Рішення
від 19.07.2022 по справі 520/27378/21
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 липня 2022 р. № 520/27378/21

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Шляхової О.М., розглянувши за правилами загального позовного провадження в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) до Печенізького комунального підприємства "Джерело" (вул. Б. Хмельницького, буд. 1, смт. Печеніги, Печенізький район, Харківська область, 62801, код ЄДРПОУ 32845178) про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В :

Головне управління ДПС у Харківській області звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути до бюджету України кошти у розмірі 1 282 479,07 грн. у рахунок погашення податкового боргу з Печенізького КП "Джерело" (код ЄДРПОУ 32845178), місцезнаходження: вул. Богдана Хмельницького, буд. 1, смт. Печеніги, Харківська область, 62801.

Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що за Печенізьким комунальним підприємством "Джерело" обліковується податковий борг в загальній сумі 1 282 479,07 грн., який станом на час розгляду даної справи відповідачем не сплачено. Наведені обставини свідчать про невиконання відповідачем свого податкового обов`язку щодо сплати податків та зборів в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України. У зв`язку з тим, що вказана податкова заборгованість погашена не була, дану суму боргу позивач просить стягнути з Печенізького комунального підприємства "Джерело".

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 24.12.2021 відкрито провадження по справі та призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 19.07.2022 закрито підготовче провадження у справі та призначено розгляд справи по суті.

Від представника позивача до суду надійшла заява про розгляд справи без її участі, позовні вимоги підтримує, просить суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, жодних заяв чи клопотань до суду не надав.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом (пункт 10 частини першої статті 4 КАС України).

Керуючись приписами пункту 10 ч. 1 ст. 4 та ч. 9 ст. 205 КАС України розгляд справи судом вирішено здійснювати у порядку письмового провадження.

Фіксування судового засідання відповідно до статті 229 КАС України не здійснювалося.

Частиною 4 статті 243 КАС України встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Відповідач відзив на позов разом з доказами на спростування доводів позивача до суду не надав, причин неможливості надання відзиву та доказів суду не повідомив.

Згідно з ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що Печенізьке комунальне підприємство "Джерело", ідентифікаційний номер 32845178, зареєстровано в якості суб`єкта господарювання - юридичної особи та перебуває в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, про що свідчить відповідний запис.

Печенізьке комунальне підприємство "Джерело" перебуває на обліку в Головному управління ДПС у Харківській області.

Станом на дату звернення до суду Печенізьке комунальне підприємство "Джерело" має податковий борг у загальному розмірі 1 282 479,07 гривень, що виник на підставі:

1) Податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на загальну суму 785 982,00 грн., а саме:

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 21.01 2019 №9307991997 за терміном сплати 30.01.2019 на суму 30 728,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 20.02.2019 №9026569244 за терміном сплати 0 I .03.20 19 на суму 2895 1,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від I 9.03.2019 №905002 7256 за терміном сплати 30.03.2019 на суму 32535,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 20.11.2019 №9276248352 за терміном сплати 30.11.2019 на суму 30100,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 19.12.2019 №9305848083 за терміном сплати 30.1 2.2019 на суму 227 1 1,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 20.01.2020 №9332160610 за терміном сплати 30.01.2020 на суму 41 609,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 19.02.2020 №9029098808 за терміном сплати 01.03.2020 на суму 23 917 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 19.03.2020 №9057689281 за терміном сплати 30.03.2020 на суму 27292,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 16.04.2020 №9082713494 за терміном сплати 30.04.2020 на суму 24820,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 20.05.2020 №9111229244 за терміном сплати 01.06.2020 на суму 26754,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 18.06.2020 №9139524504 за терміном сплати 30.06.2020 на суму 31 649,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 20.07.2020 №9171453719 за терміном сплати 30.07.2020 на суму 33043,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 19.08.2020 №9205043602 за терміном сплати 31.08.2020 на суму 30778,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 21 .09.2020 №9237818429 за терміном сплати 30.09.2020 на суму 30286,00 грн.

- Уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на подану вартість у зв`язку виправленням самостійно виявлених помилок від 19.10.2020 №9269470456 на суму 72,00 грн.

- Уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на дoдaнy вартість у зв`язку виправленням самостійно виявлених помилок від 01.08.2020 №9269470456 на суму 2391,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 19.10.2020 №9269808434 за терміном сплати 30.10.2020 на суму 34755,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 18.11.2020 №9304232686 за терміном сплати 30.11.2020 на суму 26436,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 18.12.2020 №9338149382 за терміном сплати 30.12.2020 на суму 32894,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 18.01.2021 №9368879954 эа терміном сплати 01.02.2021 на суму 35502,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 19.02.2021 №9029964242 за терміном сплати 02.03.2021 на суму 23151,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 22.03.2021 №9057745232 за терміном сплати 30.03.2021 на суму 1 8579,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 20.04.2021 №9091149924 за терміном сплати 30.04.2021 на суму 21205,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 19.05.2021 №9130694241 за терміном сплати 31.05.2021 на суму 30703,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 18.06.2021 №9163531435 за терміном сплати 30.06.2021 на суму 30923,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 1 6.07.2021 №9196028960 за терміном сплати 30.07.2021 на суму 210 I 2,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 18.08.2021 №9237661434 за терміном сплати 30.08.2021 на суму 35055,00 грн.

- Податкової декларації з податку на додану вартість від 20.09.2021 №9272757139 за терміном сплати 30.09.2021 на суму 29698,00 грн.

- Податкової декларації з податку на дoдaнy вартість від 20.10.2021 №9310423116 за терміном сплати 01.11.2021 на суму 28433,00 грн.

2) 3 рентної плати за користування надрали для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення, на загальну суму 330 491,21 грн., а саме:

- Розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, додаток 1 від 07.02.2019 №9309876690 за терміном сплати 21.02.2019 на суму 33775,49 гpн.

- Розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, додаток 1 від 07.05.2019 №9091312887 за терміном сплати 20.05.2019 на суму 30383,18 грн.

- Розрахунку з рентної плати за користування надрали для видобування корисних копалин, додаток 1 від 09.08.2019 №9174972689 за терміном сплати 19.08.2019 на суму 32903,17 грн.

- Розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, додаток 1 від 07.11.2019 №9261263294 за терміном сплати 19.11.2019 на суму 30062,05 грн.

- Розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, додаток 1 від 30.01.2020 №9333130435 за терміном сплати 19.02.2020 на суму 31080,75 грн.

- Розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, додаток 1 від 30.04.2020 №9093858274 за терміном сплати 20.05.2020 на суму 31080,75 грн.

- Розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, додаток 1 від 31.07.2020 №9184513196 за терміном сплати 19.08.2020 на суму 28345,59 грн.

- Розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, додаток 1 від 06.11.2020 №9288827826 за терміном сплати 19.11.2020 на суму 29887,31 грн.

- Розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, додаток 1 від 27.01.2021 №9370690960 за терміном сплати 19.02.2021 на суму 31363,61 грн.

- Розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, додаток 1 від 11.05.2021 №9117042916 за терміном сплати 20.05.2021 на суму 21654,49 грн.

- Розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, додаток 1 від 04.08.2021 №9218642930 за терміном сплати 19.08.2021 на суму 29954,82 грн.

3) З надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах на загальну суму 103 196,62 грн., а саме:

- Розрахунку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах Додаток 3 до Податкової декларації екологічного податку від 07.02.2019 №9309877050 за терміном сплати 21.02.2019 на суму 7850,38 грн.

- Розрахунку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах Додаток 3 до Податкової декларації екологічного податку від 24.04.2019 №9082670149 за терміном сплати 20.05.2019 на суму 4318,86 грн.

- Розрахунку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах Додаток 3 до Податкової декларації екологічного податку від 26.07.2019 №9163066676 за терміном сплати 19.08.2019 на суму 13440,40 грн.

- Розрахунку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах Додаток 3 до Податкової декларації екологічного податку від 06.11.2019 №9259963607 за терміном сплати 19.11.2019 на суму 12091,04 грн.

- Розрахунку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах Додаток 3 до Податкової декларації екологічного податку від 30.01.2020 №9333127919 за терміном сплати 19.02.2020 на суму 11560,62 грн.

- Розрахунку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах Додаток 3 до Податкової декларації екологічного податку від 30.04.2020 №9093858276 за терміном сплати 20.05.2020 на суму 11560,62 грн.

- Розрахунку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах Додаток 3 до Податкової декларації екологічного податку від 31.07.2020 №9184463054 за терміном сплати 19.08.2020 на суму 14453,09 грн.

- Розрахунку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах Додаток 3 до Податкової декларації екологічного податку від 06.11.2020 №9288825110 за терміном сплати 19.11.2020 на суму 14906,47 грн.

- Розрахунку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах Додаток 3 до Податкової декларації екологічного податку від 27.01.2021 №9370690612 за терміном сплати 19.02.2021 на суму 3748,38 грн.

- Розрахунку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах Додаток 3 до Податкової декларації екологічного податку від 06.05.2021 №9110970247 за терміном сплати 20.05.2021 на суму 5374,70 грн.

- Розрахунку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах Додаток 3 до Податкової декларації екологічного податку від 04.08.2021 №9218642996 за терміном сплати 19.08.2021 на суму 3892,06 грн.

4) З надходження рентної плати за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства (за платежами, що розподіляються між державним та місцевими бюджетами) на загальну суму 51 552,95 грн., а саме:

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 07.02.2019 №9309876692 за терміном сплати 21.02.2019 на суму 2683,53 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 07.05.2019 №9091312959 за терміном сплати 20.05.2019 на суму 25027,53 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 09.08.2019 №9174972704 за терміном сплати 19.08.2019 на суму 2796,30 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 07.11.2019 №9261263298 за терміном сплати 19.11.2019 на суму 2650,05 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 30.01.2020 №9333130444 за терміном сплати 19.02.2020 на суму 2714,93 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 25.05.2020 №9114681198 за терміном сплати 25.05.2020 на суму 2143,80 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 25.05.2020 №9114681198 на суму 64,31 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 14.08.2020 №9200873165 за терміном сплати 19.08.2020 на суму 2459,93 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 14.08.2020 №9200873165 на суму 82,80 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 06.11.2020 №9288827839 за терміном сплати 19.11.2020 на суму 2890,75 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 27.01.2021 №9370690976 за терміном сплати 19.02.2021 на суму 2702,12 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 11.05.2021 №9117042355 за терміном сплати 20.05.2021 на суму 2152,69 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 04.08.2021 №9218642974 за терміном сплати 19.08.2021 на суму 2884,21 грн.

5) Рентна плата за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води, водних об`єктів місцевого значення) на загальну суму 11 256,29 грн., а саме:

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 30.04.2020 №9093858284 за терміном сплати 20.05.2020 на суму 1591,95 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 31.07.2020 №9184513194 за терміном сплати 19.08.2020 на суму 893,03 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 3107.2020 №9184513217 за терміном сплати 18.08.2020 на суму 2759,93 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 06.11.2020 №92888278829 за терміном сплати 19.11.2020 на суму 1072,68 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 27.01.2021 №9370690945 за терміном сплати 19.02.2021 на суму 1686,64 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 11.05.2021 №9117043188 за терміном сплати 20.05.2021 на суму 784,89 грн.

- Розрахунку з рентної плати за спеціальне використання води, додаток 5 від 04.08.2021 №9218642948 за терміном сплати 19.08.2021 на суму 1130,24 грн.

Згідно копій інтегрованих карток платника податків, податковий борг Печенізького комунального підприємства "Джерело" не погашений та не переривався.

За приписами п. 56.11 ст. 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

ГУ ДПС у Харківській області були сформовані податкові вимоги від 03.03.2009 за №1/68 та від 06.04.2009 за №2/103, та вручені відповідачу особисто 05.03.2009 та 06.04.2009 відповідно.

Відповідно до п. 59.5. статті 59 ПК України у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідач не скористався своїм правом адміністративного або судового оскарження податкових вимог, доказів самостійної сплати податкового боргу матеріали справи також не містять, а відтак сума заборгованості Печенізького комунального підприємства "Джерело" перед бюджетом є узгодженою та підлягає сплаті.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

За правилами підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин; далі - ПК України) платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 36.1 статті 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Як визначено підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

За змістом пункту 56.16 статті 56 ПК України з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Згідно з пунктом 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Отже, факт узгодження податкового зобов`язання має наслідком обов`язок платника податку сплатити таке зобов`язання у встановлений законом строк. Невиконання обов`язку зі сплати узгодженого податкового зобов`язання призводить до набуття таким зобов`язанням статусу податкового боргу, процедура стягнення якого визначається законом.

Наведене є однією із гарантій дотримання у податкових відносинах принципу правової визначеності, як складової принципу верховенства права.

Відповідно до підпункту 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України до функцій контролюючих органів належить здійснення погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів. Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.1 статті 95 ПК України визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 ПК України).

За правилами пункту 95.3 статті 95 ПК України, зокрема, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Системний аналіз вищенаведених норм свідчить про те, що контролюючий орган може звернутися до адміністративного суду з позовом про стягнення податкового боргу з платників податків із дотриманням відповідних умов, встановлених пунктом 95.2 статті 95 ПК України, які надають право на примусове стягнення податкового боргу.

У контексті наведених законодавчих положень зміст матеріально-правових вимог, викладених у даному позові, зводиться до стягнення коштів з рахунків відповідача на погашення його податкового боргу.

Відповідно до п. 176.1 ст. 176 Податкового кодексу України платники податку зобов`язані своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов`язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих контролюючим органом, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.

Грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункт 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Згідно з п. 87.1 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Сплата грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.

Пунктом 87.9 ст.87 Податкового кодексу України встановлено, що в разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Таким чином, відповідач має податковий борг перед бюджетом в розмірі 1 282 479,07 грн., який на час розгляду справи не сплачений.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту погашення податкової заборгованості у загальному розмірі 1 282 479,07 грн., суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову у повному обсязі.

Таким чином, позовні вимоги Головного управління ДПС у Харківській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється з урахуванням норм ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 139, 244-246, 262, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) до Печенізького комунального підприємства "Джерело" (вул. Б. Хмельницького, буд. 1, смт. Печеніги, Печенізький район, Харківська область, 62801, код ЄДРПОУ 32845178) про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути до бюджету України кошти у розмірі 1 282 479 (один мільйон двісті вісімдесят дві тисячі чотириста сімдесят дев`ять) грн. 07 коп. в рахунок погашення податкового боргу з Печенізького комунального підприємства "Джерело" (код ЄДРПОУ 32845178), місцезнаходження: вул. Богдана Хмельницького, буд. 1, смт. Печеніги, Харківська область, 62801.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 19 липня 2022 року.

Суддя О.М. Шляхова

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2022
Оприлюднено21.07.2022
Номер документу105311191
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —520/27378/21

Рішення від 19.07.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 19.07.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 24.12.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні