У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26.07.2022 Справа №607/8720/22
провадження № 1-кс/607/2698/2022
Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі клопотання старшого слідчого четвертого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові, ОСОБА_3 , погоджене прокурором Тернопільської спеціалізованоїпрокуратури увійськовій таоборонній сферіЗахідного регіону ОСОБА_4 ,про дозвілна тимчасовийдоступ доречей тадокументів укримінальному провадженні№ 42022212220000028 від 16травня 2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 425 КК України,
В С Т А Н О В И В :
12 липня 2022 року до слідчого судді Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області з клопотанням про надання тимчасового доступу до речей та документів у кримінальному провадженні №42022212220000028 від 16 травня 2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 425 КК України, звернувся старший слідчий четвертого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові, ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором Тернопільської спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Західного регіону ОСОБА_4 .
Клопотання обґрунтовано тим, що слідчими Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові, проводиться досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022212220000028 від 16 травня 2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 425 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що на обліку ІНФОРМАЦІЯ_1 перебуває земельна ділянка загальною площею 262,5 га (військовий аеродром військової частини НОМЕР_1 ), яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , право постійного користування якого посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серії «Б» № 040606 від 1986 року.
Так, відповідно до ч. 3 ст. 78 та ч. 1 ст. 84 Земельного кодексу України земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності, при цьому в державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.
Поряд із цим ч. 1 ст. 19 Земельного кодексу України містить положення щодо поділу земель України за цільовим призначенням на відповідні категорії, серед яких, зокрема, землі оборони.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Земельного кодексу України та ст. 1 Закону України «Про використання земель оборони» землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України.
Частиною 2 ст. 77 Земельного кодексу України землі оборони можуть перебувати лише в державній власності.
Отже, вищевказана земельна ділянка дотепер належить за цільовим призначенням до земель оборони, за формою власності до державної власності.
Відповідно до ст. ст. 9, 14 Закону України «Про Збройні Сили України» землі, закріплені за військовими частинами та установами Збройних Сил України, є державною власністю та належать їм на праві оперативного управління, вирішення питань щодо порядку надання Збройним Силам України в управління об`єктів державної власності, в тому числі і земельних ділянок належать до повноважень Кабінету Міністрів України.
Відповідно до ч. 5 ст. 116 Земельного кодексу України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Підстави та порядок припинення прав на землю визначені в главі 22 Земельного кодексу України. Ці норми передбачають підстави припинення прав (права власності та права користування) на земельні ділянки як у добровільному, так і примусовому порядку, з об`єктивних і суб`єктивних причин, а також за наявності та відсутності вини власників і землекористувачів.
Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування має право прийняти рішення про припинення права власності на земельну ділянку чи права користування нею лише в порядку, з підстав і за умов, передбачених статтями 140149 Земельного кодексу України.
Згідно з п. 5 постанови Верховної Ради Української РСР від 18.12.1990 року № 562-ХІІ «Про порядок введення в дію Земельного кодексу Української РСР» (зі змінами та доповненнями, внесеними Законом України від 05.05.1993 р. № 3180-XII) громадяни, підприємства, установи, організації, які мають у користуванні земельні ділянки, надані їм до введення в дію Земельного кодексу України, зберігають свої права на користування до оформлення ними у встановленому порядку прав власності на землю або землекористування.
Аналогічне положення міститься у пунктах першому та сьомому розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України.
У пункті 10 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Державний земельний кадастр» зазначено, що документи, якими було посвідчено право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, видані до набрання чинності цим Законом, є дійсними.
Таким чином, ІНФОРМАЦІЯ_1 набуло право користування зазначеною земельною ділянкою правомірно і цього права у встановленому законом порядку на даний час не позбавлена.
У відповідності до підпункту 8.8 пункту 8 Інструкції з обліку земельних ділянок в органах ІНФОРМАЦІЯ_2 , затвердженої наказом ІНФОРМАЦІЯ_3 від 19.12.2017 р. № 680, у день виявлення самовільного зайняття, неправомірного вилучення сторонніми особами (на підставі судових рішень або/та рішень органів місцевого самоврядування, державних органів) земель оборони або об`єкта нерухомого майна (майна ДП ІНФОРМАЦІЯ_4 ) начальник ККЕУ, ІНФОРМАЦІЯ_1 , КЕЧ зобов`язаний: негайно доповісти начальнику ТКЕУ та начальнику ГКЕУ про виявлення самовільного зайняття (неправомірного вилучення) земельної ділянки або об`єкта нерухомого майна (майна ДП ІНФОРМАЦІЯ_4 ); скласти Акт про виявлене самовільне зайняття (неправомірне вилучення) земельної ділянки або об`єкта нерухомого майна (майна ДП ІНФОРМАЦІЯ_4 ) (додаток 9 до цієї Інструкції); вжити заходів щодо встановлення особи (осіб), якою (якими) або за участю якої (яких) здійснено самовільне зайняття (неправомірне вилучення) земельної ділянки або об`єкта нерухомого майна (майна ДП ІНФОРМАЦІЯ_4 ); вжити заходів щодо добровільного звільнення особами, які здійснили самовільне зайняття (неправомірне вилучення) земельної ділянки або об`єкта нерухомого майна (майна ДП ІНФОРМАЦІЯ_4 ); спільно з командиром військової частини, керівником ДП ІНФОРМАЦІЯ_4 негайно повідомити відповідні правоохоронні органи (Національна поліція України, органи військової прокуратури) та спеціальне правоохоронне формування у складі Збройних Сил України про виявлене самовільне зайняття (неправомірне вилучення) земель оборони або об`єкта нерухомого майна (майна ДП ІНФОРМАЦІЯ_4 ); у разі виявлення фактів використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зокрема забруднення земель хімічними, токсичними речовинами, відходами та зняття родючого шару, а також видобування корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог законодавства України негайно повідомити відповідні органи з питань екологічного контролю; за наявності підстав, про факт самовільного зайняття (неправомірного вилучення) земельної ділянки або об`єкта нерухомого майна, який містить ознаки кримінального правопорушення, негайно направити повідомлення про кримінальне правопорушення до органу, уповноваженого здійснювати досудове розслідування відповідно до підслідності у порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України; вжити заходів щодо захисту порушеного права, в тому числі в судовому порядку; під час підготовки відповідних позовів до суду враховувати положення Земельного кодексу України та Цивільного кодексу України стосовно відшкодування завданих збитків та проведення рекультивації земель.
Однак, відповідно до загально доступних даних Публічної кадастрової карти України, згідно з шаром «в користуванні Міноборони», встановлено, що в межах контурів земельної ділянки загальною площею 262,5 га військового містечка № НОМЕР_2 (військовий аеродром військової частини НОМЕР_1 ), оформлено право приватної власності фізичних осіб на 3 земельні ділянки загальною площею 4,3353 га, зокрема:
- 24.03.2021 р. на громадянина ОСОБА_5 , земельна ділянка загальною площею 1,4 га (кадастровий номер 4620388600:08:032:0001);
- 30.09.2021 р. на громадянина ОСОБА_6 , земельна ділянка загальною площею 1,7864 га (кадастровий номер 4620388600:08:033:0015);
- 30.09.21 р. на громадянку ОСОБА_7 , земельна ділянка загальною площею 1,1489 га (кадастровий номер 4620388600:08:033:0014).
Згідно довідника показників нормативної грошової оцінки земель населених пунктів станом на 01.01.2022 р., розміщеного на офіційному веб - сайті ІНФОРМАЦІЯ_5 , середня (базова) вартість одного квадратного метра земель населеного пункту с. Конюшків, Золочівського району, Львівської області становить 125,56 грн./кв.м.
Тобто, вартість незаконно вилучених з державної власності 3 земельних ділянок становить: 43 353 кв.м. (загальна площа земельних ділянок) х 125,56 грн. (нормативна грошова оцінка землі 1 кв.м.) = 5 443 402,68 грн.
З огляду на викладене вбачається, що військові службові особи
ІНФОРМАЦІЯ_1 , через недбале ставлення до служби, допустили незаконне вибуття з державної власності частини земельної ділянки на території військового містечка № НОМЕР_2 , розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , внаслідок чого державі завдано істотну шкоду.
Таким чином, у діях військових службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 вбачається недбале ставлення до служби, яке заподіяло істотну шкоду, вчинене в умовах особливого періоду, крім воєнного стану, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 425 КК України.
З метою всебічного, повного та неупередженого дослідження обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні під час досудового розслідування, а також з метою проведення судової почеркознавчої експертизи та земельно-технічної експертизи слідчий вказав на необхідність отримання тимчасового доступу до оригіналів заяв ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , щодо виділення земельних ділянок, щодо про надання дозволу на розробку технічної документації щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі, щодо затвердження технічної документації та передачу у власність земельних ділянок та інших, які стосуються переданих їм у власність земельних ділянок, протоколів сесій ІНФОРМАЦІЯ_6 прийнятих за результатами розгляду заяв ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 щодо виділення земельних ділянок, щодо про надання дозволу на розробку технічної документації щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі, щодо затвердження технічної документації та передачу у власність земельних ділянок та інших які стосуються переданих їм у власність земельних ділянок (кадастровий номер 4620388600:08:032:0001), (кадастровий номер 4620388600:08:033:0015), (кадастровий номер 4620388600:08:033:0014), розроблені проектиземлеустрою уземлевпорядних організаціяхстосовно указанихземельних ділянок,укладені відповіднідоговори зчітким визначеннямвартості тастроків виконанняробіт із землевпорядними організаціями, копії державного акту на право власності гр. ОСОБА_6 на землю серії ІІІ ЛВ №006789, який виданий 09.06.1999 ІНФОРМАЦІЯ_7 та інші документи, які стали підставою для державної реєстрації права приватної власності на об`єкт нерухомого майна земельну ділянку площею 1,7864 га. (кадастровий номер 4620388600:08:033:0015), копії державного акту на право власності гр. ОСОБА_7 на землю серії ІІІ ЛВ №006923, який виданий 09.06.1999 ІНФОРМАЦІЯ_7 та інші документи, які стали підставою для державної реєстрації права приватної власності на об`єкт нерухомого майна земельну ділянку площею 1,1489 га. (кадастровий номер 4620388600:08:033:0014) та витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, сформованих за результатами проведення реєстраційних дій, документів,що підтверджуютьвнесення платиза державнуреєстрацію прававласності нанерухоме майно,витягів ізДержавного земельногокадастру проземельні ділянки,документів,що підтверджуютьвнесення платиза державнуреєстрацію прававласності нанерухоме майно, з можливістю їх вилучення, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 , яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 .
У клопотаннітакож ставиться питання про його розгляд без участі представника особи, у володінні якої знаходяться документи ІНФОРМАЦІЯ_8 , з підстав, передбачених ч.2 ст.163 КПК України.
Слідчий суддя вважає недоведеним, що існує реальна загроза зміни або знищення документів, тимчасовий доступ до яких планується отримати, тому наявні підстави для виклику у судове засідання представника особи, у володінні якої вони знаходяться.
Старший слідчий ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, однак у поданому слідчому судді клопотанні зазначив про розгляд клопотання без його участі. За вказаних обставин, слідчий суддя вважає за можливе проводити розгляд клопотання за відсутності слідчого.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_8 , у володінні якої знаходяться документи, у судове засідання не з`явився, хоча про дату, час та місце розгляду клопотання був повідомлений належним чином.
Неприбуття в судове засідання особи, у володінні якої знаходяться документи, без поважних причин або неповідомлення про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання (ч.4 ст.163 КПК України).
Дослідивши долучені до клопотання матеріали, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає частковому задоволенню, з таких підстав.
Слідчим суддею встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_10 , проводиться досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022212220000028 від 16 травня 2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 425 КК України.
У клопотанні слідчий зазначає, що документи, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 , що за адресою: АДРЕСА_2 , та до яких просить надати тимчасовий доступ, мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, а також необхідні для проведення судової почеркознавчої експертизи та земельно-технічної експертизи у кримінальному провадженні.
Відповідно доп.п.1,2ч.5,ч.6ст.163КПК України,слідчий суддя,суд постановляєухвалу пронадання тимчасовогодоступу доречей ідокументів,якщо сторонакримінального провадженняу своємуклопотанні доведенаявність достатніхпідстав вважати,що ціречі абодокументи:перебувають абоможуть перебуватиу володіннівідповідної фізичноїабо юридичноїособи;самі пособі абов сукупностіз іншимиречами ідокументами кримінальногопровадження,у зв`язкуз якимподається клопотаннямають суттєвезначення длявстановлення важливихобставин укримінальному провадженні. Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Враховуючи доданідо клопотанняматеріали,слідчий суддядійшов висновку,що стороноюобвинувачення доведенонеобхідність застосовуваннятакого заходузабезпечення кримінальногопровадження яктимчасовий доступдо документів,які перебуваютьу володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 ,що заадресою: АДРЕСА_2 ,оскільки такідокументи всукупності зіншими речамиі документамикримінального провадження,у зв`язкуз якимподається клопотання,мають суттєвезначення длявстановлення обставин у кримінальному провадженні.
При цьому слідчий суддя приходить до переконання, що вилучення оригіналів заяв ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 щодо виділення земельних ділянок, щодо про надання дозволу на розробку технічної документації щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі, щодо затвердження технічної документації та передачу у власність земельних ділянок та інших, які стосуються переданих їм у власність земельних ділянок, буде достатнім для проведення судової почеркознавчої експертизи та земельно-технічної експертизи у даному кримінальному провадженні. Водночас слід надати дозвіл на виготовлення та вилучення копій інших, зазначених у клопотанні документів: протоколів сесій міської ради та рішень міської ради, прийнятих за результатами розгляду заяв ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 щодо виділення земельних ділянок, щодо про надання дозволу на розробку технічної документації щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі, щодо затвердження технічної документації та передачу у власність земельних ділянок та інших, які стосуються переданих їм у власність земельних ділянок (кадастровий номер 4620388600:08:032:0001), (кадастровий номер 4620388600:08:033:0015), (кадастровий номер 4620388600:08:033:0014); розроблених проектів землеустрою у землевпорядних організаціях стосовно указаних земельних ділянок, укладених відповідних договорів з чітким визначенням вартості та строків виконання робіт із землевпорядними організаціями, державного акту на право власності гр. ОСОБА_6 на землю серії ІІІ ЛВ №006789, який виданий 09.06.1999 р. ІНФОРМАЦІЯ_7 та інших документів, які стали підставою для державної реєстрації права приватної власності на об`єкт нерухомого майна - земельну ділянку площею 1,7864 та. (кадастровий номер 4620388600:08:033:0015), державного акту на право власності гр. ОСОБА_7 на землю серії III ЛВ №006923, який виданий 09.06.1999 р. ІНФОРМАЦІЯ_7 та інших документів, які стали підставою для державної реєстрації права приватної власності на об`єкт нерухомого майна - земельну ділянку площею 1,1489 га. (кадастровий номер 4620388600:08:033:0014) та витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, сформованих за результатами проведення реєстраційних дій; документів, що підтверджують внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно; витягів із Державного земельного кадастру про земельні ділянки; документів, що підтверджують внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно.
Таким чином слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає до часткового задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 159, 163, 164, 309 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчогочетвертого слідчоговідділу Територіальногоуправління Державногобюро розслідувань,розташованого ум.Львові, ОСОБА_3 ,погоджене прокуроромТернопільської спеціалізованоїпрокуратури увійськовій таоборонній сферіЗахідного регіону ОСОБА_4 , про дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів задовольнити частково.
Надати дозвіл старшому слідчому четвертого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові, ОСОБА_3 , старшому слідчому четвертого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові, ОСОБА_8 , старшому слідчому четвертого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові, ОСОБА_9 , слідчому четвертого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові, ОСОБА_10 , слідчому четвертого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові, ОСОБА_11 , слідчому четвертого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові, ОСОБА_12 на тимчасовий доступ до речей та документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 , яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 ,
з можливістю вилучення оригіналів наступних документів:
- заяв ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 щодо виділення земельних ділянок, щодо про надання дозволу на розробку технічної документації щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі, щодо затвердження технічної документації та передачу у власність земельних ділянок та інших, які стосуються переданих їм у власність, земельних ділянок;
та з можливістю виготовлення та вилучення копій наступних документів:
- протоколів сесій міської ради та рішень міської ради, прийнятих за результатами розгляду заяв ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 щодо виділення земельних ділянок, щодо про надання дозволу на розробку технічної документації щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі, щодо затвердження технічної документації та передачу у власність земельних ділянок та інших, які стосуються переданих їм у власність земельних ділянок (кадастровий номер 4620388600:08:032:0001), (кадастровий номер 4620388600:08:033:0015), (кадастровий номер 4620388600:08:033:0014); розроблених проектів землеустрою у землевпорядних організаціях стосовно указаних земельних ділянок, укладених відповідних договорів з чітким визначенням вартості та строків виконання робіт із землевпорядними організаціями, державного акту на право власності гр. ОСОБА_6 на землю серії ІІІ ЛВ №006789, який виданий 09.06.1999 р. ІНФОРМАЦІЯ_7 та інших документів, які стали підставою для державної реєстрації права приватної власності на об`єкт нерухомого майна - земельну ділянку площею 1,7864 та. (кадастровий номер 4620388600:08:033:0015), державного акту на право власності гр. ОСОБА_7 на землю серії III ЛВ №006923, який виданий 09.06.1999 р. ІНФОРМАЦІЯ_7 та інших документів, які стали підставою для державної реєстрації права приватної власності на об`єкт нерухомого майна - земельну ділянку площею 1,1489 га. (кадастровий номер 4620388600:08:033:0014) та витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, сформованих за результатами проведення реєстраційних дій; документів, що підтверджують внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно; витягів із Державного земельного кадастру про земельні ділянки; документів, що підтверджують внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно.
Строк дії ухвали встановити протягом двох місяців з дня її постановлення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями Кримінального процесуального кодексу України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської областіОСОБА_1
Суд | Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2022 |
Оприлюднено | 15.05.2024 |
Номер документу | 105431725 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Кунцьо С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні