Рішення
від 14.07.2022 по справі 200/1559/22
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 липня 2022 року Справа№200/1559/22

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Кравченко Т.О.,

розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

27 січня 2022 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі позивач) до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (далі відповідач 1, ГУ ПФУ в Донецькій області), Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (далі відповідач 2, ГУ ПФУ в Харківській області), в якому позивач просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ПФУ в Харківській області від 17 січня 2022 року № 056550003151 про відмову ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (Список № 1);

- зобов`язати ГУ ПФУ в Донецькій області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (Список № 1) від 10 січня 2022 року із зарахуванням до пільгового стажу роботи за Списком № 1 періодів роботи з 11 серпня 1991 року по 23 травня 1993 року та з 24 травня 1993 року по 26 грудня 1999 року на посаді «оператора отримання штапельного скловолокна» в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників».

Заяви, клопотання учасників справи. Процесуальні дії у справі.

01 лютого 2022 року суд постановив ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Недоліки позовної заяви позивач усунув у строк та у спосіб, що визначені судом.

23 травня 2022 року суд постановив ухвалу про прийняття позовної заяви та відкриття провадження у справі; вирішив розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні); встановив строк для подання відзиву на позовну заяву; витребував у відповідачів докази.

Про прийняття позовної заяви та відкриття провадження у справі учасники справи повідомлені в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України (далі КАС).

Відповідно до ч. 1 ст. 262 КАС розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.

Розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження у випадках, визначених ст. 263 цього Кодексу, розпочинається через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі (ч. 2 ст. 262 КАС).

Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що 10 січня 2022 року звернувся до Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області з заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-ІV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі Закон № 1058).

17 січня 2022 року ГУ ПФУ в Харківській області прийняло рішення № 056550003151, яким відмовило в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058 у зв`язку з відсутністю необхідного пільгового стажу.

За розрахунком пенсійного органу страховий стаж позивача становив 29 років 01 місяць 11 днів, пільговий стаж за Списком № 1 00 років 00 місяців 00 днів.

При цьому до пільгового стажу не зараховані періоди роботи з 11 серпня 1991 року по 23 травня 1991 року та з 24 травня 1993 року по 26 грудня 1999 року на посаді оператора отримання штапельного скловолокна в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників».

Позивач наголошував, що пільговий характер його роботи підтверджений належними чином оформленими записами в трудовій книжці, довідкою про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній від 29 липня 2021 року № 14/33/64Б/11/19, яка видана керуючим санацією орендного підприємства «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» Марченком Є.В., архівною довідкою виконавчого комітету Костянтинівської міської ради від 30 травня 2017 року № 05-07-07/428.

Позивач зауважував, що виконавчий комітет Костянтинівської міської ради видав архівну довідку від 30 травня 2017 року № 05-07-07/428 на підставі первинних документів, які надійшли на зберігання до архівного відділу Костянтинівської міської ради. В свою чергу, керуючий санацією орендного підприємства «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» видав довідку про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, від 29 липня 2021 року № 14/33/64Б/11/19 на підставі архівної довідки та трудової книжки.

Щодо посилання ГУ ПФУ в Харківській області в рішенні, яке є предметом спору, на те, що довідка від 29 липня 2021 року № 14/33/64Б/11/19 містить запис про відсутність первинних документів, позивач зауважив, що всі первинні документи по особовому складу передані керуючим санацією до архівного відділу Костянтинівської міської ради.

Позивач стверджував, що архівна довідка від 30 травня 2017 року № 05-07-07/428 видана на підставі первинних документів орендного підприємства «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» та повністю підтверджує пільговий стаж за Списком № 1 за спірні періоди. Довідка від 29 липня 2021 року № 14/33/64Б/11/19 видана на підставі архівної довідки, викладені в ній відомості повністю відповідають даним, наведеним в архівній довідці та в трудовій книжці.

Позивач наголошував, що професія «оператор отримання штапельного скловолокна» передбачена Списком № 1 (розділ XV «Скляне та фарфоро-фаянсове виробництво», КП 11501020-17531, постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 1994 року № 162).

Після 1992 року за наслідками атестації робочих місць за умовами праці підтверджено право на пільгове пенсійне забезпечення за Списком № 1 для працівників, які працювали на посаді «оператор отримання штапельного скловолокна» в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників», про що свідчить наказ від 08 червня 1994 року № 304к.

Позивач зауважував, що пенсійний орган не заперечує належність професії, за якою він працював, до Списку № 1, а також факт того, що робоче місце було атестовано за умовами праці у визначеному законодавством порядку.

Зазначав, що в Реєстрі страхувальників Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування наявні відомості про його спеціальний стаж за кодом підстави обліку «ЗПЗ013А1», що відповідає виконанню робіт за Списком № 1, за період роботи в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» в 1998-1999 роках.

Крім того, трудова книжка містить запис 6 про підтвердження його права на пільгове пенсійне забезпечення за Списком № 1.

На цих підставах позивач стверджував, що має право на зарахування періодів його роботи з 11 серпня 1992 року по 23 травня 1993 року та з 24 травня 1993 року по 26 грудня 1999 року оператором отримання штапельного скловолокна в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» до спеціального (пільгового) стажу за Списком № 1, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058

Позивач доводив, що за наявності більше 29 років страхового стажу та більше 8 років пільгового стажу за Списком № 1 він має право на пільгове пенсійне забезпечення відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058.

Вважаючи рішення ГУ ПФУ в Харківській області від 17 січня 2022 року № 056550003151 протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Окремо позивач зауважив, що належним способом захисту його порушеного права має бути покладання обов`язку повторно розглянути заяву від 10 січня 2022 року про призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058 із зарахуванням до пільгового стажу роботи за Списком № 1 періодів роботи з 11 серпня 1991 року по 23 травня 1993 року та з 24 травня 1993 року по 26 грудня 1999 року на посаді оператора отримання штапельного скловолокна в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» на ГУ ПФУ в Донецькій області, а не на ГУ ПФУ в Харківській області.

Визначаючи відповідача в цій частині позовних вимог, позивач покликався на п. 4.10 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/11846 (далі Порядок № 22-1), відповідно до якого після призначення пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший електронна пенсійна справа засобами програмного забезпечення передається до органу, що призначає пенсію, за місцем проживання (реєстрації)/фактичного місця проживання особи для здійснення виплати пенсії.

На підставі п. 4.10 Порядку № 22-1 позивач дійшов висновку, що призначення пенсії буде проведено органом Пенсійного фонду України за місцем проживання особи, яка звернулась за призначенням пенсії, після вирішення питання про призначення пенсії та передання відповідних документів до органу, що призначає пенсію за місцем проживання такої особи, а саме ГУ ПФУ в Донецькій області, оскільки місцем його фактичного проживання є м. Костянтинівка Донецької області.

Просив задовольнити позов.

Відповідач 1 ГУ ПФУ в Донецькій області позов не визнав, надав відзив на позовну заяву.

Відповідач 1 доводив, що рішення про відмову в призначенні пенсії є правомірним, під час його прийняття пенсійний орган діяв в межах повноважень, в порядку та у спосіб, що визначені законодавством.

ГУ ПФУ в Донецькій області зазначило, що ОСОБА_1 звернувся з заявою від 10 січня 2022 року про призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058.

Відповідно до п. 4.2 Порядку № 22-1 після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначений структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, а саме ГУ ПФУ в Харківській області.

Відповідач 1 зазначив, що 17 січня 2022 року за наслідками опрацювання заяви позивача за принципом екстериторіальності ГУ ПФУ в Харківській області прийняло рішення № 056550003151 про відмову в призначенні пенсії у зв`язку з відсутністю у заявника необхідного пільгового стажу, передбаченого п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058 (не менше 10 років).

Просив відмовити в позові.

Відповідач 2 ГУ ПФУ в Харківській області правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.

Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини. Докази відхилені судом, та мотиви їх відхилення.

На виконання вимог ст. 90 КАС суд оцінив докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні; оцінив належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, виходячи з того, що жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 77 КАС кожна особа повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

За правилами абз. 1 ч. 2 ст. 77 КАС в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З`ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що встановлено на підставі паспорта громадянина України серії НОМЕР_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_2 .

З 19 листопада 2014 року постійне місце проживання позивача зареєстроване за адресою: АДРЕСА_1 , про що свідчить штамп про реєстрацію місця проживання, проставлений в паспорті.

Відповідач 1 Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ідентифікаційний код 13486010) зареєстроване як юридична особа, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) внесений відповідний запис.

10 січня 2022 року ОСОБА_1 звернувся до ГУ ПФУ в Донецькій області з заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 1 відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058.

Відповідач 2 Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області (ідентифікаційний код: 14099344) зареєстроване як юридична особа, про що до ЄДР внесений відповідний запис.

На підставі п. 4.2 Порядку № 22-1 за принципом екстериторіальності розгляд заяви ОСОБА_1 здійснював структурний підрозділ ГУ ПФУ в Харківській області.

Так, 17 січня 2022 року ГУ ПФУ в Харківській області прийняло рішення № 056550003151 «Про відмову у призначенні пенсії».

Відмовляючи позивачу в призначенні пенсії, пенсійний орган виходив з такого:

пенсійний вік становить 50 років;

вік заявника 52 роки;

необхідний страховий стаж 25 років;

страховий стаж особи 29 років 01 місяць 11 днів;

необхідний пільговий стаж 10 років;

пільговий стаж особи відсутній.

Результати розгляду документів, доданих до заяви:

За доданими документами до страхового стажу зараховані всі періоди.

За доданими документами до пільгового стажу не зараховано періоди: «в пільговій довідці від 29 липня 2021 року № 14/33/64Б/11/19 відсутня інформація про зайнятість заявника у шкідливих умовах праці повний робочий день, а також в підставі видачі довідки повинні посилатися на первинні документи».

Додатковий коментар: «враховуючи зазначене вирішено відмовити в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах ОСОБА_1 відповідно до Закону № 1058 у зв`язку з відсутністю необхідного пільгового стажу».

З приводу періодів роботи, на зарахування яких до спеціального (пільгового) стажу претендує позивач, суд встановив такі обставини.

Записи в трудовій книжці серії НОМЕР_3 свідчать про таке:

[…]

запис 3 03 грудня 1988 року на підставі наказу від 02 грудня 1988 року № 1212 ОСОБА_1 був прийнятий на роботу до державного підприємства «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» в цех виробництва пляшкового скла № 2 оператором пакувальної машини 4 розряду;

запис 4 11 серпня 1991 року на підставі наказу від 01 серпня 1991 року № 754 позивач був переведений в цех виробництва скловолоконних матеріалів № 3 оператором отримання штапельного скловолокна 4 розряду;

запис 5 24 травня 1993 року на підставі наказу від 24 травня 1993 року № 648 позивач був переведений в тому ж цеху оператором отримання штапельного скловолокна 5 розряду;

запис 6 за підсумками атестації робочих місць за умовами праці підтверджено право на пільгове пенсійне забезпечення за Списком № 1 (наказ від 08 червня 1994 року № 304);

запис 7 18 вересня 1997 року на підставі наказу від 18 вересня 1997 року № 570-к завод перейменований на орендне підприємство «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників»;

запис 8 27 грудня 1999 року на підставі наказу від 27 грудня 1999 року № 804 переведений в тому ж цеху вантажником;

запис 9 31 жовтня 2000 року на підставі наказу від 30 жовтня 2000 року № 698к позивач звільнений за переведенням відповідно до п. 5 ст. 36 Кодексу законів про працю України до товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельна компанія «Кристал»;

[…].

Як свідчать накази орендного підприємства «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» від 08 червня 1994 року № 336 «Про підсумки атестації робочих місць за умовами праці» та від 25 листопада 1999 року № 582-к «Про атестацію робочих місць за умовами праці», за підсумками атестації робочих місць за умовами праці підтверджено право на пільгове пенсійне забезпечення за Списком № 1 для працівників, зокрема тих, хто працював за професією «оператор отримання штапельного скловолокна» (КП 11501010-17531).

30 травня 2017 року Виконавчий комітет Костянтинівської міської ради видав позивачеві архівну довідку за № 05-07-07/428.

Архівна довідка видана на підставі документів з кадрових питань (по особовому складу), які передані орендним підприємством «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» на державне зберігання.

Архівна довідка містить інформацію про роботу ОСОБА_1 в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників», а саме:

- зарахований на роботу з 03 грудня 1988 року з випробувальним терміном 7 днів, цех № 2, в/п № 14, категорія персоналу робочий оператор пакувальної машини 4 розряду відповідно до наказу від 01 грудня 1988 року № 1212;

- переведений з 11 серпня 1991 року, попереднє місце роботи цех № 2 оператор лінії пакування 4 розряду, нове місце роботи цех № 3 оператор отримання штапельного скловолокна 4 розряду відповідно до наказу № 754 (дата в наказі відсутня);

- переведений постійно з 24 травня 1993 року, попереднє місце роботи цех № 3 оператором отримання штапельного скловолокна 4 розряду, на нове місце роботи цех № 3 оператор отримання штапельного скловолокна 5 розряду відповідно до наказу № 648 (дата в наказі відсутня);

- переведений з 27 грудня 1999 року, попереднє місце роботи цех № 3 оператором отримання штапельного скловолокна, на нове місце роботи цех № 3 вантажник відповідно до наказу № 804 (дата в наказі відсутня);

- звільнений за переведенням до товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельна компанія «Кристал» з 01 листопада 2000 року на підставі наказу від 30 жовтня 2000 року № 689к.

Архівна довідка містить інформацію про відпустки ОСОБА_1 за період роботи в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників», а саме:

-відпустки без збереження заробітної плати за сімейними обставинами з 04 січня 1993 року по 17 січня 1993 року (наказ від 06 січня 1993 року № 13к), з 18 січня 1993 року по 19 січня 1993 року (наказ від 05 лютого 1993 року № 58к), з 08 лютого 1993 року по 24 лютого 1993 року (наказ від 26 лютого 1993 року № 90к), 31 липня 1993 року (наказ від 03 серпня 1993 року № 380к), 24 березня 1994 року (наказ від 30 березня 1994 року № 177к), 21 липня 1994 року по 22 липня 1994 року (наказ від 22 липня 1994 року № 397к), 25 листопада 1995 року (наказ від 27 листопада 1995 року № 572к);

-відпустка за ініціативою адміністрації з оплатою 2/3 тарифної ставки у зв`язку з відсутністю сировинних матеріалів в цеху № 3 з 15 січня 1997 року по 15 лютого 1997 року (наказ від 23 січня 1997 року № 38к).

Згідно з довідкою про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній від 29 липня 2021 року № 14/33/64Б/11/19, яка видана керуючим санацією орендного підприємства «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» Марченком Є.В., ОСОБА_1 працював повний робочий день в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів ім. 13 розстріляних робітників» і

за період з 11 серпня 1991 року по 23 травня 1993 року виконував технологічний процес з виробництва супертонкого базальтового волокна, скловолокна, скловати та інших виробів з них за професією «оператор отримання штапельного скловолокна 4 розряду», що передбачена Списком № 1, розділ ХV, підрозділ 2, п. «а», код 1150102а-17531, постанова Кабінету Міністрів СРСР від 26 січня 1991 року № 10;

за період з 24 травня 1993 року по 26 грудня 1999 року виконував технологічний процес з виробництва супертонкого базальтового волокна, скловати та інших виробів з них за професією, посадою «оператор отримання штапельного скловолокна 5 розряду», що передбачена Списком № 1, розділ ХV, підрозділ 2, п. «а», код 1150102а-17531, постанова Кабінету Міністрів СРСР від 26 січня 1991 року № 10, постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 1994 року № 162.

Всього за період з 11 серпня 1991 року по 26 грудня 1999 року 08 років 03 місяці 07 днів.

При цьому до пільгового стажу ОСОБА_1 не включені періоди його перебування у відпустках без збереження заробітної плати, оскільки вони не були пов`язані з виробничою необхідністю, а також дні прогулів, зокрема:

-14 днів з 04 по 17 січня 1993 року (наказ від 06 січня 1993 року № 13к);

-2 дні з 18 по 19 січня 1993 року (наказ від 05 лютого 1993 року № 58к);

-17 днів з 08 по 24 лютого 1993 року (наказ від 26 лютого 1993 року № 90к);

-1 день 31 липня 1993 року (наказ від 03 серпня 1993 року № 380к);

-1 день 24 березня 1993 року (наказ від 30 березня 1994 року № 177к);

-2 дні з 21 по 22 липня 1994 року (наказ від 22 липня 1994 року № 397к);

-1 день 25 листопада 1995 року (наказ від 27 листопада 1995 року № 572к);

-2 дні прогулів 01 грудня 1991 року та 29 травня 1992 року (дані особової картки).

Водночас до пільгового стажу ОСОБА_1 включений період його перебування у відпустці за ініціативою адміністрації у зв`язку з відсутністю сировинних матеріалів з 15 січня 1997 року по 15 лютого 1997 року (наказ від 23 січня 1997 року № 38к).

В довідці зазначено, що у зв`язку з відсутністю необхідних документів (табелів обліку робочого часу, нарядів, журналів обліку роботи працівників у шкідливих умовах тощо) неможливо підтвердити зайнятість ОСОБА_1 у шкідливих умовах праці повний робочий день або не менше 80% робочого часу.

Довідка видана на підставі документів архівного відділу Костянтинівської міської ради, зокрема: копій особової картки ТМФ Т-2, трудової книжки, паспорта, архівної довідки від 30 травня 2017 року № 05-07-07/428, наказів про атестацію робочих місць від 08 червня 1994 року № 304к, від 25 листопада 1999 року № 582к.

Індивідуальні відомості про застраховану особу Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (форма ОК-5) містять інформацію про спеціальний стаж роботи ОСОБА_1 в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» (ідентифікаційний код: 00293189), починаючи з 1998 року, а саме:

- в 1998 році позивач відпрацював 12 місяців в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників», 1 752 години (при нормі тривалості 1 752 години) за кодом підстави обліку спеціального стажу «ЗП3013А1»;

- в 1999 році позивач відпрацював 12 місяців в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників», 1 752 години (при нормі тривалості 1 752 години) за кодом підстави обліку спеціального стажу «ЗП3013А1».

Згідно з Довідником кодів підстав обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 08 жовтня 2010 року № 22-2, код підстави «ЗПЗ013А1» з 05 листопада 1991 року проставляється працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць; чоловіки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах; жінки - після досягнення 45 років і при стажі роботи не менше 15 років, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах. Працівникам, які мають не менше половини стажу роботи з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням віку, передбаченого статтею 12 цього Закону, на 1 рік за кожний повний рік такої роботи чоловікам і на 1 рік 4 місяці жінкам.

Розрахунок стажу (форма РС-право) свідчить, що пенсійний орган зарахував ОСОБА_1 до страхового стажу періоди роботи в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» з 11 серпня 1991 року по 30 листопада 1991 року; з 01 грудня 1991 року по 01 грудня 1991 року; з 02 грудня 1991 року по 31 грудня 1991 року; з 01 січня 1992 року по 28 травня 1992 року; з 29 травня 1992 року по 29 травня 1992 року; з 30 травня 1992 року по 03 січня 1993 року; з 04 січня 1993 року по 19 січня 1993 року; з 20 січня 1993 року по 07 лютого 1993 року; з 08 лютого 1993 року по 24 лютого 1993 року; з 25 лютого 1993 року по 30 липня 1993 року; з 31 липня 1993 року по 31 липня 1993 року; з 01 серпня 1993 року по 23 березня 1994 року; з 24 березня 1994 року по 24 березня 1994 року; з 25 березня 1994 року по 20 липня 1994 року; з 21 липня 1994 року по 22 липня 1994 року; з 23 липня 1994 року по 24 листопада 1995 року; з 25 листопада 1995 року по 25 листопада 1995 року; з 26 листопада 1995 року по 07 червня 1999 року; з 08 червня 1999 року по 24 листопада 1999 року; з 25 листопада 1999 року по 26 грудня 1999 року зараховані до страхового стажу.

До спеціального (пільгового) стажу за Списком № 1 ці періоди не зараховані.

Будь-які інші докази щодо предмета доказування учасники справи суду не надали.

Суд зауважує, що ухвалою від 23 травня 2022 року суд витребував у ГУ ПФУ в Харківській області рішення про відмову у призначенні пенсії від 17 січня 2022 року № 056550003151 та всі документи, що слугували підставою для його прийняття; у ГУ ПФУ в Донецькій області пенсійну справу ОСОБА_1 з усіма наявними в ній матеріалами; заяву позивача про призначення пенсії від 10 січня 2022 року та всі документи, що були подані разом з нею; розрахунок загального та пільгового стажу, проведений пенсійний органом під час розгляду заяви позивача про призначення пенсії (форма РС-право); всі інші докази, які стали підставою для прийняття спірного рішень.

В повному обсязі витребувані докази суду не надані.

У відзиві на позовну заяву ГУ ПФУ в Донецькій області зазначило, що 21 лютого 2022 року надійшло повідомлення Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України про можливі хакерські атаки на домени .ua, що плануються 22 лютого.

23 лютого 2022 року, за день до початку широкомасштабного вторгнення Російської Федерації на територію України, була зафіксована кібератака на державні ресурси та банки. З метою запобігання кібератаці Пенсійний фонд України закрив доступ до свого вебсайту.

Відповідно до пп. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2022 року № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» на період дії воєнного стану центральні органи виконавчої влади для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.

Враховуючи запроваджені із введенням в Україні воєнного стану заходи захисту інформації, в тому числі обмеження Пенсійним фондом України доступу до архівів документів, що містять персональні дані, задля запобігання їх витоку, ГУ ПФУ в Донецькій області позбавлене можливості надати суду копії витребуваних документів.

На теперішній час в електронній пенсійній справі відсутня можливість перегляду сканованих копій документів, тому виконати вимоги ухвали суду ГУ ПФУ в Донецькій області не має технічної можливості.

ГУ ПФУ в Харківській області повідомило суд про неможливість подання суду документів, які наявні в електронних пенсійних справах, що були сформовані до 25 лютого 2022 року.

За цих обставин справа розглянута по суті за наявними у ній матеріалами.

Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування.

Ст. 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Принципи, засади і механізми призначення, перерахунку і виплати пенсії визначає Закон України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі Закон № 1058), який набрав чинності з 01 січня 2004 року.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 8 Закону № 1058 право на отримання пенсій із солідарної системи мають громадяни України, які застраховані згідно із цим Законом та досягли встановленого цим Законом пенсійного віку чи визнані особами з інвалідністю в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж.

Право на пенсію за віком на пільгових умовах визначає ст. 114 Закону № 1058.

Щодо права на пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058 слід зазначити таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 114 Закону № 1058 право на пенсію за віком на пільгових умовах незалежно від місця останньої роботи мають особи, які працювали на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, зазначених у ч. ч. 2 і 3 цієї статті, а пенсії за вислугу років - на умовах, зазначених у ч. 4 цієї статті. Розміри пенсій для осіб, визначених цією статтею, обчислюються відповідно до ст. 27 та з урахуванням норм ст. 28 цього Закону.

Пп. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058 передбачено, що на пільгових умовах пенсія за віком призначається: працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, - після досягнення 50 років і за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах.

Працівникам, які не мають стажу роботи з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, передбаченого абз. 1 цього пункту, але мають не менше половини стажу на зазначених роботах, за наявності передбаченого абз. абз. 1 і 15-23 цього пункту відповідного страхового стажу пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого абз. 1 ч. 1 ст. 26 цього Закону: чоловікам - на 1 рік за кожний повний рік такої роботи.

Порядок застосування Списків № 1 і № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 листопада 2005 року № 383, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01 грудня 2005 року за № 1451/11731, (далі Порядок № 383).

Відповідно до п. 2 Порядку № 383 під повним робочим днем слід уважати виконання робіт в умовах, передбачених Списками, не менше 80 відсотків робочого часу, установленого для працівників даного виробництва, професії чи посади, з урахуванням підготовчих, допоміжних, поточних ремонтних робіт, пов`язаних з виконанням своїх трудових обов`язків.

Згідно з п. 3 Порядку № 383 при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах застосовуються Списки, що чинні на період роботи особи. До посад або за професіями незалежно від дати їх внесення до Списків за умови підтвердження документами відповідних умов праці за час виконання роботи до 21 серпня 1992 року та за результатами проведення атестації робочих місць за умовами праці після 21 серпня 1992 року.

До підрозділу 11501020 2. Виробництво супертонкого базальтового волокна, скловолокна, скловати та виробів з них. Розділу 11500000 ХV. Скляне і фарфоро-фаянсове виробництво Списку № 1 списку виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість на яких дає право на пенсію за віком (по старості) на пільгових умовах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів СРСР від 26 січня 1991 року № 10, включені: 1150102а а) Робітники, 1150102а-17531 Робітники, повністю зайняті в технологічних процесах вказаних виробництв.

До підрозділу 11501020 2. Виробництво супертонкого базальтового волокна, скловолокна, скловати і виробів з них. Розділу 11500000 ХV Скляне і фарфоро-фаянсове виробництво Списку № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 1994 року № 162, включені 1150102а а) Робітники, 1150102а-17531 Робітники, постійно зайняті у технологічних процесах зазначених виробництв.

Отже, робота за професією «оператор отримання штапельного скловолокна» впродовж повного робочого дня або не менше 80% робочого часу, при виконанні технологічного процесу з виробництва супертонкого базальтового волокна, скловати та інших виробів в скляному і фарфоро-фаянсовому виробництві дає право на пільгове пенсійне забезпечення за Списком № 1.

Порядок підтвердження стажу роботи регламентований ст. 62 Закону України від 05 листопада 1991 року № 1788-ХІІ (далі Закон № 1788).

Ст. 62 Закону № 1788 установлено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Такий порядок затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 (далі Порядок № 637).

Згідно з п. 1 Порядку № 637 основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Відповідно до п. 3 Порядку № 637 за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

Порядок № 637 окремо визначає особливості підтвердження трудового стажу окремих категорій працівників.

За приписами п. 20 Порядку № 637 у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників (додаток № 5).

У довідці має бути вказано: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, куди включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка.

У разі коли підприємства, установи, організації або їх правонаступники розміщуються на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, спеціальний трудовий стаж може підтверджуватися за даними, наявними в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Аналіз наведених вище правових норм дозволяє дійти таких висновків: основним документом, що підтверджує стаж, є трудова книжка; лише у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи, може постати необхідність у використанні додаткових даних для підтвердження стажу (зокрема, уточнюючих довідок, відомостей Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування тощо).

Порядок звернення за призначенням пенсії регламентований ст. 44 Закону № 1058.

Згідно з ч. 1 ст. 44 Закону № 1058 заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.

Заява про призначення пенсії за віком може бути подана застрахованою особою не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку, що передбачено ч. 2 ст. 44 Закону № 1058.

Відповідно до приписів ч. 3 ст. 44 Закону № 1058 органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 07 липня 2014 року № 13-1), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/11846 (далі Порядок № 22-1).

На час звернення позивача з заявою про призначення пенсії Порядок № 22-1 діяв в редакції від 10 грудня 2021 року.

При цьому, 30 березня 2021 року набрала чинності постанова правління Пенсійного фонду України від 16 грудня 2020 року № 25-1 «Про затвердження Змін до деяких постанов правління Пенсійного фонду України», зареєстрована в Міністерстві юстиції України від 16 березня 2021 року за № 339/35961 (далі Постанова правління ПФУ № 25-1).

Зміни, внесені до Порядку № 22-1 на підставі Постанови правління ПФУ № 25-1, передбачали застосування органами Пенсійного фонду України принципу екстериторіальному при опрацюванні заяв про призначення/перерахунок пенсії з 01 квітня 2021 року.

Запроваджена у зв`язку із змінами, внесеними до Порядку № 22-1, технологія передбачає опрацювання заяв про призначення/перерахунок пенсії бек-офісами територіальних органів Пенсійного фонду України в порядку черговості надходження таких заяв незалежно від того, де було прийнято заяви та де проживає пенсіонер.

Запровадження принципу екстериторіальності мало на меті досягнення таких результатів:

єдиний підхід до застосування пенсійного законодавства;

централізована прозора система контролю за діями фахівців, процесів призначення та перерахунку пенсій;

мінімізація особистих контактів з громадянами;

відв`язка звернень та їх опрацювання від територіального принципу;

попередження можливих випадків зволікань у прийнятті рішення, а також оптимізація навантаження на працівників.

Відповідно до п. 1.1 розділу І Порядку № 22-1 заява про призначення пенсії, […] (Заява про призначення/перерахунок пенсії додаток 1); […] подається заявником до територіального органу Пенсійного фонду України (далі орган, що призначає пенсію) через структурний підрозділ, який здійснює прийом та обслуговування осіб (далі сервісний центр).

Заява про призначення пенсії, […] може подаватись заявником разом зі сканованими копіями документів, які відповідають оригіналам документів та придатні для сприйняття їх змісту (мають містити чітке зображення повного складу тексту документа та його реквізитів), через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (далі вебпортал) з використанням кваліфікованого електронного підпису або електронної системи BankID відповідно до Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2015 року за № 991/27436.

Згідно з п. 1.9 розділу І Порядку № 22-1 днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття органом, що призначає пенсію, відповідної заяви.

Якщо заява про призначення пенсії подається через вебпортал днем звернення за призначенням пенсії вважається дата реєстрації на вебпорталі заяви разом зі сканованими копіями документів, які відповідають оригіналам документів та придатні для сприйняття їх змісту (мають містити чітке зображення повного складу тексту документа та його реквізитів).

Якщо заява пересилається поштою (крім випадків призначення (поновлення) пенсій), днем звернення за пенсією вважається дата, що зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви.

У разі якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи, орган, що призначає пенсію, письмово повідомляє заявника про те, які документи необхідно подати додатково, про що в заяві про призначення пенсії робиться відповідний запис (у разі подання заяви через вебпортал таке повідомлення надсилається особі через електронний кабінет користувача вебпорталу). Якщо вони будуть подані не пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, то днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття заяви про призначення пенсії або дата, зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви, або дата реєстрації заяви на вебпорталі.

Якщо поданих документів достатньо для визначення права особи на призначення пенсії, пенсія призначається на підставі таких документів. При надходженні додаткових документів у визначений строк розмір пенсії переглядається з дати призначення. У разі надходження додаткових документів пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність їх подання пенсія перераховується зі строків, передбачених ч. 4 ст. 45 Закону № 1058.

[…].

Відповідно до п. 2.1 розділу ІІ Порядку № 22-1 до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи:

1) документ, що підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків […], або свідоцтво про загальнообов`язкове державне соціальне страхування;

2) документи про стаж, що визначені Порядком № 637. За період роботи, починаючи з 01 січня 2004 року, орган, що призначає пенсію, додає довідку з бази даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - реєстр застрахованих осіб) за формою згідно з додатком 4 до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18 червня 2014 року № 10-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 липня 2014 року за № 785/25562 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27 березня 2018 року № 8-1) (далі - Положення), а у разі необхідності - за формою згідно з додатком 3 до Положення.

[…]

3) для підтвердження заробітної плати за період страхового стажу з 01 липня 2000 року орган, що призначає пенсію, додає індивідуальні відомості про застраховану особу (додатки 3, 4 до Положення).

За бажанням пенсіонера ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) по 30 червня 2000 року (додаток 5) із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.

У разі якщо страховий стаж починаючи з 01 липня 2000 року становить менше 60 місяців, особою подається довідка про заробітну плату (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року (додаток 5).

[…]

4) документи про місце проживання (реєстрації) особи;

5) документи, які засвідчують особливий статус особи: […].

Приймання, оформлення і розгляд документів, поданих для призначення (перерахунку) пенсії, регламентовано розділом ІV Порядку № 22-1.

Відповідно до п. 4.1 розділу ІV Порядку № 22-1 заяви, що подаються особами відповідно до цього Порядку, реєструються в електронному журналі звернень органу, що призначає пенсію.

[…]

Згідно з п. 4.2 розділу ІV Порядку № 22-1 при прийманні документів працівник сервісного центру:

ідентифікує заявника (його представника);

надає інформацію щодо умов та порядку призначення (перерахунку) пенсії;

реєструє заяву, перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів, відповідність викладених у них відомостей про особу даним паспорта;

уточнює інформацію про факт роботи (навчання, служби, підприємницької діяльності) і про інші періоди діяльності до 01 січня 2004 року, що можуть бути зараховані до страхового стажу. У разі необхідності роз`яснює порядок підтвердження страхового стажу, повідомляє про право особи на здійснення доплати до мінімального страхового внеску відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону, та/або на добровільну участь у системі загальнообов`язкового пенсійного страхування;

з`ясовує наявніcть у заявника особливого (особливих) статусу (статусів), особливих заслуг, інших обставин, які можуть бути підставою для встановлення підвищень, надбавок, доплат;

повідомляє про необхідність дооформлення документів або надання додаткових документів у тримісячний строк з дня подання заяви про призначення пенсії, у разі неналежного оформлення поданих документів або відсутності необхідних документів;

сканує документи. На створені електронні копії накладає кваліфікований електронний підпис;

надсилає запити про витребування з відповідних інформаційних систем необхідних відомостей, передбачених п. 2.28 розділу ІІ цього Порядку;

повідомляє про можливості подавати заяви через вебпортал;

видає особі або посадовій особі розписку із зазначенням дати прийняття заяви, переліку одержаних і відсутніх документів, строку подання додаткових документів для призначення пенсії та пам`ятку пенсіонеру (додаток 6). Скановані розписка та пам`ятка пенсіонеру зберігаються в електронній пенсійній справі;

повідомляє особу, у вибраний нею спосіб, про відсутність відомостей або/та наявність розбіжностей у відповідних інформаційних системах та строки подання необхідних документів для призначення пенсії, не пізніше двох робочих днів після отримання відповіді органу, який веде відповідний інформаційний реєстр.

Крім того, п. 4.2 розділу ІV Порядку № 22-1 визначено, що після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу.

Відповідно до 4.3 розділу ІV Порядку № 22-1 створення та обробка документів здійснюється із накладенням кваліфікованого електронного підпису працівників, відповідальних за здійснення операцій.

Рішення за результатами розгляду заяви підписується керівником органу, що призначає пенсію (іншою посадовою особою, визначеною відповідно до наказу керівника органу, що призначає пенсію, щодо розподілу обов`язків), та зберігається в електронній пенсійній справі особи.

Рішення за результатами розгляду заяви та поданих документів органом, що призначає пенсію, приймається не пізніше 10 днів після надходження заяви.

Цей строк може бути продовжено за рішенням керівника органу, що призначає пенсію, на строк проведення додаткової перевірки достовірності відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умов їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством, для визначення права на пенсію, але не більше ніж на 15 днів.

[…]

Відповідно до п. 4.7 розділу ІV Порядку № 22-1 право особи на одержання пенсії установлюється на підставі всебічного, повного і об`єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію.

Орган, що призначає пенсію, не пізніше 10 днів після винесення рішення видає або направляє адміністрації підприємства, установи, організації або особі повідомлення про призначення, відмову в призначенні, перерахунку, переведенні з одного виду пенсії на інший із зазначенням причин відмови та порядку його оскарження.

Згідно з п. 4.8 розділу ІV Порядку № 22-1 заява, відомості з відповідних інформаційних систем, скановані копії документів, на підставі яких призначено (перераховано) пенсію та проводиться її виплата; інша інформація, з урахуванням якої визначаються розмір призначеної пенсії та розмір пенсії до виплати, обробляються в складі електронної пенсійної справи, що формується та ведеться відповідно до вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та «Про захист персональних даних». Електронна пенсійна справа зберігається на базі централізованих інформаційних технологій.

Документи, що надійшли у паперовій формі, обробляються, реєструються та зберігаються в органі, що призначає пенсію, за правилами, встановленими постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 55 «Деякі питання документування управлінської діяльності».

П. 4.10 розділу ІV Порядку № 22-1 після призначення пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший електронна пенсійна справа засобами програмного забезпечення передається до органу, що призначає пенсію, за місцем проживання (реєстрації)/фактичного місця проживання особи для здійснення виплати пенсії.

Нарахована сума пенсії включається в документи для виплати пенсії не пізніше одного місяця з дня прийняття рішення про призначення, перерахунок, переведення з одного виду пенсії на інший та про поновлення виплати пенсії.

[…].

Аналіз положень п. 1.1 розділу І, п. п. 4.2, 4.3, 4.8, 4.10 розділу ІV Порядку № 22-1 зумовлює такі висновки:

-з заявою про призначення пенсії особа може звернутися до будь-якого територіального органу Пенсійного фонду України, через структурний підрозділ, який здійснює прийом та обслуговування осіб, (тобто сервісний центр) або подати відповідну заяву через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (п. 1.1);

-при прийманні документів працівник сервісного центру територіального органу Пенсійного фонду, до якого звернувся заявник: ідентифікує заявника (його представника); реєструє заяву, перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів, відповідність викладених у них відомостей про особу даним паспорта; уточнює інформацію про факт роботи (навчання, служби, підприємницької діяльності) і про інші періоди діяльності до 01 січня 2004 року, що можуть бути зараховані до страхового стажу; з`ясовує наявніcть у заявника особливого (особливих) статусу (статусів), особливих заслуг, інших обставин, які можуть бути підставою для встановлення підвищень, надбавок, доплат; повідомляє про необхідність дооформлення документів або надання додаткових документів у тримісячний строк з дня подання заяви про призначення пенсії, у разі неналежного оформлення поданих документів або відсутності необхідних документів; сканує документи. На створені електронні копії накладає кваліфікований електронний підпис; надсилає запити про витребування з відповідних інформаційних систем необхідних відомостей, передбачених п. 2.28 розділу ІІ цього Порядку; видає особі або посадовій особі розписку із зазначенням дати прийняття заяви, переліку одержаних і відсутніх документів, строку подання додаткових документів для призначення пенсії та пам`ятку пенсіонеру; повідомляє особу, у вибраний нею спосіб, про відсутність відомостей або/та наявність розбіжностей у відповідних інформаційних системах та строки подання необхідних документів для призначення пенсії, не пізніше двох робочих днів після отримання відповіді органу, який веде відповідний інформаційний реєстр (п. 4.2);

-після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів, електронну пенсійну справу (п. 4.2).

При цьому зміст норм, що містяться в п. 4.2 та 4.10 розділу ІV Порядку № 22-1, свідчить, що сутність принципу екстериторіальності полягає у визначенні структурного підрозділу органу, що призначає пенсію, який формуватиме електронну пенсійну справу та розглядатиме по суті заяву про призначення пенсії, незалежно від місця проживання/перебування заявника чи місця поданням ним відповідної заяви, тобто без прив`язки до території.

- після опрацювання електронної пенсійної справи та прийняття рішення за наслідками розгляду заяви про призначення пенсії структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, (тобто територіального органу Пенсійного фонду України), визначений за принципом екстериторіальності, передає електронну пенсійну справу органу, що призначає пенсію, (тобто територіальному органу Пенсійного фонду України), за місцем проживання (реєстрації)/фактичного місця проживання особи для здійснення виплати пенсії (п. 4.10);

- виплату пенсії проводить орган, що призначає пенсію, (тобто територіальний орган Пенсійного фонду України) за місцем фактичного проживання/перебування особи.

Висновки суду по суті позовних вимог.

Спірні правовідносини виникли у зв`язку з прийняттям ГУ ПФУ в Харківській області рішення від 17 січня 2022 року № 056550003151 «Про відмову у призначенні пенсії».

Цим рішенням позивачу відмовлено в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058 у зв`язку з відсутністю необхідного пільгового стажу.

Для вирішення публічно-правового спору, що виник між сторонами, рішення ГУ ПФУ в Харківській області належить перевірити на відповідність критеріям, наведеним у ч. 2 ст. 2 КАС.

Надаючи оцінку правомірності відмови в призначенні пенсії, суд виходить саме з тих аргументів, які пенсійний орган навів у рішенні, що є предметом спору.

Щодо наявності підстав для зарахування позивачу до спеціального (пільгового) стажу за Списком № 1 періодів роботи з 11 серпня 1991 року по 23 травня 1993 року та з 24 травня 1993 року по 26 грудня 1999 року, суд зазначає таке.

Впродовж спірних періодів ОСОБА_1 працював в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» з 11 серпня 1991 року по 23 травня 1993 року оператором отримання штапельного скловолокна 4 розряду, з 24 травня 1993 року по 26 грудня 1999 року оператором отримання штапельного скловолокна 5 розряду.

Пенсійний орган зарахував ці періоди роботи до страхового стажу, однак до пільгового стажу за Списком № 1 ці періоди зараховані не були.

Робота позивача за професією, яка передбачені Списком № 1, підтверджена належним чином оформленими записами в трудовій книжці (№№ 3-8).

Право на пільгове забезпечення за Списком № 1 для працівників, які працювали оператором отримання штапельного скловолокна в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» підтверджене за підсумками атестації робочих місць, про що свідчать накази від 08 червня 1994 року № 336 «Про підсумки атестації робочих місць за умовами праці» та від 25 листопада 1999 року № 582-к «Про атестацію робочих місць за умовами праці».

В рішенні, яке є предметом спору, ГУ ПФУ в Харківській області зазначило, що в довідці про підтвердження трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній від 29 липня 2021 року № 14/33/64Б/11/19 відсутня інформація про зайнятість заявника у шкідливих умовах повний робочий день.

З цього приводу суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Дійсно, записи в трудовій книжці ОСОБА_1 не містять інформації про те, що в періоди з 11 серпня 1993 року по 23 травня 1993 року та з 24 травня 1993 року по 26 грудня 1999 року позивач був зайнятий на роботах, які передбачені Списком № 1, повний робочий день.

Довідка від 29 липня 2021 року № 14/33/64Б/11/19 містить суперечливі відомості щодо цього. З одного боку в ній вказано, що ОСОБА_1 працював повний робочий день в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників», а з іншого «у зв`язку з відсутністю необхідних документів (табелів обліку робочого часу, нарядів, журналів обліку роботи працівників у шкідливих умовах тощо), неможливо підтвердити зайнятість ОСОБА_1 у шкідливих умовах праці повний робочий день або не менше 80% робочого часу».

Внесення записів до трудової книжки, оформлення та збереження первинних кадрових документів, видача довідки про підтвердження трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній належить до обов`язків роботодавця, в даному випадку орендного підприємства «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників».

Як наслідок, позивач не може зазнавати негативних наслідків у вигляді позбавлення права на пільгове пенсійне забезпечення, через невиконання (неналежне виконання) роботодавцем обов`язку внести до трудової книжки повні відомості про умови роботи заявника, які необхідні для визначення його права на пільгове пенсійне забезпечення, а також обов`язків оформити та забезпечити зберігання кадрової документації, в тому числі табелів обліку робочого часу, нарядів, журналів обліку роботи працівників в шкідливих умовах тощо.

Суд зазначає, що, відповідачі не довели належними і допустимими доказами, що, виявивши недостатність документів для підтвердження пільгового характеру роботи позивача, пенсійний орган повідомив про це заявника та запропонував йому подати додаткові документи.

Крім того, суду не надані докази, які б свідчили, що пенсійний орган скористався своїм правом, передбаченим ч. 3 ст. 44 Закону № 1058, а саме звернувся з відповідним запитом до підприємства-роботодавця чи до архіву.

Аналіз відомостей, наведених в трудовій книжці, в наказах про підсумки атестації робочих місць за умовами праці, в довідці про підтвердження трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, в архівній довідці, а щодо 1998-1999 років ще й відомостей Реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, в їх сукупності, дозволяє дійти висновку, що ОСОБА_1 працював повний робочий день в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» оператором отримання штапельного скловолокна в періоди з 11 серпня 1993 року по 23 травня 1993 року та з 24 травня 1993 року по 26 грудня 1999 року.

При цьому, в довідці про підтвердження трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, а також в архівній довідці, наведена інформація про перебування ОСОБА_1 у відпустках без збереження заробітної плати за сімейними обставинами, у відпустці з ініціативи адміністрації підприємства, а також про його прогули.

Відповідно до ст. 34 Кодексу законів про працю України простій це призупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами. У разі простою працівники можуть бути переведені за їх згодою з урахуванням спеціальності і кваліфікації на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації на весь час простою або на інше підприємство, в установу, організацію, але в тій самій місцевості на строк до одного місяця.

Згідно зі ст. 26 Закону України «Про відпустки» за сімейними обставинами та з інших причин працівнику може надаватися відпустка без збереження заробітної плати на термін, обумовлений угодою між працівником та власником або уповноваженим ним органом, але не більше 15 календарних днів на рік.

Як свідчить роз`яснення Міністерства соціальної політики України, наведене у листі від 08 лютого 2016 року № 713/039/161-16, періоди відпусток без збереження заробітної плати, якщо вони були пов`язані з виробничою необхідністю, працівникам, які працюють в шкідливих і важких умовах праці, можуть бути зараховані до пільгового стажу, але не більше 1 місяця в календарному році.

Це відповідає висновку Верховного Суду, викладеному в постанові від 19 березня 2019 року у справі № 295/8979/19-а.

Отже, позивач має право на зарахування до пільгового стажу, що дає право на пенсію відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058, днів відпустки без збереження заробітної плати та днів простою, за умови що 1) вони пов`язані з виробничою необхідністю та 2) не більше 1 місяця в календарному році.

Таким чином, ОСОБА_1 має право на зарахування до його спеціального (пільгового) стажу за Списком № 1, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058, періодів роботи в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» оператором отримання штапельного скловолокна з 11 серпня 1993 року по 23 травня 1993 року та з 24 травня 1993 року по 26 лютого 1999 року за виключенням днів відпустки без збереження заробітної плати за сімейними обставинами з 04 по 17 січня 1993 року, з 18 по 19 січня 1993 року, з 08 по 24 лютого 1993 року, 31 липня 1993 року, 24 березня 1993 року, з 21 по 22 липня 1994 року, 25 листопада 1995 року, а також днів прогулів 01 грудня 1991 року та 29 травня 1992 року.

Період перебування позивача у відпустці з 15 січня 1997 року по 15 лютого 1997 року підлягає зарахуванню до спеціального (пільгового) стажу за Списком № 1, оскільки вона була пов`язана з виробничою необхідністю (відсутність сировинних матеріалів), а її тривалість не перевищувала один календарний місяць на рік.

З приводу посилання ГУ ПФУ в Харківській області на те, що довідка про підтвердження трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній видана не на підставі первинних документів суд зазначає таке.

Відповідно до п. 20 Порядку № 637 обов`язок щодо оформлення (заповнення) такої довідки покладений на підприємство, в якому працював позивач.

Суд звертає увагу, що однією з підстав для призначення пенсії за віком є відповідний стаж роботи, а не дотримання усіх формальних вимог при заповненні трудової книжки чи уточнюючої довідки.

ГУ ПФУ в Харківській області не врахувало, що не усі недоліки в оформленні уточнюючої довідки можуть бути підставою для неврахування відповідного стажу, оскільки визначальним є підтвердження факту зайнятості особи на відповідних роботах, а не правильність оформлення довідок. Право на пенсійне забезпечення особи не повинно безумовно залежати від дій чи бездіяльності осіб, які зобов`язані вести облік трудового стажу працівників.

До того ж за наявності сумнівів у достовірності відомостей, які наведені у довідці від 29 липня 2021 року № 14/33/64Б/11/19, ГУ ПФУ в Харківській області не було позбавлено можливості провести перевірку первинних документів в архівному відділі Костянтинівської міської ради, тобто використати свої права, передбачені ч. 3 ст. 44 Закону № 1058.

Підсумовуючи викладене, суд зазначає, що з огляду на встановлені фактичні обставини та зміст правових норм, які регулюють спірні правовідносини, рішення ГУ ПФУ в Харківській області від 17 січня 2022 року № 056550003151 «Про відмову у призначенні пенсії» підлягає визнанню протиправним.

Висновок суду про протиправність рішення ґрунтується на тому, що воно не відповідає критеріям, наведеним у п. п. 3, 5, 6 ч. 2 ст. 2 КАС, є необґрунтованим та не може вважатися таким, що прийнято добросовісно і розсудливо.

Відмовляючи позивачу в призначенні пенсії, ГУ ПФУ в Харківській області не забезпечило всебічний, повний та об`єктивний розгляд поданих позивачем документів.

Оскільки рішення від 17 січня 2022 року № 056550003151 «Про відмову у призначенні пенсії» є протиправним, порушене право позивача підлягає поновленню шляхом скасування цього рішення.

Виходячи з встановлених фактичних обставин та правового регулювання спірних правовідносин, відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС для повного та ефективного захисту порушеного права позивача на пенсійне забезпечення належить також застосувати такі способи захисту як зобов`язання ГУ ПФУ в Харківській області:

- зарахувати ОСОБА_1 до спеціального (пільгового) стажу за Списком № 1, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058, періоди роботи в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» з 11 серпня 1993 року по 23 травня 1993 року та з 24 травня 1993 року по 26 грудня 1999 року оператором отримання штапельного скловолокна, за винятком днів відпусток без збереження заробітної плати з 04 по 17 січня 1993 року, з 18 по 19 січня 1993 року, з 08 по 24 лютого 1993 року, 31 липня 1993 року, 24 березня 1993 року, з 21 по 22 липня 1994 року, 25 листопада 1995 року та днів прогулів 01 грудня 1991 року та 29 травня 1992 року.

- повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 10 січня 2022 року про призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058 з урахуванням правової оцінки, наданої судом в цьому рішенні.

Суд зауважує, що з огляду на приписи п. п. 4.2, 4.10 розділу ІV Порядку № 22-1 належним відповідачем за позовними вимогами ОСОБА_1 є ГУ ПФУ в Харківській області, структурний підрозділ якого, визначений за принципом екстериторіальності, розглядав заяву про призначення пенсії та прийняв рішення про відмову у призначенні пенсії.

Отже, саме на ГУ ПФУ в Харківській області суд покладає обов`язок зарахувати вказані вище періоди роботи до спеціального (пільгового) стажу позивача та повторно розглянути заяву про призначення пенсії.

Посилання позивача на п. 4.10 Порядку № 22-1 цього висновку суду не спростовують. В даному випадку для встановлення належного відповідача визначальним є те, структурний підрозділ якого пенсійного органу розглядав заяву ОСОБА_1 про призначення пенсії та прийняв рішення про відмову у призначенні пенсії, яке визнано судом протиправним і скасовано, а не те, в якому пенсійному органі перебуває електронна пенсійна справа заявника.

ГУ ПФУ в Донецькій області не здійснювало розгляд заяви ОСОБА_1 , не приймало рішення про відмову у призначенні пенсії, а тому відсутні правові та фактичні обставини для покладання на нього обов`язку повторно розглянути заяву позивача.

Суд зауважує, що п. 4.10 Порядку № 22-1 не регулює питання призначення пенсії.

Норми п. 4.10 Порядку № 22-1 передбачають передачу електронної пенсійної справи від «органу, що призначає пенсію», який розглядав заяву про призначення пенсії, до «органу, що призначає пенсію», за місцем проживання (реєстрації)/фактичного місця проживання особи для здійснення виплати пенсії.

Тобто п. 4.10 Порядку № 22-1 врегульовує відносини щодо виплати пенсії, які виникають після того, як визначений за принципом екстериторіальності структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, прийняв рішення про призначення пенсії.

Як наслідок, у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до ГУ ПФУ в Донецькій області слід відмовити.

Крім того, частковому задоволенню підлягають вимоги позивача, які стосуються зарахування до його спеціального (пільгового) стажу за Списком № 1 періодів роботи з 11 серпня 1993 року по 23 травня 1993 року та з 24 травня 1993 року по 26 грудня 1999 року, оскільки, як вже було вказано судом вище, ОСОБА_1 має право на зарахування цих періодів до пільгового стажу не в цілому, а за виключенням днів безоплатних відпусток та прогулів.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Розподіл судових витрат.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з ч. 3 ст. 139 КАС при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Позивачем документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору в сумі 992,40 грн (квитанція від 26 січня 2022 року).

Докази здійснення інших судових витрат позивач не надав.

Визначаючи кількість вимог немайнового характеру, заявлених позивачем, суд враховує, що вимога про визнання протиправними акта, дії чи бездіяльності як передумова для застосування інших способів захисту порушеного права (скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, зобов`язання прийняти рішення, вчинити дії чи утриматися від їх вчинення тощо) як наслідків протиправності акта, дій чи бездіяльності є однією вимогою.

Суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, а тому за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ПФУ в Харківській області на користь позивача підлягають присудженню судові витрати по сплаті судового збору в сумі 992,40 грн.

Керуючись ст. ст. 2, 12, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 250, 251, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_2 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ідентифікаційний код: 13486010, місцезнаходження: 84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, пл. Соборна, буд. 3), Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (ідентифікаційний код: 14099344, місцезнаходження: 61000, Харківська обл., м. Харків, пл. Свободи, Держпром, 3 під`їзд, 2 поверх) про визнання протиправним та скасування рішення і зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

2. Визнати протиправним і скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області від 17 січня 2022 року № 056550003151 «Про відмову у призначенні пенсії».

3. Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області зарахувати ОСОБА_1 до спеціального (пільгового) стажу за Списком № 1, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», періоди роботи в орендному підприємстві «Костянтинівський завод скловиробів імені 13 розстріляних робітників» оператором отримання штапельного скловолокна з 11 серпня 1993 року по 23 травня 1993 року та з 24 травня 1993 року по 26 грудня 1999 року, за винятком днів відпусток без збереження заробітної плати з 04 січня 1993 року по 17 січня 1993 року, з 18 січня 1993 року по 19 січня 1993 року, з 08 лютого 1993 року по 24 лютого 1993 року, 31 липня 1993 року, 24 березня 1993 року, з 21 липня 1994 року по 22 липня 1994 року, 25 листопада 1995 року, та днів прогулів 01 грудня 1991 року та 29 травня 1992 року.

4. Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 10 січня 2022 року про призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» з урахуванням правової оцінки, наданої судом в цьому рішенні.

5. В іншій частині позовних вимог відмовити.

6. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області на користь ОСОБА_1 судові витрати по сплаті судового збору в сумі 992 (дев`ятсот дев`яносто дві) гривні 40 копійок.

7. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

8. Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

9. Повне судове рішення складено 15 липня 2022 року.

Суддя Т.О. Кравченко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2022
Оприлюднено20.07.2022
Номер документу105282607
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —200/1559/22

Ухвала від 28.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Рішення від 14.07.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 22.05.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні