Рішення
від 19.07.2022 по справі 620/3358/22
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 липня 2022 року Чернігів Справа № 620/3358/22

Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді Падій В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Мантек» до Головного управління ДПС у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування рішення,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «МАНТЕК» (далі ТОВ «Мантек») звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Чернігівській області, в якому просить:

-скасувати рішення Комісії ДПС регіонального рівня Головного управління ДПС Чернігівській області, про неврахування таблиці даних платників податків № 9013351591 від 29.01.2022;

-зобов`язати Головне управління ДПС у Чернігівській області врахувати таблицю даних Товариства з обмеженою відповідальністю «МАНТЕК», зареєстрованої за Головного управління ДПС Чернігівській області.

Обґрунтовуючи вимоги, позивачем зазначено про протиправність оскаржуваного рішення, у зв`язку з чим воно підлягає скасуванню.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 03.05.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Ухвалою суду надано термін для подачі відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та заперечень.

Відповідачем подано до суду відзив на позов, в якому відповідач не погоджується з позовними вимогами позивача, обґрунтовуючи тим, що рішення про неврахування поданої таблиці даних платника податку на додану вартість від 01.02.2022 № 3742418/36778425 прийняте з урахуванням порушення позивачем пункту 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 та оспорюване рішення не порушує права та інтереси позивача.

Позивачем подано до суду відповідь на відзив, в якому останній заперечував проти тверджень відповідача, зазначених у відзиві на позов.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає про таке.

29.01.2022 ТОВ «Мантек» подало до Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернігівській області таблицю даних платника податків на додану вартість, в якій зазначено коди згідно з КВЕД, коди згідно з УКТЗЕД, які використовуються позивачем (а.с.7-9).

Як випливає з квитанції від 29.01.2022 №2: інформацію таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 29.01.2022 за №9013351591 не враховано автоматично через невиконання вимог п.18 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від11.12.2019 №1165. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду (а.с.11).

За результатами розгляду таблиці даних платника податку на додану вартість ТОВ «Мантек», зареєстрованої 29.01.2022 за №9013351591 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернігівській області прийнято рішення від 01.02.2022 №3742418/36778425 про неврахування таблиці даних платника податків на додану вартість з підстав відсутності пояснень до таблиці даних платника податків на додану вартість всупереч пункту 14 постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (а.с. 10).

Вважаючи таке рішення контролюючого органу протиправним, та таким, що порушує його права та інтереси, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюютьсяПодатковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI(у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Податковий кодекс України).

Відповідно до підпунктів 16.1.2,16.1.3пункту 16.1статті 16 Податкового кодексу Україниплатник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Розділ V Податкового кодексу України(статті 180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість (ПДВ), визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок 1165, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно пункту 2 Порядку №1165, таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України

Згідно пунктів 12-16 Порядку № 1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою. У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 18 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12); зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

Судом встановлено, що оспорюване рішення відповідача про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 01.02.2022 № 3742418/36778425 прийнято з підстав відсутності пояснень до вказаної таблиці, всупереч пункту 14 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165.

Проте в силу вимог пунктів 19, 20 Порядку №1165 у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).

Отже контролюючий орган має право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, лише з підстав надходження інформації, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку, яка врахована.

Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд зауважує, що інших підстав для неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість Порядок №1165 не містить.

Разом з тим пунктом 17 Порядку № 1165 визначено, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

При цьому загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Суд зауважує, що контролюючим органом, ні в оскаржуваному рішенні, ні у відзиві на позов, не зазначено: які саме пояснення необхідно надати платнику податку; об`єктивні обставини, які перешкоджають врахуванню вищевказаної таблиці; не надано жодних доказів на підтвердження невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернігівській області від 01.02.2022№ 3742418/36778425 про неврахування поданої 29.01.2022 ТОВ «Мантек» таблиці даних платника податку на додану вартість, прийняте необґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мали значення для їх прийняття, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо посилань відповідача на те, що прийняття рішень про неврахування таблиці даних платника податків здійснюється контролюючим органам під час інформаційного-аналітичного опрацювання даних платника податків з метою виконання функцій, які покладені на контролюючий орган, та такі рішення не порушують жодним чином права платника податків, суд зазначає таке.

Так додатком 6 до Порядку №1165 затверджено типову форму рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість містить наступне формулювання: «Рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку».

Отже з наведеного вбачається, що Порядком №1165 встановлено право платника податків оскаржити рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку, у тому числі в судовому порядку.

Відповідно до частини першоїстатті 5 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема, визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

З огляду на викладене, суд критично ставиться до тверджень відповідача про те, що оскаржуване рішення не породжує правових наслідків для платника податків та не порушує прав останнього, оскільки таке рішення є індивідуальним актом у розумінні пункту 19 частини першоїстатті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, яке в подальшому створює для платника податків, відносно якого воно прийнято, певні юридичні наслідки під час реєстрації податкової накладної/рахунку коригування, поданих таким платником податків, та підлягає оскарженню в судовому порядку.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернігівській області від 01.02.2022№ 3742418/36778425 про неврахування поданої 29.01.2022 ТОВ «Мантек» таблиці даних платника податку на додану вартість є протиправним та підлягає скасуванню.

При вирішенні даної справи судом були враховані положення частини 2 статті 2 та статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України дійшов висновку, що позов ТОВ «Мантек» необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до частини першоїстатті 139 Кодексу адміністративного судочинства Українипри задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки позивачем за подання адміністративного позову сплачено судовий збір у сумі 2481,00 грн (а.с.4), суд вважає за необхідне стягнути на користь ТОВ «Мантек» сплачений судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернігівській області у сумі 2481,00 грн.

Керуючись статтями72-74,77,139,241-246,262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Мантек» до Головного управління ДПС у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити повністю.

Скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернігівській області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «МАНТЕК», зареєстрованої Головним управлінням ДПС у Чернігівській області 29.01.2022 за №9013351591.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Чернігівській області врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «МАНТЕК», зареєстрованої Головним управлінням ДПС у Чернігівській області 29.01.2022 за №9013351591.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернігівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Мантек» судовий збір в розмірі 2481(дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбаченістаттею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Мантек» (вул. О.Молодчого, 44, м.Чернігів, Чернігівська область, 14013, код ЄДРПОУ 36778425).

Відповідач: Головне управління ДПС у Чернігівській області (вул. Реміснича, буд. 11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 44094124).

Суддя В.В. Падій

Дата ухвалення рішення19.07.2022
Оприлюднено21.07.2022

Судовий реєстр по справі —620/3358/22

Ухвала від 11.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 03.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 28.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 27.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 16.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Рішення від 19.07.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 02.05.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні