Рішення
від 21.07.2022 по справі 280/1298/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

21 липня 2022 року Справа № 280/1298/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом

ПІДПРИЄМСТВА З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ У ФОРМІ ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАЛІЗОРУДНИЙ КОМБІНАТ" (Україна, 71674, Запорізька обл., Василівський р-н, село Мала Білозерка, ВЕСЕЛІВСЬКЕ ШОСЕ 7 КМ, код ЄДРПОУ 00191218)

до ЗАПОРІЗЬКОЇ МИТНИЦІ (Україна, 69041, Запорізька обл., місто Запоріжжя, вул.Синенка Сергія, будинок 12, Ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44005647)

про визнання протиправними та скасування рішення про визначення коду товару та картки відмови в прийнятті митної декларації

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ПІДПРИЄМСТВА З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ У ФОРМІ ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАЛІЗОРУДНИЙ КОМБІНАТ" (надалі позивач) до ЗАПОРІЗЬКОЇ МИТНИЦІ (далі - відповідач), в якому позивач просить суд

визнати протиправними та скасувати Рішення про визначення коду товару від 26 листопада 2021 року № КТ - UA112100-0005-2021

визнати протиправними та скасувати Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 26 листопада 2021 року № UA112100/2021/000014.

Ухвалою судді від 31 січня 2022 року провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження.

Позовна заява обґрунтована тим, що при віднесенні товару до тієї чи іншої позиції слід виходити з більш конкретного опису товару, його характеристик та призначення, що позивачем було зроблено, при цьому відносячи датчик температури 55153800 (товар № 50) до УКТ ЗЕД № 9025900098 ПрАТ «ЗЗРК» керувалось: Законом України «Про Митний тариф України» від 4 червня 2020 року № 674- ІХ: УКТ ЗЕД: Примітки до розділів XVIII, до груп 90; Основні правила інтерпретації класифікації товарів № 1, №6; Пояснення до товарної позицій 9025 УКТ ЗЕД, затверджені наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 № 256 (далі - Пояснення), а також документами, які були долучені в якості додатків до Митної декларації № UA 112100/2021/000379 від 24 листопада 2021 року. Зазначає про те, що датчик не має характеристику комплектного чи завершеного товару, який використовується для вимірювання температури, бо у його комплекті та/або складі відсутній основний елемент для вимірювання і визначення температури сам термометр.

У позовній заяві просить суд позовні вимоги задовольнити повністю.

Представник відповідача проти позовних вимог заперечив з підстав викладених у письмовому відзиві на позовну заяву (вх№.19656 від 01 червня 2022 року), відповідно до якого зазначає, що враховуючи конструкцію та принцип роботи товару, що зазначені у технічній інформації, а також фотографії товару, «Датчик температури 55153800» має ознаки готового виробу, який містить такі важливі компоненти, як металевий корпус з нанесеним різьбленням, в середині корпусу розміщений чутливий до температури елемент (терморезистор), також на одному кінці металевого корпусу розміщені контакти для під`єднання проводки, та не може класифікуватись у межах товарної підпозиції 902590, як «частини і приладдя». Датчик температури, який є термометром опору, що працює на основі зміни електричного опору металу або напівпровідника і призначений для вимірювання температури, має ознаки не комплексного виробу, який відповідно до Правила 2а) ОПІ класифікують як комплексний, так як він має основні характеристики такого комплексного виробу (здатний вимірювати температуру хоча і не має здатності відображати температуру). Таким чином, враховуючи конструкцію та принцип роботи товарів, що зазначені у технічній інформації, наданій до митного оформлення, на підставі ОПІ класифікації товарів УКТЗЕД № К 6, затверджених Законом України від 04.06.2020 № 674-ІХ «Про Митний тариф України», пояснень до товарної позиції 9025 УКТЗЕД, товар № 50 правомірно класифіковано у товарній підкатегорії 9025 19 80 98 згідно з УКТЗЕД. Вказує, що рішення про визначення коду товару від 26 листопада 2021 року № КТ - UA112100-0005-2021 є обґрунтованим, прийнятим на підставі норм чинного законодавства, з урахуванням характеристик (технічної інформації, наданої до митного оформлення), визначальних для класифікації товарів, а відтак позовні вимоги не підлягають задоволенню.

У відзиві просить суд відмовити повністю у задоволенні позовних вимог.

Розглядаючи справу по суті, суд встановив наступне.

06 серпня 2021 року між Фірмою Minerfin, a.s Словакія (Продавець) та ПрАТ ЗЗРК (Покупець) укладено контракт № 20210210, за умовами якого Фірма Minerfin, a.s, Словакія продала, а ПрАТ ЗЗРК придбало товар, у тому числі і датчики.

24 листопада 2021 року ПрАТ ЗЗРК до митного оформлення надіслано засобами електронного митну декларацію в режимі ІМ 40, якій присвоєно № UA112100/2021/000379 на товари зазначені в гр.31, у т.ч. на спірний товар:

Серед інших 54-х товарів, до митного оформлення було заявлено товар № 50 за кодом УКТЗЕД 9025900098 (графа 31 митної декларації) «Датчик температури 55153800 - 1 шт. є приладдям до термометра, який служить для вимірювання рівня температури у гідросистемі шахтного обладнання. Являє собою терморезисторний датчик температури, що працює на основі електричного опору терморезистора. Складається з металевого корпусу з нанесеним різьбленням, всередині якого розміщений чутливий до температури елемент (терморезистор), який передає по вже приєднаному провіднику з конектором. електричний сигнал на візуальний покажчик - термометр, що відображає результати вимірювань у вигляді цифрових покажчиків. Датчик поставляється без візуального покажчика та використовується для власних виробничих потреб невійськового призначення».

Зазначений товар № 50 декларантом задекларовано за кодом 9025900098 згідно Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД).

Так, митницею надіслано електронне повідомлення декларанту щодо надання додаткових документів, відомостей для підтвердження задекларованих кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, а саме надати інформацію щодо наявних відомостей, необхідних для підтвердження заявлених кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також техніко-технологічну документацію (паспорт від виробника, інформацію щодо конструкції та принципу роботи, та іншу технічну документацію)».

Також, на адресу декларанта направлено електронне повідомлення та зазначено про необхідність надати інформацію щодо наявних відомостей, необхідних для підтвердження заявленого коду товару № 50: Датчик температури 55153800, поданого до митного оформлення, а також техніко-технологічну документацію (паспорт від виробника. інформацію щодо конструкції та принципу роботи, та іншу технічну документацію від виробника)».

Додатково, на вимогу митного органу декларантом надано: інформацію про склад та принцип дії вищевказаного товару у вигляді технічного опису, а також детальну інформацію від безпосереднього виробника даного шахтного приладдя до обладнання Groupe Melkonian «Агатіпе», в якій детально зроблено опис складу та принципу дії вище вказаного датчика.

26 листопада 2021 року відповідачем прийняте Рішення про визначення коду товару за№ КТ - UA112100-0005-2021, згідно якого товару № 50 було присвоєно код УКТЗЕД 9025198098, як інші термометри, не об`єднані з іншими приладами (дослівно з п. 4 Рішення): «Датчик температури 55153800 являє собою терморезисторний датчик температури, що працює на основі зміни електричного опору напівпровідника (терморезистора). Складається з металевого корпусу з нанесеним різьбленням, всередині якого розміщений чутливий до температури елемент (терморезистор), який передає електричний сигнал на візуальний показник. Поставляється без візуального покажчика та розрахований на робочу температуру 100 гр.С.». Товари за кодом УКТЗЕД 9025198098 мають ставку ввізного мита 10%.

26 листопада 2021 року складено картку відмови в прийнятті митної декларації за № UA112100/2021/000014.

Позивач не погоджуючись з прийнятими відповідачем рішеннями, звернувся до суду з позовною заявою.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Засади державної митної справи, в тому числі процедури митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, умови та порядок справляння митних платежів, визначаються Митним кодексом України (далі - МК України) від 13 березня 2012 року № 4495-VІ.

Відповідно до вимог частини першої статті 246 МК України, метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Згідно з частиною першою статті 248 МК України, митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Частина перша статті 257 МК України передбачає, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до частини шостої статті 257 МК України, умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з статтею 67 МК України, Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Статтею 68 МК України передбачено, що ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно частин першої-п`ятої статті 69 МК України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари. Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Аналіз змісту вищенаведених норм свідчить про те, що класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює особа, яка подає митну декларацію. У свою чергу, митний орган здійснює контроль за такою класифікацією і може самостійно визначити код задекларованого товару лише в тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта. Повноваження органу доходів і зборів щодо самостійного визначення коду товару не є дискреційними та обумовлені виключно наявністю порушення правил класифікації з боку декларанта.

Процедуру ведення УКТ ЗЕД визначено Порядком ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 428 (далі - Постанова № 428).

Пунктом 2, 3 Постанови № 428 передбачено, що УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України», що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів. УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації (далі - Гармонізована система) з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (далі - Комбінована номенклатура).

Митний тариф України встановлюється Законом України «Про Митний тариф України» від 19 вересня 2013 року № 584-VII. Статтею 1 даного закону визначено, що митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД передбачено, що класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами: Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил: (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного; будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

Пунктом 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД передбачено, що для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Разом з тим, згідно з пунктом 3 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: (a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару; (b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати; (c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються (пункт 4 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД).

Отже, при віднесенні товару до тієї чи іншої позиції слід виходити з більш конкретного опису товару, його характеристик та призначення.

У рішенні про визначення коду товару від 26 листопада 2021 року № КТ - UA112100-0005-2021, митним органом зазначено: «Датчик температури 55153800 являє собою терморезисторний датчик температури, що працює на основі зміни електричного опору напівпровідника (терморезистора). Складається з металевого корпусу з нанесеним різьбленням, всередині якого розміщений чутливий до температури елемент (терморезистор), який передає електричний сигнал на візуальний показник. Поставляється без візуального покажчика та розрахований на робочу температуру 100 гр.С.».

На виконання положень статті 68 Митного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року №428 «Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» Державною митною службою України прийнято наказ від 14 липня 2020 року №256, яким затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі-Пояснення).

Поясненнями до УКТ ЗЕД, визначено, що товарна позиція 9025 Групи 90 включає в себе наступні «підпозиції одного рівня» (позиції з одним дефісом - рівень 1), а саме:

1.Термометри та пірометри, не об`єднані з іншими приладами, куди входять:

9025 11 - - рідинні, безпосереднього зчитування: 9025 11 20 00 --- медичні або ветеринарні 9025 11 80 ---інші:

9025 11 80 10 ---- для цивільної авіації

9025 11 80 90 ---- інші

9025 19 -- інші:

9025 19 20 --- електронні:

9025 19 20 10 ---- для цивільної авіації

9025 19 20 90 ---- інші

9025 19 80 --- інші:

9025 19 80 10 ---- перетворювачі термоелектричні для вимірювання температури рідкого розплаву металів

---- інші:

9025 19 80 91 ---- для промислового складання моторних транспортних засобів

9025 19 80 98 ---- інші

2.- 9025 80 інші прилади, куди входять:

9025 80 20 -- барометри без з`єднання з іншими вимірювальними приладами:

9025 80 20 10 --- для цивільної авіації

9025 80 20 90 --- інші

- - інші:

9025 80 40 --- електронні:

9025 80 40 10 ---- для цивільної авіації

9025 80 40 90 ---- інші

9025 80 80 --- інші:

9025 80 80 10 ---- гігрометри, аерометри, аерометри з термометрами

9025 80 80 90 ---- інші

3.- 9025 90 00 частини і приладдя, куди входять:

9025 90 00 10 -- оправи захисні для технічних термометрів

-- інші:

9025 90 00 91 --- для промислового складання моторних транспортних засобів

9025 90 00 95 --- для цивільної авіації

902500 98 --- інші.

Згідно пунктів 1 і 6 «Основних правил інтерпретації класифікації товарів» та пояснень УКТ ЗЕД до товарної позиції 9025 Групи 90, а також опису товару №50, Технічного опису від 25 листопада 2021 року, «Датчик температури 55153800» є приладдями до термометра, який служить для вимірювання рівня температури у гідросистемі шахтного обладнання. Являє собою терморезисторний датчик температури, що працює на основі зміни електричного опору терморезистора. Складається з металевого корпусу з нанесеним різьбленням, всередині якого розміщений чутливий до температури елемент (терморезистор), який передає по вже приєднаному провіднику з конектором, електричний сигнал на візуальний покажчик - термометр, що відображає результати вимірювань у вигляді цифрових показників. Датчик поставляється без візуального покажчика.

Відповідно до технічного опису від 25 листопада 2021 року, датчик температури 55153800 є приладдями до термометра, який служить для вимірювання рівня температури у гідросистемі шахтного обладнання. Являє собою терморезисторний датчик температури, що працює на основі зміни електричного опору терморезистора. Складається з металевого корпусу з нанесеним різьбленням, всередині якого розміщений чутливий до температури елемент (терморезистор), який передає по вже приєднаному провіднику з конектором, електричний сигнал на візуальний покажчик - термометр, що відображає результати вимірювань у вигляді цифрових показників. Датчик поставляється без візуального покажчика.

Також, згідно пояснень до УКТЗЕД, а саме пункту 1 Додаткової примітки до товарної групи 90, термін «електронний» у товарних категоріях ... «90251920»... означає прилади та апарати, до яких входять один або кілька виробів, класифікованих у товарних позиціях 8540, 8541 або 8542, натомість відповідно до наданих позивачем документів (у тому числі досліджених фото), та інформації про ці товари, судом не встановлено присутність у складі цьому датчику виробів з товарних позицій 8540 (лампи, трубки електронні ...), 8541 (діоди, транзистори ...), 8542 (електронні інтегровані схеми), а тому відносити датчики до підпозиції «термометри та пірометри, не об`єднанні з іншими приладами, електронні, інші» не можна.

Беручи до уваги вищенаведене, суд зазначає, товар «Датчик температури 55153800» не має технічних та функціональних характеристик комплектного чи завершеного товару, який використовується для вимірювання температури, оскільки у його комплекті та/або складі відсутній основний елемент для вимірювання і визначення температури.

Натомість, при прийнятті оскаржуваного рішення митний орган дійшов висновку, що імпортований товар «Датчик температури 55153800» має ознаку «готовий виріб».

Під поняттям терміну «Готовий виріб» розуміється - закінчений у процесі виробництва виріб, який повністю укомплектований, відповідає діючим стандартам, відправлений на склад готової продукції й оформлений відповідними документами.

З урахування поняття «Готовий виріб», а також здійсненого відповідачем опису товару та віднесення його до групи товарів за кодом 9025198098 УКТ ЗЕД, як «- термометри та пірометри, не об`єднані з іншими приладами: ---- інші» він повинен був укомплектований основним елементом вимірювання таким як градуйована шкала, стрілка на круговій шкалі, цифрове табло електронного термометра, який давав би можливість здійснити вимірювання температур у повному обсязі, а саме відображати візуально результати таких вимірювань.

Однак, при візуальному дослідженні фотографій датчика та враховуючи технічні характеристики товару, такий основний елемент вимірювання (градуйована шкала, стрілка на круговій шкалі, цифрове табло електронного термометра) у складі імпортованого товару - датчика відсутній, що унеможливлює віднесення зазначеного товару до готового виробу, як необґрунтовано стверджує відповідач.

Таким чином, «Датчик температури 55153800» не є самостійним приладом та не дає можливості виконати вимірювання у повному обсязі, оскільки не має можливості побачити візуально результати цих вимірювань, бо у складі відсутні кругові шкали, стрілки, корпуси.

Разом з цим, судом встановлено неодноразове декларування позивачем подібних та ідентичних товарів, які за своїм складом та описом виконують ті ж самі функції на різноманітному шахтному обладнанні і були неодноразово оформлені у вільний обіг підприємством за кодом УКТЗЕД 9025900098.

Таким чином, суд приходить до висновку, що імпортований датчик має ознаку неукомплектованого виробу, бо не може здійснювати жодних функцій (у т.ч. вимірювання температури) самостійно без приладів та апаратури керування температурою.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що під час розгляду адміністративної справи в суді, митним органом, в силу приписів частини 2 статті 77 КАС України, не доведено правомірність прийнятого рішення про визначення коду товару, в частині віднесення імпортованого позивачем товару до коду УКТЗЕД 9025198098.

Суд зазначає, що прийняття необґрунтованого рішення про визначення коду товару за кодом УКТЗЕД 9025198098 призвело до порушення прав та законних інтересів позивача, оскільки відбулась зміна ставки ввізного мита з 5% на 10%, що вплинуло на майнові права ПрАТ «ЗЗРК».

Згідно правових висновків Верховного Суду викладених у постанові від 17 квітня 2018 року у справі № 810/2823/17 "...Класифікація товарів для цілей митного оформлення відбувається згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), яка побудована на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів (ГС) та Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (КН ЄС), відповідно до статті 311 Митного кодексу України. Порядок ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 428, відповідно до пункту 2 якого УКТ ЗЕД, є товарною номенклатурою Митного тарифу, затвердженого Законом України "Про Митний тариф України", що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі, здійснення митного оформлення товарів. Змістом частини 5 статті 69 Митного кодексу України визначено, що у разі наявності складного випадку класифікації товару у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару, при виникненні суперечностей щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, необхідно застосовувати спеціальні знання, проводити дослідження.

Верховний Суд за результатами розгляду справи вважає, що класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює особа, яка подає декларацію. Орган доходів і зборів здійснює контроль за такою класифікацією і може самостійно визначити код задекларованого товару лише у тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта. Повноваження митного органу щодо самостійного визначення коду товару не є дискреційними та обумовлені виключно наявністю порушення правил класифікації з боку декларанта.

Суд зазначає, що відповідачем не доведено правомірність своїх дій щодо самостійного визначення коду товару, оскільки жодного експертного дослідження митним органом не проводилося.

Відтак, з огляду на викладене, слід зазначити, що відповідачем не надано до суду доказів вжиття заходів для проведення перевірки коду УКТЗЕД товару № 50, зокрема шляхом проведення експертного дослідження.

Таким чином, суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що рішення про визначення коду товару від 26 листопада 2021 року № КТ - UA112100-0005-2021, та, відповідно Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 26 листопада 2021 року № UA112100/2021/000014 прийнято не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішень, не розсудливо, а отже є не правомірними і підлягають скасуванню.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами 1 та 2 статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 241, 243-246, 250 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Приватного акціонерного товариства Запорізький залізорудний комбінат (71674, Запорізька область, Василівський район, с. Мала Білозерка, Веселівське шосе 7 км, код ЄДРПОУ 00191218) до Запорізької митниці (69041, м.Запоріжжя, вул. Синенка Сергія, буд. 12; код ЄДРПОУ 44005647) про визнання протиправними та скасування рішень, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Дніпровської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 08.04.2021 №КТ-UA110000-0046-2021.

Визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA110250/2021/00016 від 08.04.2021.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Запорізької митниці на користь Приватного акціонерного товариства Запорізький залізорудний комбінат судовий збір у сумі 2270,00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят грн. 00 коп.).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Рішення складено та підписано 21 липня 2022 року.

Суддя Д.В. Татаринов

Дата ухвалення рішення21.07.2022
Оприлюднено25.07.2022

Судовий реєстр по справі —280/1298/22

Ухвала від 22.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 21.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 01.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 21.07.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні