ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Головуючий суддя у першій інстанції: Подлісна І.М.
13 липня 2022 рокуЛьвівСправа № 500/2466/21 пров. № А/857/7945/22Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Бруновської Н.В.
суддів: Глушка І.В., Улицького В.З.
за участю секретаря судового засідання: Омеляновської Л.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Тернопільській області на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 23 грудня 2021 року у справі № 500/2466/21 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Вікторія Агро" до Головного управління ДПС у Тернопільській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
29.04.2021р. позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія Вікторія Агро" ( далі по тексту -ТзОВ "Компанія Вікторія Агро") з врахуванням заяви про зменшення позовних вимог звернувся з позовом до Головного управління ДПС у Тернопільській області, Державної податкової служби України у якому просив суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Тернопільській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2482766/43000742 від 19.03.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 17.02.2021р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 17.02.2021р.;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Тернопільській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2482763/43000742 від 19.03.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 19.02.2021р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 19.02.2021р.
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Тернопільській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2482764/43000742 від 19.03.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 22.02.2021р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 22.02.2021р.
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Тернопільській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2482765/43000742 від 19.03.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 24.02.2021р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 24.02.2021р.
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Тернопільській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2518795/43000742 від 31.03.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 04.03.2021р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 04.03.2021р.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.12.2021р. позов задоволено.
Не погоджуючись із даним рішенням, апелянт Головне управління ДПС у Тернопільській області подав апеляційну скаргу, в якій зазначає, що судом порушено норми матеріального та процесуального права.
Апелянт просить суд, рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.12.2021р. скасувати та прийняти нове рішення, яким в позові відмовити.
ч.2 ст.313 КАС України передбачено, що неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
При цьому, ч.3 цієї статті визначено, що якщо суд апеляційної інстанції визнав обов`язковою участь у судовому засіданні учасників справи, а вони не прибули, суд апеляційної інстанції може відкласти апеляційний розгляд справи.
Отже, колегія суддів не вбачає підстав для відкладення розгляду справи, оскільки учасники справи, належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду, в порядку ст.126 КАС України, що не перешкоджає розгляду справи у їх відсутності відповідно до ст.313 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи скарги, законність і обґрунтованість рішення суду, колегія суддів дійшла висновку, що подана апеляційна скарга не підлягають до задоволення виходячи з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що ТзОВ "Компанія Вікторія Агро" зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за юридичною/податковою адресою: вулиця Шкільна, 13, смт. Великі Бірки Тернопільський район, Тернопільська область, 47740; код ЄДРПОУ 43000742; види економічної діяльності: Код КВЕД 46.21, оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.
16.02.2021р. ТзОВ "Компанія Вікторія Агро" та ТзОВ «Млинар» уклали Договір поставки №17/02/2021-2.
За результатами вказаної господарської операції позивач склав податкові накладні за №1 від 17.02.2021р. на суму ПДВ у розмірі 115 000,00 грн., №2 від 19.02.2021р. на суму ПДВ у розмірі 218 297,17грн., №3 від 22.02.2021р. на суму ПДВ у розмірі 54 639,17грн., №8 від 04.03.2021р. на суму ПДВ у розмірі 36 669,93 грн., які направив до Державної податкової служби України для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.
24.02.2021р. ТзОВ "Компанія Вікторія Агро" та ТзОВ «В.Д.В.» уклали Договір поставки №24/02/2021-2.
За наслідками вчиненого правочину позивач 24.02.2021р. склав податкову накладну за №4 на суму ПДВ у розмірі 55 648,33 грн., яка подана платником податків на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних.
Податковий орган:
12.03.2021р. сформував Квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Квитанція), відповідно до якої: реєстрація ПН/РК від 17.02.2021 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
12.03.2021р. сформував Квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Квитанція), відповідно до якої: «реєстрація ПН/РК від 19.02.2021 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
12.03.2021р. сформував Квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Квитанція), відповідно до якої: «документ (податкова накладна) прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, (надалі - ПК України) реєстрація ПН/РК від 22.02.2021р. №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
12.03.2021р. сформував Квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Квитанція), відповідно до якої: «документ (податкова накладна) прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, (надалі - ПК України) реєстрація ПН/РК від 24.02.2021р. №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
25.03.2021р. сформував Квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Квитанція), відповідно до якої: «документ (податкова накладна) прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, (надалі - ПК Укради) реєстрація ПН/РК від 04.03.2021 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
17.03.2021р. платник податків ТзОВ «Компанія Вікторія Агро»» подав до комісії регіонального рівня повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкових накладених / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинена.
Так, ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» реалізував Товар - пшеницю ТзОВ «Млинар» (код ЄДРПОУ 37928981) за видатковою накладною №1 від 17 лютого 2021 року на суму 690 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 115 000,00 грн., в зв`язку із чим складена податкова накладна №1 від 17.02.2021р.
Поставка товару здійснилася у відповідності до Договору поставки №17/02/2021-2, від 16.02.2021р.
Розділом 4 Договору поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р. передбачені умови передачі, порядок і строки поставки товару, що реалізовується за даним Договором.
В п.1. Договору поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р. видно, що Постачальник зобов`язується здійснити поставку кожної партії Товару на умовах, що передбачені у відповідній специфікації. Датою поставки Товару та перехід права власності відбувається в момент його передачі, що оформлюється видатковою накладною та іншими супроводжуючими документами. Постачальник зобов`язаний передати Покупцю наступні документи: товарно-транспортну накладну, оформлену у відповідності до Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом України в редакції, що діє на момент виконання Договору; видаткову накладну; та інші документи на вимогу Покупця (п.4.2. Договору поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р.).
Оплата за реалізований Товар проведена ТзОВ «Млинар», в обсязі визначеному Договором поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р., що підтверджується платіжним дорученням №90684 від 17.02.2021р.
Реалізований Товар придбаний ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» у СТОВ «Вікторія» (код ЄДРПОУ 30864974) на умовах Договору поставки №16/02/2021-2, який укладений 16.02.2021 р.
СТОВ «Вікторія» є виробником придбаного Товару, що підтверджується Звітом про площі" та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2020 р.
Придбання Товару ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» у СТОВ «Вікторія» відбулося на умовах поставки FCA (Free Carrier (...named place) Франко перевізник (назва місця завантаження - Тернопільська область, Тернопільський район, село Байківці) відповідно до правил «Інкотермс-2010» згідно п.3 Додатку №1 до Договору поставки №16/02/2021-2 від 16.02.2021р.
Оплата вартості придбаного товару проведена ТзОВ «Компанія Вікторія Агро», у обсязі визначеному сторонами, що підтверджується платіжним дорученням №1 від 17.02.2021р.
Перехід права власності на Товар до ТзОВ «Компанія Вікторія Агро», згідно п.4.1. Договору поставки №16/02/2021-2 від 16.02.2021р., відбувся у момент передачі товару СТОВ «Вікторія» ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» за видатковою накладною №14 від 17.02.2021р.
ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» реалізував Товар - пшеницю ТзОВ «Млинар» (код ЄДРПОУ 37928981) за видатковою накладною №2 від 19.02.2021р. на суму 1 309 783,00 грн., в т.ч. ПДВ 218 297,17 грн., що підтверджується податковою накладною №2 від 19 лютого 2021 року.
Поставка товару здійснилася у відповідності до Договору поставки №17/02/2021-2, який укладеного ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» з ТзОВ «Млинар» 16 лютого 2021 року.
Розділом 4 Договору поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р. передбачені - умови передачі, порядок і строки поставки товару, що реалізовується за даним Договором.
В п.1. Договору поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р. видно, що Постачальник зобов`язується здійснити поставку кожної партії Товару на умовах, що передбачені у відповідній специфікації. Датою поставки Товару та перехід права власності відбувається в момент його передачі, що оформлюється видатковою накладною та іншими супроводжуючими документами. Постачальник зобов`язаний передати Покупцю наступні документи: товаро-транспортну накладну, оформлену у відповідності до Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом України в редакції, що діє на момент виконання Договору; видаткову накладну; та інші документи на вимогу Покупця (п.4.2. Договору поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р.).
Оплата за реалізований Товар проведена ТзОВ «Млинар», в обсязі визначеному Договором поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р., що підтверджується платіжним дорученням №90700, від 19 лютого 2021 року.
Реалізований Товар придбаний ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» у СТОВ «Вікторія» (код ЄДРПОУ 30864974) на умовах Договору поставки №16/02/2021-2, який укладеному 16 лютого 2021 року.
СТОВ «Вікторія» є виробником придбаного Товару, що підтверджується Звітом про площі, та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2020 році.
Придбання Товару ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» у СТОВ «Вікторія» відбулося на умовах поставки FCA (Free Carrier (...named place) Франко перевізник (назва місця завантаження - Тернопільська область, Тернопільський район, село Байківці) відповідно до правил «Інкотермс-2010» згідно п. 3 Додатку №1 до Договору поставки №16/02/2021-2 від 16.02.2021 р.
Оплата вартості придбаного товару проведена ТзОВ «Компанія Вікторія Агро», у обсязі визначеному сторонами, що підтверджується Платіжним дорученням №3 від 19.02.2021р.
Перехід права власності на Товар до ТзОВ «Компанія Вікторія Агро», згідно п.4.1. Договору поставки №16/02/2021-2 від 16.02.2021р., відбувся у момент передачі товару СТОВ «Вікторія» ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» за видатковою накладною №16 від 19.02.2021р.
ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» реалізував Товар - пшеницю ТзОВ «Млинар» (код ЄДРПОУ 37928981) за видатковою накладною №3 від 22 лютого 2021 року на суму 327 835,00 грн., в т.ч. ПДВ 54 639,17 грн., в зв`язку із чим складена податкова накладна №3 від 22 лютого 2021 року. Поставка товару здійснилася у відповідності до Договору поставки №17/02/2021-2, укладеного ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» з ТзОВ «Млинар» 16 лютого 2021 року.
Розділом 4 Договору поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р. визначено умови передачі, порядок і строки поставки товару, що реалізовується за даним Договором.
В п.4.1. Договору поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р. видно що Постачальник зобов`язується здійснити поставку кожної партії Товару на умовах, що передбачені у відповідній специфікації. Датою поставки Товару та перехід права власності відбувається в момент його передачі, що оформлюється видатковою накладною та іншими супроводжуючими документами. Постачальник зобов`язаний передати Покупцю наступні документи: товаро-транспортну накладну, оформлену у відповідності до Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом України в редакції, що діє на момент виконання Договору; видаткову накладну; та інші документи на вимогу Покупця (п.4.2. Договору поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р.).
Оплата за реалізований Товар проведена ТзОВ «Млинар», в обсязі визначеному Договором поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р., що підтверджується платіжними дорученнями №90701 від 22 лютого 2021 року, №90703 від 23 лютого 2021 року.
Реалізований Товар придбаний ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» у СТзОВ «Вікторія» (код ЄДРПОУ 30864974) на умовах Договору поставки №16/02/2021-2, який укладений СТОВ «Вікторія» та ТОВ «Компанія Вікторія Агро» 16 лютого 2021 року.
СТОВ «Вікторія» є виробником придбаного Товару, що підтверджується Звітом про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2020 році.
Придбання Товару ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» у СТОВ «Вікторія» відбулося на умовах поставки FCA (Free Carrier (...named place) Франко перевізник (назва місця завантаженні - Тернопільська область, Тернопільський район, село Байківці) відповідно до правил «Інкотермс-2010» згідно п.3 Додатку №1 до Договору поставки №16/02/2021-2 від 16.02.2021р.
Оплата вартості придбаного товару проведена ТзОВ «Компанія Вікторія Агро», у обсязі визначеному сторонами, що підтверджується платіжним дорученням №6 від 22.02.2021р.
Перехід права власності на товар до ТзОВ «Компанія Вікторія Агро», згідно п.4.1. Договору поставки №16/02/2021-2 від 16.02.2021р., відбувся у момент передачі товару СТОВ «Вікторія» ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» за видатковою накладною №17 від 22 лютого 2021 року.
17.03.2021р. платник податків ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» подав до контролюючого органу повідомлення-пояснення та копії документів щодо податкової накладної, реєстрація яких зупинена, а саме: Податкової накладної №4 від 22.02.2021р.
ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» реалізував Товар - пшеницю ТзОВ «В.Д.В.» (код ЄДРПОУ 31694970) за видатковою накладною №4 від 24 лютого 2021 року на суму 333 890,00 грн., в т.ч. ПДВ 55 648,33 грн., в зв`язку із чим складена податкова накладна № 4 від 24 лютого 2021 року.
Поставка товару здійснилася у відповідності до Договору поставки №24/02/2021-2, який укладений ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» з ТзОВ «В.Д.В.» 24 лютого 2021 року.
Розділом 4 Договору поставки №24/02/2021-2 від 24.02.2021р. визначено умови передачі, порядок і строки поставки товару, що реалізовується за даним Договором.
п.4.1. Договору поставки №24/02/2021-2 від 24.02.2021р. встановлено, що Постачальник зобов`язується здійснити поставку кожної партії Товару на умовах, що передбачені у відповідній специфікації. Датою поставки Товару та перехід права власності відбувається в момент його передачі, що оформлюєтеся видатковою накладною та іншими супроводжуючими документами. Постачальник зобов`язаний передати Покупцю наступні документи: товаро-транспортну накладну, оформлену у відповідності до Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом України в редакції, що діє на момент виконання Договору; видаткову накладну; та інші документи на вимогу Покупця (п.4.2. Договору поставки №24/02/2021-2 від 24.02.2021р.).
Оплата за реалізований Товар проведена ТзОВ «В.Д.В.», в обсязі визначеному Договорім поставки №№24/02/2021-2 від 24.02.2021р., що підтверджується Платіжним дорученням №3077 від 24.02.2021р.
Реалізований Товар придбаний ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» у СТОВ «Вікторія» (код ЄДРПОУ 30864974) на умовах Договору поставки №16/02/2021-2, який укладений 16.02.2021 р.
СТОВ «Вікторія» є виробником придбаного Товару, що підтверджується Звітом про площі про валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2020р.
Придбання Товару ТОВ «Компанія Вікторія Агро» у СТОВ «Вікторія» відбулося на умовах поставки FCA (Free Carrier (...named place) Франко перевізник (назва місця завантаження Тернопільська область, Тернопільський район, село Байківці) відповідно до правил «Інкотермс-2010» згідно п.3 Додатку №1 до Договору поставки №16/02/2021-2 від 16.02.2021р..
Оплата вартості придбаного товару проведена ТзОВ «Компанія Вікторія Агро», у обсязі визначеному сторонами, що підтверджується платіжним дорученням №8 від 24 лютого 2021 року.
Перехід права власності на Товар до ТзОВ «Компанія Вікторія Агро», згідно п. 4.1. Договору поставки №16/02/2021-2 від 16.02.2021р., відбувся у момент передачі Товару СГОВ «Вікторія» ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» за видатковою накладною №19 від 24 лютого 2021 року.
28.03.2021р. ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» подав контролюючому органу повідомлення-пояснення та копії документів щодо податкової накладної, реєстрація яких зупинена, а саме: податкової накладної №8 від 04.03.2021 р.
Із змісту поданого повідомлення видно, що ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» реалізував Товар - пшеницю Товариству з обмеженою відповідальністю «Млинар» (код ЄДРПОУ 37928981) за видатковою накладною №8 від 04 березня 2021 року на суму 298 598,00 грн., в т.ч. ПДВ 36 669,93 грн., в зв`язку із чим складена податкова накладна №8 від 04 березня 2021 року.
Поставка товару здійснилася у відповідності до Договору поставки №17/02/2021-2, укладеного ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» та ТзОВ «Млинар» 16.02.2021р.
Розділом 4 Договору поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р. встановлено умови передачі, порядок і строки поставки товару; що реалізовується за даним Договором.
п.4.1. Договору поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р. визначено, що Постачальник зобов`язується здійснити поставку кожної партії Товару на умовах, що передбачені у відповідній специфікації. Датою поставки Товару та перехід права власності відбувається в момент його передачі, що оформлюється видатковою накладною та іншими супроводжуючими документами.
Постачальник зобов`язаний передати Покупцю наступні документи: товаро-транспортну накладну, оформлену у відповідності до Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом України в редакції, що діє на момент виконання Договору; видаткову накладну; та інші документи на вимогу Покупця (п. 4.2. Договору поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021 року).
Оплата за реалізований Товар проведена ТзОВ «Млинар», в обсязі визначеному Договором поставки №17/02/2021-2 від 16.02.2021р, що підтверджується Платіжним дорученням №90712 - від 04.03.2021р.
Реалізований Товар придбаний ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» у ПСГП «Реан» (код ЄДРПОУ 31092086) на умовах Договору поставки №1/03/2021-3 від 01 березня 2021 року.
ПСП «Реан» є виробником придбаного Товару, що підтверджується Звітом про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2020 р.
Придбання Товару ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» у ПСП «Реан» відбулося на умовах поставки FCA (Free Carrier (...named place) Франко перевізник (назва місця завантаження - Тернопільська область, Лановецький район, с. Лопушне) відповідно до правил «Інкотермс-2010» згідно із п. 3 Додатку №4 до Договору поставки №1/03/2021-3 від 01.03.2021р.
Оплата вартості придбаного товару проведена ТзОВ «Компанія Вікторія Агро», у обсязі визначеному сторонами, що підтверджується платіжним дорученням №24 від 04 березня 2021 року.
Перехід права власності на Товар до ТзОВ «Компанія Вікторія Агро», згідно п. 4.1. Договору поставки №1/03/2021-3 від 01.03.2021р., відбувся у момент передачі Товару ПСП «Реан» ТзОВ «Компанія Вікторія Агро» за видатковою накладною №05 від 04.03.2021р.
За результатами розгляду наданих платником податків документів, комісією Головного управління ДПС у Тернопільській області прийняті Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладених / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних :
- №2482766/43000742 від 19.03.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 17.02.2021р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою відмови в рішенні визначено: «Ненадання платником податків копій документів. «Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків». В рядку додаткова інформація: - не зазначено нічого;
- №2482763/43000742 від 19.03.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 19.02.2021р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою відмови в рішенні визначено: «Ненадання платником податків копій документів: - «Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків». В рядку додаткова інформація: - не зазначено нічого;
- №2482764/43000742 від 19.03.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 22.02.2021р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою відмови в рішенні визначено: «Ненадання платником податків копій документів; - «Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків». В рядку додаткова інформація: - не зазначено нічого;
-№2482765/43000742 від 19.03.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 24.02.2021р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою відмови в рішенні визначено: «Ненадання платником податків копій документів - «Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків». В рядку додаткова інформація: - не зазначено нічого;
-№2518795/43000742 від 31.03.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 04.03.2021р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою відмови в рішенні визначено: «Ненадання платником податків копій документів - «Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків». В рядку додаткова інформація вказано: «Додані платіжні доручення не завірені належним чином».
ч.2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010р. (з наступними змінами та доповненнями, надалі - Порядок №1246) передбачено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
В п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України видно, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
В п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання вказаної норми 11.12.2019р. Кабінет Міністрів України затвердив Порядок №1165, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. (далі Порядок №1165)
В п.2 Порядку №1165 передбачено, що автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації; комісія контролюючого органу - комісія регіонального та центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; комісія регіонального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС; комісія центрального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі ДПС; таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Із змісту п.3 Порядку №1165 видно, що податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови:
-загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;
-значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:
D= S/T,
де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;
T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;
значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:
P = Pм х 1,4,
де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;
Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.
- Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;
4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
У разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі (п. 4 Порядку №1165).
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3) (п. 5 Порядку №1165).
В п.6, п.7 Порядку 1165 видно, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
За правилами п.10, п.11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Порядком №1165 затверджено критерії ризиковості здійснення операцій.
В п.8 зазначених Критеріїв видно, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наявність у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що відсутність станом на час прийняття оспорюваного рішення правової обґрунтованості та об`єктивності застосування механізму державного регулювання в частині визначення критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків, оскільки в квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН не вказано, чіткого переліку документів які пропонуються надати позивачу, які були б достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної.
Отже, з аналізу даних норм законодавства видно, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання ПН/РК прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку документів які пропонуються надати платнику податків. Вживання податковим органом загального посилання на п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, без наведення зазначення чіткого переліку документів які необхідно надати є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Апелянт не спростував доводи позивача стосовно реальності господарських операцій по яким зупинена реєстрація податкових накладних. Наявність чи відсутність розбіжностей щодо виконання позивачем умов договору, податковому органу відповідно до вимог Податкового кодексу України слід з`ясовувати при проведенні документальної чи іншої податкової перевірки, а не під час вирішення питання про реєстрацію чи відмову у реєстрації податкової накладної.
В п.19, п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, видно, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинена, реєструється у день настання однієї з таких подій: набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених п.12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Тобто, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, як зобов`язати податковий орган зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, у зв`язку з чим наявна обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.
ст.13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.
Отже, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права.
За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для задоволення позову, оскільки податковий орган як суб`єкт владних повноважень в особі Головного управління ДПС у Тернопільській області діяв не у спосіб передбачений законами та Конституцією України. В квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної не вказано чіткого переліку документів які були б достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. У випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. Позивач дотримав вимоги чинного законодавства щодо складення та реєстрації податкових накладних, надав податковому органу пояснення та всі наявні первинні документи стосовно підтвердження наведених в податкових накладних інформації.
Висновки колегії суддів узгоджуються з позицією яка викладена в постановах Верховного Суду у справах № 822/1817/18 від 23.10.2018 р., № 819/330/18 від 10.04.2020р., № 826/6528/18 від 18.09.2019р., № 815/2985/18 від 22.07.2019р.
Колегія суддів також враховує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів апелянта), сформовану у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (RuizTorijav. Spain) № 303-A, пункт 29).
Також згідно з п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Інші доводи апеляційної скарги фактично зводяться до переоцінки доказів та незгодою апелянта з висновками суду першої інстанцій по їх оцінці, тому не можуть бути прийняті апеляційною інстанцією.
Згідно ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
ст.316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Із врахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції є законним, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують і при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було, тому, відсутні підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції.
Керуючись ст.ст.229,308,310,315,316,321,322,325,329 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Тернопільській області залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 23 грудня 2021 року у справі № 500/2466/21 без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Н. В. Бруновська судді І. В. Глушко В. З. Улицький Повне судове рішення складено 18.07.2022р.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2022 |
Оприлюднено | 21.07.2022 |
Номер документу | 105314253 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні