КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІН ІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 травня 2010 року справа № 2-а-4871/10/1070
Київський окружний адмі ністративний суд у складі го ловуючого - судді Панченко Н. Д., при секретарі судового за сідання Теплухіній М.І.,
за участю представників ст орін:
від позивача: Сувор ова І.О. (за довіреністю),
від відповідача: Кузь менко О.І. (за довіреністю),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Київського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Гаврилівського дошкільног о навчального закладу ясла- садок комбінованого типу «Ве селка» про стягнення адміністративно -господарських санкцій та пе ні, -
ВСТАНОВИВ:
Київське обласне від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів (надалі - пози вач) звернулось до Київськог о окружного адміністративно го суду з адміністративним п озовом до Гаврилівського дош кільного навчального заклад у ясла- садок комбінованого типу «Веселка» (надалі - відпо відач) про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій у розмірі 11 878, 38 грн. та пені у розмірі 21, 36 грн.
Позовні вимоги обґрунтов ані тим, що відповідачем в пор ушення положень статті 19 Зако ну «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і» не виконано нормативу по с творенню робочих місць для з абезпечення працевлаштуван ня інвалідів, що підтверджує ться звітом про зайнятість т а працевлаштування інваліді в за 2009 рік за формою № 10 - ПІ, як ий поданий відповідачем до К иївського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів. За невиконання н ормативу щодо створення робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів до відповідача були застосовані штрафні сан кції та нарахована пеня за по рушення термінів сплати адмі ністративно-господарських с анкцій. Оскільки, відповідач ем у самостійному порядку гр ошові кошти у розмірі 11 899, 74 грн . не сплачені, позивач просив с уд стягнути вказану суму у су довому порядку.
У судовому засіданні 21.05.2010 р. п редставник позивача позовні вимоги підтримав та просив с уд позов задовольнити.
Відповідач надав суду пояс нення у письмовій формі. Відп овідно до письмових пояснень відповідачем своєчасно та в ідповідно до приписів чинног о законодавства було подано до позивача Звіт «Про зай нятість і працевлаштування і нвалідів за 2009 рік». Поряд з цим у даному звіті не було відобр ажено працюючого інваліда ОСОБА_4, оскільки останній у дитячому садочку працював з а сумісництвом.
У судовому засіданні 21.05.2010 р. відповідач просив суд р озстрочити виконання рішенн я у даній справі на 12 місяців ш ляхом оплати боргу рівними ч астинами. В обґрунтування вк азаної заяви відповідач зазн ачив, що дитячий садочок знах одиться у важкому фінансовом у стані, який спричинено не на лежним його фінансуванням. В ідповідач також стверджує, щ о негайне виконання рішення унеможливить здійснення ним нормальної господарської ді яльності та призведе до вини кнення заборгованості по інш их платежах.
Позивач щодо задоволення зазначеного клопотання не з аперечував.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши фактичні обс тавини на яких ґрунтується п озов, об' єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд ді йшов висновку, що позовні вим оги підлягають задоволенню з таких підстав.
Спірні правовідносини ре гулюються Законом України "П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні" від 21.03.1991 р. № 875-XII (надалі - Закон Укра їни № 875-XII). Відповідно до припис ів статті 17 Закону України № 875- XII, з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інв алідів та з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а т акож займатися підприємниць кою та іншою трудовою діяльн істю, яка не заборонена закон ом. Право інвалідів на працю, ї х працевлаштування реалізує ться шляхом створення спеціа льних робочих місць для прац евлаштування інвалідів.
Забезпечення прав інвалід ів на працевлаштування та оп лачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього зверненн я до підприємств, установ, орг анізацій чи до державної слу жби зайнятості (стаття 18 Закон у України № 875-XII). При цьому, прац евлаштування інвалідів, згід но з вимогами частини 3 статті 19 Закону України № 875-XII здійснює ться підприємствами, установ ами, організаціями, у тому чис лі підприємствами, організац іями громадських організаці й інвалідів, фізичними особа ми, які використовують найма ну працю, самостійно у рахуно к нормативів робочих місць в иходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Таким чином, обов'язок по пр ацевлаштуванню інвалідів, ві дповідно до встановленого За коном України № 875-XII нормативу робочих місць покладається я к на роботодавців, так і на дер жавну службу зайнятості.
Крім цього, відповідно до по ложень статті 18 Закону Україн и № 875-XII підприємства, установи , організації та фізичні особ и, які використовують найман у працю, зобов' язані:
- виділяти та створювати робочі місця для працевлашт ування інвалідів, у тому числ і спеціальні робочі місця;
- створювати для них умови праці з урахуванням індивід уальних програм реабілітаці ї і забезпечувати інші соціа льно-економічні гарантії, як і передбачені чинним законод авством;
- надавати державній служб і зайнятості інформацію, нео бхідну для організації праце влаштування інвалідів;
- звітувати Фонду соціальн ого захисту інвалідів про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів
у порядку, встановленому К абінетом Міністрів України.
Отже, чинним законодавств ом щодо соціальної захищенос ті інвалідів в Україні на під приємства покладено обов'язо к щодо створення певної кіль кості робочих місць для прац евлаштування інвалідів та ін формування про наявність так их вільних робочих місць від повідні органи влади.
Відповідно до частини перш ої статті 19 Закону України № 875- XII, для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі чотирьох відс отків середньооблікової чис ельності штатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 осіб, - у кіл ькості одного робочого місця .
При цьому, згідно з приписам и статті 20 Закону України № 875-XII, підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, де середнь ооблікова чисельність працю ючих інвалідів менша, ніж уст ановлено нормативом, передба ченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідни м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно-господарські санк ції, сума яких визначається в розмірі середньої річної за робітної плати на відповідно му підприємстві, установі, ор ганізації, у тому числі підпр иємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте ним. Для підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, на яких працює від 8 до 15 осіб , розмір адміністративно-гос подарських санкцій визначає ться в розмірі половини сере дньої річної заробітної плат и на відповідному підприємст ві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, у фізичної о соби, яка використовує найма ну працю.
Відповідно до змісту части ни 5 статті 19 Закону № 875-XII, викона нням нормативу робочих місць вважається працевлаштуванн я підприємством, установою, о рганізацією, у тому числі під приємством, організацією гро мадських організацій інвалі дів, фізичною особою, яка вико ристовує найману працю, інва лідів, для яких це місце робот и є основним.
Як вбачається з наявного в м атеріалах справи Звіту п ро зайнятість і працевлаштув ання інвалідів за 2009 рік (форма № 10-ПІ), середньооблікова кіль кість штатних працівників об лікового складу у відповідач а складає 37 осіб. У зв' язку з ц им, відповідно до частини пер шої статті 19 Закону України № 875-XII, для відповідача норматив робочих місць для працевлашт ування інвалідів становить о дне місце.
Таким чином, відповідач п овинен був працевлаштувати п ротягом 2009 року 1 інваліда, в то й час як фактично у відповіда ча не працювало за основним м ісцем роботи жодної особи, як ій відповідно до чинного зак онодавства встановлено інва лідність.
За поясненнями позивача, що не було спростовано відпо відачем, інформацію про наяв ність вільних робочих місц ь (вакантних посад) відповід ним центрам зайнятості насел ення (форма № 3-ПН) відповідач н е подавав, що є порушенням нор м Порядку подання підприємст вами, установами, організац іями та фізичними особами, щ о використовують найману пра цю, звітів про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для о рганізації їх працевлаштува ння, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70 "Про реалізацію ст атей 19 і 20 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні».
Крім того, суд звер тає увагу на те, що відповідно до Інструкції щодо заповнен ня форм звітності № 3-ПН, затве рдженої наказом Міністерств а праці та соціальної політи ки України від 19.12.2005 N 420, який зар еєстрований в Міністерстві ю стиції України від 21 грудня 2005 р. за N 1534/11814, ця форма використову ється для інформування насел ення про наявність вакансій, сприяння працевлаштуванню г ромадян, зареєстрованих у це нтрах зайнятості як такі, що ш укають роботу, для підбору пе рсоналу на замовлення робото давців, для оцінки поточної п отреби в кадрах та організац ії професійної підготовки на селення відповідно до потреб ринку праці.
Таким чином, за своїм зміс том звіт за формою 3-ПН є актом інформування органів працев лаштування про створені на п ідприємстві робочі місця для працевлаштування інвалідів і, водночас, запитом про напра влення на підприємство інвал ідів для працевлаштування.
Однак, доказів щодо подан ня відповідачем звітів про н аявність вакансій форми 3-ПН д о відповідного районного цен тру зайнятості суду не надан о.
Відтак, відповідачем не вик онано вимоги законодавства щ одо інформування відповідни х органів влади про наявніст ь вільних робочих місць, ство рених для інвалідів.
За таких обставин, су д дійшов висновку про наявні сть вини відповідача у невик онанні вимог чинного законод авства щодо додержання встан овленого нормативу та створе ння робочого місця для інвал іда, та, відповідно, обґрунтов аних підстав для нарахування за вказане порушення адміні стративно-господарських сан кцій.
Адміністративно-господа рські санкції розраховуютьс я та сплачуються підприємств ами, установами, організація ми, у тому числі підприємства ми, організаціями громадськи х організацій інвалідів, фіз ичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті , самостійно в строк до 15 квітн я року, наступного за роком, в якому відбулося порушення но рмативу, встановленого части ною першою статті 19 цього Зако ну Порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій тягне за собою н арахування пені. Пеня обчисл юється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Нац іонального банку України, що діяла на момент сплати, нарах ованої на повну суму недоїмк и за весь її строк (стаття 20 За кону України № 875-XII).
Відповідно до поясне нь представника позивача, у з в' язку з несплатою відповід ачем у визначений законодавс твом строк адміністративно-г осподарських санкцій йому бу ла нарахована пеня у розмірі 21, 36 грн.
Згідно з приписами час тини першої статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення, крім випадків , встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Суду не надано доказів то го, що відповідач вжив всіх за лежних від нього заходів, нап равлених на забезпечення пра в інвалідів на працевлаштува ння та оплачувану роботу, а от же, у діях відповідача наявна вина у непрацевлаштуванні інвалідів на створене н им робоче місце, наявність як ої є обов'язковою умовою для з астосування до відповідача ш трафних санкцій, передбачени х положеннями статті 20 Закону України № 875-XII.
Враховуючи виклад ене суд вважає, що вимоги пози вача про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й на суму 11 878, 38 грн. та пені за не своєчасну сплату адміністра тивно-господарських санкцій на суму 21, 36 грн., розмір яких не оскаржувався сторонами, є об ґрунтованими та такими, що пі длягають задоволенню у повно му обсязі.
Оскільки, спір вирішен о на користь суб' єкта владн их повноважень, звільненого від сплати судового збору, а т акож за відсутності витрат п озивача - суб'єкта владних пов новажень, пов'язаних із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Керуючись статтями 9, 69-71, 158-1 63, 167, 254, 257 Кодексу адміністративн ого судочинства України, су д, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний по зов задовольнити повністю.
Стягнути з Гаврилівс ького дошкільного навчально го закладу ясла- садок комбі нованого типу «Веселка» (іде нтифікаційний код 25564790) на кори сть Київського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів (рахунок 312142307002 43 в ГУДК у Київській області, М ФО 821018) адміністративно-господ арські санкції у розмірі 11 878 (о динадцять тисяч вісімсот сім десят вісім) грн. 38 коп. та пеню у розмірі 21 (двадцять одна) грн . 36 коп.
Розстрочити виконанн я рішення у даній справі на 12 м ісяців шляхом оплати боргу р івними частинами до останньо го робочого дня кожного міся ця, починаючи з місяця набран ня цього рішення законної си ли та до повного погашення за боргованості у розмірі 11 878 (од инадцять тисяч вісімсот сімд есят вісім) грн. 38 коп. та пені у розмірі 21 (двадцять одна) грн. 3 6 коп.
Постанова відповідно до частини 1 статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційн е оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було пода но заяву про апеляційне оска рження, але апеляційна скарг а не була подана у строк, поста нова суду першої інстанції н абирає законної сили після з акінчення цього строку. У раз і подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.
Постанова може б ути оскаржена до суду апеляц ійної інстанції протягом дес яти днів з дня її складення в п овному обсязі за правилами, в становленими статтями 185-187 Код ексу адміністративного судо чинства України, шляхом пода ння через суд першої інстанц ії заяви про апеляційне оска рження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеля ційної скарги. Апеляційна ск арга може бути подана без поп ереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, вст ановлений для подання заяви про апеляційне оскарження
Суддя Н. Д. Панченко
постанова виготовлена у повному обсязі та підписан а 26.05.2010 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10531444 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панченко Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні