Справа № 560/2604/22
РІШЕННЯ
іменем України
19 липня 2022 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Акварелі на Таїрова" до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Акварелі на Таїрова" звернулось до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС в Хмельницькій області, в якому просить:
- визнати протиправними та скасувати: рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №3430227/41838737 від 26.11.2021; рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №3430228/41838737 від 26.11.2021;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну №3744 від 10.09.2021; податкову накладну №3745 від 10.09.2021;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ГУ ДПС у Хмельницькій області) про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 01.02.2022 №67041;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Хмельницькій області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Акварелі на Таїрова» з переліку ризикових платників податку на додану вартість.
В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Податковий кодекс України, та зазначає про протиправність рішень Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкових накладних поданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Акварелі на Таїрова", оскільки податкові накладні та подані позивачем документи про підтвердження реальності здійснення операцій відповідають вимогам законодавства. Також, позивач зазначає, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ГУ ДПС у Хмельницькій області) про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 01.02.2022 №67041 є протиправним, оскільки воно не містить жодної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку та не містить доказів наявності податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій з посиланням на відповідні документи.
Ухвалою суду від 17.02.2022 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін, сторонам встановлено порядок та строки для виконання процесуальних дій.
Представником відповідачів подано до суду відзив на позовну заяву, в якому останній зазначив, що Головне управління ДПС у Хмельницькій області приймаючи оскаржувані рішення діяло на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством України, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Позивачем сформовано податкову накладну від 10.09.2021 №3744 на загальну суму 252068,16 грн. та податкову накладну від 10.09.2021 №3745 на загальну суму 856146,22 грн.
Сформовані податкові накладні від 10.09.2021 №3744 та №3745 подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Квитанцією від 29.09.2021 №9285189681 реєстрацію податкової накладної від 10.09.2021 №3744 зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення.
Квитанцією від 29.09.2021 №9285279113 реєстрацію податкової накладної від 10.09.2021 №3745 зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Акварелі на Таїрова» подано повідомлення № 1 від 23.11.2021 щодо подання пояснень та копій документів, щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, щодо податкової накладної № 3744, №3745 від 10.09.2021, в якому зазначено: «Подаємо документи, які підтверджують господарську операцію із оплати майнових прав за договором купівлі продажу майнових прав, у результаті якої було складено та направлено на реєстрацію п/н, реєстрацію яких зупинено. Податкова накладна складена по факту першої події згідно ПК України - оплата. Цю господарську операцію підтверджують такі документи : дозвільна документація ТОВ «Акварелі на Таїрово» (дозвіл на виконання будівельних робіт, експертний звіт, документи на земельну ділянку, ін), яка дає право будувати. Договір к/п майнових прав з ТОВ "Шоу Рент", додатки до договору, акт звірки, платіжне доручення, картка рах. 361 та ін. док».
До повідомлення № 1 від 23.11.2021 позивачем надано додатки в кількості 19, а саме: Договір купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомого майна від 09.09.2021 №АКВ/ОД/Лим/мас10/зд13/нп5.1.1, продавець - ТОВ "Акварелі на Таїрова", покупець - ТОВ «ШОУ РЕНТ», предмет майнові права на об`єкт нерухомості; Додаток 1 (Характеристика об`єкту нерухомості), 2 (Графік платежів) та 3 (технічне завдання) до договору №АКВ/ОД/Лим/мас10/зд13/нп5.1.1; Додаток 1 (Характеристика об`єкту нерухомості), 2 (Графік платежів) та 3 (технічне завдання) до договору №АКВ/ОД/Лим/мас10/зд13/нп5.1.; Договір оренди землі № 1-2018 від 23.02.2018, орендодавці - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , орендар - ТОВ "Акварелі на Таїрова", предмет - земельна ділянка (Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ж/м - «Дружній», масив № НОМЕР_1 , земельна ділянка № НОМЕР_2 ; Містобудівні умови та обмеження №570 від 26.03.2018; Картка рахунку 361 за вересень 2021 року по ТОВ «ШОУ РЕНТ» по Договору №АКВ/ОД/Лим/мас10/зд13/нп5.1.1, Картка рахунку 361 за вересень 2021 року по ТОВ «ШОУ РЕНТ» по Договору №АКВ/ОД/Лим/мас10/зд13/нп5.1., Експертний звіт від 18.04.2018 щодо розгляду проектної документації, додаток до експертного звіту; Дозвіл ДАБІ України від 23.09.2020 на виконання будівельних робіт; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, право оренди земельної ділянки, орендар - ТОВ "Акварелі на Таїрова"; Акт звірки за вересень 2021 на суму 856146,22 грн.; Акт звірки за вересень 2021 на суму 252068,16 грн.; Рішення Таїровської селищної ради №317 від 14.09.2021 про присвоєння адреси закінченому будівництвом об`єкту нерухомого майна; Пояснення №23/11 від 23.11.2021; ПД від 10.09.2021 № 23 платник ТОВ «ШОУ РЕНТ», сума 856146,22 грн., оплата з згідно договору №АКВ/ОД/Лим/мас10/зд13/нп5.1; ПД від 10.09.2021 № 24, платник ТОВ «ШОУ РЕНТ», сума 252068,16 грн., оплата з згідно договору №АКВ/ОД/Лим/мас 10/зд13/нп5.1.1; Сертифікат №ІУ 123210222432 від 12.04.2021, яким ДАБІ України засвідчує відповідність закінченого будівництвом об`єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації; Сертифікат №ІУ123210902428 від 11.09.2021, яким ДАБІ України засвідчує відповідність закінченого будівництвом об`єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації.
За результатом розгляду поданих позивачем пояснень та документів Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 3430227/41838737 від 26.11.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3744 від 10.09.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних та № 3430228/41838737 від 26.11.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3745 від 10.09.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На прийняття Рішення № 3430227/41838737 від 26.11.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3744 від 10.09.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних вплинув той факт, ненаданням платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація: не надано договір №АКВ/ОД/Лим/мас10/зд13/нп5.1 від 09.09.2021, який вказано в платіжному дорученні №23, картці рахунку 361 та акті звірки; надано лише додатки 1, 2 та 3 до договору №АКВ/ОД/Лим/мас10/зд13/нп5.1. Відсутні документи (договори, акти виконаних робіт, розрахункові документи, тощо) щодо взаємовідносин з генпідрядником (підрядником). Відсутні документи щодо придбання будівельних матеріалів, будівельних робіт та послуг.
На прийняття Рішення № 3430228/41838737 від 26.11.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3745 від 10.09.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних вплинув той факт, ненаданням платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація: не надано договір №АКВ/ОД/Лим/мас10/зд13/нп5.1 від 09.09.2021, який вказано в платіжному дорученні №23, картці рахунку 361 та акті звірки; надано лише додатки 1, 2 та 3 до договору №АКВ/ОД/Лим/мас10/зд13/нп5.1. Відсутні документи (договори, акти виконаних робіт, розрахункові документи, тощо) щодо взаємовідносин з генпідрядником (підрядником). Відсутні документи щодо придбання будівельних матеріалів, будівельних робіт та послуг.
Не погоджуючись із вищевказаними рішеннями комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області, позивач оскаржив їх в порядку, передбаченому пунктом 56.23 статті 56 Податкового кодексу України.
За результатом розгляду скарг Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України прийнято рішення від 20.12.2021 №58114/41838737/2, яким залишено скаргу без задоволення, а рішення комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області № 3430227/41838737 від 26.11.2021 - без змін, та рішення № 62881/41838737/2, яким залишено скаргу без задоволення, а рішення комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області № 3430228/41838737 від 26.11.2021 - без змін.
Також, 01.02.2022 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідача було винесене Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №67041 від 01 лютого 2022 року, яким встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Підставою прийняття такого рішення визначений п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. У графі податкова інформація "у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування", в тому числі надано не повний пакет документів.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Визначаючись щодо правомірності прийняття відповідачем оскаржуваних рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3430227/41838737 від 26.11.2021, №3430228/41838737 від 26.11.2021 суд звертає увагу на таке.
Згідно із п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок 1165).
Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п.п. 4, 6 Порядку у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
Відповідно до п. 7 Порядку у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Діяльність Комісії регулюється Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пункт 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних містить вичерпний перелік.
Відповідно до Наказу Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 5 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Відповідачем зупинено реєстрацію податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "Акварелі на Таїрова" від 10.09.2021 №3744 та №3745 в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області ухвалено рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 3430227/41838737 від 26.11.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3744 від 10.09.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних та № 3430228/41838737 від 26.11.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3745 від 10.09.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Причиною відмови вказано - не надано договір №АКВ/ОД/Лим/мас10/зд13/нп5.1 від 09.09.2021, який вказано в платіжному дорученні №23, картці рахунку 361 та акті звірки; надано лише додатки 1, 2 та 3 до договору №АКВ/ОД/Лим/мас10/зд13/нп5.1. Відсутні документи (договори, акти виконаних робіт, розрахункові документи, тощо) щодо взаємовідносин з генпідрядником (підрядником). Відсутні документи щодо придбання будівельних матеріалів, будівельних робіт та послуг.
Згідно п. 44.1. ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.
Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХIV (далі - Закон №996) відображення господарських операцій в податковому обліку здійснюється на підставі даних бухгалтерського обліку. В статті 2 Закону №996 визначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов`язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством. Відповідно до вимог ч. 2 ст. 3 цього Закону, бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Статтею 9 Закону №996 встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для формування показників бухгалтерського обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Таким чином, податкова накладна складається безпосередньо на підставі первинних документів, які супроводжують певну господарську операцію, та фіксують факт першої події відповідно до ст. 187 та ст. 201.1 ПК України, однак позивачем не було надано усі первинні документи, які б в повному обсязі відобразили ту, господарську операцію, яка відображена у податковій накладній №3744 від 10.09.2021 та №3745 від 10.09.2021.
Крім того, відповідно до розд. І Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій, яку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 № 291 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21.12.1999 за №893/4186, план рахунків бухгалтерського обліку є переліком рахунків і схем реєстрації та групування на них фактів фінансово-господарської діяльності (кореспонденція рахунків) у бухгалтерському обліку. У ньому за десятковою системою наведені коди (номери) й найменування синтетичних рахунків (рахунків першого порядку) й субрахунків (рахунків другого порядку). Першою цифрою коду визначено клас рахунків, другою - номер синтетичного рахунку, третьою - номер субрахунку, Котирування документів первинного обліку, ведення регістрів бухгалтерського обліку здійснюється із застосуванням, щонайменше, коду класу й коду синтетичного рахунку.
Рахунки класів 0 - 7 є обов`язковими для всіх підприємств.
Згідно вказаної Інструкції на рахунку 36 "Розрахунки з покупцями та замовниками" ведеться узагальнення інформації про розрахунки з покупцями та замовниками за відвантажену продукцію, товари, виконані роботи й послуги, крім заборгованості, яка забезпечена векселем, а також узагальнюється інформація про розрахунки з учасниками промислово-фінансової групи.
Рахунок 36 "Розрахунки з покупцями та замовниками" має субрахунки, в т.ч. 361 "Розрахунки з вітчизняними покупцями".
За змістом п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК Україи, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Картка рахунку 361, або ж платіжне доручення з відміткою банку про сплату коштів, в даному випадку відображають факт здійснення підприємством першої події, щодо правомірності виписки податкової накладної № 3744, № 3745 від 10.09.2021.
Аналізуючи зазначене суд приходить до висновку, що позивач для підтвердження господарської операції мав надати до комісії регіонального рівня первинні документи на підтвердження інформації значеної в поданих до ЄРПН податкових накладних №3744, №3745 від 10.09.2021.
Проте, Товариством з обмеженою відповідальністю "Акварелі на Таїрова" не виконано вимоги п. 4, 5 Порядку №520, в частині ненадання копій документів передбачених п. 5 Порядку № 520 необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної і розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, а саме не надано договір №АКВ/ОД/Лим/мас10/зд13/нп5.1 від 09.09.2021, який вказано в платіжному дорученні №23, картці рахунку 361 та акті звірки; договори, акти виконаних робіт, розрахункові документи щодо взаємовідносин з генпідрядником (підрядником); документи щодо придбання будівельних матеріалів, будівельних робіт та послуг.
Зазначені вище документи позивач також не надав до суду.
Таким чином Робочою групою Головного управління ДПС у Хмельницькій області, зважаючи на те, що платником не надано документи стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, правомірно визнано отримані підтверджуючі документи як такі, що надані в обсязі, недостатньому для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, до яких застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
Обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність».
За таких підстав прийняті рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, є обґрунтованими та правомірними і не підлягають скасуванню.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладених, суд зазначає таке.
Положенням підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
При цьому, згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та / або розрахунку коригування.
У разі надходження до органу ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З огляду на викладене, враховуючи що, судом не встановлено протиправність рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову у реєстрації податкових накладних відсутні підстави для зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного отримання податковим органом.
Щодо правомірності прийняття відповідачем оскаржуваного рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ГУ ДПС у Хмельницькій області) про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 01.02.2022 №67041, суд зазначає наступне.
Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на час виникнення спірних правовідносин був визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 ( далі Порядок № 1165).
Відповідно до п. 2 зазначеного Порядку № 1165 терміни вживаються у такому значенні: автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації; критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик; ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Пунктом 5 Порядку № 1165 визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до п. 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку № 1165).
У свою чергу, додатками № 1, 3 до Порядку № 1165 визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.
Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
При цьому, у рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Право на оскарження в судовому порядку Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника випливає з норм пункту 6 Порядку №1165, за якими у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Право на звернення до суду також передбачено в затвердженій формі Рішення (додаток 4 до Порядку № 1165), а саме «Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку».
Зазначені висновки узгоджуються з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постановах від 16.12.2020 по справі № 340/474/20, від 05.01.2021 по справі № 640/10988/20.
Судом встановлено, що рішеннями про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника від 01.02.2022 №67041 Товариство з обмеженою відповідальністю "Акварелі на Таїрова" визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Так, додатком 1 до Порядку № 1165 встановлено, зокрема, п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
У формі рішенні вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку необхідно також зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
При цьому, у разі відповідності п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку містить обов`язкове для заповнення поле "податкова інформація".
У свою чергу зазначене поле рішення від 01.02.2022 №67041 містить наступну інформацію: «у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування».
Верховний суд в постанові від 5 січня 2021 року у справі № 640/11321/20 дійшов висновку, що при вирішенні спорів такої категорії суди з огляду на правове регулювання характер цих відносин мають досліджувати і надавати оцінку змісту оскаржуваного Рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії контролюючого органу.
На підтвердження своїх тверджень відповідачем надано витяги з протоколу засідання Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 26.11.2021, від 01.02.2022 та узагальнену податкову інформацію щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Акварелі на Таїрова" за звітні періоди декларування ПДВ грудень 2019 року з питань проведення фінансово-господарських операцій із контрагентами за результатами яких прийнято спірне Рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 01.02.2022 №67041.
Зі змісту зазначених протоколів та узагальненої податкової інформації суд вбачає, що при аналізі баз даних ДПС та інших матеріалів, використаних при складанні податкової інформації по ТОВ "Акварелі на Таїрова" від 31.01.2020 з`ясовано:
- відсутність можливості виконання операцій з постачання товарів наявним трудовим ресурсом (відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ): за IV квартал 2018 року, прийнятого 14.01.2020 за № 9332307439, на підприємстві працювало за трудовими договорами 4 особи, працювало за цивільно-правовими договорами осіб. Відповідно до звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма Д4): за грудень 2019 року, прийнятого 08.01.2020 за №9318556654, кількість застрахованих осіб у звітному періоді, яким нараховані виплати - 4 особи, загальна сума нарахованої зарплати 4425,00 грн. ТОВ "Акварелі на Таїрова" має незначну чисельність працюючих (4 чол.), що ставить під сумнів можливість здійснювати будівництво житлових і нежитлових будівель на загальну суму 6603,1 тис. грн.);
- відсутність інформації щодо наявності основних фондів; відсутність інформації про транспортування (наявність власних або орендованих транспортних засобів, посередників у транспортуванні) (відсутність основних засобів, відсутність земельних ділянок та автомобілів у ТОВ "Акварелі на Таїрова" ставить під сумнів можливість здійснювати будівництво житлових і нежитлових будівель на загальну суму 6603,1 тис. грн.);
- відсутність інформації про залучення сторонніх організацій для транспортування товарів, відповідно до податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, що в результаті не дає можливості підтвердити реальність здійснення господарської діяльності.
Згідно узагальненої податкової інформації також встановлено, що за грудень 2019 року наявна реєстрація 232 податкових накладних ТОВ "Акварелі на Таїрова" в ЄРПН на загальну суму 6603,1 тис. грн. в т.ч. ПДВ 1100,5 тис. грн. Наявна реєстрація 65 податкових накладних, виписаних постачальниками ТОВ "Акварелі на Таїрова" в ЄРПН на загальну суму 6914,8 тис. грн., в т.ч. ПДВ 1152,4 тис. грн.
ТОВ "Акварелі на Таїрова" у грудні 2019 року поставлено товари в асортименті поставки для таких покупців:
- неплатники ПДВ - номенклатура товару - Базовий актив, Майнові права на житлове приміщення - зареєстровано 232 ПН, обсяг постачання 5502,6 тис. грн., в т.ч. сума ПДВ 1100,5 тис. грн.
ТОВ "Акварелі на Таїрова" у грудні 2019 року - придбано товари/послуги у таких контрагентів:
- ПП "Стройіндустрія" (код ЄДРПОУ 31691771) - Бетон С25/30 S4 (БСГ В30М400 П4), транспортні послуги - зареєстровано 16 ПН, обсяг постачання 1634,8 тис. грн., в т.ч. ПДВ - 326,8 тис. грн.;
- ТОВ "Карат - Ліфткомплект" (код ЄДРПОУ 31801847) - Ліфт пасажирський ЛП-1016КГ РППП 18 зуп., Нп=51,3 м, Q=1000 кг, V=1,6 м/с з частотним регулятором головного приводу та приводу дверей кабіни, Доставка обладнання - зареєстровано 1 ПН, обсяг постачання 1811,1 тис. грн., в т.ч. ПДВ - 362,2 тис. грн.;
- ТОВ "Морський будівельний комплекс" (код ЄДРПОУ 31943276) - Арматура 10 А500С 12 м - зареєстровано 3 ПН, обсяг постачання 403,9 тис. грн., в т.ч. ПДВ - 80,7 тис. грн.;
- ТОВ "Епіцентр К", Гіпермаркет "Епіцентр К" №2, м. Одеса" (код ЄДРПОУ 32490244) - анкер розпірний з гайкою 10х97, суміш для анкеровки СХ-5 5 кг - зареєстровано 5 ПН, обсяг постачання 197,3 тис. грн., в т.ч. ПДВ - 39,4 тис. грн.;
- ТОВ "ОМЗЗ-Монтаж" (код ЄДРПОУ 33803139) - виконані будівельно-монтажні роботи - зареєстровано 3 ПН, обсяг постачання 143,1 тис. грн., в т.ч. ПДВ - 28,6 тис. грн.;
- ПП "Виробнича - Комерційна Фірма "Альфа-Грант" (код ЄДРПОУ 36344509) - газобетон D400 60х20х30, клей для марування і шпаклювання ПБ 55 - зареєстровано 10 ПН, обсяг постачання 422,9 тис. грн., в т.ч. ПДВ - 84,5 тис. грн.;
- ТОВ "Хай - Тек Буд" (код ЄДРПОУ 37947213) - викон. роботи по будівн. ж/б с. Лиманка, послуги автокрана - зареєстровано 13 ПН, обсяг постачання 826,7 тис. грн., в т.ч. ПДВ - 165,3 тис. грн.;
- ТОВ "Акватранс Південь" (код ЄДРПОУ 40936133) - монтаж водопровідних і каналізаційних систем для забезпечення підключення об`єкту Замовника до власних мереж водопроводу та каналізації Виконавця (Власника мереж), в тому числі виконання розрахунку технічної можливості приєднання об`єкту до вказаних мереж з видачею відповідної документації - зареєстровано 1 ПН, обсяг постачання 166,6 тис. грн., в т.ч. ПДВ - 33,3 тис. грн.
21.01.2022 ТОВ "Акварелі на Таїрова" подано до Головного управління ДПС у Хмельницькій області повідомлення №1 про подання Інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку в підтвердження здійснення господарських операцій та невідповідності платника критеріям ризиковості разом із електронними копіями документів в кількості додатків на 14 арк., а саме: Повідомлення 20 ОПП; Декларація з податку на додану вартість за грудень, договір оренди землі, дозвіл на виконання будівельних робіт; експертний звіт; експертний звіт; містобудівні умови; податкова Декларація з податку на прибуток; податковий розрахунок сум доходу №3 квартал 2022 р, пояснення; Рішення про присвоювання адреси; сертифікат; сертифікат; фінансова звітність малого підприємництва.
Разом з тим, суд зазначає, що позивачем ані податковому органу ані суду не було надано повний пакет первинних документів (договори, акти виконаних робіт, розрахункові документи) в підтвердження взаємовідносин позивача з покупцями та постачальниками.
Згідно з п. 2 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - це сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Отже ризик порушення норм податкового законодавства розглядається як ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм Податкового кодексу України.
Враховуючи зазначене, суд вважає, що податковий орган дійшов вірного висновку про наявність ризику (ймовірності) порушення норм податкового законодавства позивачем під час здійснення господарської діяльності.
Суд вирішуючи даний спір виходить з критеріїв правомірності та законності рішень суб`єктів владних повноважень, визначених частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України. Зазначене також виходить із завдань адміністративного судочинства, змістом яких є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Зазначені критерії, хоч і адресовані суду, але одночасно вони є і вимогами для суб`єкта владних повноважень, який приймає відповідне рішення, вчиняє дії чи допускає бездіяльність.
Підсумовуючи наведене, суд вважає, що спірне рішення відповідача є таким, що відповідає критеріям правомірності, наведеним у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, та таким, що видане обґрунтовано, тобто з урахування всіх обставин, що мали значення для його прийняття.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (частина 2 статті 77 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Згідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України в разі відмови в задоволенні позову судові витрати не присуджуються на користь сторони за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Керуючись статтями 2, 9, 73-78, 90, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Акварелі на Таїрова" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС в Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Судові витрати в порядку статті 139 КАС України розподілу між сторонами не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Акварелі на Таїрова" (вул. М. Залізняка, 8/3, оф. 10, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 41838737) Відповідачі:Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ 1, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 44070171)
Головуючий суддя І.І. Тарновецький
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2022 |
Оприлюднено | 22.07.2022 |
Номер документу | 105328136 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Тарновецький І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні