Ухвала
від 20.07.2022 по справі 161/9453/22
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/9453/22

Провадження № 1-кс/161/3879/22

У Х В А Л А

про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи

м. Луцьк 20 липня 2022 року

Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області ОСОБА_1 при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого в ОВС слідчого відділу УСБУ у Волинській області ОСОБА_3 про проведення обшуку у адмінбудівлі та виробничих приміщеннях, які фактично використовуються фігурантами кримінального провадження для зберігання і переробки лісоматеріалів за адресою: АДРЕСА_1 ,

В С Т А Н О В И В:

З клопотання вбачається, що слідчим відділом УСБУ у Волинській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22022030000000005 від 11.01.2022, у якому досліджуються обставини вчинення з 2019 року по даний час службовими особами підприємств приватної форми власності, діючи за попередньою змовою групою осіб, переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю лісоматеріалів, заборонених до вивозу за межі митної території України, тобто за фактом вчинення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 201-1 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що Згідно наявних даних, групою компаній, які підконтрольні громадянину ОСОБА_4 , а саме: ТОВ «Лімерік» (ЄДРПОУ 39693858), ТОВ «Редвін Компані» (ЄДРПОУ 40907060), ТОВ «Радісон Компані» (ЄДРПОУ 41895397) і ТОВ «Радисон Компани» (ЄДРПОУ 44588628) та іншими невстановленими на даний час суб`єктами господарювання, здійснюється протиправна діяльність, спрямована на здійснення експорту пиломатеріалів незаконного походження в адресу нерезидентів Республіки Польща на підставі товарно-супровідних документів, в яких відображені недостовірні відомості щодо їх походження.

Зокрема, службові особи вищевказаних підприємств здійснюють придбання незаконно зрубаного лісу та пиломатеріалів (піддонів) на території Волинської та суміжних областей. Водночас, з метою легалізації лісопродукції, останніми вносяться недостовірні відомості в бухгалтерську та податкову звітність щодо їх придбання у фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до вимог ст. 3 Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів», реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.

Для досягнення злочинного задуму, з метою надання деревині вигляду законного походження, службовими особами вказаних суб`єктів підприємницької діяльності подаються у Волинське обласне управління лісового та мисливського господарства оригінали підроблених накладних про купівлю пиломатеріалів, оформлених від імені ряду приватних суб`єктів господарювання, реквізити яких вносяться в заяви про видачу сертифікатів, передбачені Постановою КМУ № 1260 від 21.12.2005.

Таким чином, вчиняючи дії з підробки документів та використання підроблених документів, кінцевим результатом яких було одержання сертифікатів для експорту лісоматеріалів, службові особи вказаних підприємств, в такий спосіб продовжують приховувати та маскувати незаконне походження деревини, оскільки останні документально оформлені на підставі фіктивних накладних.

Маючи у своєму розпорядженні сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів, якими було приховано та замасковано незаконне походження деревини, з 2019 року по даний час, ОСОБА_4 , разом із своїми спільниками, формують документи для здійснення митного оформлення експортних операцій з поставки товару лісоматеріалів, заборонених до вивозу за межі митної території України, та, відповідно, здійснюють переміщення останніх через митний кордон України (м/п «Ягодин» Волинської митниці) на територію Республіки Польща.

Зокрема, впродовж 2019-2022 років ТОВ «Лімерік» експортувало «дерев`яні піддони» у великих обсягах до країни Євросоюзу.

При цьому, згідно відомостей Єдиного реєстру податкових накладних, в період з листопада 2019 року по лютий 2020 року, до складу витрат при експорті «піддонів» ТОВ «Лімерік» протиправно було включено операції із придбання послуг із суборенди майна та транспортних засобів у ТОВ «Бетта Грант» (ЄДРПОУ 41618984), які фактично не надавалися, на загальну суму понад 114 млн. грн. та, відповідно, сформовано податковий кредит з ПДВ на загальну суму 19 млн. грн.

В подальшому, у декларації ТОВ «Лімерік» за листопад 2019 року задекларовано до бюджетного відшкодування суму на рахунок платника у банку ПДВ в сумі 9 992,9 тис. грн., з яких фактичного було відшкодовано ПДВ у розмірі 5 730,6 тис. грн., та, яка була сформована у незаконний спосіб за рахунок відображення «удаваних» операцій із суборенди майна та транспортних засобів у ТОВ «Бетта Грант» (ЄДРПОУ 41618984).

На даний час, ОСОБА_4 та його пособниками організовано експорт «дерев`яних піддонів» від імені ТОВ «Лімерік», ТОВ «Редвін Компані», ТОВ «Радісон Компані» та іншими СПД виключно в адресу нерезидента «Infiniti Global Sp. z o.o.» (Республіка Польща, м. Люблін), фактичним власником якого є гр. України ОСОБА_5 (батько ОСОБА_4 ).

При цьому, частина «піддонів» виготовляються на пилорамі, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки: 0721884800:03:000:0822). За вказаною адресою також знаходяться адмінбудівлі та виробничі приміщення, які на праві спільної часткової власності належать гр. України ОСОБА_5 (70%), ОСОБА_6 (20%) та ОСОБА_7 (10%), де зберігаються «піддони», виготовлені з лісоматеріалів незаконного походження.

Також, інша частина експортованих вищевказаними СПД «піддонів» придбається у фізичних осіб-підприємців та фізичних осіб на території області, в тому числі за готівкові кошти, без відображення таких операцій в бухгалтерській та податковій звітностях, а саме: ФОП ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_1 ), ФОП ОСОБА_9 (РНОКПП НОМЕР_2 ), ФОП ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_3 ), ФОП ОСОБА_11 (РНОКПП НОМЕР_4 ), ФОП ОСОБА_12 (РНОКПП НОМЕР_5 ), ФОП ОСОБА_13 (РНОКПП НОМЕР_6 ), ФОП ОСОБА_14 (РНОКПП відсутній, ІНФОРМАЦІЯ_1 ), ФОП ОСОБА_15 (РНОКПП НОМЕР_7 ), ФОП ОСОБА_16 (РНОКПП НОМЕР_8 ), ФОП ОСОБА_17 (РНОКПП НОМЕР_9 ), ФОП ОСОБА_18 (РНОКПП НОМЕР_10 ), ФОП ОСОБА_19 (РНОКПП НОМЕР_11 ), ФОП ОСОБА_20 (РНОКПП НОМЕР_12 ), ФОП ОСОБА_21 (РНОКПП НОМЕР_13 ), ОСОБА_22 (РНОКПП НОМЕР_14 ), ОСОБА_23 (РНОКПП НОМЕР_15 ), ОСОБА_24 (РНОКПП НОМЕР_16 ), ОСОБА_25 (РНОКПП НОМЕР_17 ), ОСОБА_26 (РНОКПП НОМЕР_18 ), ОСОБА_27 (РНОКПП НОМЕР_19 ), ОСОБА_28 (РНОКПП НОМЕР_20 ), ОСОБА_29 (РНОКПП НОМЕР_21 ) та ін.

Проведений аналіз діяльності вищевказаних ФОПів та фізичних осіб вказує на наявність пилорам та деревообробних цехів, які функціонують без відповідних дозволів передбачених чинним законодавством України (дозволи на викиди шкідливих речовин, дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та ін.), та, відповідно, виготовлення пиломатеріалів з лісоматеріалів незаконного походження.

При цьому, розрахунки із вищевказаними «постачальниками піддонів» також здійснюється за готівку, яка обготівковується ОСОБА_4 через своїх підлеглих працівників, які за його вказівкою були зареєстровані в податкових органах як фізичні особи-підприємці, однак не мають на меті реального зайняття господарською діяльністю, а саме: ФОП ОСОБА_30 (РНОКПП НОМЕР_22 ), ФОП ОСОБА_31 (РНОКПП НОМЕР_23 ), ФОП ОСОБА_32 (РНОКПП НОМЕР_24 ), ФОП ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_25 ) та ін. Зокрема, ТОВ «Лімерік», ТОВ «Редвін Компані», ТОВ «Радісон Компані» перераховуються зазначеним фізичним особам-підприємцям кошти за нібито надані послуги, які в подальшому знімаються через банкомати та відділення банківських установ та використовуються для розрахунків за виготовлені «піддони».

Відповідно до повідомлення 2 відділу ГВ ЗНД УСБУ у Волинській області № 6/605 від 14.07.2022 року, встановлено що документальні матеріали, чорнова бухгалтерія, експортні, товарно-транспортні документи, комп`ютерне обладнання, що використовувалося для виготовлення вищевказаних документів та на якому може міститись інформація про осіб, причетних до вчинення даного злочину, грошові кошти та цінності, здобуті в результаті вчинення кримінального правопорушення, мобільні телефони, та інші предмети, які вказують на вищеописаний протиправний механізм переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю лісоматеріалів, заборонених до вивозу за межі митної території України, а також безпосередньо предмети протиправної діяльності - пиломатеріали з лісоматеріалів незаконного походження знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки: 0721884800:03:000:0822).

Відповідно до інформаційної довідки з Реєстру прав власності на нерухоме майно № 304352608 - адмінбудівлі та виробничі приміщення за вказаною адресою на праві спільної часткової власності належать гр. України ОСОБА_5 (70%), ОСОБА_6 (20%) та ОСОБА_7 (10%). Відповідно до інформаційної довідки з Реєстру прав власності на нерухоме майно № 304352371 - земельна ділянка за вказаною адресою, кадастровий номер 0721884800:03:000:0822, перебуває у комунальній власності Ківерцівської міської ради, а вищевказані ОСОБА_5 , ОСОБА_33 та ОСОБА_7 її орендують.

Таким чином, в ході проведення досудового розслідування отримано дані, які дають підстави вважати, що у адмінбудівлі та виробничих приміщеннях, які фактично використовуються фігурантами кримінального провадження для зберігання і переробки лісоматеріалів за адресою: АДРЕСА_1 , можуть знаходитись предмети та документи, які мають значення для кримінального провадження і можуть бути використані для доказу фактів і обставин, що встановлюються в ході його розслідування, а тому виникла необхідність в проведенні обшуку в таких приміщеннях.

З метою відшукання і вилучення документальних матеріалів щодо відносин ТОВ «Лімерік» з ТОВ «Бетта Грант», документального підтвердження відшкодування останніми ПДВ, товарно-супровідних документів, в тому числі щодо придбання «піддонів» у фізичних осіб-підприємців, сертифікатів, експортних документів, документів щодо діяльності «Infiniti Global Sp. z o.o.», печаток, комп`ютерної техніки, в якій може міститись інформація про осіб, причетних до вчинення даного злочину, грошових коштів та цінностей, здобутих в результаті вчинення кримінального правопорушення, пиломатеріалів з лісоматеріалів незаконного походження та інших предметів, які самостійно або в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для досудового розслідування кримінального провадження, слідчий звернулася до слідчого судді з відповідним клопотанням.

В судове засідання прокурор, слідчий не з`явились, хоча належним чином повідомлені про місце та час розгляду клопотання, водночас, подали суду клопотання про проведення судового засідання за їх відсутності, клопотання просили задовольнити, а тому у відповідності до вимог ч. 4 ст. 107 КПК України судове засідання проводиться за їх відсутності, а також не здійснюється фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді.

Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши додані докази, суд приходить до висновку, що клопотання слід задовольнити.

Відповідно до ч.1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано доступ до речей і документів на підставі ухвали має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Так, згідно до вимог ч.ч. 1, 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Крім того, ч. 1 ст. 235 КПК України передбачено, що ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.

Враховуючи ті обставини, що стороною кримінального провадження доведено наявність підстав для надання дозволу для проведення обшуку, передбачених ст.234 КПК України, тому слідчим слідчого відділу Управління Служби безпеки України у Волинській області: ОСОБА_3 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 та ОСОБА_47 , слід надати дозвіл на обшук.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 234, 235, 372, 376 КПК України, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл слідчим слідчого відділу Управління Служби безпеки України у Волинській області: ОСОБА_3 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 та ОСОБА_47 на проведення обшуку у адмінбудівлі та виробничих приміщеннях, які фактично використовуються фігурантами кримінального провадження для зберігання і переробки лісоматеріалів за адресою: Волинська обл., Ківерцівський р., с. Сокиричі, вул. Солдатська, 2, з метою відшукання і вилучення документальних матеріалів щодо відносин ТОВ «Лімерік» з ТОВ «Бетта Грант», документального підтвердження відшкодування останніми ПДВ, товарно-супровідних документів, в тому числі щодо придбання «піддонів» у фізичних осіб-підприємців, сертифікатів, експортних документів, документів щодо діяльності «Infiniti Global Sp. z o.o.», печаток, комп`ютерної техніки, в якій може міститись інформація про осіб, причетних до вчинення даного злочину, грошових коштів та цінностей, здобутих в результаті вчинення кримінального правопорушення, пиломатеріалів з лісоматеріалів незаконного походження та інших предметів, які самостійно або в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для досудового розслідування кримінального провадження.

Обшук провести до 31 липня 2022 року включно.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження у суді.

Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення20.07.2022
Оприлюднено24.07.2023
Номер документу105341792
СудочинствоКримінальне
Сутьпроведення обшуку у адмінбудівлі та виробничих приміщеннях, які фактично використовуються фігурантами кримінального провадження для зберігання і переробки лісоматеріалів за адресою: АДРЕСА_1

Судовий реєстр по справі —161/9453/22

Ухвала від 20.07.2022

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Калькова О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні