Рішення
від 19.07.2022 по справі 522/4742/20
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/4742/20

Провадження № 2/522/2602/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 липня 2022 року Приморський районний суд м. Одеси в складі:

головуючого судді Шенцевої О.П.,

за участю секретаря Лукашкіна О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Товариство з обмеженою відповідальністю «РАФ-Плюс» про стягненнязбитків,-

ВСТАНОВИВ:

24.03.2020 року ОСОБА_1 звернулася із позовом до Одеської міської ради, яка в процесі судового розгляду була змінена на товариство з обмеженою відповідальністю «РАФ-ПЛЮС» , в якому просила стягнути із відповідача збитки у розмірі 98367,64 гривні.

Позовні вимоги обґрунтовувала тим, що вона є власником автомобіля KIA RIO, реєстраційний номер НОМЕР_1 . 30.09.2019 року за адресою: місто Одеса, вулиця Боровського, 33/б, впала частина дерева, яка знаходилася на вулиці перед об`єктом нерухомого майна, чим було спричинено механічні ушкодження автомобілю. Відповідно до висновку №668/19 від 14.11.2019 року вартість відновлювального ремонту автомобіля KIA RIO, р/н НОМЕР_1 складає 95 367, 64 гривні.

Позивач посилається на ті обставини, що підпунктами 1, 2 пункту 4.14. Правил благоустрою території міста Одеси, затверджених рішенням Одеської міської ради від 23.12.2011 року №1631-VI, передбачено, що відповідальність за збереження зелених насаджень, догляд за ними, видалення сухостійних, пошкоджених хворобами та шкідниками зелених насаджень на вулицях перед будівлями до проїжджої частини, всередині квартальних насаджень та насаджень районів міста покладається на балансоутримувачів, власників, користувачів жилих, громадських, промислових будівель та споруд, а також на балансоутримувачів, власників, користувачів будівель підприємств побуту, торгівлі, закладів освіти, охорони здоров`я, розташованих на території житлової забудови, а на територіях підприємств, а також прилеглих до них ділянках і санітарно-захисних зонах на дані підприємства. Згідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно власником нежитлових будівель за адресою: АДРЕСА_1 є Товариство з обмеженою відповідальністю «РАФ - Плюс».

Позивач зверталася із претензією до відповідача, однак вона залишилася без задоволення.

Ухвалою Приморського районного суду м.Одеси від 15.04.2020 року відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду у підготовчому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою Приморського районного суду м.Одеси від 22.04.2021 року змінено відповідача на товариство з обмеженою відповідальністю «РАФ-ПЛЮС».

Ухвалою Приморського районного суду м.Одеси від 06.12.2021 року закрито підготовче провадження, справа призначена до розгляду.

Відповідач у судові засідання не з`являвся, неодноразово повідомлявся про час та місце розгляду справи.

Таким чином, з метою уникнення обмеження прав позивача на справедливий суд, справа розглядається у відсутність відповідача по справі, який належним чином сповіщений про час і місце розгляду справи.

Судом встановлено наступне. ОСОБА_1 є власником автомобіля є власником транспортного засобу KIA RIO, реєстраційний номер НОМЕР_1 , що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію.

Відповідно до висновку за результатом розгляду матеріалів ЄО №18831, 18836 від 05.10.2019 року Хмельницького ВП Малиновського ВП в м.Одесі ГУНП в Одеській області вбачається, що 30.09.2019 року ОСОБА_1 звернулася до ЧЧ Хмельницького ВП Малиновського ВП в м.Одесі ГУНП в Одеській області із заявою, в якій вона повідомляє, що 30.09.2019 року за адресою: м.Одеса, вул. Боровського, 33 на її автомобіль впала частина дерева, яка його значно пошкодила. Додатком до висновку є заяви ОСОБА_1 , яка зазначає про вказану подію.

Відповідно до висновку №668/19 від 14.11.2019 року вартість відновлювального ремонту автомобіля KIA RIO, р/н НОМЕР_1 складає 95 367, 64 гривні. Дослідження щодо визначення вартості ремонту проведено ФОП ОСОБА_2 , свідоцтво про кваліфікацію експерта №1298 від 24.12.2018 року. Вартість експертного дослідження 3 000 гривень.

Відповіддю №2040, 2041 від 28.11.2019 року КП «Міськзелентрест» повідомило, що зелені насадження за адресою: АДРЕСА_1 не знаходяться на балансі та не утримуються КП «Міськзелентрест».

Відповіддю №01-69/1244 від 29.11.2019 року Департамент міського господарства повідомив, що зелені насадження за адресою: місто Одеса, вулиця Боровського, 33/б не знаходяться на балансі та не утримуються КП «Міськзелентрест», відповідний договір із балансоутримувачем не укладався.

Відповідно до листа Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради №М-3947 від 19.12.2019 року власником нежитлових будівель за адресою: АДРЕСА_1 є ТОВ «РАФ ПЛЮС». Посилаючись на пп. 1, 2 пункту 4.14. Правил благоустрою території міста Одеси адміністрація зазначила про відповідальність ТОВ «РАФ-ПЛЮС».

Згідно з ч.3 ст.386 ЦК України, власник, права якого порушені, має право на відшкодування завданої йому майнової та моральної шкоди.

Відповідно до ст.22 ЦК України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є втрати, яких особа зазнала у зв`язку із знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки).

У відповідності до ч.1 ст.1166 ЦК України, майнова шкода, завдана неправомірними діями чи бездіяльністю майну фізичної особи відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Особливістю деліктної відповідальності за завдану шкоду є презумпція вини.

Тобто відсутність вини у завданні шкоди повинен доводити сам завдавач шкоди, якщо в процесі розгляду справи зазначена презумпція не спростована, то вона є юридичною підставою для висновку про наявність вини заподіювача шкоди. При цьому позивач доводить лише факти, на яких ґрунтуються його позовні вимоги (наявність шкоди та її розмір).

Статтею 20Закону України«Про благоустрійнаселених пунктів» визначено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

Відповідно до ч.5 ст.28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», облік зелених насаджень проводиться органами місцевого самоврядування.

Згідно з частиною сьомою статті 28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», правила утримання зелених насаджень міст та інших населених пунктів затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, за погодженням із заінтересованими центральними органами виконавчої влади.

Відносини в сфері управління/утримання житлового фонду врегульовано нормами ЖК України, Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства №76 від 17.05.2005 року, Примірним переліком послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд.

З матеріалів справи вбачається, що дерево, яке впало на належний позивачу на праві користування автомобіль, було розташовано на землі комунальної власності, і отже, його власником є територіальна громада міста.

При цьому, у матеріалах справи відсутні дані, що вказане дерево у відповідності до вимог ч.5 ст.28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», перебувало на балансовому обліку, в той час як організація роботи з цього питання проводиться органами місцевого самоврядування.

Наведене повністю узгоджується з правовим висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 04 вересня 2019 року у справі № 200/22129/16-ц, провадження № 61-43478св18. У вказаній постанові суд визначив, що покладаючи на міську раду обов`язок по відшкодуванню заподіяної позивачу майнової шкоди, місцевий суд правильно врахував, що дерево, з якого впала гілка на належний позивачу автомобіль, було розташовано на землі комунальної власності, його власником є територіальна громада міста та виходив із відсутності даних, що дане дерево відповідно до вимог частини п`ятої статті 28Закону України"Проблагоустрій населенихпунктів" перебувало на балансовому обліку виконавчого комітету чи будь-якої організації, в той час як організація роботи з цього питання проводиться виключно органами місцевого самоврядування.

Згідно з п.9 ст.10 закону «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить здійснення контролю за станом благоустрою та утриманням територій, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, їх озелененням, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо.

У відповідності до ст.12 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.

Пунктом 4 ч.1 ст.13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначено, що до об`єктів благоустрою населених пунктів належать території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

Згідно з ч.2 ст.15 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», балансоутримувач забезпечує належне утримання та своєчасний ремонт об`єкта благоустрою власними силами або може на конкурсних основах залучати для цього інші підприємства.

Згідно з п.п.10, 11 п.7.2 Правил благоустрою території міста Одеси, на територіях, які належить прибирати, необхідно проводити весь комплекс робіт, спрямований на наведення та постійне підтримання чистоти і порядку, збереження зелених насаджень, а саме: регулярно знищувати бур`яни, скошувати траву заввишки більше 10 см, видаляти сухостійні дерева та чагарники, видаляти сухе та поламане гілля та забезпечувати їх вивезення. Видалення сухостійних дерев та чагарників провадиться на підставі рішення Компетентного органу; проводити заходи, що забезпечують збереження насаджень, квітників, газонів, а також заходи по боротьбі зі шкідниками та хворобами зелених насаджень шляхом укладання відповідних договорів із спеціалізованими підприємствами.

Відповідно до п.7 ч.1 ст.17 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», громадяни у сфері благоустрою населених пунктів мають право звертатись до суду з позовом про відшкодування шкоди, заподіяної майну чи здоров`ю громадян унаслідок дій чи бездіяльності балансоутримувачів об`єктів благоустрою.

Підпунктами 1, 2 пункту 4.14. Правил благоустрою території міста Одеси, затверджених рішенням Одеської міської ради від 23.12.2011 року №1631-VI, передбачено, що відповідальність за збереження зелених насаджень, догляд за ними, видалення сухостійних, пошкоджених хворобами та шкідниками зелених насаджень на вулицях перед будівлями до проїжджої частини, всередині квартальних насаджень та насаджень районів міста покладається на балансоутримувачів, власників, користувачів жилих, громадських, промислових будівель та споруд, а також на балансоутримувачів, власників, користувачів будівель підприємств побуту, торгівлі, закладів освіти, охорони здоров`я, розташованих на території житлової забудови, а на територіях підприємств, а також прилеглих до них ділянках і санітарно-захисних зонах на дані підприємства.

Згідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно власником нежитлових будівель за адресою: місто Одеса, вулиця Боровського, 33/б є Товариство з обмеженою відповідальністю «РАФ - ПЛЮС».

Таким чином, суд вважає, що ТОВ «РАФ ПЛЮС» відповідно є належним відповідачем у справі.

Оскільки відповідач, будучи належним чином повідомленим про розгляд справи судом, не заперечував проти позову, не доводив, що шкоди завдано не з його вини, тому суд вважає доведеним розмір шкоди та її розмір.

Таким чином, всебічно оцінивши доводи та докази по справі суд приходить до висновку про доведеність позовних вимог.

Керуючись ст.ст.4, 12,13, 43, 49,76, 247, 258-260, 268, 287, 288, ЦПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «РАФ-ПЛЮС» - задовольнити.

Стягнути із Товариства з обмеженою відповідальністю «РАФ-ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 31185987, 65029, м.Одеса, вул. Ковалевського, 30 А) на користь ОСОБА_1 збитки у розмірі 98 367,64 гривень.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Одеського апеляційного суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст судового рішення виготовлено 22.07.2022 року

Суддя:

19.07.2022

Дата ухвалення рішення19.07.2022
Оприлюднено25.07.2022
Номер документу105364355
СудочинствоЦивільне
Сутьстягненнязбитків

Судовий реєстр по справі —522/4742/20

Рішення від 19.07.2022

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Шенцева О. П.

Рішення від 19.07.2022

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Шенцева О. П.

Ухвала від 06.12.2021

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Шенцева О. П.

Ухвала від 22.04.2021

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Шенцева О. П.

Ухвала від 15.04.2020

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Шенцева О. П.

Ухвала від 25.03.2020

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Шенцева О. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні