РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
21 липня 2022 року м. Рівне№460/10400/21
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді В.В. Щербакова, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом
Приватного підприємства "Розвій" доГоловного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -В С Т А Н О В И В:
ПП «Розвій» звернулось до Рівненського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Рівненській області №61951170000705 від 13.07.2021 року про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 10 000, 00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що він роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими виробами з порушенням діючого законодавства не здійснював, а отже, застосування до нього штрафних санкцій є протиправним. Зокрема вказує, щодо помилковості проведення операції через РРО про реалізацію 1 пляшки шампанського «Ореанда» (0,75 л.) за ціною реалізації 10 грн. (чек №б/н від 04.02.2021 13:06 год.; чек №б/н від 04.02.2021 13:07 год.) Додатково зазначає, що чеки було анульовано, а товар реалізовано за ціною 109,00 грн. (чек №б/н від 04.02.2021 13:10 год.)
Ухвалою від 28.07.2021 року прийнято позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи вирішено провадити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Відповідачем подано відзив на позовну заяву, який долучено до матеріалів справи. Заперечуючи проти позовних вимог, відповідачем зазначено, що згідно з вимогами статті 19-1, пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75, пп. 80.2.5 п. 80.2. ст. 80 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, на підставі наказу та направлень Головним управлінням ДПС у Рівненській області проведена фактична перевірка магазину розташованого за адресою: вул.Двореька, 143, м.Рівне з питань додержання суб`єктом господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, а саме: з питань дотримання законодавства у сфері обігу підакцизних товарів. Під час проведення перевірки було встановлено факт продажу шампанського по ціні 10,00 грн., тобто було встановлено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями здійснювалась за цінами нижчими від встановлених мінімальних цін на алкогольні напої. Враховуючи вищевикладене, ГУ ДПС у Рівненській області щодо винесення оскаржуваного податкового повідомлення - рішення діяло на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначений законом.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив наступне.
ПП «Розвій» є діючою юридичною особою.
Основним видом господарської діяльності позивача за КВЕД 47.11. є «Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами». Додатковими видами діяльності є КВЕД 46.76, 48.90, 47.52,49.41, 53.20
22.06.2021 року Головним управлінням ДПС у Рівненській області на підставі наказу №1155-п від 17.06.2021 та направлення проведено фактичної перевірку ПП «Розвій», зокрема магазину за адресою: вул.Дворецька, 143, м.Рівне. 22 з питань дотримання законодавства у сфері обігу підакцизних товарів.
За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки від 23.06.2021 року №4018/17-00-07-0-13/13987841.
Перевіркою було встановлено наступні порушення Постанови КМУ від 30.10.2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв».
На підставі акту фактичної перевірки сформовано податкове повідомлення-рішення від №619517000705 від 13.07.2021 року про застосування до ПП «Розвій» штрафних санкцій в сумі 10 000, 00 грн.
Не погоджуючись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням, вважаючи його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Згідно із частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Обов`язки та компетенція контролюючих органів, повноваження їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).
Відповідно до підпункту 19-1.1.14 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України, контролюючі органи здійснюють контроль у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів.
Згідно із п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючий орган має право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Підпунктом 75.1.3 пункту75.1статті75 ПК України визначено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Порядок проведення фактичної перевірки встановлений статтею 80 ПК України.
Згідно п. 80.1 ст. 80 ПК України, фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
За приписами п.п.80.2.2п.80.2 ст.80 ПК України, фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, у тому числі, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів.
Перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів на підставі підпункту 20.1.10 пункту 20.1 статті 20 цього Кодексу може бути проведена контрольна розрахункова операція.
Підпунктом 14.1.202 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що продаж (реалізація) товарів - будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів. Не вважаються продажем товарів операції з надання товарів у межах договорів комісії (консигнації), поруки, схову (відповідального зберігання), доручення, довірчого управління, оперативного лізингу (оренди), інших цивільно-правових договорів, які не передбачають передачі прав власності на такі товари.
Реалізація суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів - продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об`єктах громадського харчування (п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
В даному випадку, застосування до позивача штрафної санкції у розмірі 10 000 грн. оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням відбулось внаслідок виявлених порушень позивачем вимог чинного законодавства, а саме: роздрібна торгівля алкогольними напоями за цінами нижчими від встановлених мінімальних цін на алкогольні напої.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України встановлені Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального №481/95ВР від 19.12.1995 (далі - Закон № 481/95-ВР).
Що стосується встановленої при перевірці реалізації алкогольних напоїв за цінами нижче від мінімальних встановлених оптово-відпускних та роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв, а саме, в реалізації шампанського «Ореанда» за ціною 10 грн. за 1 пляшку (0,75 л), суд зазначає наступне.
Постановою КМУ №957 від 30.10.2008 року Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв (із змінами від 13.01.2021 року) встановлено, що роздрібна ціна на вина ігристі та вина газовані, зброджені напої, вина (напої ароматизовані ігристі (газовані), фактична міцність яких вища за 1,2 відсотка об`ємних одиниць етилового спирту, але не вища за 15 відсотків об`ємних одиниць етилового спирту, за умови, що етиловий спирт, який міститься у готовому продукті, має повністю ферментне (ендогенне) походження, які розливаються у пляшки, закорковані спеціальними пробками для таких напоїв типа гриб, що утримуються на місці за допомогою стяжок або застібок, та/або мають надмірний тиск, спричинений наявністю діоксину вуглецю у розчині на рівні не менше 1 бар при температурі 20С у скляній тарі місткістю 0,7 л та 0,75 л, становить 109 грн.
В даному випадку, судом встановлено, що в акті перевірки зафіксовано факт проведення операції через РРО щодо реалізації шампанського «Оренда» за ціною 10 грн. пляшка, ціна якої є нижче за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої.
Однак, як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, згідно кнтрольно стрічки (оригінал знаходиться в матеріалах справи, 04.02.2021 через реєстратор розрахункових операцій проведено операцію з реалізації шампанського «Оренда» з ціною 10,00 грн. за пляшку (чек №б/н від 04.02.2021 13:06 год.; чек №б/н від 04.02.2021 13:07 год.). Зі змісту вказаної стрічки, також вбачається, що зазначені вище чеки анульовано.
Також, судом встановлено, факт проведення операції 04.02.2021 о 13:10:50 год. з реалізації шампанського «Оренда» з ціною 109,00 грн. за пляшку.
Дані обставини не спростовані відповідачем.
Зауваження відповідача про те, що надані продавцем пояснення свідчать, що порушення виникли з неуважності, суд приймає, однак зауважує, що вони не спростовують висновки зазначені судом.
Отже, аналізуючи у сукупності матеріали фактичної перевірки та інші докази по справі, суд приходить до висновку, що відповідачем не доведено наявність порушень, та протиправно винесено податкове повідомлення-рішення.
За таких обставин, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити повністю
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Рівненській області №619517000705 від 13.07.2021
Стягнути на користь Приватного підприємства "Розвій" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судовий збір у розмірі 2270,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 21 липня 2022 року.
Учасники справи:
Позивач: Приватне підприємство "Розвій" (вул.Доврецька,143,м.Рівне,33001, ідентифікаційний код 13987841)
Відповідач: Головне управління ДПС у Рівненській області (вул.Відінська,12,м.Рівне, 33023, код ЄДРПОУ 44070166)
Суддя В.В. Щербаков
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2022 |
Оприлюднено | 25.07.2022 |
Номер документу | 105379638 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
В.В. Щербаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні