Рішення
від 18.07.2022 по справі 745/79/22
СОСНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 745/79/22

Провадження № 2/745/60/2022

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.07.2022 року Сосницький районний суд Чернігівської області в складі: головуючої судді Смаль І.А.,

за участі секретаря судового засідання Шуляр І.В., представника позивача адвоката Пирог Л.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції з Чернігівським районним судом в смт. Сосниця цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Сосницької селищної ради Чернігівської області, ОСОБА_2 , третя особа: Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області про визнання протиправними дій суб"єкта владних повноважень та скасування права власності,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернулася до суду з вказаним позовом та просить суд:

1. Визнати протиправними та скасувати Рішення Сосницької селищної ради Чернігівської області №8-1162-VIII від 14.07.2021 року про надання дозволу на виготовлення ОСОБА_2 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель комунальної власності Сосницької селищної ради Чернігівської області, яка знаходиться на території Сосницької селищної ради за межами населеного пункту с.Кудрівка Корюківського району Чернігівської області, орієнтовною площею 2,000 га.

2. Визнати протиправними та скасувати Рішення Сосницької селищної ради Чернігівської області №10-2085-VIII від 11.11.2021 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу у власність ОСОБА_2 земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель комунальної власності Сосницької селищної ради Чернігівської області, яка знаходиться на території Сосницької селищної ради за межами населеного пункту с. Кудрівка Корюківського району

Чернігівської області, орієнтовною площею 2,000 га кадастровий номер 7424985000:07:000:1228.

3. Скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень 62180067 від 09.12.2021 року та вилучити з Державного реєстру прав запис про право власності 2529548474020 за ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 2,0000 га з кадастровим номером 7424985000:07:000:1228.

Вимоги обґрунтовані тим, що 22.04.2020 року Наказом головного Управління Держгеокадастру у Чернігівській області № 25-7384/14-20-сг ОСОБА_1 був наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Кудрівської сільської ради Сосницького району. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га, за цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства (01.03). Розроблений проект землеустрою.

Після чого, 09.07.2021 року вона звернулась з письмовою заявою до Сосницької селищної ради «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність», яка була зареєстрована за №04- 18/40.

Рішенням №8-1309-УІІІ від 14.07.2021 року було відкладено розгляд її заяви.

В свою чергу, в цей же день 14.07.2021 року Сосницька селищна рада своїм рішенням №8-1162-УІІІ від 14.07.2021 року, надала дозвіл відповідачу ОСОБА_2 на виготовлення проекту землеустрою на вказану вище спірну ділянку.

11 листопада 2021 року Рішенням Сосницької селищної ради Чернігівської області затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_2 загальною площею 2,000 га для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер - 7424985000:07:000:1228.

22 грудня 2021 року, їй, ОСОБА_1 було відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність загальною площею 2,000 га для ведення особистого селянського господарства, за межами населеного пункту с. Кудрівка Корюківського району Чернігівської області в зв`язку з тим, що дана земельна ділянка перебуває у власності інших осіб.

Таким чином, позивач вважає, що порушені її законні права щодо можливості володіти земельною ділянкою, а саме законні сподівання на отримання земельної ділянки у власність.

Ухвалою від 16.02.2022 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу призначено судове засідання за правилами загального позовного провадження; визначено сторонам строк для подачі заяв по суті справи.

Ухвалою від 23.06.2022 року закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду; відповідача ОСОБА_2 викликано через оголошення на офіційному сайті судової влади України.

Від позивача надійшла заява про проведення судового засідання у її відсутність.

Представник позивача адвокат Пирог Л.О. позовні вимоги підтримала, просила суд їх задовольнити.

Представник відповідача Сосницької селищної ради Чернігівської області, відповідач ОСОБА_2 , в судове засідання не з`явились, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, про причину неявки суд не повідомили, відзив не подавали, а тому суд ухвалює заочне рішення на підставі наявних у справі доказів, що відповідає положенням ст. 280 ЦПК України,оскільки представник позивача не заперечує проти заочного розгляду справи.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, подав пояснення з яких вбачається, що згідно абзацу 13 пункту 24 Перехідних положень Земельного кодексу України надані до дня набрання чинності цим пунктом рішеннями Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади дозволи на розроблення документації із землеустрою щодо земельних ділянок державної власності, які відповідно до цього пункту переходять у комунальну власність, є чинними. Особи, які отримали такі дозволи, а також органи, що їх надали, зобов`язані повідомити про це протягом місяця відповідні сільські, селищні, міські ради з дня набрання чинності цим пунктом. Рішення про затвердження такої документації, що не була затверджена на день набрання чинності цим пунктом, приймають сільські, селищні, міські ради. На виконання вищезазначених норм Земельного кодексу України Головне управління листом від 16.06.2021 № 18-25-0.332-2579/2-21 повідомило Сосницьку селищну раду про надані дозволи на розроблення документації із землеустрою щодо земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності які знаходяться на території Сосницької селищної ради.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши зібрані по справі докази, суд вважає, що позов необхідно задовольнити зі слідуючих підстав.

22.04.2020 року Наказом головного Управління Держгеокадастру у Чернігівській області № 25-7384/14-20-сг ОСОБА_1 був наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Кудрівської сільської ради Сосницького району. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га. За цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства (01.03). Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає погодженню та затвердженню відповідно до вимог чинного законодавства. Керівнику відділу у Сосницькому районі Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області при надходженні погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забезпечити в установленому законодавством порядку реєстрацію земельної ділянки у державному земельному кадастрі. (а.с.16).

З витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 05.06.2021 року вбачається, що на земельну ділянку з кадастровим номером 7424985000:07:000:1228 виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15.05.2020 ТОВ "ІНВЕСТ-ГЕО". (а.с.28)

14.07.2021 року рішенням Сосницької селищної ради Чернігівського району №8-1309-VIII була відкладена заява про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 , загальною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (01.03), за межами населеного пункту с. Кудрівка Сосницького району Чернігівської області до більш детального вивчення питання, постійною комісією з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам`яток історичного середовища та благоустрою». (а.с.26).

Позивач оскаржила в судовому порядку вказане рішення Сосницької селищної ради та за результатами судового розгляду, рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 02.11.2021 року в справі №620/1070/21 позов ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задоволено повністю. Визнана протиправною бездіяльність Сосницької селищної ради Чернігівської області щодо не прийняття рішення за заявою ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною площею 2,000 га ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства на території Кудрівської сільської ради Сосницького району Чернігівської області. Зобов`язано Сосницьку селищну раду Чернігівської області на найближчій сесії повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною площею 2000 га ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства на території Кудрівської сільської ради Сосницького району Чернігівської області та винести з даного питання вмотивоване рішення з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні. (а.с.13-15).

Того ж дня, коли позивачу було відкладено заяву про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 , а саме 14.07.2021 року, рішенням Сосницької селищної ради Чернігівського району№8-1162-УІН від 14.07.2021 року - ОСОБА_2 надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель комунальної власності на території Сосницької селищної ради поза межами с.Кудрівка орієнтовною площею 2 га. (а.с.24).

11 листопада 2021 року Рішенням Сосницької селищної ради Чернігівської області затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_2 загальною площею 2,000 га для ведення особистого селянського господарства (01.03), яка розташована на території Сосницької селищної ради за межами населеного пункту с. Кудрівка, Корюківського району Чернігівської області. Передано ОСОБА_2 безкоштовно у власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення із земель комунальної власності, яка знаходиться на території Сосницької селищної ради за межами населеного пункту с. Кудрівка, Корюківського району Чернігівської області, загальною площею 2,000 га, кадастровий номер - 7424985000:07:000:1228.(а.с.25).

Право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 7424985000:07:000:1228 зареєстровано за відповідачем ОСОБА_2 (а.с.27)

Тобто, Сосницька селищна рада затвердила проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_2 на земельну ділянку, на яку раніше було виготовлено проект позивачем і розгляд заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність позивача було відкладено.

В подальшому, 22 грудня 2021 року, Рішенням №11-2384-УІІІ Сосницької селищної ради Чернігівської області мені, ОСОБА_1 було відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність загальною площею 2,000 га для ведення особистого селянського господарства, за межами населеного пункту с. Кудрівка Корюківського району Чернігівської області в зв`язку з тим, що дана земельна ділянка перебуває у власності інших осіб.

Відповідно до статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Частиною шостою статті 118 ЗК України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача

(у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до абзацу 1 частини сьомої статті 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

З аналізу вказаних норм убачається, що за результатами розгляду заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування має право вчинити лише такі дії: надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надати мотивовану відмову у його наданні, з підстав, які прямо передбачені статтею 118 ЗК України.

Порядок погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та повноваження органів виконавчої влади в частині погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок регулюється статтями 118 та 186-1 ЗК України.

Відповідно до частини дев`ятої статті 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Згідно з частиною четвертою-сьомою статті 186-1 ЗК України розробник проекту землеустрою подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Орган, зазначений в частині першій цієї статті, зобов`язаний протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Відповідно до частин п`ятої та шостої статті 24 Закону України «Про державний земельний кадастр» державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Згідно зі статтею 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах

шостій сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

У постанові Великої Палати Верховного Суду від 29 вересня 2020 року у справі № 688/2908/16-ц (провадження № 14-28цс20) зазначено, що: «у дозволі на виготовлення проекту землеустрою визначається лише приблизна площа земельної ділянки та орієнтовне місцезнаходження (наприклад, земельний масив, у межах якого вона буде знаходитись). Конкретизується ж земельна ділянка у проекті землеустрою. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки включає інформацію щодо меж земельної ділянки та інформацію, важливу для визначення можливості використання земельної ділянки у той чи інший спосіб, зокрема перелік обмежень у використанні земельних ділянок (меж охоронних зон (наприклад, біля ліній електропередач), зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель); матеріали погодження проекту землеустрою тощо (стаття 50 Закону України «Про землеустрій»). Отже, дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки означає дозвіл власника земельної ділянки здійснити певні дії на землі власника, аби мати змогу в подальшому точно визначити предмет оренди. Отже, цей дозвіл наділяє заінтересовану особу повноваженням ідентифікувати на землі власника земельну ділянку, яку ця особа бажає отримати в оренду в майбутньому.

У постанові від 17 жовтня 2018 року у справі № 380/624/16-ц (провадження

№ 14-301цс18) Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку, що рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою не є правовстановлюючим актом і не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття права власності чи користування на земельну ділянку. Добросовісність та розумність належать до фундаментальних засад цивільного права (пункт 6 частини першої статті 3 ЦК України). Отже, і на переддоговірній стадії сторони повинні діяти правомірно, зокрема, поводитися добросовісно, розумно враховувати інтереси одна одної, утримуватися від недобросовісних дій чи бездіяльності. Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку, що неможливо надати єдину універсальну відповідь на питання про те, чи є поведінка органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який надав дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кільком особам, правомірною чи неправомірною. Відповідь на це питання залежить від оцінки такої поведінки як добросовісної чи недобросовісної і така оцінка має здійснюватися у кожній справі окремо, виходячи з конкретних обставин справи.

Велика Палата Верховного Суду в указаній справі звернула увагу на те, що звернення особи до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування з метою отримання земельної ділянки зумовлене інтересом особи на отримання цієї земельної ділянки, за відсутності для цього законних перешкод.

Отже, якщо земельна ділянка сформована, то розробка проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та його затвердження позбавлені будь-якого сенсу. Водночас слід наголосити, що розробка проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та його затвердження хоча й здійснюється заявником з метою отримання земельної ділянки в користування, однак вчиняється саме в інтересах територіальної громади чи держави з метою формування такої земельної ділянки. Тому в разі неотримання в користування такої земельної ділянки особа, яка понесла витрати на розробку та погодження проекту землеустрою, за умови формування земельної ділянки, може претендувати на відшкодування здійснених витрат».

Таким чином, рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою

є стадією процесу отримання права власності чи користування на земельну ділянку.

Такий висновок викладений Верховним Судом у постанові від 11 листопада

2020 року у справі № 472/1282/17 (провадження № 61-41390св18). У пунктах 39, 40, 41, постанови Великої палати Верховного Суду від 29 вересня 2020 року у справі № 688/2908/16-ц (провадження № 14-28цс20) зроблено висновок про те, що як недобросовісна може кваліфікуватися така поведінка власника земельної ділянки (в особі органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування), коли він необґрунтовано зволікає з наданням дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, не повідомляє чи несвоєчасно повідомляє про відмову у наданні дозволу або не наводить вичерпні мотиви такої відмови, надає дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, завідомо знаючи про перешкоди у наданні земельної ділянки в оренду, необґрунтовано зволікає з розглядом проекту землеустрою щодо відведення, безпідставно відмовляє у його затвердженні і у той же час надає дозвіл на розробку проекту землеустрою та затверджує цей проект щодо іншої особи; якщо особа, отримавши дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, сама зволікає з його розробкою та поданням на затвердження, вона цілком може очікувати, що земельна ділянка буде надана в користування іншій особі. Узагальнючи викладене, дослідивши надані позивачем докази, надавши оцінку діям сторін, суд зазначає наступне.

Позивач маючи право і бажання отримати у власність земельну ділянку, звертається за наданням дозволу на розроблення проекту землеустрою у спосіб передбачений законом. Отримавши дозвіл та розробивши проект землеустрою, позивач 14.07.2021 звернулась з заявою про затвердження проекту землеустрою до Сосницької селищної ради, яка відклала розгляд зазначивши причини "до більш детального вивчення питання, постійною комісією з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам`яток історичного середовища та благоустрою". Разом з тим, цього ж дня Сосницька селищна рада видає дозвіл на розроблення проекту землеустрою відповідачу ОСОБА_2 та в подальшому його затверджує, на земельну ділянку, проект землеустрою на яку раніше виготовив позивач і якому було відмовлено в його затвердженні.

Суд, враховуючи висновки викладені в постанові Великої палати Верховного Суду від 29 вересня 2020 року у справі № 688/2908/16-ц (провадження № 14-28цс20) зазначає наступне.

Захист законного інтересу ОСОБА_1 щодо оформлення права власності на спірну земельну ділянку залежить від правомірної поведінки відповідача Сосницької селищної ради

Відповідно до пунктів «б», «ґ» статті 5 ЗК України земельне законодавство базується на принципах, зокрема, забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави; забезпечення гарантій прав на землю.

Земля є унікальним обмеженим природним ресурсом. Земля є базисним ресурсом, на якому будується добробут суспільства.

Отже, розподіл землі є особливо чутливим до принципів справедливості, розумності і добросовісності (пункт 6 частини першої статті 3 ЦК України).

Велика Палата Верховного Суду вважає, що неконкурентне надання землі у користування за наявності двох або більше бажаючих не відповідає зазначеним принципам.

Зокрема, не можна вважати справедливим і розумним надання землі особі, яка раніше за інших дізналася про існування вільної земельної ділянки і звернулася з відповідною заявою. Крім того, такий підхід стимулює використання інсайдерської інформації, що є одним із проявів корупції, а тому є неприпустимим.

Тим більше не можна вважати справедливим і розумним надання землі особі, яка пізніше за інших звернулася з відповідною заявою, але якій тим не менше надано перевагу. Такий підхід може створювати підґрунтя для розвитку корупції.

Законодавець, запроваджуючи регулювання щодо надання землі у користування, не міг мати на меті стимулювання зловживань, посилення соціальної нерівності і спрямованість на неправовий та непрозорий перерозподіл основного національного багатства землі.

В свою чергу, виходячи з обставин справи відповідач Сосницька селищна рада неправомірно відмовила 14.07.2021 у затверджені проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, відклавши розгляд її заяви (рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 02.11.2021 року в справі №620/1070/21). В свою чергу видала дозвіл та в подальшому затвердила проект землеустрою за іншою особою на спірну земельну ділянку. В подальшому у затверджені проекту землеустрою позивачу взагалі відмовила, бо земельна ділянка перебуває в власності інших осіб.

Суд приходить до висновку, що така поведінка відповідача Сосницької селищно ради не відповідає принципам справедливості, розумності та є недоросовісною, грубо порушила права позивача щодо отримання ним у власність земельної ділянки.

За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенні в повному обсязі.

Також, відповідно до статті 141 ЦПК України, з відповідачів на користь позивача належить стягнути витрати по сплаті судового збору.

Керуючись ст.14 Конституції України, ст.5, 79-1, 118, 122 ЗК України, ст. 12, 13, 141, 263-265, 280-284 ЦПК України,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати Рішення Сосницької селищної ради Чернігівської області №8-1162-VIII від 14.07.2021 року про надання дозволу на виготовлення ОСОБА_2 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель комунальної власності Сосницької селищної ради Чернігівської області, яка знаходиться на території Сосницької селищної ради за межами населеного пункту с.Кудрівка Корюківського району Чернігівської області, орієнтовною площею 2,000 га.

Визнати протиправними та скасувати Рішення Сосницької селищної ради Чернігівської області №10-2085-VIII від 11.11.2021 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу у власність ОСОБА_2 земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель комунальної власності Сосницької селищної ради Чернігівської області, яка знаходиться на території Сосницької селищної ради за межами населеного пункту с. Кудрівка Корюківського району

Чернігівської області, орієнтовною площею 2,000 га кадастровий номер 7424985000:07:000:1228.

Скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень 62180067 від 09.12.2021 року та вилучити з Державного реєстру прав запис про право власності 2529548474020 за ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 2,0000 га з кадастровим номером 7424985000:07:000:1228.

Стягнути з Сосницької селищної ради Чернігівської області на користь ОСОБА_1 судовий збір в сумі 496,20 грн.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь ОСОБА_1 судовий збір в сумі 496,20 грн. Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом 30 днів з дня отримання копії заочного рішення. Рішення може бути оскаржено позивачем до Чернігівського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Позивач - ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 . Відповідач Сосницька селищна рада Чернігівської області, вул.Л.Українки 3 в смт.Сосниця Чернігівської області, код ЄДРПОУ 04412656.

Відповідач - ОСОБА_2 , АДРЕСА_2 . Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області, проспект Миру 14, м.Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 39764881.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 20.07.2022 р.

Суддя І.А.Смаль

СудСосницький районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення18.07.2022
Оприлюднено21.07.2022
Номер документу105319066
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —745/79/22

Рішення від 18.07.2022

Цивільне

Сосницький районний суд Чернігівської області

Смаль І. А.

Рішення від 17.07.2022

Цивільне

Сосницький районний суд Чернігівської області

Смаль І. А.

Ухвала від 22.06.2022

Цивільне

Сосницький районний суд Чернігівської області

Смаль І. А.

Ухвала від 06.06.2022

Цивільне

Сосницький районний суд Чернігівської області

Смаль І. А.

Ухвала від 05.06.2022

Цивільне

Сосницький районний суд Чернігівської області

Смаль І. А.

Ухвала від 22.05.2022

Цивільне

Сосницький районний суд Чернігівської області

Смаль І. А.

Ухвала від 16.02.2022

Цивільне

Сосницький районний суд Чернігівської області

Смаль І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні