Справа № 195/980/22
1-кп/195/67/22
У Х В А Л А
іменем України
27.07.2022 року с-ще Томаківка Дніпропетровської області
Томаківський районний суд Дніпропетровської області у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 ,
за участю прокурора ОСОБА_3 , обвинуваченої ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт.Томаківка кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019040590000044від 01.02.2019 за обвинуваченням ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с.Вищетарасівка Томаківського району Дніпропетровської області, громадянки України, із вищою освітою, розлученої, працюючої на посаді комірника Вищетарасівського ліцею Мирівської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області, зареєстрованої: АДРЕСА_1 , проживаючої: АДРЕСА_2 , раніше не судимої,
у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_4 , перебувала на посаді сільського голови Вищетарасівської сільської ради Томаківського району Дніпропетровської області у період з 11.11.2015 по 31.12.2018.
Так, ОСОБА_4 11.11.2015відповідно дорішення №2-1/VII Вищетарасівської сільськоїради Томаківськогорайону Дніпропетровськоїобласті обраносільським головоюВищетарасівської сільськоїради Томаківськогорайону Дніпропетровськоїобласті таприсвоєно 9ранг IV категорії посадової особи місцевого самоврядування.
Присягу посадової особи місцевого самоврядування ОСОБА_4 прийняла, скріпивши текст присяги особистим підписом, 17.11.2010, оскільки була призначена на посаду секретаря Вищетарасівської сільської ради Томаківського району Дніпропетровської області.
Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень і у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.ст. 10, 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами. Порядок формування та організація діяльності рад визначаються Конституцією України, цим та іншими законами, а також статутами територіальних громад.
Сільський,селищний,міський головає головноюпосадовою особоютериторіальної громадивідповідно села(добровільногообa'єднанняв однутериторіальну громадужителів кількохсіл),селища,міста. Сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових місцевих виборах, визначаєтьсяКонституцією України. Сільський,селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях. Сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю. На сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.
Частиною 4статті 42Закону України«Про місцевесамоврядування вУкраїні» визначеноповноваження сільськогоголови,зокрема,сільський головазабезпечує здійсненняу межахнаданих закономповноважень органіввиконавчої владина відповіднійтериторії,додержання Конституціїта законівУкраїни,виконання актівПрезидента Українита відповіднихорганів виконавчоївлади; організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; підписує рішення ради та її виконавчого комітету; здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою; здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів; видає розпорядження у межах своїх повноважень.
Також, згідно з вимогами частин 5,6 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень. При здійсненні наданих повноважень сільський, селищний, міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним - перед відповідною радою.
Статтею 46ЗаконуУкраїни «Промісцеве самоврядуванняв Україні» закріплено, що сільська рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок - не рідше ніж один раз на місяць. Рішення про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради. Сесію сільської ради відкриває і веде сільський голова. Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян. Протоколи сесій сільської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським головою. Сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством.
Статтею 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено статус та порядок роботи постійних комісій ради. Так, постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії. Постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.
Відповідно до статті 59Закону України«Про місцевесамоврядування вУкраїні»,рада вмежах своїхповноважень приймаєнормативні таінші актиу формірішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської ради включається сільський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбаченихцим Законом, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно доЗакону України «Про доступ до публічної інформації». Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації».
Територіальним громадам сіл належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, визначені відповідно дозакону якоб`єктиправа комунальноївласності,а такожкошти,отримані відїх відчуження.Підставою длянабуття правакомунальної власностіє передача майна територіальним громадам безоплатно державою (стаття 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні») .
Відповідно до вимог Закону України від 06.09.2012 №5245-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», землі державної та комунальної власності в Україні вважаються розмежованими.
Статтею 12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень сільських рад у галузі земельних відносин на території сіл належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Частиною 1, 2 статті 83Земельного кодексуУкраїни закріплено,що Землі,які належатьна правівласності територіальнимгромадам сіл,селищ,міст,є комунальноювласністю.У комунальнійвласності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності, земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.
Частиною 1,2статті 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Частиною 1 статті 122 Земельного кодексу України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Виходячи з наведеного, сільські, селищні, міські ради наділені повноваженнями щодо розпорядження земельними ділянками комунальної форми власності.
Також, відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин
Однак, ОСОБА_4 , обіймаючи посаду в органі місцевого самоврядування, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, а відтак будучи відповідно до пункту 1 примітки до ст..364 КК України службовою особою, будучи зобов`язаною неухильно додержуватись зазначених вище вимог законодавства, а також діяти на засадах законності, вчинила службове підроблення за таких обставин.
Так, у період травень - червень 2017 року (точну дату та час в ході досудового розслідування не встановлено), ОСОБА_4 , будучи службовою особою головою Вищетарасівської сільської ради Томаківського району Дніпропетровської області, здійснюючи функції представника місцевого самоврядування та обіймаючи посаду пов`язану із виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, в порушення вимог ст.ст.42, 46, 47, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», діючи в інтересах третіх осіб, достовірно знаючи, що сімнадцята сесія сьомого скликання Вищетарасівської сільської ради Томаківського району Дніпропетровської області 17.05.2017 або в інший день не проводилася, будь-які питання на засіданнях постійних комісій не обговорювалися і за них депутати Вищетарасівської сільської ради не голосували, діючи умисно, незаконно, протиправно, всупереч інтересам служби, перебуваючи на робочому місці за адресою: АДРЕСА_3 , виготовилана робочому комп`ютері текст протоколу засідання від 17.05.2017 року сімнадцятої сесії сьомого скликання Вищетарасівської сільської ради Томаківського району Дніпропетровської області, а також тексти одинадцяти рішень сільської ради про передачу у власність земельних ділянок громадянам, нібито прийнятих на вищевказаній сесії, які роздрукувала.
Продовжуючи свої злочинні дії, достовірно знаючи, що сімнадцята сесія сьомого скликання Вищетарасівської сільської ради Томаківського району Дніпропетровської області не проводилася , та за жодне з рішень депутати сільської ради не голосували, ОСОБА_4 , будучи службовою особою головою Вищетарасівської сільської ради Томаківського району Дніпропетровської області, здійснюючи функції представника місцевого самоврядування та обіймаючи посаду пов`язану із виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, уперіод травень - червень 2017 року (точну дату та час в ході досудового розслідування не встановлено), діючи з єдиним умислом, незаконно, протиправно, всупереч інтересам служби, знаходячись у приміщенні Вищетарасівської сільської ради Томаківського району Дніпропетровської області, розташованої за адресою: Дніпропетровська область, Томаківський район, с. Вищетарасівка, вул. Центральна, 7 особисто підписала та скріпила гербовою печаткою з написом «Вищетарасівська сільська рада Томаківського району Дніпропетровської області,код ЄДРПОУ 04338003 *Україна*», завідомо неправдиві офіційні документи: протокол засідання від 17.05.2017 року сімнадцятої сесії сьомого скликання Вищетарасівської сільської ради Томаківського району Дніпропетровської області, рішення Вищетарасівської сільської ради № 192-17/VII від 17.05.2017 «Про передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_5 », рішення Вищетарасівської сільської ради № 193-17/VII від 17.05.2017 «Про передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_6 », рішення Вищетарасівської сільської ради№ 194-17/VII від 17.05.2017 «Про передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_7 », рішення Вищетарасівської сільської ради № 195-17/VII від 17.05.2017 «Про передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_8 », рішення Вищетарасівської сільської ради№ 196-17/VII від 17.05.2017 «Про передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_9 », рішення Вищетарасівської сільської ради № 197-17/VII від 17.05.2017 «Про передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_10 », рішення Вищетарасівської сільської ради№ 1988-17/VII від 17.05.2017 «Про передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_11 », рішення Вищетарасівської сільської ради № 199-17/VII від 17.05.2017 «Про передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_12 », рішення Вищетарасівської сільської ради № 200-17/VII від 17.05.2017«Про передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_13 », рішення Вищетарасівської сільської ради № 201-17/VII від 17.05.2017 «Про передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_14 », рішення Вищетарасівської сільської ради № 202-17/VII від 17.05.2017 «Про передачу у власність земельної ділянки ОСОБА_15 ».
Таким чином, ОСОБА_4 склала завідомо неправдиві офіційні документи, а саме внесла до документів, які зовні оформлено правильно, відомості, що повністю не відповідають дійсності. В наступному, ОСОБА_4 видала завідомо неправдиві офіційні документи, видавши вказані рішення вищезазначеним громадянам.
Дії обвинуваченої ОСОБА_4 суд кваліфікує за ч.1 ст. 366 КК України - складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів.
В судовому засіданні обвинувачена заявила клопотання про закриття кримінального провадження стосовно неї та звільнення її від кримінальної відповідальності на підставі п.3 ч.1 ст. 49 КК України у зв`язку з закінченням строків давності для притягнення особи до кримінальної відповідальності.
Прокурор в судовому засіданні вважає за можливе звільнити обвинувачену від кримінальної відповідальності на підставі п.3 ч.1 ст. 49 КК України, та кримінальне провадження закрити.
Суд заслухавши учасників провадження, вивчивши матеріали справи дійшов наступного.
Приписами п. 11 ч.2 ст.284 КПК Українивизначено, що кримінальне провадження закривається судом у разі закінчення строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.
Відповідно достатті 12 КК Україникримінальне правопорушення, передбачені ч. 1 ст. 366 КК Українивідноситься до нетяжких злочинів.
У відповідності до положень пункту 3 частини 1статті 49 КК Україниособа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минуло п`ятьроків.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_4 скоїла кримінальне правопорушення за ч.1 ст. 366 КК України в період травень червень 2017 року, а отже на момент розгляду зазначеного клопотання закінчився строк давності для притягнення обвинуваченої до кримінальної відповідальності.
У зв`язку з вищезазначеним, суд дійшов висновку про закриття кримінального провадження № 12019040590000044, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 01.02.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України, у зв`язку закінченням строків давності, та звільнення обвинуваченої від кримінальної відповідальності.
На підставі викладеного, керуючись п.31 ч.1, п.11 ч.2 ст. 284, ст.ст. 288, 369-372 КПК України, ст.ст. 49, 106 КК України, суд,-
УХВАЛИВ:
Звільнити ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від кримінальної відповідальності за ч.1 ст. 366 КК України, на підставі ч.1 ст.49 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.
Кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань в Єдиний реєстр досудових розслідувань за № 12019040590000044від 01.02.2019 за обвинуваченням ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст. 366 КК України - закрити.
Речові докази: книга в 1 тому на 251 аркушах, назва книги Протокол сесії 2017 (14-21); документ на 1 арк. Формату А4 з назвою список депутатів Вищетарасівської сільської ради; річ блокнот формату А4 з аркушами в клітинку з рукописним текстом в кількості 1 шт., в якому перший запис датований 08.12.2015 та останній запис 22.12.2018; оригінали листків поіменного голосування Вищетарасівської сільської ради за 2017 рік: 21 сесія від 14.12.2017 на 4 арк., 20 сесія від 31.10.2017 на 8 арк., 19 сесія від 20.03.2017 на 9 арк., 15 сесія від 16.03.2017 на 5 арк., 14 сесія від 31.01.2017 на 12 арк.; жорсткий диск Самсунг HD120IJ (120 GB/7200 rmt./8М) робочого комп`ютеру інв.№ 10400012 з даними про 17-ту сесію Вищетарасівської сільської ради - повернути власнику.
Ухвала може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Томаківський районний суд Дніпропетровської області протягом семи днів з дня її проголошення.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Суддя: ОСОБА_1
27.07.2022
Суд | Томаківський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2022 |
Оприлюднено | 25.01.2023 |
Номер документу | 105464349 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службове підроблення |
Кримінальне
Томаківський районний суд Дніпропетровської області
Кондус Л. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні