П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 липня 2022 р.м.ОдесаСправа № 420/26448/21Головуючий в 1 інстанції: Стефанов С.О.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
судді - доповідача - Стас Л.В.
суддів Турецької І.О., Шеметенко Л.П.
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30 березня 2022 року по справі за позовом Приватного підприємства «Кисилев Агро» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Кисилев Агро» (далі позивач) звернулось з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якому просив:
- скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3048020/42136806 від 31.08.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 10.08.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої приватним підприємством «КИСИЛЕВ АГРО»;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 10.08.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої приватним підприємством «КИСИЛЕВ АГРО»;
- стягнути з Державної фіскальної служби України на користь приватного підприємства «Кисилев Агро» суму сплаченого судового збору в розмірі 2270,00 гривень.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що контролюючим органом не здійснено підкреслення документів, які не надані позивачем, що необхідно для конкретизації, чіткості та визначення, які саме документи не надані ПП «Кисилев Агро» та в графі «Додаткова інформація» взагалі відсутня будь-яка інформація. Разом з тим, на думку позивача, для реєстрації податкової накладної ним надано усі необхідні документи для підтвердження здійснення господарських операцій, проте відповідачем протиправно відмовлено у реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 30.03.2022 року позов Приватного підприємства «Кисилев Агро» - задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3048020/42136806 від 31.08.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 10.08.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої приватним підприємством «КИСИЛЕВ АГРО».
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 10.08.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої приватним підприємством «КИСИЛЕВ АГРО», датою її фактичного подання 10.08.2021 року.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь приватного підприємства «Кисилев Агро» суму сплаченого судового збору в розмірі 1 135,00 грн. (одна тисяча сто тридцять п`ять гривень нуль копійок).
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області на користь приватного підприємства «Кисилев Агро» суму сплаченого судового збору в розмірі 1 135,00 грн. (одна тисяча сто тридцять п`ять гривень нуль копійок).
В апеляційній скарзі, Головне управління ДПС в Одеській області, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30 березня 2022 року та прийняти нове про відмову у задоволенні позову в повному обсязі.
Позивач своїм процесуальним правом подання відзиву на апеляційну скаргу не скористався.
Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, згідно якого суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи с наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, приватне підприємство «Кисилев Агро» є юридичною особою (код ЄДРПОУ 42136806), основним видом діяльності якої є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
10 серпня 2021 року ПП «Кисилев Агро» за договором поставки №10/08 від 10.08.2021 року продало селянському (фермерському) господарству ОСОБА_1 пшеницю 2 класу врожаю 2021 року в кількості 92276 тон по ціні 7150,00 грн. за тону (в тому числі ПДВ 878,07 грн.) на загальну суму 659773,42 грн., в тому числі податок на додану вартість 81024,81 грн., що підтверджується видатковою накладною №3 від 10.08.2021 року, рахунком-фактурою №2 від 14.07.2021 року.
У подальшому, вказаний товар було відвантажено покупцю 14.07.2021 року, що підтверджується товарно-транспортною накладною №Р1-Р4 від 10.08.2021 року.
11.08.2021 року селянське (фермерське) господарство Куцарєва Ф.С. частково розрахувалося за отриману продукцію, здійснив оплату на рахунок продавця в сумі 567405,14 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1378 від 11.08.2021 року.
10.08.2021 року за наслідками здійснення господарської діяльності позивачем складено податкову накладну №1 та подано її до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно Квитанції з автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» від 27.08.2021 року про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, що надійшла на адресу позивача - документ прийнято, реєстрацію зупинено. Вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК від 10.08.2021 року №1 в ЄРПН зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Позивач через електронний кабінет направив відповідачу повідомлення (вих.№15) від 27.08.2021 року про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію якої зупинено, разом з додатками.
Проте, 31.08.2021 року ПП «Кисилев Агро» отримано рішення №3048020/42136806 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 10.08.2021 року.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної, визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання» товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Крім того, 14.09.2021 року позивачем подано скаргу до Державної податкової служби України на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних разом з додатками.
Рішенням від 23.09.2021 року за №42878/42136806/2 залишено скаргу без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Позивач вважає такі дії відповідача протиправними, у зв`язку із чим звернувся до суду з даним позовом.
Перевіряючи правомірність та законність дій податкового органу у спірних правовідносинах, з урахуванням підстав, за якими позивач пов`язує їх незаконність та протиправність в межах доводів апеляційної скарги, судова колегія виходить з наступного.
Положеннями ч.2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи лише на підставі закону в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями п.201.1 ст.201 ПК України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Приписами п.201.10. ст.201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п.201.1 цієї статті та/або п.192.1 ст.192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
В свою чергу положення п.201.16. ст.201 ПК України визначають, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному КМУ, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 цього Кодексу.
За правилами п.74.2. ст.74 ПК України в єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
У відповідності до положень пп.201.16.1. п.201.16. ст.201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Як вбачається із матеріалів справи, у квитанції, якою ПП «Кисилев Агро» повідомлено про зупинення реєстрації спірної податкової накладної, податковим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, проте в цій квитанції не вказано конкретного переліку документів, які необхідно надати платнику податків.
Колегія суддів вважає обґрунтованими доводи позивача, що суб`єкт владних повноважень, зобов`язаний вказувати конкретний перелік необхідних документів для вирішення питання щодо реєстрації податкової накладної.
У відповідності до положень пп.201.16.2. п.201.16. ст.201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп."в" пп.201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду, що на виконання вимог цієї норми ПП «Кисилев Агро» направило до податкового органу документи на підтвердження операцій із контрагентом. Необхідно звернути увагу на те, що ДПС у своїх квитанціях не конкретизував, саме які документи позивач мав надати йому, а після отримання, наданих позивачем документів, ніяких додаткових документів від позивача не вимагав.
При цьому, розглянувши надані документи, судова колегія вважає, що товариством було надано до ДПС весь перелік первинних документів на підтвердження реальності господарської операції та у податкового органу при дослідженні вказаних документів не виникало питань щодо їх оформлення чи фіктивності.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення адміністративного позову ПП «Кисилев Агро» та скасування рішення податкового органу про відмову у реєстрації податкової накладної, оскільки позивачем надано усі необхідні документи, які підтверджують факт здійснення господарських операцій за поданою податковою накладною, а податковим органом не доведено протилежне.
Доводи апелянта стосовно того, що позивачем до суду надано копії документів, які не надавались на розгляд комісії регіонального рівня, колегія не бере до уваги, оскільки вони спростовуються матеріалами справи. Крім того, скаржником не надано жодних доказів, які підтверджують вказані обставини.
Також, в доводах апеляційної скарги апелянт посилався на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.
За таких обставин, судова колегія вважає, що рішення суду ухвалено з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для його скасування.
Відповідно до ст. 242 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
У відповідності до ст.ст. 315, 316 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги, якщо суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30 березня 2022 року по справі за позовом Приватного підприємства «Кисилев Агро» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення - залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає, окрім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.
Дата складення повного тексту судового рішення 28.07.2022р.
Головуючий суддя Стас Л.В.Судді Шеметенко Л.П. Турецька І.О.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2022 |
Оприлюднено | 01.08.2022 |
Номер документу | 105465048 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Стас Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні