Рішення
від 14.07.2022 по справі 917/1907/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Зигіна, 1, м. Полтава, 36000, тел. (0532) 61 04 21

E-mail: inbox@pl.arbitr.gov.ua, https://pl.arbitr.gov.ua/sud5018/

Код ЄДРПОУ 03500004

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.07.2022 Справа № 917/1907/21

м.Полтава

за позовною заявою Керівника Лубенської окружної прокуратури Полтавської області, вул.Старо-Троїцька, 13, м.Лубни, Полтавська область, 37500 в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах

1. Полтавської обласної державної адміністрації, вул.Соборності,45, м.Полтава, 36014

2. Хорольської міської ради Полтавської області, вул.Незалежності,37, м.Хорол, Лубенський район, Полтавська область, 37801

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Радуга-С", вул.Вокзальна, 2, к.7, м.Хорол, Лубенського району, Полтавської області, 37800

про стягнення грошових коштів, розірвання договору та повернення водного об`єкта та земельної ділянки

Суддя Кльопов І.Г.

Секретар Назаренко Я.А.

Представники сторін згідно протоколу судового засідання.

Обставини справи: Керівник Лубенської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах: Полтавської обласної державної адміністрації, м.Полтава та Хорольської міської ради Полтавської області, м.Хорол звернувся до Господарського суду Полтавської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Радуга-С", м.Хорол, в якому просить суд:

1. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Радуга-С" на користь Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області заборгованість з орендної плати за земельну ділянку водного фонду кадастровий номер 5324887700:00:030:0008 загальною площею 40,5839га в сумі 135447,65грн.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Радуга-С" до бюджету Полтавської області (рахунок UA388999980334169805000016260, банк отримувача - Казначейство України(ел.адм.подат.), код отримувача 37953557, код класифікації доходів бюджету 22130000) заборгованість з орендної плати за використання водного об"єкта площею водного дзеркала 40,5839 га в сумі 46367,62грн.

3. Розірвати договір оренди земельної ділянки кадастровий номер 5324887700:00:030:0008, укладений між Полтавською обласною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю "Радуга-С" від 24.09.2018.

4. Розірвати договір оренди водного об"єкту, що укладений 24.09.2018 між Полтавською обласною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю "Радуга-С" щодо водного об"єкту площею водного зеркала 40,5839га., розташованого за межами с.Наталівка, який знаходиться на річці Рудка, ліва притока річки Сула, суббасейн середнього Дніпра.

5. Зобов"язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Радуга-С" повернути державі в особі Полтавської обласної державної адміністрації земельну ділянку водного фонду загальною площею 40,5839га з розташованим на ній водним об"єктом загальною площею водного дзеркала 40,5839га згідно акту прийому-передачі.

В обґрунтування позовних вимог прокурор зазначає про невиконання відповідачем вимог договорів оренди щодо своєчасної сплати орендної плати за користування водним об"єктом та земельної ділянки.

Ухвалою господарського суду Полтавської області від 14.12.2021 суд ухвалив прийняти позовну заяву до розгляду і відкрити провадження у справі; справу розглядати в порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання у справі на 11.01.2022.

Ухвали суду, що направлені на адресу відповідача, повернулися до суду з відміткою поштового відділення, що свідчить про відсутність адресата за вказаною адресою..

За даними Виконавчого комітету Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області від 27.05.2022 вих. №06-22/1883 - Товариство з обмеженою відповідальністю "Радуга-С" (код ЄДРПОУ 36814342) зареєстровано за адресою: вул.Вокзальна, 2, к.7, м.Хорол, Лубенського району, Полтавської області, 37800)

Згідно з ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є: 1) день вручення судового рішення під розписку; 2) день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи; 3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; 4) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; 5) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Отже, відповідно до п. 5 ч. 6 ст. 242 ГПК України, день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про невручення копії судового рішення за адресою місцезнаходження відповідача вважається днем вручення відповідачу ухвали суду.

У даному випаду судом також враховано, що за приписами ч. 1 ст. 9 ГПК України ніхто не може бути позбавлений права на інформацію про дату, час і місце розгляду своєї справи або обмежений у праві отримання в суді усної або письмової інформації про результати розгляду його судової справи. Будь-яка особа, яка не є учасником справи, має право на доступ до судових рішень у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України «Про доступ до судових рішень» усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 3 Закону України «Про доступ до судових рішень» для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.

Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч. 1 ст. 4 Закону України «Про доступ до судових рішень»).

Враховуючи викладене, відповідач не був позбавлений права та можливості ознайомитись, зокрема, з ухвалою про відкриття провадження у справі у Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).

Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

28.12.2021 за вхід №14409 від Полтавської обласної державної адміністрації надійшов відзив, в якому Полтавська обласна державна адміністрація росить суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою господарського суду Полтавської області від 08.02.2022 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши подані докази, суд встановив:

Лубенською окружною прокуратурою за результатами вивчення законності користування землями водного фонду на території Лубенського району Полтавської області виявлені порушення інтересів держави при використанні водного об`єкту (ставку) та землі під ним, що в подальшому призвело до недоотримання бюджетних коштів.

Так, 17.09.2018 головою Полтавської обласної державної адміністрації прийнято розпорядження №810 про переукладення з ТОВ «Радуга-С» договорів оренди землі від 22.12.2010 та оренди водного об`єкта (водосховища) від 01.10.2010 та передано товариству в користування на умовах оренди земельну ділянку кадастровий номер 5324887700:00:030:0008 з розташованим на ній водним об`єктом площею водного простору 40,5839 га для рибогосподарських потреб терміном на 49 років, що знаходиться за межами населених пунктів на території Штомпелівської сільської ради Хорольського району Полтавської області.

Між Полтавською обласною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю «Радуга-С» на підставі розпорядження №810 від 17.09.2018 укладений договір оренди земельної ділянки з водним об`єктом (ставок) б/н від 24.09.2018 на термін 49 років (запис в єдиному реєстрі речових прав на нерухоме майно №38175633).

Згідно вказаного договору оренди, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку водного фонду кадастровий номер 5324887700:00:030:0008 загальною площею 40,5839 га, в тому числі під водним об`єктом (ставком) площею 40,5839 га, розташований на території Штомпелівської сільської ради Хорольського району Полтавської області.

Згідно з пунктами 9, 10 договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в сумі 43425,85 грн. в рік, що становить 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати протягом 30 календарних днів, наступних за останнім днем звітного (податкового) місяця. Орендна плата вноситься на розрахунковий рахунок Штомпелівської сільської ради Хорольського району Полтавської області.

На виконання умов договору сторонами угоди підписано акт приймання-передачі земельної ділянки

24.09.2018, між Полтавською обласною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю «Радуга-С» (далі орендар) укладено договір оренди водного об`єкту строком дії на 49 років (запис в єдиному реєстрі речових прав на нерухоме майно №38176228).

Згідно зазначеного договору орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне володіння та користування водний об`єкт для рибогосподарських потреб - водосховище площею 40,5839 га, розташоване за межами с.Наталівка на території Штомпелівської сільської ради Хорольського району Полтавської області, яка знаходиться на річці Рудка, ліва притока річки Сула, суббасейн середнього Дніпра,.

Відповідно до пункту 9 договору оренди орендна плата вноситься орендарем за воду у розмірі 15688,73 грн. за рік та за земельну ділянку у розмірі 3% нормативної грошової оцінки землі в сумі 43425,85 грн. за рік. За п. 11 договору оренди орендна плата вноситься щомісячно у розмірі 1/2 частини річної орендної плати протягом 30 календарних днів, наступних за останнім днем звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п.33 договору оренди - орендар зобов`язався своєчасно вносити орендну плату.

Відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року № 79-УІІІ «Про внесення (змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин», змінилися реквізити рахунків за кодами бюджетної класифікації 22130000, 22130001 та 22130002 "Орендна плата за водні об`єкти (їх частини), що надаються в користування на умовах оренди обласними, районними, місцевими радами, яка зараховується відповідно до бюджету обласних і районних бюджетів, бюджетів місцевого самоврядування».

Згідно з п.31 договору оренди землі від 24.09.2021 та п.33 договору оренди водного об`єкта орендар зобов`язався своєчасно вносити орендну плату.

Як зазначає прокурор у позову, відповідачем не виконуються вимоги договорів оренди щодо своєчасної та в повному обсязі сплати орендної плати за користування водним об`єктом та земельної ділянки.

Відповідно до інформації Полтавської обласної державної адміністрації відповідач станом на 01.09.2021 має заборгованість за користування водним об`єктом у розмірі 46367,62 грн.

За даними Хорольської міської ради за відповідачем рахується заборгованість з орендної плати за земельну ділянку кадастровий номером 5324887700:00:030:0008 загальною площею 40,5839 га в сумі 135447,65 грн.

Факт не сплати орендної плати за користування земельною ділянкою водного об"єкту та водного об`єкту (водного дзеркала) грубо порушує умови вказаних договорів.

Пунктом 37 договору оренди земельної ділянки та п.40 договору оренди водного об`єкту закріплено, що дія договору припиняється шляхом його розірвання за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у наслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених цими договорами.

Вищезазначене стало приводом для звернення з даним позовом до суду.

При прийнятті рішення суд виходить з наступного.

Статтями 4, 51 Водного кодексу України визначено, що до земель водного фонду належать землі, зайняті: морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водоймами, болотами, а також островами. У користування на умовах оренди для рибогосподарських потреб можуть надаватися водосховища, ставки, озера та замкнені природні водойми.

Земельним кодексом України (ст.59) передбачено, що громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, а також озера, (водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських Потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення Науково-дослідних робіт тощо.

Відповідно до статей 125 та 126 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Статті 525, 526 Цивільного Кодексу України (далі - ЦК України) містять вимогу виконувати зобов`язання належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Одностороння відмова від виконання зобов`язання не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно ст.530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно ч.І ст.626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст.51 Водного Кодексу України (далі - ВК) право водокористування на умовах оренди оформляється договором, погодженим з державними органами охорони навколишнього природного середовища та водного господарства; умови, строки і збір за оренду водних об`єктів (їх частин) визначаються в договорі оренди за згодою сторін. Користування водними об`єктами, наданими в оренду, здійснюється відповідно до вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів України.

Згідно ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Як передбачено ч.ч.1,2 ст. 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендої плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Користування водними об`єктами на умовах оренди врегульовано Водним кодексом України та іншими актами законодавства України.

Згідно ст. 51 Водного кодексу України умови використання водних об`єктів, розмір орендної плати та строк дії договору визначаються у договорі оренди. Сплата орендної плати за водний об`єкт не звільняє від сплати орендної плати за земельну ділянку під цим об`єктом. Користування водними об`єктами, наданими в оренду, здійснюється відповідно до вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів України.

Відповідно до ст. 93 Земельного кодексу України, ст. 1 Закону України «Про оренду землі» орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Статтею 96 Земельного кодексу України передбачені обов`язки орендаря щодо забезпечення використання землі за цільовим призначенням, своєчасної сплати орендної плати.

Згідно ст. 15 Закону України «Про оренду землі» орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є однією з істотних умов договору оренди землі.

У силу статей 24 та 25 Закону України «Про оренду землі» орендар земельної ділянки має право самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі, а орендодавець має право вимагати від орендаря безпосереднього використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з договором оренд землі та своєчасного внесення орендної плати.

Згідно ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його на виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Приписами ст. 629 цього ж кодексу визначено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Положеннями статей 525, 526 Цивільного Кодексу України (далі - ЦК України) передбачено, що зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно ст. 32, 35 Закону України «Про оренду землі» на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов`язків, передбачених статтями 24 і 25 цього Закону та умовами договору, а також на підставах, визначених Земельним кодексом України та іншими законами України. Спори, пов`язані з орендою землі, вирішуються у судовому порядку.

Нормами ст. 141 Закону передбачено, що підставою припинення права користування земельною ділянкою є, зокрема, систематична несплата орендної плати.

Як передбачено ч. 1 ст. 34 Закону України «Про оренду землі», у разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов`язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором. Орендар не має права утримувати земельну ділянку для задоволення своїх вимог до орендодавця.

Правовий режим земель водного фонду розглядається в комплексі з правовим режимом відповідного водного об`єкту, тобто земельна ділянка і розташований на ній водний об`єкт є комплексним об`єктом правового регулювання.

Відповідно до ст. 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

У разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема припинення зобов`язання внаслідок односторонньої відмови від зобов`язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору (п.1 ч.І ст. 611 ЦК України).

Згідно ч.ч.1,2 ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

Утворена заборгованість з орендної плати завдає шкоди інтересам держави у сфері акумулювання бюджетних коштів.

Зі зміною законодавства, прийняттям Закону України «Про аквакультуру» внесенням змін до Водного кодексу України повноваження щодо передачі в оренду водні об`єктів перейшли до органів, що здійснюють розпорядження земельними ділянками.

Зокрема, ч.ч. 3,4 ст. 51 Водного кодексу України передбачено, що водні об`єкти надаються у користування на умовах оренди органами, що здійснюють розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором) згідно з повноваженнями, визначеними Земельним кодексом України, відповідно до договору оренди, погодженого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері водного господарства.

Відповідно до ч.5 ст. 122 ЗК України державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна держава адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Законом України №1423 від 28.04.2021 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» доповнено розділ X Земельного Кодексу України п.24, згідно до якого з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель: а) що використовуються органам державної влади, державними підприємствами, установами, організаціями на праві постійного користування (у тому числі земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні державних лісогосподарських підприємств, та земель водного фонду, що перебувають у постійному користуванні державних водогосподарських підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, національних галузевих академій наук); оборони; природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення в межах об`єктів і територій природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, лісогосподарського призначення; зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи; під будівлями, спорудами, іншими об`єктами нерухомого майна державної власності; під об`єктами інженерної інфраструктури загальнодержавних та міжгосподарських меліоративних систем державної власності; визначених у наданих до набрання чинності цим пунктом дозволах на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, наданих органами виконавчої влади з метою передачі.

земельних ділянок у постійне користування державним установам природно-заповідного фонду, державним лісогосподарським та водогосподарським підприємствам, установам та організаціям, якщо рішення зазначених органів не прийняті.

Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Також, згідно з п.24 Перехідних положень Земельного кодексу України з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель, зазначених у підпунктах «а»-«е» пункту 24.

Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Відповідно до відомостей з державного реєстру речових прав власником земельної ділянки кадастровий номер 5324887700:00:030:00008 площею 40,5839 га з розташованим на ній водним об`єктом є Полтавська обласна державна адміністрація.

З урахуванням викладеного, органом, уповноваженим на даний час розпоряджатись спірною земельною ділянкою та водним об`єктом є Полтавська обласна державна адміністрація.

Водночас, згідно з п.24 Перехідних положень Земельного кодексу України кошти орендної плати за земельну ділянку під водним об`єктом підлягають зарахуванню на рахунок Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області.

Факт не звернення з позовною заявою Полтавською облдержадміністрацією та Хорольською міською радою до суду з метою стягнення заборгованості з орендної плати за об`єкт водного фонду та земельною ділянкою під ним, вказує на свідому бездіяльність органу у відновленні порушених інтересів територіальної громади, оскільки недотримання бюджетом коштів призводить до неможливості використання даних коштів на соціально значущі потреби даної громади.

В данному випадку прокурор здійснює представництво інтересів держави у зв`язку з неналежним здійсненням уповноваженим органом своїх повноважень щодо усунення порушень земельного законодавства, оскільки Полтавською ОДА та Хорольською міською радою не вирішено питання щодо розірвання договорів оренди, повернення водного об`єкту, стягнення заборгованості за використання водного об`єкту та земельної ділянки під водним об`єктом упродовж більше трьох років, що у свою чергу призвело до значної заборгованості.

Разом з тим, відповідно до висновків викладених у Постанові ВС від 16.04.2019 справа №910/3486/18, представництво прокурором у суді законних інтересів держави здійснюється і у разі, якщо захист цих інтересів не здійснює, або неналежним чином здійснює відповідний орган. При цьому прокурор не зобов`язаний встановлювати причини, за яких позивач не здійснює захист своїх інтересів.

Верховний суд у постанові №903/129/18 від 15.10.2019 дійшов висновків, що саме факт не звернення до суду, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, свідчить про те, що такий орган неналежно виконує свої повноваження, у зв`язку з чим у прокурора виникають обгрунтовані підстави для звернення до суду.

Відповідно до частини 2 статті 4 Господарського процесуального кодексу України юридичні особи мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Відповідно до статті 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.

Згідно із п.1 ст.2 ГПК України завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Згідно із ч.2-3 ст.13 ГПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

За приписами ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч.1 ст.77 Господарського процесуального кодексу України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

На підставі ст.86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Судові витрати покладаються на відповідача відповідно до вимог ст. 129 ГПК України.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 232-233,237-238 ГПК України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Радуга-С" (вул.Вокзальна, 2, к.7, м.Хорол, Лубенського району, Полтавської області, 37800, код ЄДРПОУ 36814342) на користь Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (вул.Незалежності,37, м.Хорол, Лубенський район, Полтавська область, 37801, код ЄДРПОУ 22528612) заборгованість з орендної плати за земельну ділянку водного фонду кадастровий номер 5324887700:00:030:0008 загальною площею 40,5839га в сумі 135447,65грн.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Радуга-С" (вул.Вокзальна, 2, к.7, м.Хорол, Лубенського району, Полтавської області, 37800, код ЄДРПОУ 36814342) до бюджету Полтавської області (рахунок UA388999980334169805000016260, банк отримувача - Казначейство України (ел.адм.подат.), код отримувача 37953557, код класифікації доходів бюджету 22130000) заборгованість з орендної плати за використання водного об"єкта площею водного дзеркала 40,5839 га в сумі 46367,62грн.

4. Розірвати договір оренди земельної ділянки кадастровий номер 5324887700:00:030:0008, укладений між Полтавською обласною державною адміністрацією (вул.Соборності,45, м.Полтава, 36014, код ЄДРПОУ 00022591) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Радуга-С" (вул.Вокзальна, 2, к.7, м.Хорол, Лубенського району, Полтавської області, 37800, код ЄДРПОУ 36814342) від 24.09.2018.

5. Розірвати договір оренди водного об"єкту, що укладений 24.09.2018 між Полтавською обласною державною адміністрацією (вул.Соборності,45, м.Полтава, 36014, код ЄДРПОУ 00022591) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Радуга-С" (вул.Вокзальна, 2, к.7, м.Хорол, Лубенського району, Полтавської області, 37800, код ЄДРПОУ 36814342) щодо водного об"єкту площею водного зеркала 40,5839га., розташованого за межами с.Наталівка, який знаходиться на річці Рудка, ліва притока річки Сула, суббасейн середнього Дніпра.

6. Зобов"язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Радуга-С" (вул.Вокзальна, 2, к.7, м.Хорол, Лубенського району, Полтавської області, 37800, код ЄДРПОУ 36814342) повернути державі в особі Полтавської обласної державної адміністрації земельну ділянку водного фонду загальною площею 40,5839га з розташованим на ній водним об"єктом загальною площею водного дзеркала 40,5839га згідно акту прийому-передачі.

7. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Радуга-С" (вул.Вокзальна, 2, к.7, м.Хорол, Лубенського району, Полтавської області, 37800, код ЄДРПОУ 36814342) на користь Полтавської обласної прокуратури (м.Полтава, вул.1100-річчя Полтавси,7, код ЄДРПОУ 02910060) судовий збір у розмірі 11350грн.

Видати накази з набранням цим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч.1,2 ст.241 ГПК України). Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (ст.256 ГПК України). Згідно ст.256 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до п.17.5 Перехідних положень ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

У зв"язку з перебуванням судді у відпустці, повне рішення складено та підписано: 01.08.2022

Суддя Кльопов І.Г.

СудГосподарський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення14.07.2022
Оприлюднено02.08.2022
Номер документу105503631
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —917/1907/21

Судовий наказ від 19.09.2022

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Судовий наказ від 19.09.2022

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Судовий наказ від 19.09.2022

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Судовий наказ від 19.09.2022

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Рішення від 14.07.2022

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 15.06.2022

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 18.05.2022

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 09.03.2022

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 08.02.2022

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 11.01.2022

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні