Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 липня 2010 р. Справа № 2а-4715/10/1870
Сумський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді - Павліч ек В.О.
за участю секретаря судового засідання-Дикач О.О .,
представника позива ча - Груздо Т.С.
представника відпов ідача - Шляхетського Л.І.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом Су мського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального з акладу культури Сумської обл асної ради - Сумський обласни й театр для дітей та юнацтва про стягнення адміністратив но-господарських санкцій та пені ,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Сумське обласне відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів, звернув ся до суду з адміністративни м позовом до Комунального за кладу культури Сумської обла сної ради - Сумський обласний театр для дітей та юнацтва, в якому просить стягнути з від повідача на користь Сумськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції у розмірі 17142,05 грн . та пеню в розмірі 20,56 грн.
Позовні вимоги обґрунтову ються тим, що всупереч вимога м Закону України "Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні", відповідно д о якого сплата адміністратив но-господарських санкцій є о бов' язковою для всіх підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвал ідів менша, ніж установлено н ормативом, відповідач самост ійно не сплатив адміністрати вно-господарські санкції в с умі 17142,05 грн. у строки та в поряд ку, передбаченому цим Законо м. За порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій була нарахован а пеня в сумі 20,56 грн. У зв' язку з цим сума заборгованості ві дповідача перед Фондом соціа льного захисту інвалідів ста новить 17162,61 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і.
Представник відповідача п роти позову заперечував моти вуючи тим, що театр є неприбут ковою організацією та фінанс ування діяльності театру зді йснюється за рахунок коштів обласного бюджету. Також, обо в'язок підприємства по створ енню робочих місць для інвал ідів не зобов'язує його займа тися пошуком інвалідів для ї х працевлаштування. Впродовж 2009 року до театру пропозиції з питань працевлаштування інв алідів не поступали і інвалі ди не направлялись. Таким чин ом, представник відповідача просить у задоволені позовни х вимог відмовити.
Суд, заслухавши представни ка позивача, представника ві дповідача, дослідивши матері али справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважа є, що позов підлягає задоволе нню з наступних підстав.
Згідно з ч.3 ст.18 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і»від 21 березня 1991 року N 875-XII зі зм інами і доповненнями (далі - За кон) підприємства, установи, о рганізації, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, зобов'язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, які використову ють найману працю, установлю ється норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у розмірі чотирьох відсо тків середньооблікової чисе льності штатних працівників облікового складу за рік, а як що працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.
Підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, само стійно розраховують кількіс ть робочих місць для працевл аштування інвалідів відпові дно до нормативу, встановлен ого частиною першою цієї ста тті, і забезпечують працевла штування інвалідів (ч.2 ст.19 Зак ону).
Підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, в яких за о сновним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фо нду соціального захисту інва лідів за своїм місцезнаходже нням і щороку подають цим від діленням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалід ів (ч.9 ст.19 Закону).
Частина 1 ст.20 Закону вс тановлює, що підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі підприємства, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, де середньооблікова чисельн ість працюючих інвалідів мен ша, ніж установлено норматив ом, передбаченим статтею 19 цьо го Закону, щороку сплачують в ідповідним відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів адміністративно-господа рські санкції, сума яких визн ачається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.
Згідно з ч.4 ст.20 Закону адмін істративно-господарські сан кції розраховуються та сплач уються підприємствами, устан овами, організаціями, у тому ч ислі підприємствами, організ аціями громадських організа цій інвалідів, фізичними осо бами, зазначеними в частині п ершій цієї статті, самостійн о в строк до 15 квітня року, наст упного за роком, в якому відбу лося порушення нормативу, вс тановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьо му до правовідносин із стягн ення адміністративно-господ арських санкцій, передбачени х цим Законом, не застосовуют ься строки, визначені статте ю 250 Господарського кодексу Ук раїни.
Відповідно до ч.2 ст.20 Закону порушення термінів сплати ад міністративно-господарськи х санкцій тягне за собою нара хування пені. Пеня обчислюєт ься виходячи з 120 відсотків рі чних облікової ставки Націон ального банку України, що дія ла на момент сплати, нарахова ної на повну суму недоїмки за весь її строк.
Відповідно до Порядку нара хування пені та її сплати, зат вердженого наказом Міністер ства праці та соціальної пол ітики України від 15.05.2007 № 223, затв ердженого в Міністерстві юст иції України 30.05.2007 за № 552/13819, (далі - Порядок) пеня - це штрафна са нкція, що обчислюється у відс отках від суми несвоєчасно с плаченої адміністративно-го сподарської санкції, передба ченої Законом України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні», за кож ний календарний день простро чення виконання зобов'язання (п.п. 2.2). Відповідно до п.п. 3.1 Поря дку порушення термінів сплат и адміністративно - господа рських санкцій тягне за собо ю нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведени х у постановах Правління Нац іонального банку України), що діяла на момент сплати, нарах ованої на повну суму недоїмк и за весь її строк.
За 1 робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал ідів і не зайняте інвалідом, в ідповідач повинен був самост ійно сплатити адміністратив но-господарські санкції у ро змірі 17142,05 грн. Відповідно до зв іту Комунального закладу кул ьтури Сумської обласної ради - Сумський обласний театр для дітей та юнацтва про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів за 2009 рік за формою № 10-ПІ (а .с. 5) відповідач повинен сплат ити 17142,05 грн.
На суму заборгованості ста ном на 16.04.2010 була нарахована пен я у розмірі 20,56 грн.
Загальна сума заборговано сті Комунального закладу кул ьтури Сумської обласної ради Сумський обласний театр для дітей та юнацтва перед Фондо м соціального захисту інвалі дів становить 17162,61 грн.
Вказане підтверджується р озрахунком адміністративно -господарських санкцій та пе ні (а.с. 4).
У судовому засідані було вс тановлено, що середньообліко ва кількість штатних працівн иків відповідача становить 8 8 осіб, таким чином, кількіть і нвалідів - штатних працівник ів, які повинні працювати на р обочих місцях, створених від повідно до вимог ст. 19 Закону У країни "Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні" становить 4 особи. Виход ячи зі звіту про зайнятість і прцевлаштування інвалідів з а 2009 рік середньооблікова кіл ькість штатних працівників, яким відповідно до чинного з аконодавства встановлена ін валідність на даному підприє мстві становить 3 особи. Таким чином, відповідач не створив одного робочого місця для пр ацевлаштування інваліда, пос илаючись на те, що Комунальни й заклад культури Сумської о бласної ради - Сумський облас ний театр для дітей та юнацтв а повністю утримується за ра хунок коштів місцевого бюдже ту та є неприбутковою органі зацією, але у п. 5.4. Статуту Кому нального закладу культури Су мської обласної ради - Сумськ ий обласний театр для дітей т а юнацтва зазначено, що фінан сування діяльності театру зд ійснюється за рахунок коштів обласного бюджету, а також до даткових джерел фінансуванн я - коштів підприємств, устано в, організацій, громадян та їх об'єднань (а.с. 18). Таким чином, Ко мунальний заклад культури Су мської обласної ради - Сумськ ий обласний театр для дітей т а юнацтва утримується не тіл ьки за кошти державного бюдж ету. Також, суд зазначає, що ад міністративно-господарські санкції не сплачуються підп риємствами, установами і орг анізаціями, що повністю утри муються за рахунок коштів де ржавного або місцевих бюджет ів, а також неприбутковими ор ганізаціями. Наказом ДПАУ N 442 в ід 22.09.2003 "Про затвердження Інстр укції про податковий кредит" передбачено, що неприбутков і установи і організації, зар еєстровані в Україні, - устано ви і організації, які є:
а) органами державної влади України, органами місцевого самоврядування та створеним и ними установами або органі заціями, що утримуються за ра хунок коштів відповідних бюд жетів;
б) благодійними фондами і бл агодійними організаціями, ст вореними у порядку, визначен ому законом для проведення б лагодійної діяльності, в том у числі громадськими організ аціями, створеними з метою пр овадження екологічної, оздор овчої, аматорської спортивно ї, культурної, освітньої та на укової діяльності, а також тв орчими спілками та політични ми партіями, громадськими ор ганізаціями інвалідів та їх місцевими осередками, створе ними згідно з Законом Україн и "Про об'єднання громадян", на уково-дослідними установами та вищими навчальними закла дами III - IV рівнів акредитації, в несеними до Державного реєст ру наукових установ, яким над ається підтримка держави, за повідниками, музеями-заповід никами;
в) пенсійними фондами, креди тними спілками, створеними у порядку, визначеному законо м;
г) іншими, ніж визначені у аб заці "б" цього підпункту, юриди чними особами, діяльність як их не передбачає одержання п рибутку згідно з нормами від повідних законів;
ґ) спілками, асоціаціями та іншими об'єднаннями юридични х осіб, створеними для предст авлення інтересів засновник ів, що утримуються лише за рах унок внесків таких засновник ів та не проводять господарс ької діяльності, за винятком отримання пасивних доходів;
д) релігійними організація ми, зареєстрованими у порядк у, передбаченому законом;
е) житлово-будівельними коо перативами, об'єднаннями спі ввласників багатоквартирни х будинків, створеними у поря дку, визначеному законом.
Отже, законодавство Україн и встановлює рівні умови гос подарської діяльності для вс іх підприємств, у тому числі б юджетних та неприбуткових ус танов (організацій), в аспекті дотримання нормативу робочи х місць для забезпечення пра цевлаштування інвалідів. Крі м того, відповідно до довідки ДПІ в м. Суми Сумський обласни й театр для дітей та юнацтва н е внесений до реєстру неприб уткових організацій та знахо диться на загальній системі оподаткування (а.с. 72).
Також, суд зазначає, що Зако н України "Про основи соціаль ної захищеності інвалідів" н е ставить в залежність сплат у санкцій від наявності чи ві дсутності прибутку, а вказує лише порядок сплати штрафни х санкцій
Доказів, які б свідчили про погашення вказаної суми недо їмки на день розгляду справи або ж спростували доводи поз ивача, суду не подано.
Враховуючи викладене, вимо ги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Сумського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Комунальног о закладу культури Сумської обласної ради - Сумський обла сний театр для дітей та юнацт ва про стягнення адміністра тивно-господарських санкцій та пені в сумі 17162,61 грн. - задов ольнити.
Стягнути з Комунального за кладу культури Сумської обла сної ради - Сумський обласний театр для дітей та юнацтва (40000 , м. Суми, вул. Жовтнева, 6, код 05399700) на користь Сумського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно-господарські санк ції та пеню в сумі 17162,61 грн. (сімн адцять тисяч сто шістдесят д ва грн. 61 коп.)
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі заяви про апеляційне ос карження постанови суду в де сятиденний строк з дня склад ення постанови в повному обс язі та подання після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Повний текст постанови скл адено 26 липня 2010 року.
Суддя (підпис) В.О. Павлічек
< Список > < Дата >
З оригіналом згідно
Суддя В.О. Павлічек
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2010 |
Оприлюднено | 04.08.2010 |
Номер документу | 10542662 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.О. Павлічек
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні