Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 липня 2010 року Справ а № 2а-2102/10/1170
Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
головуючого судді - Сагу н А.В.;
при секретарі - Джебко А.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті К іровограді адміністративну справу за позовом Кіровогра дської об'єднаної державної податкової інспекції до прив атного підприємства „Промін вестком-Кіровоград” про пр ипинення підприємницької ді яльності,-
ВСТАНОВИВ:
Кіровоградська об' єдн ана державна податкова інспе кція (далі по тексту -Кіровогр адська ОДПІ) звернулась в суд з адміністративним позовом до приватного підприємства „ Промінвестком-Кіровоград” (д алі по тексту - ПП „Промінвест ком-Кіровоград”), в якому прос ила припинити юридичну особу .
Заявлені позовні вимоги о бґрунтовано тим, що відносно ПП „Промінвестком-Кіровогра д” до ЄДРПОУ внесено відомос ті про відсутність підприємс тва за юридичною адресою.
У судовому засіданні пред ставник позивача Король Да р' я Миколаївна позовні ви моги підтримала з підстав, за значених у позовній заяві.
Представник відповідача п овторно в судове засідання н е з' явився. На адресу відпов ідача направлялась повістка , однак конверт повернувся бе з вручення адресату з відміт кою „за закінченням терміну зберігання”.
Згідно ст. 93 ЦК України, місце знаходженням юридичної особ и є адреса органу або особи, як і відповідно до установчих д окументів юридичної особи чи закону виступають від її іме ні. Статтями 17, 19 Закону України „Про реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців”, на уповноважений ор ган юридичної особи покладен о обов' язок подавати держав ному реєстратору відомості у разі зміни місцезнаходження юридичної особи.
Також, в порядку ст. 39 КАС Укр аїни, відповідач викликався в судове засідання шляхом по міщення оголошення в газеті „Народне слово” (а.с. 29).
На підставі зазначених нор м, з врахуванням того, що конве рт направлявся на останню ві дому адресу та повідомлення відповідача через оголошенн я в газеті, суд вважає за можли ве розглянути справу без уча сті відповідача.
Заслухавши представ ника позивача, дослідивши у с удовому засіданні докази, оц інивши їх за своїм внутрішні м переконанням, що ґрунтуєть ся на всебічному, повному і об 'єктивному розгляді у судово му процесі всіх обставин спр ави в їх сукупності, суд вваж ає, що адміністративний позо в належить задовольнити повн істю з наступних підстав.
Згідно ч. 8 ст. ст. 19 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців»від 15.05.2003р. № 755-IV (в редакції чинній на моме нт внесення відомостей держа ним реєстратором до державно го реєстру про відсутність ю ридичної особи за юридичною адресою) якщо до Єдиного держ авного реєстру не внесено за пис про відсутність юридично ї особи за її місцезнаходжен ням, то в разі неодержання реє страційної картки про підтве рдження відомостей про юриди чну особу в установлений час тиною сьомою цієї статті стр ок, а також у разі одержання де ржавним реєстратором від орг ану державної податкової слу жби повідомлення встановлен ого зразка про відсутність ю ридичної особи за її місцезн аходженням державний реєстр атор зобов'язаний у строк, що н е перевищує десяти робочих д нів з дати, яка встановлена дл я подання реєстраційної карт ки про підтвердження відомос тей про юридичну особу, або з д ати одержання повідомлення в ід органу державної податков ої служби, направити рекомен дованим листом юридичній осо бі повідомлення про необхідн ість подання державному реєс тратору реєстраційної картк и про підтвердження відомост ей про юридичну особу.
У повідомленні зазначають ся підстава його надіслання, остання дата одержання держ авним реєстратором реєстрац ійної картки від юридичної о соби або найменування органу державної податкової служби , який надіслав повідомлення про відсутність юридичної о соби за її місцезнаходженням , та дата цього повідомлення.
Державний реєстратор зали шає реєстраційну картку про підтвердження відомостей пр о юридичну особу без розгляд у та повідомляє про це заявни ка у випадках і в порядку, вста новлених частиною п'ятою ціє ї статті.
У разі повернення до держав ного реєстратора рекомендов аного листа з відміткою відд ілення зв'язку про відсутніс ть юридичної особи за вказан ою адресою або неподання юри дичною особою протягом місяц я з дати направлення їй відпо відного повідомлення реєстр аційної картки про підтвердж ення відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного де ржавного реєстру запис про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням або з апис про відсутність підтвер дження відомостей про юридич ну особу.
Судом встановлено, що 1 груд ня 2008 року ПП „Промінвестком-К іровоград” виконкомом Кіров оградської міської ради заре єстровано як юридична особа, місцезнаходження якої визна чено: м. Кіровоград, вул. Фісан овича, 6 (а.с. 13).
Відповідач перебуває на об ліку як платник податків у Кі ровоградській ОДПІ та станом на 21 травня 2010 року не має забор гованості перед бюджетами (а .с 5).
У зв' язку з неподан ням відповідачем чергової ре єстраційної карточки про під твердження реєстраційних в ідомостей 15 лютого 2010 року дер жавним реєстратором Кіровог радської міської ради на адр есу відповідача направлено п овідомлення про необхідніст ь підтвердження даних. 22 лютог о 2010 року повідомлення поверн улось без вручення адресату з відміткою про не знаходжен ня відповідача за юридичною адресою, на підставі чого дер жавним реєстратором до ЄДРПО У внесено відомості про незн аходження підприємства за юр идичною адресою, що й стало фа ктичною підставою звернення позивача до суду з даним позо вом (а.с. 12).
Частиною 1 ст. 59 Господарськ ого кодексу України встановл ено, що припинення діяльност і суб'єкта господарювання зд ійснюється шляхом його реорг анізації (злиття, приєднання , поділу, перетворення) або лік відації - за рішенням власник а (власників) чи уповноважени х ним органів, за рішенням інш их осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правон аступників, а у випадках, пере дбачених цим Кодексом, - за ріш енням суду.
Згідно з п.3 ст. 10 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу і Україні»до функцій о рганів державної податкової служби належить контролюват и своєчасність подання платн иками податків бухгалтерськ их звітів і балансів, податко вих декларацій, розрахунків та інших документів, пов' яз аних з обчисленням податків, інших платежів, а також пере віряти достовірність цих док ументів щодо наявності прави льності визначення об' єкті в оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
Порядок державної р еєстрації припинення юридич ної особи на підставі судово го рішення, що не пов' язане з банкрутством юридичної особ и, встановлений ст. 38 Закону Ук раїни від 15.05.2003р. № 755-ІV «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців».
Відповідно до ч.2 цієї статті підставами для постан овлення судового рішення щод о припинення юридичної особи , що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема є:
- визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не мо жна усунути;
- провадження нею дія льності, що суперечить устан овчим документам, або такої, щ о заборонена законом;
- невідповідність мін імального розміру статутног о фонду юридичної особи вимо гам закону;
- неподання протягом року органам державної подат кової служби податкових декл арацій, документів фінансово ї звітності відповідно до за кону;
- наявність в Єдиному д ержавному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходж енням.
Пунктом 17 ч.1 ст. 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 року зазначено, що органи державн ої податкової служби, в межах компетенції та у порядку вст ановлених законами України, мають право: звертатися у пер едбачених законом випадках д о судових органів із позовно ю заявою про скасування держ авної реєстрації суб' єкта п ідприємницької діяльності.
Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни державні органи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України. Ко мпетенція органів державної податкової служби поширюєть ся саме на відносини в сфері о податкування.
Суд, враховуючи наведене, вв ажає, що органи державної под аткової служби можуть зверта тися з вимогами про припинен ня суб' єктів господарюванн я не в усіх випадках, визначен их ст. 38 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців», а лише у тих випадках к оли податкові органи діють з метою реалізації своєї влад ної компетенції (як контролю ючий орган у сфері оподаткув ання).
З матеріалів справи вбачає ться, що у порушення статті 71 К одексу адміністративного су дочинства України позивачем не було доведено обставин, на яких ґрунтуються його вимог и, а саме не надано доказів не обхідності проведення плано вої та позапланової перевірк и відповідача, та не було нада но доказів щодо вжиття інших заходів для встановлення фа ктичного місцезнаходження в ідповідача.
З огляду на викладене суд ді йшов висновку про відсутніс ть правового підґрунтя для з адоволення адміністративно го позову з підстав внесення відомостей до ЄДРПОУ про від сутність відповідача за юрид ичною адресою.
Разом з тим, в судовому засі данні встановлено, що ПП „Про мінвестком-Кіровоград” пер ебуває на загальній системі оподаткування та є платником податку на прибуток та комун ального податку. При цьому, по даткову звітність відповіда ч не подає з дати державної ре єстрації (а.с. 5, 6).
Статтею 9 Закону України „ Про систему оподаткування” в становлено обов' язок платн иків податків і зборів (обов' язкових платежів) вести бухг алтерський облік, складати з вітність про фінансово-госпо дарську діяльність і забезпе чувати її зберігання у термі ни, встановлені законами; под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані з обч исленням і сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів); сплачувати належні сум и податків і зборів (обов' яз кових платежів) у встановлен і законами терміни.
Згідно ч.2. ст.38 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” державна р еєстрація припинення юридич ної особи, крім іншого, провод иться у разі: постановляння с удового рішення про припинен ня юридичної особи.
Підставами для постановля ння судового рішення щодо пр ипинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутство м юридичної особи, у тому числ і, є неподання протягом року о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності відповідно до закону.
Враховуючи, викладені обст авини, зокрема той факт, що ві дповідач протягом періоду, щ о перевищує один рік, не звіту є до податкових органів, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги про припинення юридично ї особи підлягають задоволен ню.
Згідно ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юр идична особа, судові витрати , здійсненні позивачем, з відп овідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.94, 158 - 163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Позовну заяву задовольн ити повністю.
Припинити юридичну особу п риватне підприємство "Промін вестком-Кіровоград", код - 3620433, щ о зареєстроване за адресою: Кіровоградська область, м. Кі ровоград, вул. Фісановича, буд инок 6, в зв"язку з ліквідаціє ю, не пов"язаною з банкрутство м юридичних осіб.
Призначити ліквідаційну к омісію в кількості трьох осі б - члени комісії представник и Кіровоградської об' єдна ної державної податкової інс пекції.
Встановити строк роботи лі квідаційної комісії 70 днів.
Ліквідаційній комісії про вести заходи щодо ліквідації приватного підприємства "Пр омінвестком-Кіровоград" визн ачені ст.ст. 60,61 Господарського кодексу України.
Копію постанови, після набр ання постанови суду законної сили, направити державному р еєстратору виконавчого комі тету Кіровоградської місько ї ради.
Судові витрати віднести за рахунок держави.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційно му порядку до Дніпропетровсь кого апеляційного адміністр ативного суду через Кіровогр адський окружний адміністра тивний суд шляхом подачі зая ви про апеляційне оскарження постанови суду протягом 10 дні в з дня її проголошення, а в ра зі проголошення вступної та резолютивної частин постано ви - з дня складання постанови в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України. Апеляційн а скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції. Апеляційна скарга може бути подана без поперед нього подання заяви про апел яційне оскарження, якщо скар га подається у строк, встанов лений для подання заяви.
Дата складення та підпис ання постанови в повному обс язі - 21.07.2010 року
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду А. В. Саг ун
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2010 |
Оприлюднено | 02.02.2011 |
Номер документу | 10538632 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Сагун А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні