Ухвала
від 08.07.2022 по справі 757/16603/22-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/16603/22-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 липня 2022 року

Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва: ОСОБА_1 ,

при секретарі: ОСОБА_2 ,

за участю:

слідчого: ОСОБА_3 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві провадження за клопотанням старшого слідчого в ОВС ГСУ Національної поліції України майора поліції ОСОБА_3 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42021000000000031 від 12.01.2021 за ознаками складу злочину передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, -

В С Т А Н О В И В :

Старший слідчийв ОВСГСУ Національноїполіції Українимайор поліції ОСОБА_3 за погодженням прокурора другоговідділу процесуальногокерівництва досудовимрозслідуванням тапідтримання публічногообвинувачення управлінняпроцесуального керівництвадосудовим розслідуванняму кримінальнихпровадженнях щодоорганізованої злочинностіДепартаментунагляду задодержанням законівНаціональною поліцієюУкраїни таорганами,які ведутьборотьбу зорганізованою татранснаціональною злочинністюОфісу генеральногопрокурора ОСОБА_4 , звернувся до слідчого судді з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42021000000000031 від 12.01.2021 за ознаками складу злочину передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України на дванадцять місяців, тобто до 12.07.2023.

В обґрунтування клопотання слідчий зазначає, Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні відомості про яке 12.01.2021 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань під № 42021000000000031 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні здійснюється прокурорами Офісу Генерального прокурора.

Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до розробленої злочинної схеми, службові особи ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» (ЄДРПОУ 30109129). ТОВ «Медичний центр M.T.K.» (ЄДРПОУ 21633086), за попередньою змовою з іншими невстановленими особами, діючи організованою групою осіб, зареєстрували на підконтрольну особу підприємство-нерезидент «LU SCIENTIFIC DOO BEOGRAD» (Республіка Сербія), з метою імпорту на територію України розчину натрію лактату 60% за завищеною ціною.

Встановлено, що ТОВ «Юрія-Фарм» (код ЄДРПОУ 30109129) здійснює імпорт медичних препаратів на територію України, основну частку складових до медичних препаратів підприємство імпортує від постачальників-нерезидентів з якими існують непрямі контракти, що дає змогу посадовим особам ТОВ «Юрія-Фарм» проводити маніпуляції з ціною в бік її завищення, що відповідно зменшує базу оподаткування з податку на прибуток підприємств.

Так, згідно контракту №658/18 від 20 березня 2018 року, відповідно до якого «LU SСІENTIFIC DOO BEOGRAD» (Республіка Сербія) продає, а ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» (Україна) купує 16 000 кг розчину натрію лактату 60 % за піною 30.5 ЄBPO за кілограм, на умовах поставки FCA Bеograd, Sеrbia (відповідно до «Інкотермес-2-10»). Загальна сума контракту складає 488000 ЄBPO.

Встановлено, що виробником розчину натрію лактату 600 %, фактично являється MALLADI DRUGS PHARMACЕUTІCALS LTD, Індія. Ціна розчину натрію лактату 60% від виробника становить 12.50 євро за 1 кг. Однак, службові особи ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» використовуючи реквізити підконтрольного підприємства-нерезидента «LU SCIENTIFIС DOO BEOGRAD» (Республіка Сербія) безпідставно завищують ціну придбаної продукції та імпортують її на територію України за ціною 30.5 євро за кілограм, в т. ч. 7% ПДВ.

Крім того, встановлено, що ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» за період 2020 року, сформувало імпортний податковий кредит від підприємства-нерезидента «LU SCIENTIFIC DOO BEOGRAD» (Республіка Сербія) на загальну суму 136 384 767, 22 грн., в тому числі 7% ПДВ в сумі понад 9,5 млн.

Відповідно «Додатку 3» до податкової декларацій з податку на додану вартість «розрахунок суми бюджетного відшкодування» підприємством ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» в період 2020 року відшкодовано від`ємне значення, яке сформовано за рахунок імпортного податкового кредиту в сумі 72 млн. грн.

3 метою вчинення вищевказаних протиправних дій службовими особами ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» вносяться недостовірні відомості у контракти на закупівлю медичних виробів від підконтрольних підприємств-нерезидентів, «LU SCIENTIFIC DOO BEOGRAD» ( Республіка Сербія), а також: GOONAHOLDINGKFT» (Венгрія), КОМПАНІЯ «SIA «EMTEKOHOLDING», КОМПАНІЮ «EMTEKO LIMITED» (Кіпр), «TIANFENG BIO CHEMICAL СО LIMITED» (KHP), «ІMCOPHARMA AS» (ЧЕСЬКА РЕСПУБЛІКА), «JCL ORIENTAL LOGISTICS LTD» (KHP), «NAVI GRUPE» (Республіка Литва), тощо.

Крім того, згідно відкритих джерел встановлено, що компанія «EMTEKO LIMITED (Kiпp), і SIA «EMTEKOHOLDING», (Республіка Латвія) належать сімЇ громадянина України ОСОБА_5 , який є кінцевим бенефіціарним власником корпорації ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ».

Отже, службові особи ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» за попередньою змовою з службовими особами пов`язаного підприємства-нерезидента «LU SCIENTIFIC DOO BEOGRAD» (Республіка Сербія) та інших підконтрольних підприємств-нерезидентів, завищили ціну на імпортовану продукцію з метою формування технічного імпортного податкового кредиту.

Згідно з постановою KMУ від 17.10.2008 року №955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби i вироби медичного призначення» на лікарські засоби, які придбаваються повністю aбo частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, встановлено граничні постачальницько- збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не менше ніж 10 відсотків, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків.

Встановлено, що придбані лікарські засоби та медичні вироби у підприємств-нерезидентів службові особи ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» в подальшому у порушення вимог постанови КМУ № 955 від 17.10.2008 реалізовують на пов`язане підприємство ТОВ «Медичний центр М.Т.К.», штучно завищуючи ціну більш ніж на 20-40 % які, в подальшому, реалізують до державних закладів охорони здоров`я за завищеними цінами, чим завдають збитків інтересам держави у особливо великих розмірах.

Крім того, службові особи ТОВ «Юрія-Фарм», з метою здійснення постачання ряду лікарських засобів за бюджетні кошти, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України «Питання декларування зміни оптово- відпускних цін на лікарські засоби» за № 240 від 02.07.2014 зі змінами, якою установлено, обов`язок декларування зміни оптово-відпускних цін без урахування податків та зборів на лікарські засоби, які закуповуються за бюджетні кошти, па підставі заяв та декларації зміни оптово-відпускної ціни на лікарський засіб, де визначено «заявлену до декларування зміну оптово-відпускної ціни на лікарський засіб вітчизняного та/або іноземного виробництва» здійснили декларування оптово-відпускних цін наступних лікарських засобів групи (цефолоспаріни): «ЦЕФТРИАКСОН» (порошок для приготування розчину для ін`єкцій), 5 флаконів за ціною 54,52 гри. у 2016, 10 флаконів за ціною 190 гри. у 2020 році; «ЦЕФТАЗИДИМ» (порошок для розчину для ін`єкцій), 10 флаконів у коробці за ціною 608,00 гри. та 800, 00 гри. у 2020 році; «МАКРОЦЕФ» (порошок для розчину для ін`єкцій), 5 флаконів з порошком у пачці за ціною 943,00 гри. у 2021 році; «ФОРТАЦЕФ» (порошок для розчину для ін`єкцій), 1 флакон з порошком у пачці за ціною 188,00 гри. у 2021 році, виробником яких є «НСПС Хебей Хуамін Фармасьютікал Компані Лімітед», заявником Дженофарм ЛТД, Велика Британія.

Разом з цим, згідно з даними Національного переліку основних лікарських засобів, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» препарати «ЦЕФТРИАКСОН» (порошок для приготування розчину для ін`єкцій), «ЦЕФТЛЗИДИМ» (порошок для розчину для ін`єкцій) входять до указаного переліку, тобто є лікарськими засобами щодо яких запроваджено державне регулювання та визначено порядок формування цін.

Указаним Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» установлено складові формування цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, щодо яких запроваджено державне регулювання, та визначено, що оптово-відпускна ціна є ціною одиниці імпортованого товару або ціною одиниці товару, що встановлюється в договорі, укладеному між вітчизняним товаровиробником та суб`єктом господарювання, що здійснює оптову торгівлю товаром; ціна одиниці імпортованого товару визначається виходячи із ціни одиниці товару, зазначеній у декларації митної вартості, а при реалізації враховується постачальницько-збутова надбавка у межах граничного розміру не вище ніж 10 відсотків, що нараховується до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, яка установлена постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби».

Разом з цим, для виготовлення і реалізації указаних лікарських засобів службові особи ТОВ «Юрія-Фарм» на протязі 2020 та 2021 років здійснили 13 операцій в режимі «імпорт» цих 4 препаратів іn bulk (цефолоспаріни), а саме:

- «ЦЕФТРИАКСОН» (порошок для приготування розчину для ін`єкцій) згідно 6-ти митних декларацій задекларованою митною вартістю у діапазоні від 60,00 до 63,61 гри. за 10 флаконів (при оптово-відпускній ціні на території України 190,00 гри.), загальна вартість поставки 24 638 222, 00 гри., усього 399 950 упаковок по 10 флаконів, виготовлення «НСПС Хебей Хуамін Фармасьютікал Компані Лімітед», експортером яких виступало «транзитне» підприємство у Литві NAVI GRUPE, Ваltuos РR 123-124, Роrt оf КІаіреdа та отримувалося за прямою поставкою від виробника NCPC International corp.;

-«ЦЕФТАДИЗИМ» (порошок для приготування розчину для ін`єкцій) згідно 2-х митних декларацій задекларованою митною вартістю 266,61 та 272,32 гри. за 10 флаконів (при оптово-відпускній ціні на території України 608,00 гри.), загальна вартість поставки 5 360 798, 62 гри., усього 20 000 упаковок по 10 флаконів, виготовлення «НСПС Хебей Хуамін Фармасьютікал Компані Лімітед», експортером яких виступало «транзитне» підприємство у Литві Baltic AIR Logistic Terminal та отримувалося за прямою поставкою від виробника NCPC International corp.;

-«ФОРТАЦЕФ» (порошок для приготування розчину для ін`єкцій) згідно 3-х митних декларацій задекларованою митною вартістю у діапазоні від 30,48 гри. до 31,52 за флакон (при оптово-відпускній ціні на території України 188,00 гри.), загальна вартість поставки 10 752 616, 90 гри., усього 34 990 упаковок по 10 флаконів, виготовлення «НСПС Хебей Хуамін Фармасьютікал Компані Лімітед», експортером яких виступали «транзитні» підприємство, зареєстровані у Литві: NAVI GRUPE, Ваltuos РR 123-124, Роrt оf КІаіреdа, Baltic AIR Logistic Terminal та отримувалося за прямою поставкою від виробника NCPC International corp.;

-«МАКРОЦЕФ» (порошок для приготування розчину для ін`єкцій) згідно 2-х митних декларацій задекларованою митною вартістю 161,01 гри. та 164,79 гри. за 5 флаконів (при оптово-відпускній ціні на території України за 5 флаконів 943,00 грн.), загальна вартість поставки 6 478 312, 10 гри., усього 20 000 упаковок по 10 флаконів, виготовлення «НСПС Хебей Хуамін Фармасьютікал Компані Лімітед», експортером яких виступало «транзитне» підприємство, зареєстровані у Литві Baltic AIR Logistic Terminal та отримувалося за прямою поставкою від виробника NCPC International corp.;

Одночасно з цим, згідно з фактичними даними проведених оперативно- розшукових заходів установлено, що службові особи ТОВ «Юрія - Фарм», ТОВ «Медичний центр М.Т.К.», достовірно знаючи про вартість (ціну) придбання указаних лікарських засобів у виробника «НСПС Хебей Хуамін Фармасьютікал Компані Лімітед», яка складає по групі товарів, зокрема «ЦЕФТРИАКСОН», «ЦЕФТАДИЗИН», «ФОРТАЦЕФ», «МАКРОЦЕФ» 1,2 долл. США (32,4 грн.) у КНР, при запланованій реалізації 3,71 долл. США (100,17 грн.), зловживаючи своїм службовим становищем, здійснюючи внесення недостовірних відомостей до декларацій митної вартості при імпорті указаних товарів на території України, «штучно» завищуючи ціну та вносячи недостовірні відомості до декларації зміни оптово-відпускної ціни, з метою приховування маржі, тобто фактичної постачальницько-збутової надбавки у розмірі 60 відсотків, здійснили заволодіння бюджетними коштами на суму близько 2 мли. грн., під час їх реалізації за завищеною вартістю до бюджетних установ та лікарень на території України.

Строк досудового розслідування у кримінальному провадженні спливає 12.07.2022.

На даний час за результатами проведення слідчих дій у кримінальному провадженні не встановлено всіх осіб задіяних у вказаній злочинній схемі та не отримано достатніх доказів для вручення ним повідомлення про підозру.

Проте, на даний час необхідно провести ряд слідчих (розшукових) дій.

У зв`язку з чим, слідчий просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42021000000000031 від 12.01.2021 на дванадцять місяців, тобто до 12.07.2023.

В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав в повному обсязі, просив задовольнити.

Згідно ст. 107 КПК України, під час розгляду клопотання здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою технічних засобів.

Вивчивши клопотання, дослідивши долучені до нього документи, заслухавши позицію слідчого, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Слідчим суддею встановлено, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні відомості про яке 12.01.2021 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань під № 42021000000000031 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні здійснюється прокурорами Офісу Генерального прокурора.

Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до розробленої злочинної схеми, службові особи ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» (ЄДРПОУ 30109129). ТОВ «Медичний центр M.T.K.» (ЄДРПОУ 21633086), за попередньою змовою з іншими невстановленими особами, діючи організованою групою осіб, зареєстрували на підконтрольну особу підприємство-нерезидент «LU SCIENTIFIC DOO BEOGRAD» (Республіка Сербія), з метою імпорту на територію України розчину натрію лактату 60% за завищеною ціною.

Встановлено, що ТОВ «Юрія-Фарм» (код ЄДРПОУ 30109129) здійснює імпорт медичних препаратів на територію України, основну частку складових до медичних препаратів підприємство імпортує від постачальників-нерезидентів з якими існують непрямі контракти, що дає змогу посадовим особам ТОВ «Юрія-Фарм» проводити маніпуляції з ціною в бік її завищення, що відповідно зменшує базу оподаткування з податку на прибуток підприємств.

Так, згідно контракту №658/18 від 20 березня 2018 року, відповідно до якого «LU SСІENTIFIC DOO BEOGRAD» (Республіка Сербія) продає, а ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» (Україна) купує 16 000 кг розчину натрію лактату 60 % за піною 30.5 ЄBPO за кілограм, на умовах поставки FCA Bеograd, Sеrbia (відповідно до «Інкотермес-2-10»). Загальна сума контракту складає 488000 ЄBPO.

Встановлено, що виробником розчину натрію лактату 600 %, фактично являється MALLADI DRUGS PHARMACЕUTІCALS LTD, Індія. Ціна розчину натрію лактату 60% від виробника становить 12.50 євро за 1 кг. Однак, службові особи ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» використовуючи реквізити підконтрольного підприємства-нерезидента «LU SCIENTIFIС DOO BEOGRAD» (Республіка Сербія) безпідставно завищують ціну придбаної продукції та імпортують її на територію України за ціною 30.5 євро за кілограм, в т. ч. 7% ПДВ.

Крім того, встановлено, що ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» за період 2020 року, сформувало імпортний податковий кредит від підприємства-нерезидента «LU SCIENTIFIC DOO BEOGRAD» (Республіка Сербія) на загальну суму 136 384 767, 22 грн., в тому числі 7% ПДВ в сумі понад 9,5 млн.

Відповідно «Додатку 3» до податкової декларацій з податку на додану вартість «розрахунок суми бюджетного відшкодування» підприємством ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» в період 2020 року відшкодовано від`ємне значення, яке сформовано за рахунок імпортного податкового кредиту в сумі 72 млн. грн.

3 метою вчинення вищевказаних протиправних дій службовими особами ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» вносяться недостовірні відомості у контракти на закупівлю медичних виробів від підконтрольних підприємств-нерезидентів, «LU SCIENTIFIC DOO BEOGRAD» ( Республіка Сербія), а також: GOONAHOLDINGKFT» (Венгрія), КОМПАНІЯ «SIA «EMTEKOHOLDING», КОМПАНІЮ «EMTEKO LIMITED» (Кіпр), «TIANFENG BIO CHEMICAL СО LIMITED» (KHP), «ІMCOPHARMA AS» (ЧЕСЬКА РЕСПУБЛІКА), «JCL ORIENTAL LOGISTICS LTD» (KHP), «NAVI GRUPE» (Республіка Литва), тощо.

Крім того, згідно відкритих джерел встановлено, що компанія «EMTEKO LIMITED (Kiпp), і SIA «EMTEKOHOLDING», (Республіка Латвія) належать сімЇ громадянина України ОСОБА_5 , який є кінцевим бенефіціарним власником корпорації ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ».

Отже, службові особи ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» за попередньою змовою з службовими особами пов`язаного підприємства-нерезидента «LU SCIENTIFIC DOO BEOGRAD» (Республіка Сербія) та інших підконтрольних підприємств-нерезидентів, завищили ціну на імпортовану продукцію з метою формування технічного імпортного податкового кредиту.

Згідно з постановою KMУ від 17.10.2008 року №955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби i вироби медичного призначення» на лікарські засоби, які придбаваються повністю aбo частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, встановлено граничні постачальницько- збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не менше ніж 10 відсотків, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків.

Встановлено, що придбані лікарські засоби та медичні вироби у підприємств-нерезидентів службові особи ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» в подальшому у порушення вимог постанови КМУ № 955 від 17.10.2008 реалізовують на пов`язане підприємство ТОВ «Медичний центр М.Т.К.», штучно завищуючи ціну більш ніж на 20-40 % які, в подальшому, реалізують до державних закладів охорони здоров`я за завищеними цінами, чим завдають збитків інтересам держави у особливо великих розмірах.

Крім того, службові особи ТОВ «Юрія-Фарм», з метою здійснення постачання ряду лікарських засобів за бюджетні кошти, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України «Питання декларування зміни оптово- відпускних цін на лікарські засоби» за № 240 від 02.07.2014 зі змінами, якою установлено, обов`язок декларування зміни оптово-відпускних цін без урахування податків та зборів на лікарські засоби, які закуповуються за бюджетні кошти, па підставі заяв та декларації зміни оптово-відпускної ціни на лікарський засіб, де визначено «заявлену до декларування зміну оптово-відпускної ціни на лікарський засіб вітчизняного та/або іноземного виробництва» здійснили декларування оптово-відпускних цін наступних лікарських засобів групи (цефолоспаріни): «ЦЕФТРИАКСОН» (порошок для приготування розчину для ін`єкцій), 5 флаконів за ціною 54,52 гри. у 2016, 10 флаконів за ціною 190 гри. у 2020 році; «ЦЕФТАЗИДИМ» (порошок для розчину для ін`єкцій), 10 флаконів у коробці за ціною 608,00 гри. та 800, 00 гри. у 2020 році; «МАКРОЦЕФ» (порошок для розчину для ін`єкцій), 5 флаконів з порошком у пачці за ціною 943,00 гри. у 2021 році; «ФОРТАЦЕФ» (порошок для розчину для ін`єкцій), 1 флакон з порошком у пачці за ціною 188,00 гри. у 2021 році, виробником яких є «НСПС Хебей Хуамін Фармасьютікал Компані Лімітед», заявником Дженофарм ЛТД, Велика Британія.

Разом з цим, згідно з даними Національного переліку основних лікарських засобів, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» препарати «ЦЕФТРИАКСОН» (порошок для приготування розчину для ін`єкцій), «ЦЕФТЛЗИДИМ» (порошок для розчину для ін`єкцій) входять до указаного переліку, тобто є лікарськими засобами щодо яких запроваджено державне регулювання та визначено порядок формування цін.

Указаним Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» установлено складові формування цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, щодо яких запроваджено державне регулювання, та визначено, що оптово-відпускна ціна є ціною одиниці імпортованого товару або ціною одиниці товару, що встановлюється в договорі, укладеному між вітчизняним товаровиробником та суб`єктом господарювання, що здійснює оптову торгівлю товаром; ціна одиниці імпортованого товару визначається виходячи із ціни одиниці товару, зазначеній у декларації митної вартості, а при реалізації враховується постачальницько-збутова надбавка у межах граничного розміру не вище ніж 10 відсотків, що нараховується до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, яка установлена постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби».

Разом з цим, для виготовлення і реалізації указаних лікарських засобів службові особи ТОВ «Юрія-Фарм» на протязі 2020 та 2021 років здійснили 13 операцій в режимі «імпорт» цих 4 препаратів іn bulk (цефолоспаріни), а саме:

- «ЦЕФТРИАКСОН» (порошок для приготування розчину для ін`єкцій) згідно 6-ти митних декларацій задекларованою митною вартістю у діапазоні від 60,00 до 63,61 гри. за 10 флаконів (при оптово-відпускній ціні на території України 190,00 гри.), загальна вартість поставки 24 638 222, 00 гри., усього 399 950 упаковок по 10 флаконів, виготовлення «НСПС Хебей Хуамін Фармасьютікал Компані Лімітед», експортером яких виступало «транзитне» підприємство у Литві NAVI GRUPE, Ваltuos РR 123-124, Роrt оf КІаіреdа та отримувалося за прямою поставкою від виробника NCPC International corp.;

-«ЦЕФТАДИЗИМ» (порошок для приготування розчину для ін`єкцій) згідно 2-х митних декларацій задекларованою митною вартістю 266,61 та 272,32 гри. за 10 флаконів (при оптово-відпускній ціні на території України 608,00 гри.), загальна вартість поставки 5 360 798, 62 гри., усього 20 000 упаковок по 10 флаконів, виготовлення «НСПС Хебей Хуамін Фармасьютікал Компані Лімітед», експортером яких виступало «транзитне» підприємство у Литві Baltic AIR Logistic Terminal та отримувалося за прямою поставкою від виробника NCPC International corp.;

-«ФОРТАЦЕФ» (порошок для приготування розчину для ін`єкцій) згідно 3-х митних декларацій задекларованою митною вартістю у діапазоні від 30,48 гри. до 31,52 за флакон (при оптово-відпускній ціні на території України 188,00 гри.), загальна вартість поставки 10 752 616, 90 гри., усього 34 990 упаковок по 10 флаконів, виготовлення «НСПС Хебей Хуамін Фармасьютікал Компані Лімітед», експортером яких виступали «транзитні» підприємство, зареєстровані у Литві: NAVI GRUPE, Ваltuos РR 123-124, Роrt оf КІаіреdа, Baltic AIR Logistic Terminal та отримувалося за прямою поставкою від виробника NCPC International corp.;

-«МАКРОЦЕФ» (порошок для приготування розчину для ін`єкцій) згідно 2-х митних декларацій задекларованою митною вартістю 161,01 гри. та 164,79 гри. за 5 флаконів (при оптово-відпускній ціні на території України за 5 флаконів 943,00 грн.), загальна вартість поставки 6 478 312, 10 гри., усього 20 000 упаковок по 10 флаконів, виготовлення «НСПС Хебей Хуамін Фармасьютікал Компані Лімітед», експортером яких виступало «транзитне» підприємство, зареєстровані у Литві Baltic AIR Logistic Terminal та отримувалося за прямою поставкою від виробника NCPC International corp.;

Одночасно з цим, згідно з фактичними даними проведених оперативно- розшукових заходів установлено, що службові особи ТОВ «Юрія - Фарм», ТОВ «Медичний центр М.Т.К.», достовірно знаючи про вартість (ціну) придбання указаних лікарських засобів у виробника «НСПС Хебей Хуамін Фармасьютікал Компані Лімітед», яка складає по групі товарів, зокрема «ЦЕФТРИАКСОН», «ЦЕФТАДИЗИН», «ФОРТАЦЕФ», «МАКРОЦЕФ» 1,2 долл. США (32,4 грн.) у КНР, при запланованій реалізації 3,71 долл. США (100,17 грн.), зловживаючи своїм службовим становищем, здійснюючи внесення недостовірних відомостей до декларацій митної вартості при імпорті указаних товарів на території України, «штучно» завищуючи ціну та вносячи недостовірні відомості до декларації зміни оптово-відпускної ціни, з метою приховування маржі, тобто фактичної постачальницько-збутової надбавки у розмірі 60 відсотків, здійснили заволодіння бюджетними коштами на суму близько 2 мли. грн., під час їх реалізації за завищеною вартістю до бюджетних установ та лікарень на території України.

Строк досудового розслідування у кримінальному провадженні спливає 12.07.2022.

На даний час за результатами проведення слідчих дій у кримінальному провадженні не встановлено всіх осіб задіяних у вказаній злочинній схемі та не отримано достатніх доказів для вручення ним повідомлення про підозру.

Проте, на даний час необхідно провести ряд слідчих (розшукових) дій.

Так, для прийняття законного рішення у кримінальному провадженні необхідно:

- звернутися із запитом про міжнародну правову допомогу до Республіки Сербії, Республіки Латвії, Республіки Литви, КНР, Великобританії з метою встановлення господарських взаємовідносин з ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» та ТОВ «Медичний центр М.Т.К.»;

- допитати в якості свідків кінцевих бенефіціарів компаній нерезидентів які являються громадянами України та працівниками підприємств які здійснювали закупівлю медичних товарів у цих підприємств;

- провести тимчасовий доступ у банківських установах, з метою вилучення юридичних справ підприємств, для встановлення факту перерахування грошових коштів;

- провести тимчасовий доступ до реєстраційних справ ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» та ТОВ «Медичний центр М.Т.К.»;

- вилучити документи в ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ», ТОВ «Медичний центр М.Т.К.», з приводу взаємовідносин з підприємствами нерезидентами, що задіяні в злочинній схемі, щодо закупівлі медичних товарів у період з 2016 по 2021 рік;

- призначити судово-почеркознавчу експертизу, з приводу підписання договорів поставом медичних товарів, а також платіжних доручень службовими особами

- призначити товарознавчу експертизу, з приводу встановлення вартості медичних товарів ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» та ТОВ «Медичний центр М.Т.К.»;

- призначити судово-економічну експертизу, з метою встановлення збитків завданих Державі у результаті проведення вище зазначених закупівель;

- після проведення вище вказаних слідчих (розшукових) дій, на підставі зібраних документів та доказів, вирішити питання щодо повідомлення про підозру службовим особам ТОВ «ЮРІЯ-ФАРМ» або іншим службовим особам юридичних осіб задіяних у вище вказаній злочинній схемі;

- зібрати характеризуючи матеріали відносно підозрюваних;

- виконати інші слідчі (розшукові) дії необхідність в яких виникне під час здійснення досудового розслідування;

- виконати вимоги ст. 290 КПК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження. Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: 1) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину; 2) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Згідно ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 295-1 КПК України, у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Так, слідчий суддя приймає до уваги п. 42 рішення Європейського Суду з прав людини від 13.01.2011 року у справі «Михалкова та інші проти України» в якому зазначено, що розслідування має бути ретельним, безстороннім і сумлінним. Розслідування повинне забезпечити встановлення винних осіб та їх покарання. Органи державної влади повинні вжити всіх заходів для отримання всіх наявних доказів, які мають відношення до події, показань очевидців, доказів експертиз. Будь-які недоліки у розслідуванні, які підривають його здатність встановити відповідальну особу, створюють ризик недодержання такого стандарту.

За таких обставин, беручи до уваги, що з метою одержання доказів, які будуть використані під час судового розгляду, а також для завершення проведення слідчих та процесуальних дій, які не могли бути здійснені та завершені раніше з об`єктивних на те причин, слідчий суддя вважає за необхідне продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42021000000000031 від 12.01.2021 на дванадцять місяців, тобто до 12.07.2023.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 107, 219, 294, 295, 295-1, 309, 376 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В :

Клопотання старшого слідчого в ОВС ГСУ Національної поліції України майора поліції ОСОБА_3 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42021000000000031від 12.01.2021за ознакамискладу злочинупередбаченого ч.5ст.191КК України, задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42021000000000031 від 12.01.2021 на дванадцять місяців,тобто до12.07.2023 включно.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення08.07.2022
Оприлюднено25.01.2023

Судовий реєстр по справі —757/16603/22-к

Ухвала від 08.07.2022

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Хайнацький Є. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні