Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 липня 2022 року № 520/21720/21
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Заічко О.В., розглянувши у порядку спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Комунальна установа «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Шанс» (вул. Осинівська, буд. 48 Б, м. Чугуїв, Харківська область, 63503, код ЄДРПОУ 41110075) до Регіонального сервісного центру ГСП МВС у Харківській області в особі Територіального сервісного центру № 6347 (вул. Шевченка, буд. 26, м. Харків, 61013, код ЄДРПОУ 43611907) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з зазначеним адміністративним позовом, у якому просить суд:
визнати протиправними дії відповідача щодо у відмови у проведенні перереєстрації транспортного засобу-автомобіля ГАЗ2705, 2007 року випуску, шасі № НОМЕР_1 , кузов № НОМЕР_2 , номер державної реєстрації НОМЕР_3 , на підставі договору благодійної допомоги від 05.08.2021р.;
зобов`язати відповідача здійснити перереєстрацію транспортного засобу автомобіля ГАЗ2705, 2007 року випуску, шасі № НОМЕР_1 , кузов № НОМЕР_2 , номер державної реєстрації НОМЕР_3 , на підставі договору благодійної допомоги від 05.08.2021р.
В обгрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що на підставі рішення Чугуївської міської ради Харківської області «Про безоплатне прийняття до комунальної власності Чугуївської міської ради Харківської області автотранспортного засобу ГАЗ2705, від 23.07.2021року №279-VІІІ, Чугуївська міська ради Харківської області прийняла безоплатно до комунальної власності транспортний засіб ГАЗ 2705, 2007року випуску від ТОВ «ТіПіБіесПродакшн» в якості благодійної допомоги та передано на баланс Комунальної установи «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Шанс» для забезпечення прав та інтересів дітей з інвалідністю. До відповідача було направлено заяву про проведення реєстрації транспортного засобу, однак відповідач відмовив в реєстрації, посилаючись на те, що договір надання благодійної допомоги не відноситься до документів, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, тому реєстрація вказаного транспортного засобу неможлива. Не погодившись з зазначеною відповідю, позивач звернувся до суду.
По справі було відкрито спрощене провадження в порядку, передбаченому ст. 263 КАС України та запропоновано відповідачеві надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана відповідачу та отримана ним.
Відповідач надав відзів на позов, у якому просить в задоволені позовних вимог відмовити, посилаючись на те, що позивачем на виконання постанови КабМіна України №1388 від 07.09.2009року,не надано усіх необхідних документів для реєстрації транспортного засобу.
Позивач надав відповідь на відзів, у якому зазначив, що у постанові КабМіна України №1388 від 07.09.2009року, на яку посилається відповідач, зазначено, що для проведення реєстрації транспортного засобу необхідно надати договір купівлі-продажу,дарування, а також інші договорі, на підставі яких здійснено набуття права власності на транспортний засіб,просить позов задовольнити.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до ст. 263 КАС України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників (у письмовому провадженні) справи, зокрема, щодо: оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно вимог ст. 229 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, суд виходить з наступного.
Судом встановлено, на підставі рішення Чугуївської міської ради Харківської області «Про безоплатне прийняття до комунальної власності Чугуївської міської ради Харківської області автотранспортного засобу ГАЗ2705», від 23.07.2021року №279-VІІІ, Чугуївська міська ради Харківської області прийняла безоплатно до комунальної власності транспортний засіб ГАЗ 2705, 2007року випуску від ТОВ «ТіПіБіесПродакшн» в якості благодійної допомоги. 05.08.2021року між ТОВ «ТіПіБіесПродакшн»(Благодійник) та Комунальною установою «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Шанс»(Бенефіціар) було укладено договір про надання благодійної допомоги. Відповідно до п.1.1. зазначеного договору Благодійник надає, а Бенефіціар отримує у власність на безповоротній основі транспортний засіб ГАЗ2705.п.1.3 договору зазначено, благодійна допомога у вигляді автомобіля марки засіб ГАЗ2705, 2007 року випуску, шасі № НОМЕР_1 , кузов № НОМЕР_2 , номер державної реєстрації НОМЕР_3 , надається Бенефіціару з метою захисту прав та інтересів дітей з інвалідністю, зокрема послуг з перевезення отримувачів реабілітаціонних послуг до комунальної установи та до м`ясця проживання, для адміністративно-господарських потреб установи.
30.09.2021року Комунальною установою «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Шанс» було направлено заяву №01-19/27 до територіального сервісного центру №6347 регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Харківській області, про проведення реєстрації транспортного засобу ГАЗ2705, 2007 року випуску, шасі № НОМЕР_1 , кузов № НОМЕР_2 , номер державної реєстрації НОМЕР_3 , на підставі рішення Чугуївської міської ради Харківської області «Про безоплатне прийняття до комунальної власності Чугуївської міської ради Харківської області автотранспортного засобу ГАЗ2705», від 23.07.2021року №279-VІІІ та договору про надання благодійної допомоги від 05.08.2021року між ТОВ «ТіПіБіесПродакшн»(Благодійник) та Комунальною установою «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Шанс»(Бенефіціар).
30.09.2021року територіальним сервісним центром №6347( на правах відділу м.Чугуїв) регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Харківській області надано відповідь у який зазначено, що згідно п.8 Постанови КМУ №1388 від 07.09.1998 «Про затвердження Порядку державної реєстрації(перереєстрації), зняття з обліку автомобілів,автобусів, а також самохідних машин,сконструйованих на шасі,автомобілів, мотоциклів усіх типів,марок і моделей,причепів,напівпричепів,мотоколясок,інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» у редакціі постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009р. №1371(далі Порядок №1388) договір надання благодійної допомоги не відноситься до документів, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, тому реєстрація вказаного транспортного засобу неможлива. Позивач не погодившись з діями відповідача звернувся до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд входив з наступного.
Суспільні відносини у сфері дорожнього руху та його безпеки, визначає права, обов`язки і відповідальність суб`єктів - учасників дорожнього руху, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об`єднань, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та господарювання (далі - міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та об`єднань) врегульовані Законом України «Про дорожній рух» від 30.06.1993 №3353-ХІІ (далі - Закон № 3353-ХІІ).
Так, у силу норм ст. 34 цього Закону державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, а також відсутності будь-яких обтяжень, у тому числі за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.Державний облік зареєстрованих транспортних засобів включає в себе процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників. Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.
Для автоматизованого обліку транспортних засобів, що використовуються на вулично-дорожній мережі загального користування і підлягають державній або відомчій реєстрації, та відомостей про їх власників та належних користувачів ведеться Єдиний державний реєстр транспортних засобів, держателем якого є Міністерство внутрішніх справ України.
Порядок здійснення відомчої реєстрації та ведення обліку транспортних засобів визначається Кабінетом Міністрів України. Для ведення відомчого обліку зареєстрованих транспортних засобів відповідними органами, якими вони зареєстровані, створюються уніфіковані автоматизовані електронно-облікові системи. Відомості відомчого обліку щодо зазначених транспортних засобів є складовою частиною Єдиного державного реєстру. У разі наявності будь-яких обтяжень, реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів здійснюється виключно за умови надання згоди на це обтяжувачем (обтяжувачами).
Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.
З метою реалізації наведених норм Закону постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388 був затверджений Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - Порядок), згідно п. 1 якого визначено, що цим Порядком встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.
Відповдно до п. 3 Порядку (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.Транспортні засоби реєструються за юридичними та фізичними особами в сервісних центрах МВС або через центри надання адміністративних послуг (п. 6 цього Порядку).
Згідно з п. 7 Порядку власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники (далі - власники) зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Строк державної реєстрації продовжується у разі подання документів, які підтверджують відсутність можливості своєчасного її проведення власниками транспортних засобів (хвороба, відрядження або інші поважні причини).Експлуатація транспортних засобів, що не зареєстровані (не перереєстровані) в уповноважених органах МВС та без номерних знаків, що відповідають державним стандартам, а також ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах або знищені чи підроблені, забороняється.
Пунктом 8 Порядку № 1388 передбачено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України «Про дорожній рух»).
Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені в установленому порядку:
- договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках;
- укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів таких органів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;
- укладені та оформлені в центрах надання адміністративних послуг у присутності адміністраторів таких центрів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;
- нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;
договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб`єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб`єктів уповноваженою особою;
- договір комісії між власником транспортного засобу і суб`єктом господарювання, який за таким договором є комісіонером, та договір купівлі-продажу транспортного засобу, за яким продавцем є такий суб`єкт господарювання, які підписані від імені суб`єкта господарювання уповноваженою особою, - у разі продажу транспортних засобів суб`єктами господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами на підставі договору комісії, укладеного з власником транспортного засобу;
- свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати;
- рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів чи особами, уповноваженими управляти таким майном;
- рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність;
- копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин;
- довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску;
- акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача;
- митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане органом доходів і зборів посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;
- договір фінансового лізингу;
- акт про проведені електронні торги або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем;
- договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений за результатами прилюдних торгів (аукціону) або електронних торгів, за яким продавцем виступає Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Наявними матеріалами справи підтверджено, що 30.09.2021року позивач звернувся до відповідача, як визначеного чинним законодавством суб`єкта владних повноважень відповідального за проведення державної реєстрації транспортного засобу ГАЗ2705, 2007 року випуску, шасі № НОМЕР_1 , кузов № НОМЕР_2 , номер державної реєстрації НОМЕР_3 із завою про здійснення державної реєстрації отриманого позивачем у пожертву від благодійника транспортного засобу.
Разом з тим, як видно з тексту листа Територіального сервісного центру №6347 від 30.09.2021р., відповідач повідомив позивача про необхідність подання пакету документів за загальним переліком для вирішення питання щодо реєстрації транспортного засобу. При цьому, відповідач не навів, чому договір про надання благодійної допомоги від 05.08.2021року між ТОВ «ТіПіБіесПродакшн» та Комунальною установою «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Шанс» не відповідає встановленому переліку документів, необхідних для проведення реєстрації транспортного засобу.
Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» благодійна діяльність - добровільна особиста та/або майнова допомога для досягнення визначених цим Законом цілей, що не передбачає одержання благодійником прибутку, а також сплати будь-якої винагороди або компенсації благодійнику від імені або за дорученням бенефіціара
Згідно п.1 ч.1 ст. 5 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» благодійники спільно чи індивідуально можуть здійснювати благодійну діяльність на підставі добровільного вибору одного або кількох таких її видів: безоплатна передача у власність бенефіціарів коштів, іншого майна, а також безоплатне відступлення бенефіціарам майнових прав.
Згідно зі ст. 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.Тому суд вважає, що позивач набув право власності на транспортний засіб-автомобіль ГАЗ2705, 2007 року випуску, шасі № НОМЕР_1 , кузов № НОМЕР_2 , номер державної реєстрації НОМЕР_3 , що підтверджується договіром від 05.08.2021року між ТОВ «ТіПіБіесПродакшн»(Благодійник) та Комунальною установою «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Шанс»(Бенефіціар) про надання благодійної допомоги.
Дії відповідача, на думку суду, не відповідає критеріям обгрунтованості, добросовісності та розсудливості, які у силу припису ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України пред`являються до рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень.
У зв`язку з цим суд виходячи з обсягу встановлених у справі обставин дійшов висновку, що відповідачем у даному випадку була допущена протиправна бездіяльність по відношенню до позивача, яка полягає у неналежному розгляді по суті поданої останнім заяви від 30.09.2021р. про державну реєстрацію транспортного засобу автомобіля ГАЗ2705, 2007 року випуску, шасі № НОМЕР_1 , кузов № НОМЕР_2 , номер державної реєстрації НОМЕР_3 .
Спосіб захисту у сфері публічно-правових відносин визначає позивач та згідно з п. 3 і 4 ч. 1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України позов може містити вимоги про визнання протиправною бездіяльності суб`єкта владних повноважень, зобов`язання суб`єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії на користь позивача.
Відповідно до норм п.п. 3, 4 і 6 ч. 2, ч. 4 ст. 245 Кодексу адміністравного судочинства України, відповідно до яких у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини, та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
У випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Водночас у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
За змістом Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
З огляду на викладене суд зазначає, що законодавством не визначено право адміністративного суду переймати на себе функції та повноваження інших органів державної влади, які реалізуються відповідними суб`єктами владних повноважень в межах закону на власний розсуд (дискреційні повноваження), без необхідності узгодження у будь-якій формі своїх дій з іншими суб`єктами.
Втручанням у дискреційні повноваження суб`єкту владних повноважень може бути прийняття судом рішень не про зобов`язання вчинити дії, а саме прийняття ним рішень за заявами заявників замість суб`єкта владних повноважень.
Аналогічна позиція випливає зі змісту ухвали Вищого адміністративного суду України від 24.03.2016 у справі №826/17109/13-а.
Тобто законодавець передбачив обов`язок суду змусити суб`єкт владних повноважень до правомірної поведінки, а не вирішувати питання, які належать до функцій і виключної компетенції останнього (дискреційні повноваження), тому втручання в таку діяльність є формою втручання в дискреційні повноваження наведеного органу та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
При цьому, судом враховується, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Аналогічна позиція викладена у постановах Верхового Суду України від 16.09.2015 у справі №21-1465а15 та від 02.02.2016 у справі № 804/14800/14.
Крім того, нормами ч. 1 і 2 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. При цьому, суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною другою ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України).
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, перевіривши та проаналізувавши матеріали справи і надані сторонами докази за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про наявність підстав для частково задоволення позову.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат за налсідком розгляду цієї справи справи по суті суд дійшов висновків про наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 9, 11, 14, 73 - 78, 90, 132, 139, 143, 242 - 246, 250, 255, 257, 260 - 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Комунальної установи «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Шанс» (вул. Осинівська, буд. 48 Б, м. Чугуїв, Харківська область, 63503, код ЄДРПОУ 41110075) до Регіонального сервісного центру ГСП МВС в Харківській області в особі Територіального сервісного центру № 6347 (вул. Шевченка, буд. 26, м. Харків, 61013, код ЄДРПОУ 43611907) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Регіонального сервісного центру ГСП МВС в Харківській області в особі Територіального сервісного центру № 6347 щодо неналежного розгляду по суті заяви Комунальної установи «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Шанс» з питання здійснення реєстрації транспортного засобу.
Зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСП МВС в Харківській області в особі Територіального сервісного центру № 6347 (вул. Шевченка, буд. 26, м. Харків, 61013, код ЄДРПОУ 43611907) повторно розглянути по суті заяву Комунальної установи «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Шанс» (вул. Осинівська, буд. 48 Б, м. Чугуїв, Харківська область, 63503, код ЄДРПОУ 41110075) від 30.09.2021 за № 231, з питання здійснення реєстрації транспортного засобу автомобіля ГАЗ2705, 2007 року випуску, шасі № НОМЕР_1 , кузов № НОМЕР_2 , номер державної реєстрації НОМЕР_3 .
У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його складання у повному обсязі шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Заічко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2022 |
Оприлюднено | 25.07.2022 |
Номер документу | 105356416 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Заічко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні