Постанова
від 28.05.2010 по справі 2-а-5090/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 травня 2010 року справа № 2-а-5090/10/1070

Київський окружний а дміністративний суд у складі головуючого - судді Лисенко В .І., при секретарі судового зас ідання Мазуренко О.В., за участ ю осіб, які беруть участь у спр аві

від позивача: Покрепа Ю .В.,

від відповідача: Горбуне нко С.І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної інспекції з кон тролю за цінами в Київській о бласті до комунального підприємств а «Таращаблагоустрій» про стягнення економічних са нкцій за порушення державної дисципліни цін, -

в с т а н о в и в:

У травні 2010 року до Київсь кого окружного адміністрати вного суду звернулась Держав на інспекція з контролю за ці нами в Київській області з ад міністративним позовом до комунального підприємства «Таращаблагоустрій» про стягнення необґрунтовано од ержану суму виручки та штраф у розмірі 6673, 62 грн.

Позов обґрунтовано тим, щ о при формуванні тарифів на р озміщення твердих побутових відходів в січні-лютому 2009 рок у до 28 суб' єктів господарюва ння застосовувався тариф в р озмірі 97, 75 грн./1 тн., тоді, як до 01.03 .2010 р. діяв тариф - 71, 29 грн./тн., яки й відповідач застосовував пр и укладанні договорів до інш их суб' єктів господарюванн я, через що необґрунтовано од ержав виручку у розмірі 3336, 81 гр н.

Ухвалою від 12.05.2010 Київським о кружним адміністративним су дом відкрито провадження в а дміністративній справі та пр изначено судове засідання на 28.05.2010 р.

Представник позивача у суд овому засіданні 28.05.2010 р. уточнив позовні вимоги, просив суд ст ягнути з відповідача економі чні санкції, з урахуванням їх часткової сплати у розмірі 267 3, 62 грн.

Представник відповідача у судовому засіданні 28.05.2010 р. адм іністративний позов визнав у повному обсязі, про що надав с уду письмову заяву.

Відповідно до частини пер шої статті 136 Кодексу адмініст ративного судочинства Укра їни, позивач може відмовитис ь від адміністративного позо ву, а відповідач - визнати ад міністративний позов протяг ом всього часу судового розг ляду, зробивши усну заяву. Якщ о відмову від адміністративн ого позову чи визнання адмін істративного позову викладе но в адресованій суду письмо вій заяві, ця заява приєднуєт ься до справи.

Судом встановлено, що визна ння адміністративного позов у відповідачем не суперечить закону та не порушує чиїх-неб удь прав, свобод або інтересі в, а тому приймається судом.

Розглянувши подані докум енти і матеріали , суд дійшов в исновку, що позов підлягає за доволенню, з таких підстав.

Комунальне підприємство « Таращаблагоустрій» є юридич ною особою та зареєстроване Виконавчим комітетом Тараща нської міської ради Київсько ї області (Свідоцтво про держ авну реєстрацію юридичної ос оби видано 13.12.2002 р. Предметом ді яльності є, зокрема, укладанн я договорів зі споживачами п о вивезенню сміття/ вивезенн я, утилізація та переробка по бутових та промислових товар ів

У вересні 2009 року Державною і нспекцією з контролю за ціна ми в Київській області прове дено перевірку відповідача, відносно дотримання державн ої дисципліни цін.

Перевіркою виявлено, що від повідачем порушено: пункт 3 на казу Міністерства економіки України від 07.03.2007 р. №67 «Про затв ердження Порядку надання вис новків щодо розрахунків екон омічно обґрунтованих планов их витрат на послуги з центра лізованого водопостачання т а водовідведення, виробництв а, транспортування, постачан ня теплової енергії, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, по слуги з вивезення побутових відходів, а також технічного обслуговування ліфтів» в ча стині - без висновку Держав ної інспекції з контролю за ц інами в Київській області за тверджені відкориговані тар ифи; статтю 4 Закону Україн и «Про засади Державної регу ляторної політики у сфері го сподарської діяльності» в частині - позивач не пові домив споживачів послуг по з ахороненню твердих побутови х відходів про зміну тарифів в засобах масової інформаці ї; пункт 5 статті 32 Закону Ук раїни від 24.06.2004 р. №1875-ІV «Про житло во-комунальні послуги» та пу нкт 15 Постанови Кабінету Міні стрів України від 10.12.2008 р. №1070 «Правила надання послуг з ви везення побутових відходів» в частині - не повідомлено с поживача з визначенням причи н про зміни вартості житлово -комунальних послуг та не над ано відповідних обґрунтуван ь з посиланням на погодження відповідних органів за 30 днів .

В період з січня 2009 року по лю тий 2009 року при формуванні і за стосуванні тарифів на послуг и по вивезенню та розміщенню твердих побутових відходів до 28 суб' єктів господарюван ня застосовувався тариф в ро змірі 97, 75 грн./1 тн., тоді, як до 01.03.201 0 р. діяв тариф - 71, 29 грн./тн., який відповідач застосовував при укладанні договорів до інши х суб' єктів господарювання , через що необґрунтовано оде ржав виручку у розмірі 3336, 81 грн .

01.10.2009 р. Державною інспекцією з контролю за цінами в Київсь кій області прийнято рішення №167 (надалі - рішення №167 від 01.10. 2009 р.) про застосування до відпо відача економічних санкцій з а порушення державної дисцип ліни цін, а саме: стягнення в д оход державного бюджету необ ґрунтовано одержаної суми ви ручки у розмірі 3336, 81 грн. та штра фу у розмірі 6673, 62 грн. Вказане рі шення отримано відповідачем 06.10.2009 р., про що свідчить підпис й ого уповноваженої особи на к опії повідомлення про вручен ня поштового відправлення (а .с. 13).

Станом на день розгляду спр ави доказів щодо оскарження відповідачем рішення, суду н е надано.

Надаючи правової оцінки ві дносинам, що виникли між стор онами, суд виходить з наступн их положень законодавчих акт ів.

Відповідно до статті 9 Закон у України від 03.12.1990 № 507-XII «Про цін и і ціноутворення» державні фіксовані та регульовані цін и і тарифи встановлюються на ресурси, які справляють визн ачальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, на това ри і послуги, що мають вирішал ьне соціальне значення. Держ авні фіксовані та регульован і ціни і тарифи встановлюють ся державними органами Украї ни. Зокрема, статтею 4 Закону в изначено, що Кабінет Міністр ів України визначає повноваж ення органів державного упра вління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Порядок надання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планових витр ат на послуги з централізова ного постачання та водовідве дення, виробництва, транспор тування, постачання теплової енергії, послуги з вивезення побутових відходів, а також т ехнічного обслуговування лі фтів затверджений наказом Мі нстерства Економіки України 07.03.2007 р. №67 (надалі - Порядок) уст ановлює процедуру надання Де ржавною інспекцією з контрол ю за цінами або територіальн ими органами Державної інспе кції з контролю за цінами вис новків, що подаються до розгл яду відповідному вповноваже ному органу із затвердження тарифів на послуги з централ ізованого водопостачання та водовідведення, виробництва , транспортування, постачанн я теплової енергії, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, пос луги з вивезення побутових в ідходів, технічного обслугов ування ліфтів (далі - житлово-к омунальні послуги) в установ леному законодавством поряд ку.

Для отримання виснов ків щодо розрахунків економі чно обґрунтованих планових в итрат на житлово-комунальні послуги суб'єкти господарюва ння незалежно від форм власн ості, які виконують/виробляю ть житлово-комунальні послуг и (далі - виконавці/виробники), проводять економічний аналі з фактичних витрат на виробн ицтво житлово-комунальних по слуг щодо їх відповідності е кономічно обґрунтованому рі вню витрат та розміру тарифі в, що діють (пункт 2 Порядку).

Згідно з абзацом други м пункту 2 Порядку під час пров едення економічного аналізу досліджується відповідніст ь фактичних якісних та кільк існих показників, що характе ризують виробництво житлово -комунальних послуг, нормати вним показникам, а також варт існих показників (за визначе ними в установленому порядку статтями витрат) - економічно обґрунтованим витратам.

Звернення виконавців/вир обників до вповноваженого ор гану щодо перегляду тарифів подається за наявності висно вків Державної інспекції з к онтролю за цінами або терито ріального органу Державної і нспекції з контролю за цінам и щодо розрахунків економічн о обґрунтованих планових вит рат на виробництво житлово-к омунальних послуг (пункт 3 Пор ядку).

Закон України від 24.06.2004 р. №1875-IV « Про житлово-комунальні послу ги» (надалі - Закон України в ід 24.06.2004 р. №1875-IV) визначає основні засади організаційних, госп одарських відносин, що виник ають у сфері надання та спожи вання житлово-комунальних по слуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки .

Частиною п' ятою статті 32 З акону України від 24.06.2004 р. №1875-IV, ви значено, що у разі зміни варто сті житлово-комунальних посл уг виконавець/виробник не пі зніше ніж за 30 днів повідомляє про це споживача з визначенн ям причин зміни вартості та н аданням відповідних обґрунт увань з посиланням на погодж ення відповідних органів.

Відповідно до статті 14 Зако ну України від 03.12.1990 № 507-XII «Про ці ни та ціноутворення» вся нео бґрунтовано одержана підпри ємством, організацією сума в иручки в результаті порушенн я державної дисципліни цін т а діючого порядку визначення вартості будівництва, що зді йснюється із залученням кошт ів Державного бюджету Україн и, бюджету Автономної Респуб ліки Крим, місцевих бюджетів , а також коштів державних під приємств, установ та організ ацій підлягає вилученню в до ход відповідного бюджету зал ежно від підпорядкованості п ідприємства, організації. Кр ім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штр аф у двократному розмірі нео бґрунтовано одержаної суми в иручки. Вказані суми списуют ься з рахунків підприємств і організацій в банківських у становах за рішенням суду.

Згідно зі статтею 12 Кодексу адміністративного судочинс тва України розгляд і виріше ння справ в адміністративних судах здійснюються на засад ах змагальності сторін та св ободи в наданні ними суду сво їх доказів і доведенні перед судом їх переконливості. Кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення .

Факт вчинення відповідаче м порушення державної дисцип ліни цін доказується актом п еревірки від 29.09.2009 №367, рішенням п ро застосування економічних санкцій від 01.10.2009 р. №167. Відповід ачем жодних заперечень проти позову суду не надано.

З огляду на викладене, суд в важає рішення про застосуван ня до відповідача економічни х санкцій правомірними і обґ рунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до частини друг ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони - суб' єкта владних повноважень, су д присуджує з іншої сторони в сі здійснені нею документаль но підтверджені судові витра ти, пов' язані із залученням свідків та проведенням судо вих експертиз. Позивач не над ав суду доказів понесення ни м судових витрат, тому підста ви для присудження на його ко ристь судових витрат відсутн і.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 136, 159 - 163, 167 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний поз ов задовольнити.

Стягнути з комунального пі дприємства «Таращаблагоуст рій» в доход державного бюдж ету (одержувач - УДК в Таращанс ькому районі Київської облас ті, код бюджетної класифікац ії - 21081100, код ЗКПО 23569748, рахунок 3111910670 0591, банк одержувача - УДК у Киї вській області, МФО 821018) економ ічні санкції у розмірі 2673 (дві т исячі шістсот сімдесят три) г ривні 62 коп.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, шляхом подання через су д першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з нас тупним поданням протягом два дцяти днів апеляційної скарг и. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Лисен ко В.І.

Дата складення та пі дписання повного тексту пост анови - 28 травня 2010 року.

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

01113, м. Київ, бульвар Лесі Укр аїнки, 26 т/ф 2865687, ЄДРПОУ 240740

«28» травня 2010 р.

№2-а-5090/10/1070

Державна інспекція з конт ролю за цінами в Київській об ласті

площа Арсеналь на, 1-б, м. Київ, 01010

Київський окружний адмі ністративний суд надсилає ко пію постанови від 28.05.10 р. у справ і № 2-а-5090/10/1070.

Суддя Лисенк о В.І.


КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

01113, м. Київ, бульвар Лесі Укр аїнки, 26 т/ф 2865687, ЄДРПОУ 240740

«28» травня 2010 р.

№2-а-5090/10/1070

КП "Таращаблагоустрій"

09500, Київська обл., м. Таращ а, вул. Шевченко, 78

Київський окружний адмі ністративний суд надсилає ко пію постанови від 28.05.10 р. у справ і № 2-а-5090/10/1070.

Суддя Лисе нко В.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10531834
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5090/10/1070

Постанова від 28.05.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні