Постанова
від 16.10.2007 по справі 16/324а    
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

16/324А    

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

ПОСТАНОВА

                    

16.10.07                                                                                           Справа№ 16/324А

     Господарський суд Львівської області у складі судді Іванчук С.В. при секретарі судових засідань Хомі І.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

За позовом: Прокурора Галицького району  м.Львова в інтересах  держави в особі Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Львів

До відповідача : Товариства з обмеженою відповідальністю „Гуцулка”м.Самбір

Про стягнення 2189,65грн..

За участю представників сторін:

Від прокуратури: Шама Т.М.-помічник прокурора(посвідчення №704 від 19.11.2004р.)

Від позивача: Каменецька Н.В.-начальник відділу забезпечення надходжень, організаційної роботи із соціального захисту інвалідів та кадрового забезпечення ( довіреність № 01-7/384-496 від 22.05.07р.)

Від відповідача: не з”явився

          Поштовими повідомленнями №№ 2072035, 2072736, 2072760 підтверджується вручення сторонам ухвали суду із зазначенням часу та місця судового розгляду.

          Права   та   обов”язки   сторін   передбачені ст.ст. 49, 51КАС   України роз”яснено, заяв про відвід судді не поступало, клопотань про технічну фіксацію судового процесу не надходило.

  Суть спору: Прокурором Галицького району  м.Львова в інтересах  держави в особі Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Львів заявлено позов про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Гуцулка”м.Самбір ” 2 189,65грн. заборгованості.

          В судовому засіданні  представник прокуратури та позивача  позовні вимоги підтримали повністю.

          Відповідач будь-яких пояснень на вимогу суду по суті заявлених позовних вимог не надав, позовні вимоги по суті не оспорив, вимоги ухвали суду не виконав, у судове засідання не з'явився хоча був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення .

          Враховуючи наведене, суд вважає за можливе розглянути справу при відсутності відзиву на позовну заяву та представника відповідача за наявними у справі матеріалами, яких достатньо для встановлення обставин та вирішення спору по суті.  

.          Дослідивши  матеріали справи, заслухавши пояснення представників прокуратури та позивача,  господарський суд Львівської області   в с т а н о в и в:

          Львівське  обласне  відділення  Фонду України  соціального  захисту інвалідів  відповідно  до  Положення  "Про  Фонд  України  соціального захисту Інвалідів" затвердженого постановою КМУ від 26.09.2002р. №1434 є урядовим органом державного управління і на нього покладено завдання щодо здійснення контролю за додержанням підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності і господарювання    нормативів   робочих    місць    для    забезпечення працевлаштування   інвалідів,   сприяння   створенню   таких   робочих місць та здійснення контролю за своєчасним перерахуванням сум штрафних санкцій, що надходять від підприємств, за недодержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

          Закон України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями та інтересами.

          Згідно ст.17 Закону України ”Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (із змінами та доповненнями ) з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом. Підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда.

          За умовами ст.18 Закону України ”Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (із змінами та доповненнями ) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

          Відповідно до ст.19 Закону України ”Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (із змінами та доповненнями ) Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

          Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

          Згідно положень ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні із змінами і доповненнями та „Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001р. №1767 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

          За умовами Положення  Про робоче місце інваліда і про порядок  працевлаштування інвалідів, затверджене постановою Кабінету Міністрів України  від 3 травня 1995 р. N 314, робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.

          Як вбачається з матеріалів справи, зокрема Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік, який було подано відповідачем до Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів та прийнятий Фондом, чисельність працівників на підприємстві у 2006 році складала 12 чоловік, отже норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів  становить 1 чоловік . В рядку 2 звіту за 2006році  підприємством зазначено, що не  працевлаштовано  жодного інваліда відтак,  норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів  не дотримано. Тому, правомірним є нарахування позивачем адміністративно-господарських санкцій в розмірі 2116,50грн. та пені в розмірі 73,15грн..

          Згідно ст. 71 КАС України  кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Однак відповідач не подав доказів в заперечення обставин викладених у позовній заяві ,не виконав вимоги ухвали суду, не представив суду необхідних доказів в підтвердження створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, не представив інших доказів які б  спростовували  наведені обставини чи підтверджували б сплату  адміністративно- фінансових санкцій за незабезпечення встановленого нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів.

     Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обгрунтовані, не спростовані  відповідачем  і підлягають до задоволення.

       Керуючись ст.ст.19, 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, ст.ст.17,94,158-163,167, 254 КАС України, суд ,-  

                                        П О С Т А Н О В И В:

          Позов задоволити повністю.

          Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Гуцулка” (Львівська область м.Самбір вул..Шевченка,44 ЄДРПОУ 13832707) на користь  Львівського обласного відділення Фонду України соціального захисту інвалідів, м. Львів, вул.Маланюка,6 (р/р 31213230700002 в УДК у Львівській області, МФО 825014,ЄДРПОУ 23949066) –2116,50грн.. адміністративно-господарські санкції та 73,15грн.пені.

          Виконавчий лист видати за заявою позивача, після набрання постановою законної сили.

          Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Гуцулка” (Львівська область м.Самбір вул..Шевченка,44 ЄДРПОУ 13832707) в доход  державного  бюджету- 21,89грн. судового збору.           Виконавчий лист видати.

 Постанова набирає законної сили у відповідності до вимог ст.254 КАС України і може бути оскаржена в апеляційному порядку.          

Суддя                                                                                                       Іванчук С.В.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення16.10.2007
Оприлюднено26.10.2007
Номер документу1053685
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/324а    

Постанова від 16.10.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Іванчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні