КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 липня 2010 року
справа № 2-а- 5822/10/1070
Київський окружний ад міністративний суд у складі головуючого - судді Лисенко В .І., при секретарі судового за сідання Мазуренко О.В.,
за участю представників ос іб, які беруть участь у справі
від прокуратури: не з' явився,
від позивача: Буте нко Н.А.,
від відповідача: не з' явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу
за позовом Прокурора Таращанського р айону Київської області в ін тересах держави в особі Упра вління Пенсійного фонду Укра їни у Таращанському районі К иївської області до Таращанського будівельно- монтажного товариства з обме женою відповідальністю про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Таращансь кого району Київської област і (надалі - прокурор) звернув ся до Київського окружного а дміністративного суду з адмі ністративним позовом в інтер есах держави в особі Управлі ння Пенсійного фонду України у Таращанському районі Київ ської області (надалі - пози вач) до Таращанського будіве льно-монтажного товариства з обмеженою відповідальністю (надалі - відповідач) про стя гнення заборгованості зі спл ати страхових внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування у розм ірі 28158,65грн.
Позовні вимоги мотив овані тим, що відповідач має з аборгованість перед Управлі нням Пенсійного фонду Україн и у Таращанському районі Киї вської області зі сплати стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування за лютий місяц ь 2010 у розмірі 28158, 65 грн., що підтве рджується відповідним розра хунком суми страхових внескі в.
Обов' язок відповіда ча вчасно сплачувати страхов і внески передбачений припис ами Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування» від 09.07.200 3року № 1058-IV (надалі - Закон Украї ни № 1058-IV). Оскільки, сума страхов их внесків до Пенсійного фон ду України в розмірі 28158, 65 грн. у строки, встановлені пунктом 6 статті 20 Закону України № 1058-IV т а Інструкцією про порядок об числення і сплати страхуваль никами та застрахованими осо бами внесків на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування до Пенсійного фонд у України, затвердженою пост ановою правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003 року (надалі - Інструкція) відповід ачем не сплачена, позивач про сить стягнути її у судовому п орядку.
Представник прокурат ури в судове засідання не з' явився. Водночас, матеріали с прави містять клопотання про курора про розгляд справи бе з його участі.
Представник позивача в с удовому засіданні 08.07.2010 р. позов ні вимоги підтримав в повном у обсязі, просив суд адмініст ративний позов задовольнити .
Відповідач в судове засідання не з' явився, прот е 08.07.2010 р. до Київського окружно го адміністративного суду на дійшла заява відповідача про визнання адміністративного позову та розгляд справи без участі його представника.
Відповідно до частини пер шої статті 136 Кодексу адмініст ративного судочинства Укра їни, позивач може відмовитис ь від адміністративного позо ву, а відповідач - визнати ад міністративний позов протяг ом всього часу судового розг ляду, зробивши усну заяву. Якщ о відмову від адміністративн ого позову чи визнання адмін істративного позову викладе но в адресованій суду письмо вій заяві, ця заява приєднуєт ься до справи.
Судом встановлено, що визна ння адміністративного позов у відповідачем не суперечить закону та не порушує чиїх-неб удь прав, свобод або інтересі в, а тому приймається судом.
Розглянувши подані доку менти і матеріали, всебічно і повно з' ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні в имоги підлягають задоволенн ю з огляду на наступне.
Принципи, засади і механіз ми функціонування системи за гальнообов'язкового державн ого пенсійного страхування в изначені Законом України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування» в ід 09.07.2003 року № 1058-IV (надалі - Закон У країни №1058-IV).
Статтею 1 Закону України № 1 058-IV встановлено, що страхуваль ники - це роботодавці та інші о соби, які відповідно до цього Закону сплачують страхові в нески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня.
Роботодавцем в розумінні Закону України № 1058-IV - є власник підприємства, установи, орга нізації або уповноважений ни м орган незалежно від форм вл асності, виду діяльності та г осподарювання; фізична особа , яка використовує працю найм аних працівників (у тому числ і іноземців, які на законних п ідставах працюють за наймом в Україні); власник розташова ного в Україні іноземного пі дприємства, установи, органі зації (у тому числі міжнародн ої), філії та представництва, я кий використовує працю найма них працівників, якщо інше не передбачено міжнародними до говорами України, згода на об ов'язковість яких надана Вер ховною Радою України.
Згідно з частиною першою ст атті 15 Закону України № 1058-IV, пла тниками страхових внесків до солідарної системи є страху вальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застрахован і особи, зазначені в частині п ершій статті 12 цього Закону.
Частиною третьою статті 15 З акону України № 1058-IV встановлен о, що страхувальники набуваю ть статусу платників страхов их внесків із дня їх реєстрац ії у територіальному органі Пенсійного фонду, а особи, виз начені частиною першою статт і 12 цього Закону, - з дня набранн я чинності договором про їх д обровільну участь.
Відповідно до пункту 6 час тини другої статті 17 Закону Ук раїни № 1058-IV, страхувальник зоб ов'язаний нараховувати, обчи слювати і сплачувати в устан овлені строки та в повному об сязі страхові внески.
Статтею 19 Закону України № 105 8-IV встановлено, що страхові вн ески до солідарної системи з агальнообов'язкового держав ного пенсійного страхування нараховуються роботодавцем на суми фактичних витрат на о плату праці (грошового забез печення) працівників, що вклю чають витрати на виплату осн овної та додаткової заробітн ої плати та інших заохочувал ьних і компенсаційних виплат .
Відповідно до частин шість та дванадцять статті 20 Закону України № 1058-IV, страхувальники зобов' язані сплачувати ст рахові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 2 0 календарних днів із дня закі нчення цього періоду; страхо ві внески сплачуються незале жно від фінансового стану пл атника.
Як вбачається з поданого позивачу відповідачем звітн ого документу, а саме - розраху нку сум страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування за лютий місяць 2010 року, сума стра хових внесків, що підлягає сп латі відповідачем, становить 28158, 65 грн.
Відповідно до частин и 2 статті 106 Закону України № 1058- IV, суми страхових внесків сво єчасно не нараховані та/або н е сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі о бчислені територіальними ор ганами Пенсійного фонду у ви падках, передбачених частин ою третьою статті 20 цього Зако ну, вважаються простроченою заборгованістю із сплати стр ахових внесків і стягуються з нарахуванням пені та заст осуванням фінансових санкці й.
У зв' язку з порушення м відповідачем платіжної дис ципліни, позивачем на підста ві частини третьої статті 106 З акону України № 1058-IV направлено вимогу про сплату недоїмки в ід 01.04.2010 р. № Ю-168 на загальну суму з аборгованості, що становить 59882,59грн. Зазначена вимога отри мана відповідачем 06.04.2010 р., про щ о свідчить підпис його уповн оваженої особи на копії пові домлення про вручення поштов ого відправлення №246571 (а.с.10).
Страхувальник у разі незг оди з розрахунком суми недої мки, зазначеної у вимозі про с плату недоїмки, узгоджує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановленому прав лінням Пенсійного фонду, а в р азі неузгодження вимоги із о рганами Пенсійного фонду має право на оскарження вимоги в судовому порядку (стаття 106 За кону України №1058-IV).
Процедура подання та розгл яду органами Пенсійного фонд у України скарг страхувальни ків при узгодженні ними вимо г про сплату недоїмки із спла ти страхових внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування, встановле на Порядком розгляду органам и Пенсійного фонду України с карг на рішення про накладен ня штрафу, нарахування пені т а заяв страхувальників при у згодженні ними вимоги про сп лату недоїмки із сплати стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування, який затверджени й постановою правління Пенсі йного фонду України від 19 груд ня 2003 року № 21-2 (надалі - Порядо к №21-2).
Водночас, згідно з пунктом 1 .2 Порядку №21-2, не може бути оска ржена страхувальником, зокре ма, вимога про сплату недоїмк и, сформована на підставі зоб ов'язання зі сплати страхови х внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування, самостійно визначено го страхувальником у розраху нку суми страхових внесків, т а вимога, узгоджена відповід но до частини третьої статті 106 Закону України №1058-IV.
Станом на день розгляду сп рави доказів щодо оскарження вимоги, яка сформована на під ставі самостійно визначеног о відповідачем зобов' язанн я, її узгодження або про сплат у суми заборгованості, яка в н ій зазначена в повному обсяз і, суду не надано.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення, крім випадків, встанов лених статтею 72 цього Кодексу .
Однак, відповідачем не нада но суду жодних доказів щодо с плати в самостійному порядку суми заборгованості по стра хових внесках за лютий місяц ь 2010 року у розмірі 28158, 65 грн.
Приписами статті 67 Конститу ції України визначений обов' язок кожного сплачувати пода тки і збори в порядку і розмір ах, встановлених законом. Ста ттею 19 Конституції України ви значено, що органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами.
Право органу Пенсійного фо нду на звернення до суду з вим огами про сплату недоїмки, пе редбачено абзацом 8 частини т ретьої статті 106 Закону Україн и № 1058-IV.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вим ог, системного аналізу полож ень законодавства України та з огляду на те, що заборговані сть зі сплати страхових внес ків у розмірі 28158, 65 грн., відпові дачем в самостійному порядку не сплачена, її існування під тверджується доказами наявн ими в матеріалах справи, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність позовних вимог і вваж ає їх такими, що підлягають за доволенню у повному обсязі.
Оскільки, спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 136, 158-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Таращансько го будівельно-монтажного тов ариства з обмеженою відповід альністю (код ЄДРПОУ - 20576305) на користь Управління Пенсійно го фонду України у Таращансь кому районі Київської област і заборгованість зі сплати с трахових внесків на загально обов' язкове державне пенсі йне страхування у розмірі 28158 (д вадцять вісім тисяч сто п' я тдесят вісім) грн. 65 коп.
Постанова відповід но до частини 1 статті 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у строк, пост анова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У ра зі подання апеляційної скарг и судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Постанова може б ути оскаржена до суду апеляц ійної інстанції протягом дес яти днів з дня її складення в п овному обсязі за правилами, в становленими статтями 185-187 Код ексу адміністративного судо чинства України, шляхом пода ння через суд першої інстанц ії заяви про апеляційне оска рження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеля ційної скарги. Апеляційна ск арга може бути подана без поп ереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, вст ановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя В.І.Лисенко
постанова складена в по вному обсязі та підписана 09.07. 2010 р.
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
01113, м. Київ, бульвар Лесі Ук раїнки, 26 т/ф 2865687, ЄДРПОУ 240740
«09» липня 2010 р.
№2-а-5822/10/1070
Прокурор Таращанськог о району Київської області
вул. Шевченка, 29, м. Таращ а, Київська область 09500
Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни у Таращанському районі Київської області
ву л. Леніна, 3, м. Тараща, Київська область 09500
Київський окружний адмі ністративний суд надсилає ко пію постанови від 08.07.10 р. в адмін істративній справі №2-а-5822/10/1070.
Суддя Лисенко В.І.
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
01113, м. Київ, бульвар Лесі Ук раїнки, 26 т/ф 2865687, ЄДРПОУ 240740
«09» липня 2010 р.
№2-а-5822/10/1070
Таращанське будівельн о-монтажне товариство з обме женою відповідальністю
вул. Свободи, 4, м. Тараща, Киї вська область 09500
Київський окружний адмі ністративний суд надсилає ко пію постанови від 08.07.10 р. в адмін істративній справі №2-а-5822/10/1070.
Суддя Лисенко В.І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10531288 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лисенко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні