Постанова
від 26.07.2010 по справі 2а-7994/10/9/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 липня 2010 р. Справа №2а-7994/10/9/0170

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Цикуренко А.С. , при секрет арі Павленко Н.О., розглянувши у відкритому судовому засід анні адміністративну справу

за позовом Прокурора м. Сім ферополя в інтересах держав и в особі Відокремленого пі дрозділу "Держенергонагляд" у Кримському регіоні"

до Алупкінської міської л ікарні

про стягнення 340,00 грн. заборг ованості

за участю представників:

позивача - Острова Г.В. , довіреність №162 від 30.01.10р;

відповідача - не з' явивс я;

прокурора - не з' явився;

Обставини справи: Прокурор а м. Сімферополя АР Крим в інте ресах держави в особі Відокр емленого підрозділу «Держен ергонагляд» у Кримському рег іоні» звернувся до Окружного адміністративного суду АР К рим з адміністративним позов ом до Алупкінської міської л ікарні про стягнення заборго ваності у сумі 340,00грн. зі штраф них санкцій, нарахованих за п орушення вимог законодавств а про електроенергетику

Представник позивача у суд овому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення був по відомлений належним чином. П ро причини неявки суд не пові домив.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представника позивача, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 стат ті 2 КАС України завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Правові, економічні та орга нізаційні засади діяльності в електроенергетиці та регу лювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, по стачанням і використанням ен ергії, забезпеченням енергет ичної безпеки України, конку ренцією та захистом прав спо живачів і працівників галузі передбачені Законом України від 16.10.1997, № 575/97-ВР «Про електроен ергетику» (далі - Закон).

Одними з головних засад дер жавної політики в сфері елек троенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов б езпечної експлуатації об'єкт ів електроенергетики; додерж ання єдиних державних норм, п равил і стандартів всіма суб 'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, пос тачанням і використанням ене ргії; забезпечення відповіда льності енергопостачальник ів та споживачів.

Відповідно до ст. 9 Закону де ржавний нагляд в електроенер гетиці здійснюють Державна і нспекція з експлуатації елек тричних станцій і мереж та Де ржавна інспекція з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визна чені законодавством України . Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії здійснює нагл яд за електричними і теплови користовуючими установками та тепловими мережами спожи вачів та суб'єктів електроен ергетики.

Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії мають право : давати споживачам та суб'єкт ам електроенергетики обов'яз кові для виконання приписи п ро усунення порушень нормати вно-правових актів; давати сп оживачам та суб'єктам електр оенергетики приписи про прив едення засобів обліку, контр олю та регулювання споживанн я електричної і теплової ене ргії у відповідність з норма ми, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимост і продовження експлуатації е лектричних і тепловикористо вуючих установок споживачів , якщо це створює загрозу житт ю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосов увати в установленому законо давством України порядку сан кції до суб'єктів господарсь кої діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адмі ністративні правопорушення .

ВП «Держенергонагляд у Кри мському регіоні» створено ві дповідно до !Положення про ві докремлений підрозділ «Держ енергонагляд у Кримському ре гіоні» Державного підприємс тва НЕК «Укренерго», затверд женого наказом НЕК «Укренерг о» від 20.02.06р. № 63 «Про утворення в ідокремлених підрозділів НЕ К «Укренерго» і здійснює сво ю діяльність у складі ДП НЕК « Укренерго».

Відповідно до Положення ме тою і завданням ВП «Держенер гонагляд у Кримському регіон і» є сприяння забезпеченню н алежного функціонування об' єднаної енергетичної систем и України, сфери теплопостач ання, енергетичної безпеки д ержави й здійснення контролю за дотриманням суб' єктами електроенергетики, суб' єкт ами відносин у сфері теплопо стачання і споживачами елект ричної енергії, вимог нормат ивно - правових і нормативно - технічних актів у сфері ви робництва, поставки й спожив ання електричної та теплової енергії.

Таким чином, судом встановл ено, що ВП «Держенергонагляд у Кримському регіоні», реалі зуючи свої завдання та функц ії у відносинах з фізичними т а юридичними особами, є орган ом виконавчої влади та, відпо відно, суб' єктом владних по вноважень.

Захист прав споживачів еле ктричної енергії, а також мех анізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами У країни «Про електроенергети ку», «Про захист прав спожива чів», «Про захист економічно ї конкуренції», «Про енергоз береження», іншими нормативн о-правовими актами.

Обов' язки і відповідальн ість споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Зак ону України «Про електроенер гетику».

Споживач енергії зобов'яза ний додержуватись вимог норм ативно-технічних документів та договору про постачання е нергії. Безпечну експлуатаці ю енергетичних установок спо живача та їх належний техніч ний стан забезпечує сам спож ивач. Споживач енергії несе в ідповідальність за порушенн я умов договору з енергопост ачальником та правил користу вання електричною і тепловою енергією та виконання припи сів державних інспекцій з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії згідно із законодавством України.

Правила користування елек тричною і тепловою енергією для населення затверджуютьс я Кабінетом Міністрів Україн и.

Споживач забезпечує безпе решкодний доступ відповідал ьних представників енергопо стачальника, підприємства, щ о здійснює передачу електрич ної енергії, до власних елект ричних установок для контрол ю за рівнем споживання елект ричної енергії, а також для ви конання відключення та обмеж ення споживання відповідно д о встановленого порядку. В ра зі перешкоди у доступі зазна чених представників до елект ричних установок споживача п осадові особи такого спожива ча несуть відповідальність в ідповідно до закону.

Правопорушення в електрое нергетиці тягне за собою вст ановлену законодавством Укр аїни цивільну, адміністратив ну і кримінальну відповідаль ність (ст. 27 Закону).

Суб'єкти господарської дія льності несуть відповідальн ість за правопорушення в еле ктроенергетиці у тому числі за: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання р ішень чи приписів Національн ої комісії регулювання елект роенергетики України, Держав ної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж , Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмір і до п'яти тисяч неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян.

Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб'єктам господарсько ї діяльності постанови про н акладення штрафів за встанов леною формою.

Оскарження дій щодо наклад ення штрафів провадиться у с удовому порядку.

Порядок накладення на суб'є ктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики т а сфері теплопостачання пере дбачений відповідним положе нням, затвердженим Постаново ю Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі - Полож ення).

Згідно з п. 7 Положення рішен ня про накладення штрафу при ймається на підставі акта пе ревірки суб'єкта господарюва ння, складеного посадовими о собами НКРЕ, та акта перевірк и (протоколу) суб'єкта господа рювання, складеного посадови ми особами Державної інспекц ії з експлуатації електрични х станцій і мереж або Держене ргонагляду.

Рішення про накладення штр афу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з е ксплуатації електричних ста нцій та мереж і постановою (ро зпорядженням) Держенергонаг ляду.

Постанова або розпоряджен ня про накладення штрафу скл адається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишаєть ся в органі, який її оформив. Д ругий примірник у 3-денний тер мін після оформлення постано ви або розпорядження надсила ється (видається повноважном у представнику) для сплати шт рафу суб'єкту господарювання .

Судом встановлено, що 07.05.1997р. В иконавчим комітетом Ялтинсь кої міської ради АР Крим пров едено державну реєстрацію юр идичної особи Алупкінської м іської лікарні (а.с. 7).

Матеріали справи свідчать про те, що приписом «Держенер гонагляд у Кримському регіон і» № 04/09-0001 від 05.01.10р. на підставі ст . 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності», ст. 9 Закону Ук раїни «Про електроенергетик у» Головному лікарю Алупкінс ької міської лікарні приписа но усунути порушення вимог ч инного законодавства в сфері електроенергетики в строки, встановлені Державною інспе кцією з експлуатації електри чних станцій і мереж (а.с. 9).

В приписі зазначено, що пись мову інформацію про виконанн я кожного його пункту необхі дно подавати не пізніше трьо х робочих днів після закінче ння терміну виконання. Про ви конання припису в цілому інс пекцію необхідно повідомити до 01.03.10р.

Відповідача було попередж ено про відповідальність у в игляді штрафу за невиконання чи несвоєчасне виконання пр ипису відповідно до ст. 27 Зако ну України «Про електроенерг етику».

В період з 02.03.10р. по 03.03.10р. посадо вими особами у Кримському ре гіоні було проведено позапла нову перевірку відповідача щ одо виконання вимог Припису № 04/09-0001 від 05.01.10р., в результаті яко ї було встановлено невиконан ня ним цього припису.

За результатами перевірки було складено Акт № 04/09-0017 від 03.03.1 0р. (а.с. 8).

На підставі зазначеного ак ту перевірки 07.03.10р. позивачем в инесена постанова № 86кр про на кладення на відповідача штра фу у розмірі 340,00грн. за порушен ня ст. 27 Закону України «Про ел ектроенергетику» в частині н евиконання припису Державно ї інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживан ня електричної та теплової е нергії (а.с. 6).

Згідно з п. 10 Положення суб'єк т господарювання сплачує штр аф за порушення законодавств а в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийнят тя постанови (розпорядження) про його накладення, а за пору шення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний с трок з дня прийняття постано ви (розпорядження) про його на кладення.

Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на су б'єктів господарювання штраф ів може бути оскаржене в уста новленому законом порядку.

Приймаючи до уваги, що ві дповідачем у порядку ст. 71 КАС України не було надано жодно го доказу на підтвердження т ого, що постанова про накладе ння штрафу винесена з поруше нням вимог чинного законодав ства, суд приходить до виснов ку, що прокурор правомірно зв ернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 340,00гр н. заборгованості.

Враховуючи викладене в ище, суд вважає, що позовні вим оги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 26.07.10р.

У повному обсязі постанову складено 30.07.10р..

Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС Укр аїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Алупкінської м іської лікарні (98677, АР Крим, м. Ал упка, тупік Лікарняний, 3, ОКПО 23191439) заборгованість у сумі 340,00г рн. на р/р 31118106700039, МФО 824026, код ОКПО 3474 0850, одержувач: Державний бюдже т м. Ялта, банк одержувача: УДК в АР Крим, м. Сімферополь

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголош ення (у разі складання постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення у повному обсязі, у ра зі проголошення у відсутност і особи, яка бере участь у спра ві - з дня отримання нею копі ї постанови).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, а пеляційна скарга не подана, п останова вступає в законну с илу через 20 днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження.

Постанова може бути оска ржена в порядку і строки, пере дбачені ст. 186 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни

Суддя Ци куренко А.С.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.07.2010
Оприлюднено04.08.2010
Номер документу10537204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7994/10/9/0170

Постанова від 26.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Цикуренко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні