Рішення
від 28.07.2022 по справі 260/1041/22
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

28 липня 2022 року м. Ужгород№ 260/1041/22 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ващиліна Р.О., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Відділу архітектури, житлово-комунального господарства та капітального будівництва Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області про зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до Відділу архітектури, житлово-комунального господарства та капітального будівництва Полянської сільської ради, в якому просить зобов`язати Відділ архітектури, житлово-комунального господарства та капітального будівництва Полянської сільської ради провести дії з упорядкування поштової адреси житлового будинку та земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 шляхом присвоєння нової адреси з використанням Реєстру будівельної діяльності.

Заявлені позовні вимоги аргументовані тим, що з метою належного оформлення права власності на житловий будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_1 , він звернувся до державного реєстратора Полянської сільської ради, однак дізнався, що за такою адресою вже зареєстровано інший житловий будинок, що належить ОСОБА_2 . У зв`язку з чим він звернувся до Відділу архітектури, житлово-комунального господарства та капітального будівництва Полянської сільської ради із зверненням щодо упорядкування поштової адреси його житлового будинку. За результатами розгляду поданої заяви уповноважений орган повідомив, що відповідно до вимог чинного законодавства у разі дублювання номерів об`єктів нерухомого майна коригування адреси здійснюється на підставі рішення суду.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду про відкриття провадження у справі відповідачу серед іншого надано строк для подання відзиву на позов та повідомлено про встановлені нормами ч. 4 ст. 159 КАС України наслідки неподання такого.

Ухвала про відкриття провадження в адміністративній справі скерована на електронну пошту відповідача 04 травня 2022 року.

Разом з тим, у встановлений судом строк відповідач відзив на позов до суду не надіслав, про поважність причин неподання такого суд не повідомив, про продовження процесуальних строків для подання такого суд не клопотав.

Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Розглянувши подані позивачем документи та матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що відповідно до свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 22 серпня 2011 року, у власності ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 ) перебуває житловий будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_1 .

За результатами звернення до державного реєстратора з метою оформлення права власності на вказане нерухоме майно ОСОБА_1 дізнався, що за адресою: АДРЕСА_1 зареєстровано два житлові будинки, а саме: той, що належить на праві власності позивачу, та інший, що належить на праві власності ОСОБА_2 .

Вказана обставина підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №287830457 від 01.12.2021, наявною в матеріалах справи.

З метою упорядкування поштової адреси належного йому житлового будинку 01 грудня 2021 року ОСОБА_1 звернувся із заявою до Відділу архітектури, житлово-комунального господарства та капітального будівництва Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області (далі Відділ архітектури).

За результатами розгляду такої заяви листом №10 від 06.12.2021 Відділ архітектури повідомив заявника, що зміна, коригування адреси у разі виявлення дублювання номерів об`єктів нерухомого майна, один чи більше з яких не є об`єктами державної чи комунальної власності та не підпадають під випадки, зазначені у п. 50 Порядку присвоєння адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна, здійснюється на підставі рішення суду.

З метою належного захисту свої прав ОСОБА_1 звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлює Закон України від 17 лютого 2011 року №3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон №3038-VI).

Так, адресою об`єкта нерухомого майна, в розумінні ч. 1 ст. 26-3 Закону №3038-VI, є унікальна структурована сукупність реквізитів, що використовуються для ідентифікації об`єкта та визначення місця його розташування на місцевості.

Нормами ч. 2 ст. 26-3 Закону №3038-VI передбачено, що порядок присвоєння адрес об`єктів нерухомого майна затверджується Кабінетом Міністрів України. Порядок не може передбачати обов`язок фізичних та юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також повноважень державних органів, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, підприємств, установ, організацій, утворених такими органами, видавати зазначені документи.

Адреса присвоюється об`єктам будівництва, будинкам, будівлям, спорудам, квартирам, гаражним боксам, машиномісцям, іншим житловим та нежитловим приміщенням, які є самостійними об`єктами нерухомого майна (ч. 3 ст. 26-3 Закону №3038-VI).

Згідно ч. 5 ст. 26-3 Закону №3038-VI адреса (крім реквізиту, визначеного пунктом 10 частини четвертої цієї статті) присвоюється, змінюється, коригується, анулюється виконавчим органом сільської, селищної, міської ради - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради.

Вищезазначене кореспондується також з положеннями Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року №280/97-ВР (далі Закон №280/97-ВР).

Згідно пп. 10 п. «б» ст. 30 Закону №280/97-ВР до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать облік відповідно до закону об`єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.

Відповідно до п. 1-1 ст. 37 Закону №280/97-ВР, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі власні (самоврядні) повноваження, як прийняття рішень про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адрес об`єктів нерухомого майна у випадках та порядку, встановлених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Нормами ч. 11 ст. ст. 26-3 Закону №3038-VI визначено, що підставами для зміни адреси щодо закінченого будівництвом об`єкта є:

1) зміни в адміністративно-територіальному устрої (у тому числі зміна назви області, району, населеного пункту);

2) зміна назви вулиці, її об`єднання та поділ;

3) зміна назви гідрографічного, соціально-економічного, природно-заповідного або іншого подібного об`єкта;

4) об`єднання, поділ закінчених будівництвом об`єктів, виділення частки із закінченого будівництвом об`єкта (з урахуванням вимог пункту 2 частини третьої цієї статті);

5) упорядкування нумерації об`єктів нерухомого майна у визначених цим Законом випадках та в інших випадках, встановлених Кабінетом Міністрів України в Порядку присвоєння адрес.

Судом встановлено, що спірні правовідносини виникли з приводу необхідності упорядкування адреси житлового будинку, належного на праві власності позивачу, у зв`язку з виявленням дублювання номерів об`єктів нерухомого майна.

Так, за результатами розгляду поданої ОСОБА_1 заяви Відділом архітектури повідомлено заявника про те, що у випадку виявлення дублювання номерів об`єктів нерухомого майна зміна, коригування адреси здійснюється на підставі рішення суду.

Оцінюючи наведені вище доводи відповідача, суд враховує наступне.

Відповідно до ч.ч. 2 і 3 ст. 26-3 Закону №3038-VI, постановою Кабінету Міністрів України від 07 липня 2021 року №690 затверджено Порядок присвоєння адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна (далі Порядок), що визначає процедуру присвоєння, зміни, коригування адрес об`єктів будівництва, будинків, будівель, споруд, окремих частин об`єкта, які є самостійними об`єктами права на нерухоме майно (квартир, гаражних боксів, машиномісць, інших житлових та нежитлових приміщень).

Нормами п. 50 Порядку встановлено, що упорядкування нумерації об`єктів нерухомого майна здійснюється, в тому числі, у випадку виявлення дублювання адрес існуючих об`єктів державної або комунальної власності.

При цьому, згідно п. 52 Порядку у разі виявлення дублювання номерів об`єктів нерухомого майна, один чи більше з яких не є об`єктами державної чи комунальної власності та не підпадають під випадки, зазначені у пункті 50 цього Порядку, зміна, коригування адреси здійснюються на підставі рішення суду.

Враховуючи вищезазначені законодавчі норми та встановлені судом обставини справи з метою забезпечення належного захисту прав позивача суд вважає за необхідне позов задовольнити.

При обранні способу захисту порушеного права суд враховує також, що у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Разом з тим, суд звертає увагу позивача на те, що земельна ділянка, згідно із затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07 липня 2021 року №690 переліком, відноситься до об`єктів нерухомого майна, яким не присвоюється адреса, тому позов в цій частині задоволенню не підлягає.

У зв`язку з вищенаведеним позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. 241, 243, 255, 257, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) до Відділу архітектури, житлово-комунального господарства та капітального будівництва Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області (місцезнаходження: вул. Духновича, буд. 63, с. Поляна, Мукачівський район, Закарпатська область, 89314, код ЄДРПОУ 44095950) про зобов`язання вчинити дії, - задовольнити частково.

2. Зобов`язати Відділ архітектури, житлово-комунального господарства та капітального будівництва Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області вчинити дії з упорядкування адреси належного ОСОБА_1 на праві власності житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 шляхом присвоєння нової адреси з використанням Реєстру будівельної діяльності.

3. В решті позову відмовити.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Відділу архітектури, житлово-комунального господарства та капітального будівництва Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області (місцезнаходження: вул. Духновича, буд. 63, с. Поляна, Мукачівський район, Закарпатська область, 89314, код ЄДРПОУ 44095950) на користь ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) 744,00 грн. (Сімсот сорок чотири грн. 00 коп.) судових витрат.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяР.О. Ващилін

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.07.2022
Оприлюднено01.08.2022
Номер документу105489452
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —260/1041/22

Рішення від 28.07.2022

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

Ухвала від 24.04.2022

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

Ухвала від 08.03.2022

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні