Рішення
від 22.07.2022 по справі 140/16498/21
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 липня 2022 року ЛуцькСправа № 140/16498/21

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Смокович В.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Турійське подвір`я» про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, позивач, податковий орган) звернулося із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Турійське подвір`я» (далі - ТзОВ «Турійське подвір`я», відповідач, товариство) про стягнення заборгованості по фінансових санкціях в сумі 27000,00 грн (двадцять сім тисяч 00 копійок) до місцевого бюджету.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 20 липня 2021 року працівниками ГУ ДПС у Волинській області проведено фактичну перевірку кафе-бару «Турійське подвір`я», яке розташоване за адресою: Волинська область, село Блаженик, вулиця Незалежності, 1, де здійснює господарську діяльність відповідач, про що складено акт від 20 липня 2021 року №03/5912/09-01/42963090. На підставі акту ГУ ДПС у Волинській області 27 серпня 2021 року прийнято рішення про застосування фінансових санкцій №000144-09, яким на підставі статті 17 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі Закон №481/95-ВР) до товариства застосовано фінансові санкції у розмірі: 10000,00 грн - за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни на такі напої та 17000,00 грн - за зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка. ТзОВ «Турійське подвір`я» не було сплачено фінансові санкції в сумі 27000,00 грн, з огляду на що контролюючий орган просить суд стягнути з відповідача вказану заборгованість в примусовому порядку.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 10 січня 2022 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (арк.спр. 26-27).

Копію вказаної ухвали відповідач отримав 20 січня 2022 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (арк. спр. 29), однак у встановлений судом строк відзиву на позовну заяву не подав, про причини такого неподання суду не повідомив.

Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 16 березня 2022 року провадження в даній справі було зупинено до набрання законної сили судовими рішенням у справі №140/11752/21 за позовом ТзОВ «Турійське подвір`я» до ГУ ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій (арк. спр. 43).

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 22 липня 2022 року провадження у справі поновлено.

Суд, перевіривши доводи позивача у заяві по суті справи, дослідивши письмові докази на предмет належності, допустимості, достовірності кожного доказу окремо, а також достатності і взаємозв`язку доказів у їхній сукупності, встановив такі обставини.

На підставі наказу ГУ ДПС у Волинській області від 14 липня 2021 року №2070 «Про проведення фактичної перевірки» та нaпpaвлeнь від 19 липня 2021 року №2122/03-20-09-01, №2123/03-20-09-01 працівниками податкового органу було проведено фактичну перевірку кафе-бару «Турійське подвір`я», що знаходиться за адресою: Волинська область, село Блаженик, вулиця Незалежності, 1, де здійснює торгівельну діяльність ТзОВ «Турійське подвір`я» з питань дотримання вимог Податкового кодексу України (далі ПК України), Закону №481/95-ВР, Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі Закон №265/95-ВР) та інших нормативно-правових актів, які регулюють ліцензування, виробництво, обіг, зберігання спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального (арк. спр. 9-10).

За результатами перевірки складено акт від 21 липня 2021 року №03/5912/09-01/42963090 (арк. спр. 6-8), яким встановлено порушення відповідачем вимог:

- статті 11 Закону №481/95-ВР та постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1251 «Про застосування Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробі» (далі - Постанова №125) - зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка;

- постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв» (далі Постанова №957) - роздрібна торгівля алкогольними напоями за цінами, нижчими від розміру мінімальних роздрібних цін на такі напої;

- пункту 12 статті 3 Закону №265/95-ВР.

ГУ ДПС у Волинській області 27 серпня 2021 року винесено рішення №000144-09 про застосування фінансових санкцій, яким до ТзОВ «Турійське подвір`я» застосовано штраф у загальному розмірі 27000,00, з яких: 10000,00 грн. - за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни на такі напої та 17000,00 грн - за зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка (арк. спр. 13).

Вказане рішення було надіслано відповідачу супровідним листом від 28 серпня 2021 року №12895/6/03-20-09-01-15 та вручено 02 вересня 2021 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (арк. спр. 12).

З метою стягнення не погашеної заборгованості, ГУ ДПС у Волинській області звернулось із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд керується таким.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначаються Законом №481/95-ВР.

Зі змісту позовної заяви убачається, що предметом позову є стягнення з відповідача заборгованості по фінансових санкціях в сумі 27000,00 грн, який виник в результаті несплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом згідно із рішенням про застосування фінансових санкцій від 27 серпня 2021 року №000144-09 (10000,00 грн - за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни на такі напої та 17000,00 грн - за зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка).

У відповідності до статті 1 Закону №481/95-ВР мінімальні роздрібні ціни на алкогольні напої - ціни, які визначаються виходячи з мінімальних оптово-відпускних цін на цю продукцію та торговельної надбавки.

Мінімальні оптово-відпускні ціни на алкогольні напої - ціни, які визначаються за кодами виробів Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності за 1 літр 100-відсоткового спирту, обраховані виходячи з найнижчої оптової ціни на вітчизняну або контрактної вартості на імпортну продукцію та податків і зборів, які відповідно до чинного законодавства підлягають сплаті з одиниці продукції вітчизняними виробниками й імпортерами, та з урахуванням вартості тари.

Контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України (частина перша статті 16 Закону №481/95-ВР).

Постановою №957 установлено розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв.

Відповідно до частини першої статті 17 Закону №481/95-ВР за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Згідно із частиною другою статті 17 Закону №481/95-ВР до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень.

Нормами абзацу 3 частини четвертої статті 11 Закону №481 передбачено, що алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.

Підпунктами 14.1.107, 14.1.109 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що марка акцизного податку - спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів; маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів - це наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою чи пачку (упаковку) тютюнового виробу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України щодо виробництва, зберігання та продажу марок акцизного податку.

За правилами пункту 226.1 статті 226 ПК України у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов`язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.

Відповідно до пункту 226.11 статті 226 ПК України, ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, забороняються.

Згідно з пунктом 20 Положення №1251, маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється виробниками зазначеної продукції.

Для алкогольних напоїв використовуються марки із зазначенням суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака, яка відповідає сумі, визначеній з урахуванням діючих на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.

Згідно із абзацом 19 частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР у разі виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень.

Частиною четвертою, п`ятою статті 17 Закону №481/95-ВР визначено, що рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються податковими органами та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та пальним, зберігання пального, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України. У разі невиконання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Відповідно до пункту 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2003 року №790 (далі Порядок №790), підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, акт перевірки додержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) встановлених законодавством вимог, обов`язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства.

Як установлено судом, рішення ГУ ДПС у Волинській області від 27 серпня 2021 року №000144-09 про застосування фінансових санкцій в загальному розмірі 27000,00 грн ТзОВ «Турійське подвір`я» оскаржило у судовому порядку.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2021 року у справі №140/11752/21 позов ТзОВ «Турійське подвір`я» до ГУ ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій задоволено частково: визнано протиправними та скасовано рішення ГУ ДПС України у Волинській області про застосування фінансових санкцій від 27 серпня 2021 року №000144-09 в частині застосування до відповідача фінансової санкції за зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка в розмірі 17000,00 грн, в задоволенні решти позовних вимог відмовлено (арк. спр. 31-39).

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду 20 червня 2022 року апеляційну скаргу ГУ ДПС у Волинській області залишено без задоволення, а вищезазначене рішення - без змін (арк. спр. 48-51).

Відповідно до частини четвертої статті 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Згідно із частиною другою статті 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Нормами частини першої статті 370 КАС України визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Оскільки рішенням суду у справі №140/11752/21, яке набрало законної сили, встановлено обставини протиправності рішення ГУ ДПС України у Волинській області від 27 серпня 2021 року №000144-09 в частині застосування до відповідача фінансової санкції в розмірі 17000,00 грн, про стягнення яких просить позивач, суд дійшов висновку про безпідставність заявлених позовних вимог у відповідній частині.

Пунктами 10, 11 Порядку № 790 передбачено, що у разі невиконання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду. Суми фінансових санкцій, стягнені відповідно до цього Порядку, зараховуються до бюджету згідно із законодавством.

Суд встановив, що в частині встановлення правомірності рішення від 27 серпня 2021 року №000144-09 про застосування до відповідача фінансової санкції в розмірі 10000,00 грн останнім не оскаржувалося в апеляційному порядку.

Однак, товариство не сплатило вказану суму штрафу в добровільному порядку. Доказів протилежного суду не надано.

На думку суду, оскільки рішення ГУ ДПС України у Волинській області в частині застосування до відповідача фінансової санкції в розмірі 10000,00 грн у встановленому порядку не скасоване та є чинним, доказів сплати такої заборгованості товариство до суду не подало, відтак позовні вимоги про стягнення з відповідача заборгованості з фінансових санкцій у вказаному розмірі підлягають до задоволення.

З урахуванням зазначеного, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Окремо слід зазначити, у разі скасування судового рішення у справі №140/11752/21 у касаційному порядку, зазначене може бути підставою для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами відповідно до пункту 3 частини другої статті 361 КАС України.

Згідно із частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Доказів понесення суб`єктом владних повноважень судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, суду не надано.

Керуючись статтями 72-77, 139, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, на підставі Податкового кодексу України, Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, майдан Київський, 4, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу юридичної особи 44106679) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Турійське подвір`я» (44840, Волинська область, село Блаженик, вулиця Незалежності, будинок 1), ідентифікаційний код юридичної особи 42963090) про стягнення фінансових санкцій задовольнити частково.

Стягнути із Товариства з обмеженою відповідальністю «Турійське подвір`я» в дохід місцевого бюджету (банк Казначейство України (ЕАП) н/р UA148999980314000561000003492, МФО 899998 отримувач коштів ГУК у Волин.обл/смт Турійськ/21081500, ідентифікаційний код одержувача 38009371 код виду сплати 135) заборгованість за фінансовими санкціями у сумі 10000,00 грн (десять тисяч гривень 00 копійок).

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.І. Смокович

Повний текст судового рішення виготовлено 22 липня 2022 року.

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2022
Оприлюднено27.07.2022
Номер документу105395427
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —140/16498/21

Рішення від 22.07.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 22.07.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 15.03.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні