Постанова
від 20.07.2022 по справі 160/2776/22
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

20 липня 2022 року м. Дніпросправа № 160/2776/22

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),

суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Фермерського господарства «БРАВО ПЛЮС» на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 травня 2022 року (суддя Голобутовський Р.З.) у справі за позовом Фермерського господарства «БРАВО ПЛЮС» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ФГ «БРАВО ПЛЮС» звернулось з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, просило визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.09.2021 року №3173425/40087223;

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.09.2021 року №3173428/40087223;

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.09.2021 року №3173432/40087223;

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.09.2021 року №3173547/40087223;

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.09.2021 року №3173553/40087223;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну, складену Фермерським господарством «БРАВО ПЛЮС» №7 від 15.07.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну, складену Фермерським господарством «БРАВО ПЛЮС» №8 від 16.07.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну, складену Фермерським господарством «БРАВО ПЛЮС» №9 від 22.07.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну, складену Фермерським господарством «БРАВО ПЛЮС» №10 від 13.08.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну, складену Фермерським господарством «БРАВО ПЛЮС» №12 від 27.08.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 травня 2022 року в задоволенні позову відмовлено.

Позивачем подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, позов задовольнити.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції обставинам справи не відповідають.

Адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до пункту 3 частини 1 ст.311 КАС України в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.

Як було встановлено судом першої інстанції, ФГ «БРАВО ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40087223) зареєстровано 28.10.2015 та перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.

Основним видом економічної діяльності ФГ «БРАВО ПЛЮС» є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (код КВЕД 01.11).

В процесі здійснення господарської діяльності, позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні:

- податкову накладну №7 від 15.07.2021 на загальну суму 223048,00 грн., в тому числі ПДВ 27391,86 грн. по взаємовідносинам з ТОВ «ЕРІДАН-КОМЕРЦ» (код ЄДРПОУ 33682479);

- податкову накладну №8 від 16.07.2021 на загальну суму 318460,00 грн., в тому числі ПДВ 39109,21 грн. по взаємовідносинам з ТОВ «ЕРІДАН-КОМЕРЦ» (код ЄДРПОУ 33682479);

- податкову накладну №9 від 22.07.2021 на загальну суму 149849,56 грн., в тому числі ПДВ 18402,58 грн. по взаємовідносинам з ТОВ «ЕРІДАН-КОМЕРЦ» (код ЄДРПОУ 33682479);

- податкову накладну №10 від 13.08.2021 на загальну суму 565789,00 грн., в тому числі ПДВ 69482,86 грн. по взаємовідносинам з ТОВ «ЄВРОМЕТ-МИКОЛАЇВ» (код ЄДРПОУ 38169322);

- податкову накладну №12 від 27.08.2021 на загальну суму 183311,91 грн., в тому числі ПДВ 22511,99 грн. по взаємовідносинам з ТОВ «ЄВРОМЕТ-МИКОЛАЇВ» (код ЄДРПОУ 38169322).

Після направлення на реєстрацію податкової накладної №7 від 15.07.2021, на електронну адресу позивача 02.08.2021 надійшла квитанція, зі змісту якої видно, що реєстрацію вказаної податкової накладної зупинено, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

27.09.2021 позивачем подано повідомлення від 15.09.2021 №1 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №7 від 15.07.2021.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №3173425/40087223 від 29.09.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 15.07.2021.

У якості підстав відмови реєстрації вказаної податкової накладної в рішенні зазначено ненадання платником податку копій наступних документів:

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків;

- документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

У графі «Додаткова інформація» вказано: без підтвердження обґрунтованості оформлення ПН даними бухгалтерського обліку. Відсутні первинні документи на виникнення податкових зобов`язань (платіжні доручення, видаткові накладні, оборотно-сальдові відомості по рахунках 36, 63, штатний розпис тощо).

Після направлення на реєстрацію податкової накладної №8 від 16.07.2021, на електронну адресу позивача 15.08.2021 надійшла квитанція, зі змісту якої видно, що реєстрацію вказаної податкової накладної зупинено, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

27.09.2021 позивачем подано повідомлення від 15.09.2021 №1 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №8 від 16.07.2021.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №3173428/40087223 від 29.09.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 16.07.2021.

У якості підстав відмови реєстрації вказаної податкової накладної в рішенні зазначено ненадання платником податку копій наступних документів:

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків;

- документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

У графі «Додаткова інформація» вказано: без підтвердження обґрунтованості оформлення ПН даними бухгалтерського обліку. Відсутні первинні документи на виникнення податкових зобов`язань (платіжні доручення, видаткові накладні, оборотно-сальдові відомості по рахунках 36, 63, штатний розпис тощо).

Після направлення на реєстрацію податкової накладної №9 від 22.07.2021, на електронну адресу позивача 15.08.2021 надійшла квитанція, зі змісту якої видно, що реєстрацію вказаної податкової накладної зупинено, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

27.09.2021 позивачем подано повідомлення від 15.09.2021 №1 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №9 від 22.07.2021.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №3173432/40087223 від 29.09.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 22.07.2021.

У якості підстав відмови реєстрації вказаної податкової накладної в рішенні зазначено ненадання платником податку копій наступних документів:

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків;

- документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

У графі «Додаткова інформація» вказано: без підтвердження обґрунтованості оформлення ПН даними бухгалтерського обліку. Відсутні первинні документи на виникнення податкових зобов`язань (платіжні доручення, видаткові накладні, оборотно-сальдові відомості по рахунках 36, 63, штатний розпис тощо).

Після направлення на реєстрацію податкової накладної №10 від 13.08.2021, на електронну адресу позивача 01.09.2021 надійшла квитанція, зі змісту якої видно, що реєстрацію вказаної податкової накладної зупинено, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1003, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

27.09.2021 позивачем подано повідомлення від 27.09.2021 року №2 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №10 від 13.08.2021.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №3173547/40087223 від 29.09.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №10 від 13.08.2021.

У якості підстав відмови реєстрації вказаної податкової накладної в рішенні зазначено ненадання платником податку копій наступних документів:

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків;

- документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

У графі «Додаткова інформація» вказано: без підтвердження обґрунтованості оформлення ПН даними бухгалтерського обліку. Відсутні первинні документи на виникнення податкових зобов`язань (платіжні доручення, видаткові накладні, оборотно-сальдові відомості по рахунках 36, 63, штатний розпис тощо).

Після направлення на реєстрацію податкової накладної №12 від 27.08.2021, на електронну адресу позивача 13.09.2021 надійшла квитанція, що реєстрацію вказаної податкової накладної зупинено, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1003, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

27.09.2021 позивачем подано повідомлення від 27.09.2021 №2 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №12 від 27.08.2021.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №3173553/40087223 від 29.09.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 27.08.2021.

У якості підстав відмови реєстрації вказаної податкової накладної в рішенні зазначено ненадання платником податку копій наступних документів:

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків;

- документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

У графі «Додаткова інформація» вказано: без підтвердження обґрунтованості оформлення ПН даними бухгалтерського обліку. Відсутні первинні документи на виникнення податкових зобов`язань (платіжні доручення, видаткові накладні, оборотно-сальдові відомості по рахунках 36, 63, штатний розпис тощо).

Позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції зазначив, що в матеріалах справи містяться належні докази щодо обґрунтованості підстав прийняття оскаржуваних рішень ГУ ДПС у Дніпропетровській області, в той час як позивачем належних доказів на підтвердження своєї позиції до суду не надано.

Колегія суддів з висновками суду першої інстанції не погоджується.

Як було встановлено судом першої інстанції, між ФГ «БРАВО ПЛЮС» (постачальник) та ТОВ «ЕРІДАН-КОМЕРЦ» (покупець) укладено договір поставки сільськогосподарської продукції №20210712/011 від 12.07.2021, у відповідності до умов якого постачальник зобов`язується поставляти та передавати у власність покупцю, а покупець зобов`язується прийняти пшеницю врожаю 2021 року, шляхом самовивозу зі складу постачальника за адресою: Дніпропетровська обл., Криничанський р-н, Болтишка, з навантаженням за рахунок постачальника.

На підтвердження господарських взаємовідносин за договором №20210712/011 від 12.07.2021 року позивачем надано: договір №20210712/011 від 12.07.2021; специфікацію №1 від 15.07.2021 до договору №20210712/011 від 12.07.2021; специфікацію №2 від 18.07.2021 до договору №20210712/011 від 12.07.2021; рахунок-фактуру №5 від 13.07.2021 на суму 682800,26 грн.; видаткову накладну №5 від 15.07.2021 на суму 296821,61 грн.; видаткову накладну №6 від 18.07.2021 на суму 394535,95 грн.; товарно-транспортну накладну №05 від 15.07.2021 на поставку 42,840 тон пшениці; товарно-транспортну накладну №06 від 15.07.2021 на поставку 42,760 тон пшениці; товарно-транспортну накладну №7 від 18.07.2021 на поставку 43,960 тон пшениці; товарно-транспортну накладну №8 від 18.07.2021 на поставку 52,180 тон пшениці; платіжне доручення №1034 від 15.07.2021 на суму 223048,00 грн.; платіжне доручення №1060 від 16.07.2021 на суму 318640,00 грн.; платіжне доручення №1088 від 22.07.2021 на суму 149669,56 грн.; податкову накладну №7 від 15.07.2021 на загальну суму 223048,00 грн., в тому числі ПДВ 27391,86 грн.; податкову накладну №8 від 16.07.2021 на загальну суму 318460,00 грн., в тому числі ПДВ 39109,21 грн.; податкову накладну №9 від 22.07.2021 на загальну суму 149849,56 грн., в тому числі ПДВ 18402,58 грн.

Також, судом першої інстанції було встановлено, що між ФГ «БРАВО ПЛЮС» (постачальник) та ТОВ «ЄВРОМЕТ-МИКОЛАЇВ» (покупець) укладено договір купівлі-продажу ЄММ-344/21 від 13.08.2021, у відповідності до якого продавець зобов`язується передати у власність покупцю сільськогосподарську продукцію, а покупець прийняти і оплатити ячмінь українського походження врожаю 2021 року. Якість та ціна товару зазначаються в додаткових угодах, які є його невід`ємною частиною.

На підтвердження господарських взаємовідносин за договором ЄММ-344/21 від 13.08.2021 року позивачем надано: договір ЄММ-344/21 від 13.08.2021; додаткову угоду №1 від 13.08.2021 до договору ЄММ-344/21 від 13.08.2021; додаткову угоду №2 від 26.08.2021 року до договору ЄММ-344/21 від 13.08.2021; рахунок-фактуру №6 від 13.08.2021 на суму 644999,46 грн.; рахунок-фактуру №7 від 26.08.2021 на суму 183311,91 грн.; видаткову накладну №7 від 16.08.2021 на суму 153380,87 грн.; видаткову накладну №8 від 17.08.2021 на суму 299021,75 грн.; видаткову накладну №9 від 19.08.2021 на суму 162926,86 грн.; видаткову накладну №10 від 27.08.2021 на суму 183311,91 грн.; товарно-транспортну накладну №9 від 16.08.2021 на поставку 40,0 тон ячменю; товарно-транспортну накладну №10 від 17.08.2021 на поставку 39,460 тон ячменю; товарно-транспортну накладну №11 від 17.08.2021 на поставку 39,970 тон ячменю; товарно-транспортну накладну №12 від 19.08.2021 на поставку 40,360 тон ячменю; товарно-транспортну накладну №13 від 27.08.2021 на поставку 44,080 тон ячменю; платіжне доручення №2590762006 від 13.08.2021 на суму 565789,00 грн.; платіжне доручення №2590762185 від 27.08.2021 на суму 146930,93 грн.; платіжне доручення №2590762711 від 21.09.2021 на суму 6073,39 грн.; податкову накладну №10 від 13.08.2021 на загальну суму 565789,00 грн., в тому числі ПДВ 69482,86 грн.; податкову накладну №12 від 27.08.2021 на загальну суму 183311,91 грн., в тому числі ПДВ 22511,99 грн.

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010р. податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно до п.12 вказаного Порядку №1246 після надходження ПН/РК до ДПС в автоматизованому режимі здійснюються їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН/РК.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації ПН/РК визначено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», а також Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 6 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Пунктом 7 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до п.11 Порядку №1165, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Таким чином, контролюючі органи зобов`язані, у разі зупинення реєстрації ПН/РК, у Квитанції зазначати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Як вбачається копій Квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних №7 від 15.07.2021, №8 від 16.07.2021, №9 від 22.07.2021, №10 від 13.08. №12 від 27.08.2021, реєстрація зупинена з підстав того, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Колегія суддів зазначає, що зупинення контролюючим органом реєстрації зазначених податкових накладних суперечить вказаним нормам з урахуванням того, що, зупиняючи реєстрацію вказаної податкової накладної, контролюючий орган не зазначив обов`язкових конкретних відомостей, визначених п.10-11 Порядку №1165.

Пунктами 25, 26 Порядку №1165 визначено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (п.п. 1 п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України).

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, і передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (п.п. 10 п. 201.1 ст. 201).

Відповідно до пункту 4 Наказу Мінфіну №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Наказу Мінфіну №520 визначено, що Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Як свідчать матеріали справи, позивачем у спосіб, визначений п.5 Порядку №1165 надавались пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій по зупинених податкових накладних.

Комісією регіонального рівня, були прийняті оспорювані рішення про відмову у реєстрації в ЄРПН податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій наступних документів:

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків;

- документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

У графі «Додаткова інформація» вказано: без підтвердження обґрунтованості оформлення ПН даними бухгалтерського обліку. Відсутні первинні документи на виникнення податкових зобов`язань (платіжні доручення, видаткові накладні, оборотно-сальдові відомості по рахунках 36, 63, штатний розпис тощо).

Відповідно до пунктів 6 та 7 Наказу Мінфіну №520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Колегія суддів зазначає, що у разі прийняття рішення контролюючим органом про відмову у реєстрації у ЄРПН ПН/РК контролюючий орган у відповідному рішенні повинен зазначити підстави для прийняття рішення про відмову та зазначити, зокрема, які саме копії документів, надані платником податків, складені з порушенням законодавства, а які копії документів не надані, а також і зазначити з яких причин не прийняті подані документи платником податку разом з повідомленням.

Зі змісту оспорюваних рішень вбачається, що вказані оспорювані рішення контролюючого органу є необґрунтованими, оскільки вони не містять чітких посилань на підстави, які слугували причинами для прийняття оспорюваних рішень про відмову контролюючого органу ДПС зареєструвати податкові накладні у ЄРПН з урахуванням наданих позивачем письмових пояснень та документів на підтвердження реальності господарських операцій за вказаним податковими накладними, а також наведені рішення і не містять доводів та обґрунтувань відносно того, які саме документи не були надані позивачем з урахуванням того, що форма рішення передбачає конкретне визначення контролюючим органом, які саме документи не надані платником податків та не зазначено з яких підстав подані позивачем пояснення та додаткові документи за наслідками зупинення реєстрації податкових накладних не були враховані контролюючим органом.

Таким чином, позовні вимоги позивача про визнання протиправними та скасування оспорюваних рішень підлягають задоволенню.

Також підлягають і задоволенню похідні позовні вимоги позивача про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні в Єдиному державному реєстрі податкових накладних фактичною датою їх подання на реєстрацію з урахуванням того, що судом встановлено протиправність оспорюваних рішень та належним і ефективним способом захисту порушеного права позивача є саме зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії, направлені на усунення порушеного права позивача виходячи із наданих повноважень адміністративного суду, встановлених ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судом першої інстанції зазначеного враховано не було.

Приймаючи до уваги викладене, колегія суддів доходить висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню повністю.

Судові витрати по сплаті судового збору підлягають розподілу відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 315, 317, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Фермерського господарства «БРАВО ПЛЮС» задовольнити.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 травня 2022 року у справі за позовом Фермерського господарства «БРАВО ПЛЮС» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії скасувати.

Позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.09.2021 №3173425/40087223; від 29.09.2021 №3173428/40087223; від 29.09.2021 №3173432/40087223; від 29.09.2021 №3173547/40087223; від 29.09.2021 №3173553/40087223;

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні складені Фермерським господарством «БРАВО ПЛЮС» (52362, Дніпропетровська область, Криничанський р-н., село Болтишка, Ватутіна, буд. 41, код ЄДРПОУ 40087223) №7 від 15.07.2021; №8 від 16.07.2021; №9 від 22.07.2021; №10 від 13.08.2021; №12 від 27.08.2021 датою їх фактичного отримання.

Стягнути солідарно з бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ЄДРПОУ 43005393) та Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 44118658) на користь Фермерського господарства «БРАВО ПЛЮС» (52362, Дніпропетровська область, Криничанський р-н., село Болтишка, Ватутіна, буд. 41, код ЄДРПОУ 40087223) - судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 31012 грн. 50 коп. (тридцять одна тисяча дванадцять гривень грн. 50 коп.).

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Постанова у повному обсязі складена 20 липня 2022 року.

Головуючий - суддяА.А. Щербак

суддяН.П. Баранник

суддяН.І. Малиш

Дата ухвалення рішення20.07.2022
Оприлюднено22.07.2022
Номер документу105329368
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/2776/22

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 20.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Рішення від 09.05.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 17.03.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні