Рішення
від 25.07.2022 по справі 440/394/22
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 липня 2022 року м. ПолтаваСправа № 440/394/22

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сич С.С., розглянувши в письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРІНД-МІЛЛ" до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРІНД-МІЛЛ" (надалі - позивач, ТОВ "ГРІНД-МІЛЛ") звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової служби України (надалі - відповідач, ДПС України) про визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3469283/41183153 від 03 грудня 2021 року.

Позовна заява зареєстрована канцелярією суду 10 січня 2022 року за вх. №1360/22.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що оскаржуване рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3469283/41183153 від 03 грудня 2021 року є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки позивачем до контролюючого органу були надані всі необхідні пояснення та документи, які були достатніми для прийняття рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість, які податковий орган не перевірив, не взяв до уваги, натомість, прийняв оскаржуване рішення, яким порушив права та законні інтереси позивача.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 14 січня 2022 року позовну заяву залишено без руху.

26 січня 2022 року до суду надійшла заява позивача про усунення недоліків позовної заяви з додатками.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 31 січня 2022 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/394/22, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання на 09:30 год. 01 березня 2022 року, витребувано докази від відповідача та встановлено строк для їх надання до суду.

22 лютого 2022 року до суду надійшов відзив відповідача на позовну заяву /а.с. 129-133/, у якому представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі, посилаючись на те, що за даними інформаційних систем ДПС основним видом діяльності ТОВ "ГРІНД-МІЛЛ" є виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості. Комісією центрального рівня за наслідками розгляду пояснень до таблиці даних платника податку надісланих в електронному вигляді та аналізу наявної інформації в інформаційних системах ДПС встановлено, що ТОВ "ГРІНД-МІЛЛ" вироблену продукцію відвантажує зі складу товариства або доставляє за рахунок підприємства орендованим транспортним засобом ГАЗ 330202-414, реєстраційний номер НОМЕР_1 або транспортними засобами інших перевізників. Однак, підприємством не надано відомостей (повідомлення за формою № 20-ОПП) про використання орендованого транспортного засобу ГАЗ 330202-414 у господарській діяльності. Пояснює, що платником разом із таблицею даних платника надано пояснення, які не містять інформацію щодо показників господарської діяльності, із посиланням на податкову та іншу подану товариством звітність, чим не дотримано вимоги п. 14 постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Крім того, згідно з наявною в інформаційних системах ДПС податковою інформацією окремі постачальники ТОВ "ГРІНД-МІЛЛ" здійснюють ризикові господарські операції, зазначені в поданих для реєстрації податкових накладних/розрахунках коригування, зокрема ТОВ "АГРОЗЕМЛЕРЕСУРС" (код ЄДРПОУ 42372995), який здійснює підміну придбаного товару реалізованому. Зважаючи на викладене, комісією центрального рівня колегіально, з урахуванням вимог чинного законодавства прийнято рішення від 03.12.2021 №3469283/41183153 про неврахування таблиці даних платника податків.

Підготовче судове засідання, призначене на 09:30 год. 01 березня 2022 року не проводилося /а.с. 142/ та перенесено на 10:00 02 червня 2022 року.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 02 червня 2022 року витребувано від відповідача докази та встановлено строк для їх надання до суду, встановлено наступний порядок з`ясування обставин справи та дослідження доказів під час розгляду справи по суті: дослідження письмових доказів, закрито підготовче провадження та призначено справу №440/394/22 до судового розгляду по суті на 14:00 23 червня 2022 року.

16 червня 2022 року до суду надійшло клопотання представника відповідача Державної податкової служби України про продовження строку для надання витребуваної інформації на п`ять днів.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23 червня 2022 року продовжено процесуальний строк для подання відповідачем Державною податковою службою України витребуваних ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 02 червня 2022 року документів до 23 червня 2022 року.

Протокольною ухвалою суду від 23 червня 2022 року на підставі частини 2 статті 223 Кодексу адміністративного судочинства України оголошено перерву у судовому засіданні до 10:30 08 липня 2022 року.

27 червня 2022 року до суду надійшли письмові пояснення представника відповідача разом із доданими документами, які були здані відповідачем на пошту 20 червня 2022 року /а.с. 185-198/.

Представники сторін у судове засідання 08 липня 2022 року не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, про причини неявки в судове засідання не повідомили. Представник позивача надіслав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності /а.с. 122/.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Пунктом 1 частини 3 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Згідно із частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Зважаючи на викладене вище, суд вирішив розглядати справу за відсутності учасників справи у письмову провадженні.

Дослідивши письмові докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини та спірні правовідносини.

ТОВ "ГРІНД-МІЛЛ" (ідентифікаційний код 41183153) зареєстроване платником податку на додану вартість.

02.12.2021 ТОВ "ГРІНД-МІЛЛ" (ідентифікаційний код 41183153) направлено до контролюючого органу Таблицю даних платника податку на додану вартість, форма якої затверджена у Додатку 5 до Порядку №1165 /а.с. 26, 139/, разом із поясненнями до таблиці даних платника податку на додану вартість вих. №1/12-1 від 01.12.2021 /а.с. 42-49/ та документами, копії яких містяться у матеріалах справи /а.с. 50-104/.

02.12.2012 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3456834/41183153, яким за результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 02.12.2021 за №9366186762, відповідно до пункту 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165, прийнято рішення про її врахування /а.с. 28/.

У подальшому, 03.12.2021, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3469283/41183153, яким відповідно до пункту 19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, комісією Державної податкової служби України прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 02.12.2021 за №9366186762, врахованої згідно з рішенням комісії від 02.12.2021 №3456834/41183153 /а.с. 29, 138/.

У квитанції №2 від 03.12.2021 платнику податку повідомлено про виявлені помилки: по інформації Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 02.12.2021 за №9366186762, врахованої автоматично, комісією регіонального/центрального рівня, прийнято рішення про неврахування від 03.12.2021 №3469283/41183153 /а.с. 27/.

У рішенні Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України від 03.12.2021 №3469283/41183153 в якості підстави для неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість зазначено про наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.

Позивач не погодився з рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3469283/41183153 від 03 грудня 2021 року та звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3469283/41183153 від 03 грудня 2021 року, суд дійшов таких висновків.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (п. 1.1 ст. 1 ПК України).

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

З 01.02.2020 набрав чинності Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (надалі - Порядок №1165), що визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Пунктом 2 Порядку №1165 визначено, що таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Пунктами 12-16 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

Відповідно до пункту 18 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:

така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

Як встановлено судом, 02.12.2021 ТОВ "ГРІНД-МІЛЛ" (ідентифікаційний код 41183153) направлено до контролюючого органу Таблицю даних платника податку на додану вартість, форма якої затверджена у Додатку 5 до Порядку №1165 /а.с. 26, 139/, разом із поясненнями до таблиці даних платника податку на додану вартість вих. №1/12-1 від 01.12.2021 /а.с. 42-49/ та документами, копії яких містяться у матеріалах справи /а.с. 50-104/.

02.12.2012 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3456834/41183153, яким за результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 02.12.2021 за №9366186762, відповідно до пункту 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165, прийнято рішення про її врахування /а.с. 28/.

У подальшому, 03.12.2021, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України прийнято рішення №3469283/41183153 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, яким відповідно до пункту 19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, комісією Державної податкової служби України прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 02.12.2021 за №9366186762, врахованої згідно з рішенням комісії від 02.12.2021 №3456834/41183153 /а.с. 29, 138/.

Пунктом 17 Порядку № 1165 встановлено, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

За змістом приписів пунктів 19 та 20 Порядку № 1165 у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).

Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Однак, у оскаржуваному рішенні не зазначено, яка саме інформація в таблиці даних платника податку, яка врахована, є недостовірною інформацією та на підставі якої податкової інформації зроблено такий висновок.

Натомість, в якості підстави для неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість у цьому рішенні зазначено виключно про наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.

За визначенням п.п. 14.1.171 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкова інформація - у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію".

Статтею 16 Закону України "Про інформацію" передбачено, що податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.

Згідно з п. 74.1 ст. 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що у оскаржуваному рішенні відповідачем вказано загальну причину неврахування таблиці даних платника податку, не конкретизовано, яка податкова інформація, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій, наявна в контролюючого органу.

Оспорюване рішення не містить посилання на відомості і дані, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Відповідно до пунктів 45, 46 Порядку № 1165 розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.

У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

Ухвалою суду 02 червня 2022 року витребувано від відповідача Державної податкової служби України: 1) податкову інформацію, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій, яка зазначена як підстава у оскаржуваному рішенні Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3469283/41183153 від 03 грудня 2021 року (витяги з баз даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику тощо); 2) протокол комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України, що стосується предмету спору у цій справі.

27 червня 2022 року до суду надійшли документи від відповідача, зокрема, протокол засідання Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 03.12.2021 №305 /а.с. 192-197/, у якому зафіксовано розгляд таблиці ТОВ "ГРІНД-МІЛЛ" та зазначено про прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Разом з тим, у наданому до суду протоколі відсутні відомості про конкретну податкову інформацію, що свідчить про здійснення платником податку ТОВ "ГРІНД-МІЛЛ" ризикових операцій, у додатку до протоколу міститься примітка виключно про наявність податкової інформації без жодної конкретизації, що це за інформація /а.с. 197/.

В якості податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій, відповідачем до суду надано незасвідчені копії роздруківок із ІТС "Єдине вікно подання електронної звітності" розділ "реєстр ПН/РК товар" /а.с. 189-190/ із переліком зареєстрованих податкових накладних по господарських операціях з продавцем ТОВ "АГРОЗЕМЛЕРЕСУРС" та переліком зареєстрованих податкових накладних, у яких ТОВ "АГРОЗЕМЛЕРЕСУРС" є покупцем.

Разом з цим, ці незасвідчені копії роздруківок містять інформацію за період з 01.01.2020 по 17.06.2022, тоді як оскаржуване рішення прийнято відповідачем 03.12.2021, що свідчить про те, що ці документи було сформовані через півроку після прийняття оскаржуваного рішення.

Докази того, що саме ця податкова інформація стала підставою для прийняття оскаржуваного рішення №3469283/41183153 від 03 грудня 2021 року до суду не надані, як не надано й доказів на підтвердження пояснень відповідача про здійснення ТОВ "АГРОЗЕМЛЕРЕСУРС" підміни придбаного товару реалізованому.

За приписами пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (Додаток 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) одним із таких критеріїв є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Разом з тим, відповідачем не обґрунтовано, у процесі провадження якої поточної діяльності під час виконання яких покладених на контролюючі органи завдань і функцій відповідач отримав податкову інформацію, що, на думку відповідача, визначає ризиковість здійснення господарської операції, відповідачем не зазначено, у яких саме поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування (не наведено реквізитів таких документів) була зазначена така господарська операція.

Доводи відповідача про не надання підприємством відомостей про використання орендованого транспортного засобу ГАЗ 330202-414 у господарській діяльності не покладені в основу оскаржуваного рішення, відсутні у наданому до суду протоколі засідання Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 03.12.2021 №305 та самі по собі не свідчать про здійснення платником податків ризикових операцій, критерії ризиковості яких визначені додатком 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Суд зазначає, що будь-яке рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, повинні містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено.

Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення контролюючим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Такий висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18).

Невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Європейським судом з прав людини у пункті 36 рішення по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), № 37801/97 від 01 липня 2003 року, яке відповідно до частини першої статті 17 Закону № 3477 підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України", Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку, прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, шо мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Разом з тим, приймаючи рішення або вчиняючи дію, суб`єкт владних повноважень не може ставати на сторону будь-якої з осіб та не може виявляти себе заінтересованою стороною у справі, виходячи з будь-якого нелегітимного інтересу, тобто інтересу, який не випливає із завдань цього суб`єкта, визначених законом.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

На підставі викладеного, у зв`язку з недоведеністю контролюючим органом та не наданням належних та допустимих доказів наявності податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій та/або про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку, суд дійшов висновку, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3469283/41183153 від 03 грудня 2021 року прийняте відповідачем необґрунтовано, а отже є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Підсумовуючи викладене вище, суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3469283/41183153 від 03 грудня 2021 року.

Отже, адміністративний позов ТОВ "ГРІНД-МІЛЛ" обґрунтований та підлягає задоволенню.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду з позовом у цій справі позивачем сплачено судовий збір у сумі 2481 грн., що підтверджується платіжним дорученням №700 від 05.01.2022 /а.с. 7/ та випискою про зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України /а.с. 108/.

Таким чином, при задоволенні позову ТОВ "ГРІНД-МІЛЛ" суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРІНД-МІЛЛ" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2481 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2-10, 72-77, 80, 139, 205, 229, 243-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРІНД-МІЛЛ" (вул. Центральна, 75-А, с. Вільна Терешківка, Кременчуцький район, Полтавська область, 39705, ідентифікаційний код 41183153) до Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3469283/41183153 від 03 грудня 2021 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРІНД-МІЛЛ" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2481 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.С. Сич

Дата ухвалення рішення25.07.2022
Оприлюднено28.07.2022

Судовий реєстр по справі —440/394/22

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 11.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 11.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 01.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 25.07.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні