КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 травня 2010 року справа № 2-а-5090/10/1070
Київський окружний а дміністративний суд у складі головуючого - судді Лисенко В .І., при секретарі судового зас ідання Мазуренко О.В., за участ ю осіб, які беруть участь у спр аві
від позивача: Покрепа Ю .В.,
від відповідача: Горбуне нко С.І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної інспекції з кон тролю за цінами в Київській о бласті до комунального підприємств а «Таращаблагоустрій» про стягнення економічних са нкцій за порушення державної дисципліни цін, -
в с т а н о в и в:
У травні 2010 року до Київсь кого окружного адміністрати вного суду звернулась Держав на інспекція з контролю за ці нами в Київській області з ад міністративним позовом до комунального підприємства «Таращаблагоустрій» про стягнення необґрунтовано од ержану суму виручки та штраф у розмірі 6673, 62 грн.
Позов обґрунтовано тим, щ о при формуванні тарифів на р озміщення твердих побутових відходів в січні-лютому 2009 рок у до 28 суб' єктів господарюва ння застосовувався тариф в р озмірі 97, 75 грн./1 тн., тоді, як до 01.03 .2010 р. діяв тариф - 71, 29 грн./тн., яки й відповідач застосовував пр и укладанні договорів до інш их суб' єктів господарюванн я, через що необґрунтовано од ержав виручку у розмірі 3336, 81 гр н.
Ухвалою від 12.05.2010 Київським о кружним адміністративним су дом відкрито провадження в а дміністративній справі та пр изначено судове засідання на 28.05.2010 р.
Представник позивача у суд овому засіданні 28.05.2010 р. уточнив позовні вимоги, просив суд ст ягнути з відповідача економі чні санкції, з урахуванням їх часткової сплати у розмірі 267 3, 62 грн.
Представник відповідача у судовому засіданні 28.05.2010 р. адм іністративний позов визнав у повному обсязі, про що надав с уду письмову заяву.
Відповідно до частини пер шої статті 136 Кодексу адмініст ративного судочинства Укра їни, позивач може відмовитис ь від адміністративного позо ву, а відповідач - визнати ад міністративний позов протяг ом всього часу судового розг ляду, зробивши усну заяву. Якщ о відмову від адміністративн ого позову чи визнання адмін істративного позову викладе но в адресованій суду письмо вій заяві, ця заява приєднуєт ься до справи.
Судом встановлено, що визна ння адміністративного позов у відповідачем не суперечить закону та не порушує чиїх-неб удь прав, свобод або інтересі в, а тому приймається судом.
Розглянувши подані докум енти і матеріали , суд дійшов в исновку, що позов підлягає за доволенню, з таких підстав.
Комунальне підприємство « Таращаблагоустрій» є юридич ною особою та зареєстроване Виконавчим комітетом Тараща нської міської ради Київсько ї області (Свідоцтво про держ авну реєстрацію юридичної ос оби видано 13.12.2002 р. Предметом ді яльності є, зокрема, укладанн я договорів зі споживачами п о вивезенню сміття/ вивезенн я, утилізація та переробка по бутових та промислових товар ів
У вересні 2009 року Державною і нспекцією з контролю за ціна ми в Київській області прове дено перевірку відповідача, відносно дотримання державн ої дисципліни цін.
Перевіркою виявлено, що від повідачем порушено: пункт 3 на казу Міністерства економіки України від 07.03.2007 р. №67 «Про затв ердження Порядку надання вис новків щодо розрахунків екон омічно обґрунтованих планов их витрат на послуги з центра лізованого водопостачання т а водовідведення, виробництв а, транспортування, постачан ня теплової енергії, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, по слуги з вивезення побутових відходів, а також технічного обслуговування ліфтів» в ча стині - без висновку Держав ної інспекції з контролю за ц інами в Київській області за тверджені відкориговані тар ифи; статтю 4 Закону Україн и «Про засади Державної регу ляторної політики у сфері го сподарської діяльності» в частині - позивач не пові домив споживачів послуг по з ахороненню твердих побутови х відходів про зміну тарифів в засобах масової інформаці ї; пункт 5 статті 32 Закону Ук раїни від 24.06.2004 р. №1875-ІV «Про житло во-комунальні послуги» та пу нкт 15 Постанови Кабінету Міні стрів України від 10.12.2008 р. №1070 «Правила надання послуг з ви везення побутових відходів» в частині - не повідомлено с поживача з визначенням причи н про зміни вартості житлово -комунальних послуг та не над ано відповідних обґрунтуван ь з посиланням на погодження відповідних органів за 30 днів .
В період з січня 2009 року по лю тий 2009 року при формуванні і за стосуванні тарифів на послуг и по вивезенню та розміщенню твердих побутових відходів до 28 суб' єктів господарюван ня застосовувався тариф в ро змірі 97, 75 грн./1 тн., тоді, як до 01.03.201 0 р. діяв тариф - 71, 29 грн./тн., який відповідач застосовував при укладанні договорів до інши х суб' єктів господарювання , через що необґрунтовано оде ржав виручку у розмірі 3336, 81 грн .
01.10.2009 р. Державною інспекцією з контролю за цінами в Київсь кій області прийнято рішення №167 (надалі - рішення №167 від 01.10. 2009 р.) про застосування до відпо відача економічних санкцій з а порушення державної дисцип ліни цін, а саме: стягнення в д оход державного бюджету необ ґрунтовано одержаної суми ви ручки у розмірі 3336, 81 грн. та штра фу у розмірі 6673, 62 грн. Вказане рі шення отримано відповідачем 06.10.2009 р., про що свідчить підпис й ого уповноваженої особи на к опії повідомлення про вручен ня поштового відправлення (а .с. 13).
Станом на день розгляду спр ави доказів щодо оскарження відповідачем рішення, суду н е надано.
Надаючи правової оцінки ві дносинам, що виникли між стор онами, суд виходить з наступн их положень законодавчих акт ів.
Відповідно до статті 9 Закон у України від 03.12.1990 № 507-XII «Про цін и і ціноутворення» державні фіксовані та регульовані цін и і тарифи встановлюються на ресурси, які справляють визн ачальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, на това ри і послуги, що мають вирішал ьне соціальне значення. Держ авні фіксовані та регульован і ціни і тарифи встановлюють ся державними органами Украї ни. Зокрема, статтею 4 Закону в изначено, що Кабінет Міністр ів України визначає повноваж ення органів державного упра вління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).
Порядок надання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планових витр ат на послуги з централізова ного постачання та водовідве дення, виробництва, транспор тування, постачання теплової енергії, послуги з вивезення побутових відходів, а також т ехнічного обслуговування лі фтів затверджений наказом Мі нстерства Економіки України 07.03.2007 р. №67 (надалі - Порядок) уст ановлює процедуру надання Де ржавною інспекцією з контрол ю за цінами або територіальн ими органами Державної інспе кції з контролю за цінами вис новків, що подаються до розгл яду відповідному вповноваже ному органу із затвердження тарифів на послуги з централ ізованого водопостачання та водовідведення, виробництва , транспортування, постачанн я теплової енергії, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, пос луги з вивезення побутових в ідходів, технічного обслугов ування ліфтів (далі - житлово-к омунальні послуги) в установ леному законодавством поряд ку.
Для отримання виснов ків щодо розрахунків економі чно обґрунтованих планових в итрат на житлово-комунальні послуги суб'єкти господарюва ння незалежно від форм власн ості, які виконують/виробляю ть житлово-комунальні послуг и (далі - виконавці/виробники), проводять економічний аналі з фактичних витрат на виробн ицтво житлово-комунальних по слуг щодо їх відповідності е кономічно обґрунтованому рі вню витрат та розміру тарифі в, що діють (пункт 2 Порядку).
Згідно з абзацом други м пункту 2 Порядку під час пров едення економічного аналізу досліджується відповідніст ь фактичних якісних та кільк існих показників, що характе ризують виробництво житлово -комунальних послуг, нормати вним показникам, а також варт існих показників (за визначе ними в установленому порядку статтями витрат) - економічно обґрунтованим витратам.
Звернення виконавців/вир обників до вповноваженого ор гану щодо перегляду тарифів подається за наявності висно вків Державної інспекції з к онтролю за цінами або терито ріального органу Державної і нспекції з контролю за цінам и щодо розрахунків економічн о обґрунтованих планових вит рат на виробництво житлово-к омунальних послуг (пункт 3 Пор ядку).
Закон України від 24.06.2004 р. №1875-IV « Про житлово-комунальні послу ги» (надалі - Закон України в ід 24.06.2004 р. №1875-IV) визначає основні засади організаційних, госп одарських відносин, що виник ають у сфері надання та спожи вання житлово-комунальних по слуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки .
Частиною п' ятою статті 32 З акону України від 24.06.2004 р. №1875-IV, ви значено, що у разі зміни варто сті житлово-комунальних посл уг виконавець/виробник не пі зніше ніж за 30 днів повідомляє про це споживача з визначенн ям причин зміни вартості та н аданням відповідних обґрунт увань з посиланням на погодж ення відповідних органів.
Відповідно до статті 14 Зако ну України від 03.12.1990 № 507-XII «Про ці ни та ціноутворення» вся нео бґрунтовано одержана підпри ємством, організацією сума в иручки в результаті порушенн я державної дисципліни цін т а діючого порядку визначення вартості будівництва, що зді йснюється із залученням кошт ів Державного бюджету Україн и, бюджету Автономної Респуб ліки Крим, місцевих бюджетів , а також коштів державних під приємств, установ та організ ацій підлягає вилученню в до ход відповідного бюджету зал ежно від підпорядкованості п ідприємства, організації. Кр ім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штр аф у двократному розмірі нео бґрунтовано одержаної суми в иручки. Вказані суми списуют ься з рахунків підприємств і організацій в банківських у становах за рішенням суду.
Згідно зі статтею 12 Кодексу адміністративного судочинс тва України розгляд і виріше ння справ в адміністративних судах здійснюються на засад ах змагальності сторін та св ободи в наданні ними суду сво їх доказів і доведенні перед судом їх переконливості. Кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення .
Факт вчинення відповідаче м порушення державної дисцип ліни цін доказується актом п еревірки від 29.09.2009 №367, рішенням п ро застосування економічних санкцій від 01.10.2009 р. №167. Відповід ачем жодних заперечень проти позову суду не надано.
З огляду на викладене, суд в важає рішення про застосуван ня до відповідача економічни х санкцій правомірними і обґ рунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини друг ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони - суб' єкта владних повноважень, су д присуджує з іншої сторони в сі здійснені нею документаль но підтверджені судові витра ти, пов' язані із залученням свідків та проведенням судо вих експертиз. Позивач не над ав суду доказів понесення ни м судових витрат, тому підста ви для присудження на його ко ристь судових витрат відсутн і.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 136, 159 - 163, 167 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд, -
п о с т а н о в и в:
Адміністративний поз ов задовольнити.
Стягнути з комунального пі дприємства «Таращаблагоуст рій» в доход державного бюдж ету (одержувач - УДК в Таращанс ькому районі Київської облас ті, код бюджетної класифікац ії - 21081100, код ЗКПО 23569748, рахунок 3111910670 0591, банк одержувача - УДК у Киї вській області, МФО 821018) економ ічні санкції у розмірі 2673 (дві т исячі шістсот сімдесят три) г ривні 62 коп.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, шляхом подання через су д першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з нас тупним поданням протягом два дцяти днів апеляційної скарг и. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Лисен ко В.І.
Дата складення та пі дписання повного тексту пост анови - 28 травня 2010 року.
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
01113, м. Київ, бульвар Лесі Укр аїнки, 26 т/ф 2865687, ЄДРПОУ 240740
«28» травня 2010 р.
№2-а-5090/10/1070
Державна інспекція з конт ролю за цінами в Київській об ласті
площа Арсеналь на, 1-б, м. Київ, 01010
Київський окружний адмі ністративний суд надсилає ко пію постанови від 28.05.10 р. у справ і № 2-а-5090/10/1070.
Суддя Лисенк о В.І.
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
01113, м. Київ, бульвар Лесі Укр аїнки, 26 т/ф 2865687, ЄДРПОУ 240740
«28» травня 2010 р.
№2-а-5090/10/1070
КП "Таращаблагоустрій"
09500, Київська обл., м. Таращ а, вул. Шевченко, 78
Київський окружний адмі ністративний суд надсилає ко пію постанови від 28.05.10 р. у справ і № 2-а-5090/10/1070.
Суддя Лисе нко В.І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10531834 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лисенко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні