Постанова
від 19.07.2010 по справі 2а-4739/10/1870
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 липня 2010 р. Справа № 2а-4739/10/1870

Сумський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді - Глазьк а С.М.,

за участю секретаря судового засідання-Чикалово ї М.С.,

представника позива ча - Груздо Т.С.,

представників відпо відача - Разумової Т.П., К ошеленко Л.М.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом Су мського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до державного під приємства "Лебединський держ авний ветсанзавод" про стягн ення адміністративно-господ арських санкцій та пені у заг альному розмірі 21370 грн. 03 коп. ,-

В С Т А Н О В И В:

Сумське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів звернулося до су ду з позовом, в якому просить с тягнути з державного підприє мства "Лебединський державни й ветсанзавод" адміністратив но-господарські санкції та п еню у загальному розмірі 21370 гр н. 03 коп.

Свої вимоги позивач мотиву є тим, що відповідач, всупереч вимог ст. 20 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» маю чи середньооблікову чисельн ість працюючих інвалідів мен ше ніж встановлено нормативо м, передбаченим ст. 19 даного За кону, не сплатив у передбачен ому Законом розмірі до 16 квітн я 2010 року 21286 грн. 96 коп. адміністр ативно-господарських санкці й. За порушення строків сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій була нарахована пеня в розмірі 83 грн. 07 коп. На мо мент звернення з позовом до с уду заборгованість відповід ачем сплаченою не була.

Від представника відповід ача надійшов відзив на позов ну заяву (а.с.10-55) у якому він зазн ачав, що протягом 2009 року Лебед инський районний центр зайня тості не направляв на підпри ємство інвалідів, а безпосер едньо до державного підприєм ства "Лебединський державний ветсанзавод" для працевлашт ування інваліди не зверталис я. Окрім того відповідач зазн ачає, що у період з 2008-2010 роки дер жавне підприємство "Лебединс ький державний ветсанзавод" знаходилося у стані реконстр укції та технічного переосна щення, а праця інваліда в таки х умовах не відповідає вимог ам ст. 12 Закону України "Про охо рону праці". Отже відповідач в важає, що у його діях відсутні й склад правопорушення та пр осить у задоволенні позову в ідмовити.

В судовому засіданні предс тавник позивача вищезазначе ні позовні вимоги підтримал а у повному обсязі, додатково пояснила, що заборгованість на момент розгляду справи ві дповідачем не погашена, тому просила стягнути її в судово му порядку.

Представники відповідача в судовому засіданні проти п озову заперечували з підстав викладених у відзиві на позо вну заяву (а.с.10-55).

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, перевіривш и матеріали справи та оцінив ши докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне позов за довольнити, виходячи з насту пного.

В судовому засіданні встан овлено, що державне підприєм ство "Лебединський державний ветсанзавод", зареєстроване як юридична особа та відпові дно до вимог Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні» (д алі по тексту - Закон) перебу ває на обліку за місцем реєст рації в СОВ Фонду соціальног о захисту інвалідів, що підтв ерджується поясненнями пред ставника позивача.

Відповідно до ст. 4 Закону ді яльність держави щодо інвалі дів виявляється у створенні правових, економічних, соціа льно-побутових і соціальне-п сихологічних умов для задово лення їх здоров'я, матеріальн ому забезпеченні, посильній трудовій та громадській діял ьності.

Статтею 18 Закону передбачен о обов' язок підприємств, ус танов, організацій, фізичних осіб, які використовують най ману працю, (до них відноситьс я і відповідач) виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Статтею 19 Закону для підпри ємств (об'єднань), установ і ор ганізацій незалежно від форм власності і господарювання встановлено норматив робочи х місць для забезпечення пра цевлаштування інвалідів у ро змірі 4% від загальної чисельн ості працюючих, а якщо працює від 8 до 25 осіб у кількості 1 роб очого місця. Підприємства, ус танови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , самостійно розраховують кі лькість робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів ві дповідно до нормативу, встан овленого частиною першою ціє ї статті, і забезпечують прац евлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робоч их місць округлюється до ціл ого значення.

Згідно поданого відповіда чем звіту про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів з а 2009 рік (а.с.5) середньооблікова чисельність штатних працівн иків облікового складу підпр иємства у 2009 році становила 23 о соби, тому відповідно до ст. 19 З акону, норматив числа робочи х місць для працевлаштування інвалідів для відповідача с тановить 1 робоче місце, факти чно ж у 2009 році на підприємстві не було створено жодного роб очого місця для працевлаштув ання інвалідів.

Як вбачається з листа Лебед инського міськрайонного цен тру зайнятості від 18 травня 2010 року № 03-22/321 (а.с.57), державне підпр иємство "Лебединський держав ний ветсанзавод" протягом 2009 р оку офіційну заявку про напр авлення на їх підприємство д ля працевлаштування інвалід ів та звітність за формою № 3-П Н "Звіт про наявність вакансі й" до центру зайнятості не под авало.

Відповідно до ч.1 ст. 20 Закону підприємства (об'єднання), уст анови і організації незалежн о від форм власності і господ арювання, де кількість працю ючих інвалідів менша ніж уст ановлена нормативами зазнач еними вище, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду України соціального захис ту інвалідів штрафні санкції , сума яких визначається в роз мірі середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві (в об'єднанні), в у станові, організації за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом.

Таким чином, відповідач не з абезпечив встановленого нор мативу робочих місць, чим пор ушив вищезазначені вимоги За кону та не перерахував у повн ому обсязі встановлені Закон ом адміністративно-господар ські санкції за нестворене 1 р обоче місце у розмірі 21286 грн. 96 к оп. (середньорічна заробітна плата штатного працівника п омножена на кількість незайн ятих робочих місць, призначе них для забезпечення працевл аштування інвалідів).

Отже доводи відповідача, як і він виклав у відзиві на позо вну заяву (а.с.10-55), є безпідставн ими, оскільки відповідач пор ушив норми Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» та не створив робоче місце для п рацевлаштування інваліда, а також не надав державній слу жбі зайнятості інформацію, н еобхідну для організації пра цевлаштування інвалідів, що підтверджується копією лист а Лебединського міськрайонн ого центру зайнятості від 18 тр авня 2010 року № 03-22/321 (а.с.57).

Стаття 20 Закону передбачає, що порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій тягне за собою н арахування пені. Пеня обчисл юється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Нац іонального банку України, що діяла на момент сплати, нарах ованої на повну суму недоїмк и за весь її строк.

Як вбачається з розрахунку суми позову (а.с.4) та пояснень п редставника позивача за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій була нарахована пеня в р озмірі 83 грн. 07 коп.

Враховуючи, що відповідаче м сума адміністративно-госпо дарських санкцій за нестворе не 1 робоче місце для працевла штування інваліда в 2009 році у р озмірі 21286 грн. 96 коп. та пеня у ро змірі 83 грн. 07 коп., станом на мом ент розгляду не погашені, що п ідтверджується поясненнями представників сторін, суд пр иходить до висновку, що вимог и позивача щодо стягнення з д ержавного підприємства "Лебе динський державний ветсанза вод" адміністративно-господа рських санкцій та пені є обґр унтованими та такими, що підл ягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позо в Сумського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів до державного підприємства "Лебединський державний ветсанзавод" про стягнення адміністративно-г осподарських санкцій та пені у загальному розмірі 21370 грн. 03 к оп. - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з державного підп риємства "Лебединський держа вний ветсанзавод" (і.к.00708271) на ко ристь Сумського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів адміністра тивно-господарські санкції у розмірі 21286 грн. 96 коп. та пеню у р озмірі 83 грн. 07 коп., у загальном у розмірі стягнути 21370 грн. 03 коп .

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі заяви про апеляційне ос карження постанови суду в де сятиденний строк з дня склад ення постанови в повному обс язі та подання після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.

Суддя (підпис) С.М. Глазько

< Список > < Дата >

З оригіналом згідно

Суддя С.М. Глазько

Повний текст постанови складений 23 липня 2010 року

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2010
Оприлюднено03.08.2010
Номер документу10542624
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4739/10/1870

Постанова від 19.07.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 12.05.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 12.05.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Постанова від 19.07.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні