УХВАЛА
21 липня 2022 р.Справа № 520/18101/21 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Кононенко З.О.,
Суддів: Калиновського В.А. , Мінаєвої О.М. ,
розглянувши у порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду клопотання Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України про відстрочення сплати судового збору та продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 30.11.2021 року по справі № 520/18101/21
за позовом Фермерського господарства "Агрош"
до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України , Державної податкової служби України
про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 30.11.2021 року по справі № 520/18101/21 задоволено адміністративний позов Фермерського господарства "Агрош" до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, Державної податкової служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
На зазначене рішення суду Головним управлінням ДПС у Харківській області, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України подано апеляційну скаргу.
Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 15.02.2022 року апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України залишено без руху та надано строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги протягом десяти днів з дня вручення копії цієї ухвали.
Згідно довідки про доставку електронного листа Головне управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України отримало копію ухвали про залишення апеляційної скарги без руху 24.02.2022 року.
06.06.2022 року від Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України до Другого апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання про продовження строку для усунення недоліків поданої апеляційної скарги на не менш ніж 15 днів після закінчення дії воєнного стану в Україні.
Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 07.07.2022 року клопотання Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України про продовження строку на усунення недоліків поданої апеляційної скарги - задоволено частково. Продовжено строк на усунення недоліків поданої апеляційної скарги протягом десяти днів від дати отримання копії даної ухвали.
Згідно довідки про доставку електронного листа Головне управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу ДПС України отримало копію ухвали про продовження строку для усунення недоліків поданої апеляційної скарги 08.07.2022.
18.07.2022 року від Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України до Другого апеляційного адміністративного суду надійшли клопотання про відстрочення сплати судового збору та продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги по справі № 520/18101/21.
В обґрунтування заявлених клопотань контролюючим органом зазначено, що внаслідок впровадження воєнного стану на рахунку за КВЕК 2800 в умовах воєнного стану не здійснюється фінансування. Крім того в клопотанні про відстрочення сплати судового збору апелянт посилається на ухвалу Верховного Суду від 27.05.2022 року у справі №520/19175/2020, як на підставу для відстрочення сплати судового збору.
Розглянувши заявлені клопотання, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для їх задоволення з огляду на наступне.
Відповідно до ч.2 ст. 121 КАС України встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Відповідно до пункту 6 частини п`ятої статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи зобов`язані виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки.
Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 справ Креуз проти Польщі право на суд не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, в тому числі фінансовими.
Органи доходів і зборів є державними органами, що здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, тобто, суб`єктом, що реалізує свою владну компетенцію.
Фінансування витрат на оплату судового збору для державних органів із державного бюджету передбачено за кодом економічної класифікації 2800 Інші поточні платежі, розмір яких щорічно затверджується відповідним кошторисом.
Довготривала процедура погодження та сплати судового збору, не може бути визнана поважною причиною пропуску строку апеляційного оскарження та, як наслідок, не є підставою для порушення принципу правової визначеності щодо остаточного рішення.
Враховуючи викладене та беручи до уваги, що особа, яка утримується за рахунок державного бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору, суд вважає, що невжиття суб`єктом владних повноважень заходів щодо виділення коштів для сплати судового збору чи перерозподілу наявних кошторисних призначень не може вважатися підставою невиконання рішення суду у встановлений судом строк.
Відповідно до частини 2 статті 298 КАС України, до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
Згідно з частиною 2 статті 169 КАС України, в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Частиною 2 статті 121 КАС України передбачено, що встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Отже, КАС України визначено максимальну тривалість строку, який встановлюється судом для усунення недоліків апеляційної скарги. Цей строк, який за своєю суттю є процесуальним, може бути продовжений судом з власної ініціативи або за заявою учасника справи.
У той же час, продовження процесуального строку є правом, а не обов`язком, суду і повинно здійснюватись за наявності для цього обґрунтованих підстав.
Також, слід врахувати, що умовою продовження строку усунення недоліків апеляційної скарги є наявність достатніх доказів того, що після такого продовження строку відпадуть обставини, які перешкоджають виконанню ухвали суду про залишення апеляційної скарги без руху.
Крім того, скаржник не зазначає, коли саме він буде в змозі сплатити судовий збір у разі продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги.
Також колегія суддів зазначає, що питання продовження процесуального строку у випадку невиконання вимог ухвали суду про залишення апеляційної скарги без руху з причин, пов`язаних із запровадженням воєнного стану в Україні, вирішується у кожному конкретному випадку, виходячи з доводів, наведених у клопотанні скаржника. Однак, сам лише факт запровадження воєнного стану не може бути підставою для безумовного продовження процесуального строку, відстрочення, розстрочення чи звільнення від сплати судового збору у всіх абсолютно випадках.
За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку про відмову у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги.
Стосовно клопотання про відстрочення сплати судового збору, колегія суддів зауважує, що відповідно до частини 1 та 2 статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Умови, за яких суд може, зокрема, відстрочити сплату судового збору та перелік суб`єктів до яких таке відстрочення застосовується обов`язково обумовлено статтею 8 Закону України «Про судовий збір».
Проте, клопотання скаржника про відстрочення сплати судового збору з наведених ним підстав задоволенню не підлягає як необґрунтоване та безпідставне, оскільки наведені заявником підстави стосуються адміністративно-організаційної діяльності суб`єкта владних повноважень та не відносяться до жодної з умов, за наявності яких суд може відстрочити або розстрочити йому сплату судового збору.
Крім того, посилання скаржника на ухвалу Верховного Суду від 27.05.2022 по справі №520/19175/2020 колегія суддів вважає безпідставним, оскільки суд враховує правову позицію Верховного Суду викладену в ухвалі від 23.06.2022 року у справі №240/17733/21, яка прийнята пізніше.
Будь-яких змін щодо порядку сплати судового збору суб`єктом владних повноважень у зв`язку із введенням воєнного стану в України до Закону України «Про судовий збір» та/або КАС України станом на дату прийняття цієї ухвали не внесено.
За наведених обставин, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення клопотань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України про відстрочення сплати судового збору та продовження строку на усунення недоліків за подання апеляційної скарги на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 30.11.2021 року по справі № 520/18101/21 та відмовляє у їх задоволенні.
На підставі наведеного, керуючись ст. 133, ч. 3 ст. 243, ч. 2 ст. 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотань про відстрочення сплати судового збору та продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 30.11.2021 року по справі №520/18101/21 за позовом Фермерського господарства "Агрош" до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, Державної податкової служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з дати її підписання та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Кононенко З.О.Судді Калиновський В.А. Мінаєва О.М.
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2022 |
Оприлюднено | 25.07.2022 |
Номер документу | 105357392 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Кононенко З.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні