Ухвала
від 28.07.2022 по справі 420/21826/21
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

28 липня 2022 р.м. ОдесаСправа № 420/21826/21

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідачаЯковлєва О.В.,

суддівЄщенка О.В., Крусяна А.В.,

при секретаріІсмієвій А.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання Одеської міської ради про залучення до розгляду справи у межах розгляду апеляційної скарги Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09 березня 2022 року, у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ліко» до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Державної авіаційної служби України, про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ліко» звернулось до суду з позовом у якому заявлено вимоги Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради, а саме: визнання протиправними дії щодо відмови у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки; зобов`язання надати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 09 березня 2022 року задоволено позовні вимоги.

Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням відповідачем подано апеляційну скаргу.

Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 30 червня 2022 року відкрито провадження у справі та ухвалою від 19 липня 2022 року призначено розгляд даної справи у відкритому судовому засіданні на 28 липня 2022 року.

При цьому, 27 липня 2022 року Одеською міською радою подано клопотання про залучення до розгляду справи у якості третьої особи без самостійний вимог на предмет спору на стороні відповідача, що обґрунтоване необхідністю захисту інтересів територіальної громади м. Одеси та незгодою з рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 09 березня 2022 року.

В свою чергу, розглянувши зазначене клопотання, колегія суддів вважає за необхідне залишити його без задоволення, з огляду на наступне.

Так, згідно ч. 2 ст. 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Згідно ч. 5 ст. 49 КАС України, про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Крім того, згідно п. 1.1. Положення про Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради, яке затверджене рішенням Одеської міської ради № 4686-VII від 12 червня 2019 року, Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради (далі Департамент) є виконавчим органом Одеської міської ради і створено відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Департамент є спеціально уповноваженим органом Одеської міської ради з питань містобудування та архітектури.

Згідно п. 1.4. Положення, Департамент підзвітний і підконтрольний Одеській міській раді, підпорядкований її виконавчому комітету, міському голові, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів відповідно до розподілу обов`язків, а при виконанні делегованих повноважень органів виконавчої влади відповідним органам виконавчої влади.

В даному випадку, колегія суддів зазначає, що Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради є спеціально уповноваженим органом Одеської міської ради з питань містобудування та архітектури, який підзвітний та підконтрольний останній.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що захист інтересів територіальної громади м. Одеси у спірних правовідносинах може здійснюватись Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради, без завдання шкоди таким інтересам.

З іншого боку, колегією суддів не встановлено будь-яких виключних обставин, які унеможливлюють розгляд даної справи без залучення Одеської міської ради до розгляду даної справи.

Крім того, колегія суддів зазначає, що відповідне право заявника про залучення до розгляду даної справи могло бути реалізоване останнім під час розгляду даної справи в суді першої інстанції, а тому задоволення відповідного клопотання на стадії апеляційного розгляду справи може затягнути строки розгляду відповідної справи.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає за необхідне відмовити у задоволенні клопотання Одеської міської ради.

Керуючись ст.ст. 49, 310 КАС України, колегія,-

У Х В А Л И Л А :

Клопотання Одеської міської ради про залучення до розгляду справи у якості третьої особи без самостійний вимог на предмет спору на стороні відповідача залишити без задоволення.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту постановлення та окремому оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Яковлєв О.В.Судді Єщенко О.В. Крусян А.В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.07.2022
Оприлюднено01.08.2022
Номер документу105492008
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —420/21826/21

Постанова від 23.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 07.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 28.07.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 19.07.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 29.06.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Рішення від 08.03.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 08.03.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні