Постанова
від 22.07.2010 по справі 2а-2242/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 липня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-2242/10/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Голо вка А.Б.,

при секретарі - Вовченко Т .П.,

за участю:

представника позивача - Ф ищука В.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом По лтавського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Приватного п ідприємства "Джей Ель" про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

21 травня 2010 року Полтав ське обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів звернулося до Полтавськ ого окружного адміністратив ного суду з адміністративним позовом до Приватного підпр иємства "Джей Ель" про стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій в розмірі 3785 грн 71 коп. та пені в розмірі 39 грн 90 к оп.

В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначив, що відпов ідачем було порушено вимоги статті 19 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні ”, а саме в 2009 році підприємство не вико нало нормативу робочих місць , призначених для працевлашт ування інвалідів, у кількост і 1 робочого місця, що має насл ідком накладення адміністра тивно-господарських санкцій в розмірі 3785 грн. 71 коп. та пені у розмірі 39 грн. 90 коп. у зв' язку з порушенням терміну сплати адміністративно-господарсь ких санкцій .

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, просив їх задов ольнити.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, хоча в матер іалах справи наявні докази, щ о він був належним чином пові домлений про час та місце роз гляду справи, про причини нея вки суду не повідомив, клопот ань та заперечень не надав.

З огляду на викладене, суд в важає за можливе розглянути справу за даної явки та за ная вними в справі матеріалами.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, вивчивши та дослідивши матеріали спра ви, суд приходить до висновку , що позов підлягає задоволен ню з наступних підстав.

Як зазначено у ст. 8 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” державне управління в галузі забезпечення соціаль ної захищеності інвалідів зд ійснюється центральним орга ном виконавчої влади з питан ь праці та соціальної політи ки, Міністерством охорони зд оров'я України та органами мі сцевого самоврядування. Відп овідно до п. 1 Положення про Фо нд соціального захисту інвал ідів (далі - Положення), затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 верес ня 2002 р. N 1434, Фонд є урядовим орган ом державного управління, як ий діє у складі Мінпраці та пі дпорядковується йому. Згідно п. 9 цього Положення для реалі зації покладених на Фонд зав дань за погодженням з Мінпра ці утворюються територіальн і відділення Фонду в межах гр аничної чисельності його пра цівників.

За змістом ст. 20 Украї ни “Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і” саме Фонду надано право на стягнення адміністративно-г осподарських санкції за недо держання законодавчо встано вленого нормативу робочих мі сць для забезпечення працевл аштування інвалідів.

Пункт 4 ст. 17 КАС України визначає, що до компетенції а дміністративних судів відно сяться спори за зверненням с уб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених зак оном.

Отже, даний спір підвідомч ий адміністративному суду.

Судом встановлено, що згідн о із звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік (форма № 10-ПІ, реєстрац ійний номер 53/104/240 від 01.03.2010 року, вх . № 4323), наданим Приватним підпр иємством "Джей Ель" Полтавськ ому обласному відділенню Фон ду соціального захисту інвал ідів, середньооблікова кільк ість штатних працівників обл ікового складу на підприємст ві в цей період становила 42 ос оби, фонд оплати праці штатни х працівників складав 159 тис. г рн. середньорічна заробітна плата штатного працівника - 378 6,00 грн. У відповідності до вимо г статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні” норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів стано вить 2 робочих місця. Разом з т им, середньооблікова чисельн ість інвалідів, які працювал и на підприємстві в 2009 році, ста новить 1 робоче місце. Тобто пі дприємством не виконано норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів у кіль кості 1 робочого місця.

Відповідно до вищезазначе ного звіту (рядок 06) сума адмін істративно-господарських са нкцій за невиконання нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів була сам остійно обрахована відповід ачем і складає 3786,00 грн.

Частиною 3 статті 19 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні ” передбачено, що підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичні о соби, які використовують най ману працю, самостійно здійс нюють працевлаштування інва лідів у рахунок нормативів р обочих місць, виходячи з вимо г статті 18 цього Закону.

Статтею 18 встановлено, що за безпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачув ану роботу, у тому числі з умов ою про виконання роботи вдом а, здійснюється шляхом їх без посереднього звернення до пі дприємств, установ, організа цій чи до державної служби за йнятості.

Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Отже, нормами цієї статті вс тановлені конкретні обов' я зки підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, установ, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, які вико ристовують найману працю /да лі по тексту - роботодавців/ ст осовно забезпечення прав інв алідів на працевлаштування, виконання яких роботодавцям и презумує виконання їх обов ' язку щодо самостійного пра цевлаштування інвалідів, вст ановленого частиною 3 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні ”. А, оскільки працевлаштування інвалідів роботодавцями неможливе без відповідного волевиявлення інвалідів, то норми статті 18 т акож визначають, хоч і опосер едковано, обов' язок інвалід ів звернутися з метою працев лаштування або до роботодавц ів безпосередньо, або до цент ру зайнятості. В свою чергу ал ьтернативний спосіб реаліза ції прав інвалідів на працев лаштування зумовлює обов' я зок роботодавців звітувати д о центру зайнятості про наяв ність вакантних робочих місц ь, призначених для працевлаш тування інвалідів.

Згідно Наказу Міністерств а праці та соціальної політи ки України від 19.12.2005 №420 “Про затв ердження форм звітності та і нструкцій щодо їх заповнення ” формою звітності роботода вців про наявність вакантних місць, в тому числі призначен их для працевлаштування інва лідів, є форма № 3-ПН „Звіт про н аявність вакансій ”, яка відп овідно до пункту 4 статті 20 Зак ону України “Про зайнятість населення ” подається робото давцями до державної служби зайнятості щомісячно.

У графі 15 цього Звіту наводя ться дані про можливість пра цевлаштування на вільне робо че місце (вакантну посаду) осо би, що належить до окремої кат егорії громадян, які потребу ють соціального захисту і не здатні на рівних умовах конк урувати на ринку праці, у раху нок річної броні, установлен ої місцевими державними адмі ністраціями, виконавчими орг анами відповідних рад за под анням центрів зайнятості, ві дповідно до статті 5 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння", із змінами та доповнення ми, а також інвалідів, пенсіон ерів, студентів та інших.

З огляду на викладене, звіт за формою 3-ПН є актом інформув ання органу працевлаштуванн я про створені роботодавцем робочі місця для працевлашту вання інвалідів.

Цей звіт є водночас і запито м про направлення до роботод авця інвалідів для працевлаш тування, оскільки центр зайн ятості, отримавши інформацію від інвалідів насамперед пр о їх бажання працювати, а від р оботодавця - про намір та мо жливості працевлаштувати ін валідів, не тільки має змогу, а й зобов' язаний відреагуват и на можливості конкретного роботодавця забезпечити інв алідів певною працею та бажа ння конкретних інвалідів реа лізувати своє право на праце влаштування з врахуванням ін дивідуальних функціональни х можливостей, обумовлених і нвалідністю, наявних у них кв аліфікації та знань. До таког о висновку можна дійти, виход ячи зі змісту норм статті 18-1 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні ” та пункту 2 стат ті 19 Закону України “Про зайня тість населення ”.

Так, відповідно до статті 18-1 Закону України “Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні” інвалід, який не досяг пенсійного віку, не п рацює, але бажає працювати, ма є право бути зареєстрованим у державній службі зайнятост і як безробітний.

Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.

Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.

Державна служба зайнятост і може за рахунок Фонду соціа льного захисту інвалідів над авати дотацію роботодавцям н а створення спеціальних робо чих місць для інвалідів, заре єстрованих у державній служб і зайнятості, а також проводи ти професійну підготовку, пі двищення кваліфікації і пере підготовку цієї категорії і нвалідів у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни.

Згідно з пунктом 2 статті 19 За кону України “Про зайнятість населення” Державна служба зайнятості має право направл яти для працевлаштування на підприємства, в установи і ор ганізації всіх форм власност і при наявності там вільних р обочих місць (вакантних поса д) громадян, які звертаються д о служби зайнятості, відпові дно до рівня їх освіти і профе сійної підготовки, а інвалід ів, крім того, - відповідно до р екомендацій МСЕК, наявних у н их кваліфікації і знань та з у рахуванням їх побажань.

Як встановлено в судовому з асіданні та підтверджено лис том Кременчуцького міськрай онного центру зайнятості від 13.05.2010 року № 2480 Приватне підприє мство "Джей Ель" звіти про наяв ність вільних робочих місць для працевлаштування осіб з обмеженою працездатністю в 2 009 році не надавало.

Відповідач не надав суду до казів на підтвердження того, що він вживав будь-яких заход ів щодо працевлаштуванню інв алідів.

З урахуванням викладеного , суд приходить до висновку пр о наявність підстав для стяг нення з відповідача адмініст ративно-господарських санкц ій та пені за несплату цих сан кцій відповідно до статті 20 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні ”.

Відповідно до статті 20 зазн аченого Закону підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції, сума яких в изначається в розмірі середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, установі, організації за ко жне робоче місце, призначене для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом.

У відповідача в 2009 році працю вало 42 працівника, фонд оплати праці у вказаному році склад ав 159000 грн. 00 коп., середньорічна заробітна плата штатного пр ацівника складає: 159000 : 42 = 3785 грн 71 коп.

За 1 робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал ідів і не зайняте інвалідами , відповідач до 16.04.2009 (термін спл ати встановлено частиною 4 ст атті 20 вказаного Закону - до 1 5 квітня року, наступним за рок ом, у якому відбулося порушен ня нормативу) повинен був сам остійно сплатити адміністра тивно-господарські санкції у розмірі (3785,71) х 1 - 0 = 3785,71 грн.

У зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій до встановленого термін у позивачем було зараховано пеню в сумі 39,90 грн. (3785,71 грн х 0,03%) х 35 дн.

Оскільки вказані суми так і не були сплачені відповідач ем, то відповідно до частини 5 статті 20 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні ” ці сум и можуть бути стягнуті в прим усовому порядку за відповідн им рішенням суду.

У відповідності до частини 4 статті 94 КАС України у справа х, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а відпо відачем - фізична чи юридич на особа, судові витрати, здій снені позивачем, з відповіда ча не стягуються.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 94, 160-163 Кодексу адміністративного с удочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Приватно го підприємства "Джей Ель" про стягнення адміністративно-г осподарських санкцій та пені задовольнити.

Стягнути з Приватного підп риємства "Джей Ель" (код ЄДРПОУ 31272976, р/р 26003301323333 в ЗАТ "ОТП Банк", МФО 300528) на користь Полтавського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів ( одержувач УДК в м. Кременчук, к од ЄДРПОУ УДК 34698778, р/р 3121223070008 ГУДК у Полтавській області, МФО 831019) а дміністративно-господарськ і санкції у розмірі 3785 грн 71 коп . /три тисячі сімсот вісімдеся т п'ять гривень сімдесят одна копійка/ та пеню за порушення термінів сплати адміністрат ивно-господарських санкцій у розмірі 39 грн 90 коп. /тридцять д ев'ять гривень дев'яносто коп ійок/.

Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Як що постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана у 20-денний с трок після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.

Повний текст постанови виг отовлено 27 липня 2010 року.

Суддя А.Б. Головко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2010
Оприлюднено03.02.2011
Номер документу10539075
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2242/10/1670

Постанова від 22.07.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Головко А.Б.

Ухвала від 25.05.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Головко А.Б.

Ухвала від 25.05.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Головко А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні