.1.16 п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України контролюючі органи здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального.

За приписами п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи, поряд з іншим, мають право проводити фактичні перевірки.

Згідно з пунктом 75.1.3 статті 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Стаття 80 ПК України визначає порядок проведення фактичної перевірки.

Відповідно до пункту 80.1 статті 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Згідно з п.80.2.2 п.80.2 ст.80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав: у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів.

Згідно положень п. 61.1 ст. 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Статтею 62 визначено способи здійснення податкового контролю.

Так, згідно норм вказаної статті податковий контроль здійснюється шляхом: 62.1.1. ведення обліку платників податків; 62.1.2. інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; 62.1.3. перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин. 62.1.4. моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно до статті 39 цього Кодексу.

Статтею 71 визначено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Відповідно до п.72.1 ст.72 ПК України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла: 72.1.1. від платників податків та податкових агентів, зокрема інформація:

72.1.1.1. що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, звітах про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, інших звітних документах;

72.1.1.2. що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів;

72.1.1.3. про фінансово - господарські операції платників податків;

72.1.1.4. про застосування реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій, у тому числі електронні копії розрахункових документів та фіскальних звітних чеків, поданих до контролюючих органів. Для цілей цього підпункту терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Підпунктом 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотримання якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних ДПС податкової інформації, незалежно від джерела її отримання, є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку, передбаченому ПК України та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання вимог цього Кодексу. Одним зі способів здійснення таких дій є інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм Податкового кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

Отже, контролюючий орган уповноважений на збирання та використання під час виконання своїх функцій та завдань податкової інформації щодо платників податків.

Так, судом встановлено, що у період з 20.01.2022 по 28.01.2022 на підставі направлень на перевірку від 19.01.2022 №254, №255 та від 27.01.2021 №380, відповідно до пп.75.1.3 п.75.1 ст.75, пп. 80.2.2 п.80.2 ст.80 ПК України, ЗУ "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального", ЗУ "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", відповідно до наказу ГУ ДПС у Вінницькій області від 19.01.2022 №184к №2117к проведено фактичну перевірку ТОВ "ЛЮКС 24" з питань обігу пального за період з 01.01.2020 по 28.01.2022 за адресою місця здійснення господарської діяльності (роздрібна торгівля пальним): Вінницька область, м. Ладижин, автодорога Вінниця-Турбів-Гайсин-В.Михайлівка, 141 км, АЗС.

У відповідності до наказу про проведення фактичної перевірки від 19.01.2022 №184к посадовим особам ГУ ДПС у Вінницькій області доручено здійснити фактичну перевірку ТОВ "ЛЮКС 24" за адресою Вінницька область, м. Ладижин, автодорога Вінниця-Турбів-Гайсин-В.Михайлівка, 141 км, АЗС.

Разом з тим, прийняттю наказу передували обставини отримання в установленому законодавством порядку інформації/доручення від державних органів (в даному випадку інформація/доручення ДПС України лист від 07.09.2021 №20446/7/99-00-09-02-03-07) щодо необхідності здійснення функцій податкового контролю, зокрема проведення звірки достовірності даних щодо зареєстрованих резервуарів/ємностей та вимірювального обладнання на території акцизних складів, які використовуються суб`єктами господарювання, що отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

Так, на виконання листа ДПС України від 03.11.2021 №24544/7/99-00-09-02-3-07 управлінням контролю за підакцизними товарами прийнято "Доповідну записку" з пропозицією здійснення фактичної перевірки ТОВ "ЛЮКС 24", за адресою здійснення господарської діяльності.

Що стосується виявлених порушень та винесеного податкового повідомлення-рішення від 17.02.2022 №1747/02-32-09-01, суд зазначає про наступне.

Як зазначалося судом вище, за результатами фактичної перевірки складено акт перевірки від 28.01.2022 №1028/02-32-09-01/41043826, яким встановлено порушення товариством вимог пп.230.1.3 п.230.1 ст.230 ПК України, а саме розпорядником акцизного складу не забезпечено своєчасне подання до центрального органу виконавчої влади Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального в кількості 71 електронного документа за період, що перевіряється: 01.05.2020, 02.05.2020, 03.05.2020, 09.05.2020, 16.05.2020, 22.05.2020, 23.05.2020, 29.05.2020, 30.05.2020, 05.06.2020, 06.06.2020, 07.06.2020, 12.06.2020, 13.06.2020, 19.06.2020, 20.06.2020, 26.06.2020, 27.06.2020, 03.07.2020, 10.07.2020, 11.07.2020, 17.07.2020, 18.07.2020, 24.07.2020, 25.07.2020, 01.08.2020, 07.08.2020, 08.08.2020, 15.08.2020, 16.08.2020, 21.08.2020, 22.08.2020, 29.08.2020, 05.09.2020, 11.09.2020, 12.09.2020, 18.09.2020, 19.09.2020, 25.09.2020, 26.09.2020, 02.10.2020, 03.10.2020, 09.10.2020, 10.10.2020, 16.10.2020, 17.10.2020, 23.10.2020, 24.10.2020, 31.10.2020, 01.11.2020, 06.11.2020, 07.11.2020, 13.11.2020, 14.11.2020, 20.11.2020, 21.11.2020, 28.11.2020, 05.12.2020, 12.12.2020, 18.12.2020, 19.12.2020, 26.12.2020, 27.12.2020, 06.11.2020, 09.01.2021, 16.01.2021, 23.01.2021, 30.01.2021, 06.02.2021, 13.02.2021, 20.02.2021 .

Правовідносини щодо порядку подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну, податкову та митну політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, регулюються ПК України, постановою КМУ від 24.04.2019 №408, якою затверджено "Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового", постановою КМУ від 22.11.2017 №891, якою затверджено "Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів", наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 №944, яким затверджено "Формат даних та структуру Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі".

За визначенням наведеним у пп. 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 Кодексу, акцизний склад - це спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

Згідно з пп.14.1.224 п.14.1 ст. 14 ПК України розпорядник акцизного складу - суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Згідно з положеннями пп.230.1.3. п.230.1 ст.230 ПК України розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.

Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

Відповідно до абзацу сьомого пункту 230.1 статті 230 ПК України постановою КМУ від 22.11.2017 № 891 затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого та реалізованого пального і рівнемiрiв-лічильників рiвня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку (далі - Порядок №891).

Згідно з підпунктом 4 пункту 2 Порядку №891 обіг пального - це будь-які операції, що передбачають:

- фiзичне отримання розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з виробництва, придбання, комiсiї, доручення, вiдповiдального зберігання та iншi операції):

- фізичний відпуск (відвантаження) розпорядником акцизного складу пального переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з реалізації, комiсiї, доручення, вiдповiдального зберігання та iншi операції).

Згідно з п.6 Порядку №891 на кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД формуються показники про:

- обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показань рівнемірів, установлених на таких резервуарах;

- добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу на підставі показань витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу;

- добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Фактичні показання витратомірів та рівнемірів щодо обсягів залишків пального та добового обсягу реалізованого пального перераховуються у літри, приведені до температури 15 °С, крім показань паливороздавальних та/або оливороздавальних колонок, які виконують функції витратомірів.

Формат даних та структура Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, затверджено Наказом Міністерства фінансів України 27 листопада 2018 року № 944 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 січня 2019 р. за № 4/32975 (далі - Формат).

Єдиний державний реєстр витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр) - електронна база даних, яка містить податкову інформацію про наявність у розпорядників акцизних складів витратомірів та рівнемірів, їх серійні (ідентифікаційні) номери, відомості щодо резервуарів та акцизних складів, на яких встановлені витратоміри і рівнеміри, а також облікові дані щодо обсягів обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у розрізі резервуарів та акцизних складів (п.1 Розділу І Формату).

Відповідно до п.1 Розділу ІІ Формату реєстр складається із записів з посиланням на електронні документи, які подаються у вигляді таких форм:

- довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (довідка 1);

- довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (довідка 2).

Довідки подаються окремо щодо кожного акцизного складу пального (п.3 Розділу ІІ Формату).

Згідно з п.5 Розділу ІІ Формату основна Довідка 1 надсилається окремо щодо кожного акцизного складу пального одноразово; основна Довідка 2 формується після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та надсилається не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою; коригуючі довідки формуються і надсилаються протягом трьох календарних днів з дати виявлення помилки (помилок) у наданій у довідках інформації; коригуюча довідка подається не частіше одного разу на добу.

В таблиці 3 Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри вказується інформація про дні в які акцизний склад не працює, зокрема дати дня, з початку якого акцизний склад не працює; дати дня, до закінчення якого акцизний склад не працює.

У випадку зміни даних здійснюється коригування Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри.

Дані про обсяг обігу спирту етилового подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Суд зазначає, що вимоги щодо складання електронного документу щодо обсягу обігу пального на акцизному складі встановлені нормами абз. 13, 15 пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПКУ. Так, електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників спирту етилового. В електронних документах також зазначаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу дані про обсяги залишків спирту етилового, що знаходяться на акцизному складі в тарі, упаковці, про добовий обсяг реалізованого спирту етилового в тарі, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.

Тобто, електронний документ повинен заповнюватися автоматично з приладів обліку пального та може заповнюватись відповідальною особою розпорядника акцизного складу без автоматичного формування даних тільки під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника.

Форму довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (далі Довідка) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944 зі змінами та доповненнями.

Зважаючи на аргументи позивача, що наведені у позовній заяві щодо того, що обов`язок подання Довідки про зведені за добу підсумкові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального у дні в які акцизний склад не працює не виникає, суд погоджується з цим твердженням, разом з тим звертає увагу позивача на ту обставину, що якщо протягом доби обіг пального (отримання, відпуск, втрата, поповнення) не здійснювався, то розпорядник акцизного складу зобов`язаний сформувати та подати Довідку (крім днів, в які акцизний склад не працює), із проставленням нулів у клітинках відповідних граф Довідки.

В обґрунтування заявленої правової позиції, позивач вказує, що відповідно до норм чинного законодавства довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри в дні в які акцизний склад не працював не подавалась до податкового органу. В підтвердження вказаних обставин позивач разом із позовом надав суду копії наказів директора ТОВ "ЛЮКС 24" про зупинення роботи та оголошення простою на АЗС, що перевірялась, а саме: 03.05.2020 (наказ від 30.04.2020 №5.1), 07.06.2020 (наказ від 05.06.2020 №5.2), 16.08.2020 (наказ від 14.08.2020 №5.3), 01.11.2020 (наказ від 30.10.2020 №7.1), 27.12.2020 (наказ від 25.12.2020 №10.1), 06.01.2021 (наказ від 05.01.2021 №11.1).

Разом з тим, наявними матеріалами справи спростовуються твердження позивача щодо того, що в період з 01.05.2020 по 01.03.2020 (в загальні й кількості 70 днів) АЗС не працювала. Так, витяг з АІС "Податковий блок" містить інформацію про проведені розрахункові операції через реєстратор розрахункових операцій (фіскальний номер 3000725920) та фіскальні номери чеків видані за результатами таких операцій вибірково за період часу з 05.06.2020 по 27.06.2020, з 02.07.2020 по 25.07.2020, з 01.08.2020 по 29.08.2020, з 05.09.2020 по 29.06.2020, з 02.10.2020 по 31.10.2020, з 01.11.2020 по 28.11.2020, з 05.12.2020 по 27.12.2020, з 06.01.2021 по 30.01.2021, з 06.02.2021 по 20.02.2021 (а.154-181).

При цьому фіскальний номер РРО 3000725920, що вказаний у витязі відповідає фіскальному номеру РРО зареєстрованому за ТОВ "ЛЮКС 24" (стор.3 Акта перевірки).

З огляду на встановлені під час судового розгляду обставини, суд приходить до висновку, що фактично зупинення роботи, оголошення простою та відсторонення від роботи працівників у визначені вище дні не відбувалось, на АЗС проводились розрахункові операції з використанням єдиного зареєстрованого реєстратора розрахункових операцій, через який в тому числі і здійснювався чи міг здійснюватись відпуск пального.

Як зазначалось судом вище в Довідках про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального формуються показники про добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Відповідно у дні, коли розпорядником акцизного складу ТОВ "ЛЮКС 24" не забезпечено подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, такі як 12.06.2020, 13.06.2020, 02.10.2020, 31.10.2020, 16.01.2021 здійснювалось фізичне отримання пального. В підтвердження вказаної обставини матеріали справи містять витяг з ЄРПН (а.с.112).

Пунктом 1281.3 статті 1281 ПК України передбачено, що незабезпечення з розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1 000 гривень за кожний неподаний електронний документ.

Суд зазначає, що докази, наведені ТОВ "ЛЮКС 24" у матеріалах справи, не спростовують зафіксовані в акті фактичної перевірки від 28.01.2022 №1028/02-32-09-01/41043826 порушення вимог чинного законодавства України.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення - рішення від 17.02.2022 №1747/02-32-09-01, яким застосовано штраф (фінансову санкцію) в розмірі 71000 грн. є правомірним та таким, що прийняте на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Законами України, відтак підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Згідно з частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 2 ст. 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України "Про судоустрій і статус суддів" встановлює, що правосуддя в Україні функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

Суд зазначає, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини, зокрема, в рішенні по справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Суд також враховує частину 2 статті 2 КАС України, відповідно до приписів якої у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до вимог статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Тобто, ці норми одночасно покладають обов`язок на сторін доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень.

Належних і достатніх доказів, які б спростовували доводи відповідача, позивач під час розгляду справи не надав.

Враховуючи вищевикладене, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, суд дійшов висновку, що у спірних правовідносинах відповідач діяв з дотриманням вимог частини 2 статті 2 КАС України, а тому позовні вимоги є необґрунтованими. Відтак в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.

Судові витрати відповідно до положень статті 139 КАС України відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛЮКС 24" (вул. 1 Травня, 4, м. Бершадь, Гайсинський район, Вінницька область, 24400)

Відповідач: Головне управління ДПС у Вінницькій області (Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 44069150)

Повний текст рішення складено та підписано суддею 13.07.2022

Суддя Томчук Андрій Валерійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.07.2022
Оприлюднено20.07.2022
Номер документу105281406
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них мита

Судовий реєстр по справі —120/2847/22-а

Постанова від 01.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Постанова від 01.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 04.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 09.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 06.07.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 22.05.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 27.03.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 15.03.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні