Рішення
від 20.07.2022 по справі 120/11348/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

20 липня 2022 р. Справа № 120/11348/21

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді:Бошкової Ю.М.,

за участю:

секретаря судового засідання: Голованюк І.В.,

представника позивача: Чернікової О.С.,

представника відповідача: Ременяк С.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "База Агротехпостачання"

до: Головного управління ДПС у Вінницькій області

про: скасування податкових повідомлень-рішень

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "База Агротехпостачання" (далі ТОВ "База Агротехпостачання", позивач) з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі ГУ ДПС у Вінницькій області, відповідач).

За змістом позовних вимог позивач просить суд: cкасувати податкові повідомлення-рішення № 00/2073/0901 від 11.03.2021 та № 7786/02-32-09-01/30264601 від 03.09.2021, видані ГУ ДПС у Вінницькій області.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказує, що за результатами проведення ГУ ДПС у Вінницькій фактичної перевірки з питань обігу пального за період з 01.07.2019 по 04.02.2021 складено Акт про результати фактичної перевірки № 1359/02-32-09-01/30264601 від 15.02.2021 та винесено ряд податкових повідомлень-рішень, зокрема від 11.03.2021 №00/2073/0901.

У подальшому, з врахуванням рішення Державної податкової служби України від 06.09.2021, винесено, зокрема податкове повідомлення-рішення №7786/02-32-09-01/30264601 від 03.09.2021, в якому встановлено порушення пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230, та п. 21 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями та застосовано штрафні санкції у сумі 3000,00 грн.

Вищезазначені податкові повідомлення рішення позивач вважає протиправними оскільки на виконання приписів п. 12 підроздлу 5 розділу ХХ ПК України щодо обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками ТОВ "База Агротехпостачання" 19.09.2019 укладено ряд договорів з ТОВ «Ресурс-Експо». Проте, вказане обладнання до 01.04.2020 не було поставлено та встановлено, у зв`язку із введеними карантинними обмеженнями, що зумовлені розповсюдженням короновірусної хвороби (COVID-19). Як зазначає представник позивача, оскільки обладнання рівнемірами та витратомірами не проведено до 01.01.2020, ТОВ "База Агротехпостачання" 01.04.2020 припинило реалізацію підакцизного товару згідно наказу № 31/03-20 від 31.03.2020.

При цьому сторона позивача зазначає, що з 01.04.2020 по 15.09.2020 реалізація підакцизного товару не проводилась, що підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахунку: 281 Місця зберігання ТМЦ за період 01.04.2020 по 15.09.2020.

Окрім того, представник позивача звертає увагу, що загальний об`єм резервуарів становить 927,071 куб. м., відтак, встановити відповідне обладнання згідно з приписами статті 12 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПК України з урахуванням Закону від 18.12.2019 № 391-IX ТОВ "База Агротехпостачання" повинна була до 01.04.2020, а не до 01.10.2019.

Щодо не подання (своєчасного подання) до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального, сторона позивача вказує, що довідка за 30.09.2020 надіслана до відповідача своєчасно - 01.10.2020 о 16 годині 55 хвилин та 01.10.2020 прийнята ГУ ДПС у Вінницькій області з повідомленням про помилку. Позивачем помилка виправлена та довідка за 30.09.2020 повторно надіслана до відповідача, який її зареєстрував 02.10.2020. У свою чергу, довідка за 18.12.2020 надіслана 19.12.2020 о 07 годині 29 хвилин, а зареєстрована відповідачем 20.12.2020. Водночас, причини реєстрації відповідачем цієї довідки через добу, як зазначає представник позивача, ТОВ "База Агротехпостачання" невідомі.

Відтак, ТОВ "База Агротехпостачання" вважає, що відповідачем безпідставно накладено штрафні санкції у розмірі 3000 грн. за порушення приписів пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 та п. 21 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України щодо не своєчасного подання електронних документів у розмірі 3 одиниць.

Ухвалою суду від 20.09.2021 позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків останньої.

19.10.2021 позивачем подано до суду заяву про усунення недоліків.

Ухвалою від 25.10.2021 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку загального позовного провадження. Підготовче судове засідання призначено на 17.11.2021.

15.11.2021 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому представник ГУ ДПС у Вінницькій області зазначив, що з позицією та доводами позивача не погоджується, вважає їх необґрунтованими, тому просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Мотивуючи свою позицію відповідач зазначив, що санкція п.128-1.1 ст.128 ПК України застосовується не тільки за не обладнання, але й за відсутність реєстрації рівнемірів-лічильників та витратомірів-лічильників у Реєстрі. Тому ГУ ДПС у Вінницькій області заперечує проти доводів позивача про те, що у період з 01.04.2020 реалізація пального не здійснювалась, тому штрафні санкції застосовані відповідно до п.п.128-1.1 ст.128 ПК України є безпідставними. До того ж, як зазначає представник відповідача, позивач здійснював реалізацію підакцизних товарів, це підтверджується табличкою з даними про несвоєчасну реєстрацію першого примірника акцизних накладних на пальне в ЄРАН що міститься в акті перевірки.

Також у відзиві вказано, що ТОВ База Агротехпостачання здійснювало зберігання та реалізацію бензину та дизельного пального з акцизного складу №1000198, на якому не було обладнано 19 резервуарів рівнемірами-лічильниками рівня пального (4 резервуара не придатні до експлуатації, в одному зберігається масло) та не проведено повірку двох витратомірів (вузлів обліку серії ЕМ8-48), чим порушено вимоги статті 12 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України.

Як вбачається зі змісту п. 128-1.1 ст. 128 ПК України (на відміну від інших пунктів цієї статті), ним не передбачена винність діяння особи як умова застосування штрафної (фінансової) санкції.

Враховуючи це, при його застосуванні, на переконання ГУ ДПС у Вінницькі області, не має значення, чи винна особа у необладнанні та/або відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі.

Представник відповідача також зазначив про необґрунтованість доводів позивача щодо неможливості

забезпечення виконання вказаних положень кодексу у зв`язку з форс-мажорними обставинами - карантинними обмеженнями, пов`язаними з розповсюдженням коронавірусної хвороби СОVID-19, адже нормами ПК України встановлено строк до 01.01.2020, у той час як карантин вперше на усій території України установлено з 12.03.2020.

Окрім того, з приводу податкового повідомлення-рішення від 03.09.2021 №7786/02-32-09-01/30264601, представник податкового органу вказує, що ТОВ База Агротехпостачання порушено приписи пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України, за що передбачена відповідальність відповідно до приписів п. 128-1.3 ст. 128-1 ПК України.

Відтак, враховуючи те, що позивачем не подано не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою, Довідку про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/ відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 30.09.2020 (зареєстровано 02.10.2020 за № 9251080891), за 06.10.2020 (зареєстровано 08.10.2020 за № 9256474904) та за 18.12.2020 (зареєстровано 20.12.2020 за №9339263662), то податкове повідомлення-рішення від 03.09.2021 №7786/02-32-09-01/30264601 є правомірним та не підлягає скасуванню. При цьому законодавцем чітко встановлено обов`язок подання відповідних довідок, які реєструються автоматично в день подання.

17.11.2021 до суду надійшла відповідь на відзив, за змістом якої позивач вказує про безпідставність доводів ГУ ДПС у Вінницькій області. Так, представник ТОВ База Агротехпостачання наголошує, що об`єкти оподаткування через які проводилась реалізація підакцизного палива (форма 20 ОПП від 01.10.2019) (9225938857) - на Резервуари № 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 57, загальний обсяг яких згідно паспортів калібровки резервуарів ДП «Вінницьким науково-виробничим центром стандартизації, метрології та сертифікації» складає 927,071 куб. м., тобто позивач мав обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в строк до 1 квітня 2020 року (з урахуванням внесених змін Законом №391-ІХ від 18.12.2019 до ПК України), а не до 1 січня 2020 року.

Окрім того, представник позивача вказує, що оскільки обладнання рівнемірами та витратомірами не було проведено до 1 квітня 2020 року, товариством вжито заходи щодо припинення реалізації підакцизного товару з 01.04.2020 (наказ № 31/03-20 від 31.03.2020).

З приводу подання Довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/ відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального ТОВ База Агротехпостачання вказує, що сформувало та передало їх у строк, встановлений ПК України, у свою чергу, штрафні санкції згідно статті 128-1 ПК України не можуть бути застосовані до позивача за технічні неможливості відповідача при автоматизації реєстрації цих Довідок.

Ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання, 17.11.2021 вирішено відкласти підготовче судове засідання на 06.12.2021.

23.11.2021 до суду надійшло заперечення на відповідь на відзив, у якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог, з мотивів наведених у відзиві.

06.12.2021 до суду представником ГУ ДПС у Вінницькій області подано клопотання про допит свідка в судовому засіданні.

Ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання від 06.12.2021, вирішено підготовче судове засідання відкласти на 24.01.2022, з метою надання можливості позивачу ознайомитись із поданим ГУ ДПС у Вінницькій області клопотанням.

24.01.2022 стороною позивача подано відповідь на заперечення на відповідь на відзив. Вищезазначені пояснення суд до уваги не бере, оскільки відповідно до ч. 1 ст. 159 КАС України при розгляді справи судом за правилами загального позовного провадження учасники справи викладають письмово свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення та міркування щодо предмета спору виключно у заявах по суті справи, визначених цим Кодексом. У свою чергу, згідно з приписами ч. 2 ст. 159 КАС України заявами по суті справи є: позовна заява; відзив на позовну заяву (відзив); відповідь на відзив; заперечення; пояснення третьої особи щодо позову або відзиву.

Тобто подання позивачем відповіді на заперечення на відповідь на відзив не передбачено нормами КАС України.

Ухвалою суду від 24.01.2022 вирішено задовольнити клопотання представника відповідача про виклик свідка та викликати та допитати в якості свідка ОСОБА_1 , головного державного ревізора-інспектора відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального, обслуговування акцизних складів та податкових постів управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС у Вінницькій області.

Окрім того, вищезазначеною ухвалою вирішено закрити підготовче провадження та призначити справу до розгляду по суті на 14.03.2022.

Відповідно до довідки, складеної секретарем судового засідання 14.03.2022, справу було знято з розгляду у зв`язку з перебуванням головуючої судді у відпустці. Наступне судове засідання призначено на 29.06.2022.

28.06.2022 до суду надійшло клопотання представника позивача про відкладення розгляду справи у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю представника товариства з обмеженою відповідальністю "База Агротехпостачання".

Ухвалою від 29.06.2022 задоволено вищезазначене клопотання позивача та відкладено судове засідання на 20.07.2022.

У судовому засіданні 20.07.2022 представник позивача підтримала позовні вимоги та вказала на те, що у ТОВ "База Агротехпостачання" перебуває на обліку кілька груп товарів (підакцизні та непідакцизні). При цьому, на обліку у ТОВ "База Агротехпостачання" перебуває 24 резервуари, 4 з яких є непридатними. Підакцизні товари зберігались у 8 резервуарах (11-17, 57), загальний об`єм яких складає 927,071 куб. м. З огляду на зазначене, представник позивача вважає безпідставними посилання ГУ ДПС у Вінницькій області на те, що загальний об`єм резервуарів перевищував 1000 куб. м. Окрім того, стороною позивача зазначено, що після прийняття наказу від 31.03.2020 позивачем припинено відвантаження та продаж товарів, на які необхідна ліцензія. З приводу подання ТОВ "База Агротехпостачання" довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/ відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 30.09.2020, 06.10.2020, 18.12.2020, представник позивача погодилась, що останні були подані з пропуском терміну, встановленого ПК України.

Представник відповідача позовні вимоги заперечувала та просила відмовити у їх задоволенні. Зокрема зазначила, що 01.10.2019 позивачем подано повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, відповідно до якого введено в експлуатацію резервуари №56 та №58, з врахуванням яких загальний об`єм перевищує 1000 куб. м. Також представник ГУ ДПС у Вінницькій області звернула увагу суду на імперативність норми п. 128-1.1 ст. 128 ПК України, яка не передбачає необхідності встановлення факту вини особи, як умови застосування штрафної (фінансової) санкції.

При допиті свідка ОСОБА_1 , вона пояснила, що усі об`єкти, які знаходяться на акцизному складі повинні бути обладнаними витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками, що у свою чергу, не було дотримано ТОВ «База Агротехпостачання».

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

На підставі направлень від 03.02.2021 № 276, №277, виданих Головним управлінням ДПС у Вінницькій області, заступником начальника відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального та обслуговування акцизних складів та податкових постів управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС у Вінницькій області Садовською Оксаною Богданівною та головним державним ревізором-інспектором відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального та обслуговування акцизних складів та податкових постів управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС у Вінницькій області ОСОБА_1 на підставі п.п.75.1.3 п.75.1 ст.75, пп. 80.2.5 п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями) та відповідно до наказу Головного управління ДПС у Вінницькій області від 02.02.2021 №264к, проведено фактичну перевірку ТОВ База Агротехпостачання з питань обігу пального за період з 01.07.2019 по 04.02.2021.

За результатами проведення фактичної перевірки ТОВ «База Агротехпостачання» відповідачем складено акт про результати фактичної перевірки №1359/02-32-09-01/30264601 від 15.02.2021, в якому встановлено порушення вимог:

- статті 12 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» та підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України, а саме: з 01.10.2019 здійснювалось зберігання та реалізація бензину та дизельного пального з акцизного складу №1000198, на якому не було обладнано 19 резервуарів рівнемірами-лічильниками рівня пального та не проведено повірку двох витратомірів-лічильників (вузлів обліку серії ЕМБ-48);

- пункту 21 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" та підпункту 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України, розпорядником акцизного складу №1000198 не подано до центрального органу виконавчої влади Довідку про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/ відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 257 дня за період з 01.01.2020 по 13.09.2020 та не подано не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою, Довідку про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/ відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 3 дні, а саме: за 30.09.2020, за 06.10.2020 та за 18.12.2020;

- пункту 231.3., пункту 231.6. статті 231 Податкового кодексу України, а саме: суб`єктом господарювання несвоєчасно зареєстровано перший примірник акцизної накладної на обсяг пального в загальній кількості 275282,99 л. в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Не погодившись із висновками перевірки, позивач звернувся до ГУ ДПС у Вінницькій області із листом-запереченням від 25.02.2021 № 25/02/1 до Акту фактичної перевірки від 15.02.2021 №1359/02-32-09-01/30264601.

Відповідачем за результатами розгляду заперечення, висновки Акту фактичної перевірки № 1359/02-32-09-01/30264601 від 15.02.2021 залишено без змін.

На підставі висновків Акту про результати фактичної перевірки № 1359/02-32-09- 01/30264601 від 15.02.2021 ГУ ДПС у Вінницькій області прийняло наступні податкові повідомлення-рішення:

- № 00/2073/0901 від 11.03.2021 в якому встановлено порушення пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 та п. 12 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України та на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 і п. 128-1. 1 ст. 128-1 розділу II Податкового кодексу України застосовано штрафні санкції у сумі 420000,00 грн.;

- № 00/2074/0901 від 11.03.2021, в якому встановлено порушення пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230, та п. 21 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України та на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3. ст. 54 і п. 128-1.1 ст. 128-1 розділу II Податкового кодексу України застосовано штрафні санкції у сумі 260000,00 грн.;

- № 00/2075/0901 від 11.03.2021, в якому встановлено порушення пп. 231.3, п. 231.6 ст. 231 Податкового кодексу України та на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3. та п. 1202.1 ст. 1202 Податкового кодексу України застосовано штрафні санкції у сумі 25604,27 грн.

26.03.2021 позивачем, в порядку адміністративного оскарження, до Державної податкової служби України направлена скарга, за результатами якої прийнято рішення про результати розгляду скарги № 20045/6/99.00.06.03-01.06 від 01.09.2021.

Згідно з рішенням Державної податкової служби України скаргу ТОВ «База Агротехпостачання» задоволено частково, а саме: скасовано податкове повідомлення-рішення № 00/2074/0901 від 11.03.2021 на суму 257000,00 грн.; скасовано податкове повідомлення рішення №00/2075/0901 від 11.03.2021 на суму 21236,43 грн.; податкове повідомлення рішення №00/2073/0901 від 11.03.2021 на суму 420000,00 грн. залишено без змін.

З урахуванням рішення Державної податкової служби України № 20045/6/99.00.06.03-01.06 від 01.09.2021 ГУ ДПС у Вінницькій області сформовано нові податкові повідомлення-рішення:

- № 7786/02-32-09-01/30264601 від 03.09.2021, в якому встановлено порушення пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230, та п. 21 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України та на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3. ст. 54 і п. 128-1. 1 ст. 128-1 розділу II Податкового кодексу України застосовано штрафні санкції у сумі 3000,00 грн.

- № 7783/02-32-09-01/30264501 від 03.09.2021, в якому встановлено порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних, застосовано штраф у сумі 4367,84грн.

Накладений штраф за податковим повідомленням рішенням № 7783/02-32-09- 01/30264501 від 03.09.2021, в якому встановлено порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних у сумі 4367,84 грн. позивачем визнано та сплачено.

У свою чергу, податкові повідомлення-рішення № 00/2073/0901 від 11.03.2021 на суму 420000,00 грн. та № 7786/02-32-09-01/30264601 від 03.09.2021 на суму 3000,00 грн., позивач вважає протиправними, тому звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовано Податковим кодексом України (далі -ПК України).

Відповідно до пп.20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України, яка визначає права контролюючих органів, контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.

Пунктом 75.1 статті 75 ПК Українипередбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Водночас, згідно з пп.75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК Українифактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Так, посадовими особами відповідача відповідно до наказу ГУ ДПС у Вінницькій області від 02.02.2021 №264к проведено фактичну перевірку ТОВ База Агротехпостачання з питань обігу пального за період з 01.07.2019 по 04.02.2021.

Під час проведення перевірки виявлено ряд порушень, зокрема: зберігання та реалізація бензину та дизельного пального з акцизного складу №1000198, на якому не було обладнано 19 резервуарів рівнемірами-лічильниками рівня пального та не проведено повірку двох витратомірів-лічильників (вузлів обліку серії ЕМБ-48).

Відповідно до підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу.

Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цьогоКодексуакцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Згідно з пунктом 12 підрозділу 5 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки:

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 №891 (далі - Порядок №891) пунктом 2 якого визначено, що:

1) витратомір-лічильник (далі - витратомір) - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для безперервного вимірювання, запам`ятовування та відображення у фактичних умовах вимірювання кількості пального, що проходить через вимірювальний перетворювач у закритих, повністю заповнених трубопроводах;

2) рівнемір - лічильник рівня пального у резервуарі (далі - рівнемір) - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для вимірювання рівня пального, за яким обчислюється об`єм пального, що перебуває у резервуарі, за градуювальною таблицею резервуара.

Реєстрація витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників в Реєстрі здійснюється на підставі довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри, форму якої затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944.

Відповідно до абзацу п`ятого підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Отже, кожний введений в експлуатацію стаціонарний резервуар, розташований на акцизному складі, повинен бути обладнаний рівнеміром-лічильником, який повинен відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства.

Кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу, розташоване на акцизному складі, повинно бути обладнане витратомірами-лічильниками. Функції витратомірів-лічильників виконують встановлені на акцизних складах паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства.

За визначенням статті 1 Закону України від 15.01.2015 № 124 "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані; документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об`єкта оцінки відповідності.

Отже, обов`язковими умовами виконання встановленими на акцизних складах паливороздавальними та/або оливороздавальні колонками функцій витратомірів-лічильників, є наявність позитивних результатів їх повірки або оцінки відповідності, проведених відповідно до законодавства, та підтверджених відповідними документами, що підтверджують відповідність цих колонок вимогам до витратомірів-лічильників, та їх реєстрація в Реєстрі.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ База Агротехпостачання отримано ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі №990514201900335 від 01.10.2019, з терміном дії з 21.08.2019 до 21.08.2024.

20.06.2019 База Агротехпостачання в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового зареєстровано акцизний склад (нафтобаза), що знаходиться за адресою: Вінницька область, м. Козятин, вул. Довженка, 22-Б, якому присвоєно уніфікований номер №1000198 та акцизні склади пересувні: №1000200 (автомобіль AB 4571 СА), №1000199 (автомобіль AB 4573 СА).

Під час перевірки посадовими особами ГУ ДПС у Вінницькій області встановлено, що на акцизному складі № 1000198 розташовано 24 резервуара, в тому числі: 4 резервуара не придатні для зберігання пального, 1 - для зберігання масел.

Згідно з Повідомленнями про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма 20-ОГІП) ТОВ База Агротехпостачання зареєстровано 24 резервуари, а саме: 13 резервуарів, що експлуатуються, 7 резервуарів тимчасово не експлуатуються і 4 резервуара, які не придатні до експлуатації.

На акцизному складі №1000198 ТОВ База Агротехпостачання, згідно договорів зберігання нафтопродуктів та актів передачі нафтопродуктів на зберігання, на відповідальному зберіганні знаходиться дизельне пальне.

ДП «Вінницьким науково-виробничим центром стандартизації, метрології та сертифікації» проведено повірку 10 резервуарів, загальним об`ємом 1769,549 куб. м., а саме резервуари із заводськими номерами: 56, 57, 58, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17. На решту резервуарів відсутні свідоцтва на повірку та градуювальні таблиці.

Відтак, посадовими особами ГУ ДПС у Вінницькій області під час перевірки встановлено, що позивачем з 01.10.2019 здійснювалось зберігання та реалізація бензину та дизельного пального з акцизного складу №1000198, на якому не було обладнано 19 резервуарів рівнемірами-лічильниками рівня пального та не проведено повірку 2 витратомірів (вузлів обліку серії ЕМS-48), чим порушено приписи пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України та статті 12 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України.

Водночас, ТОВ «База Агротехпостачання» посилається на те, що обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі позивач мав до 01.04.2022, враховуючи те, що загальний об`єм таких резервуарів становив 927,071 куб. м., а не 1769,549 куб. м., як вказав відповідач в акті перевірки від 15.02.2021.

Надаючи оцінку таким доводам суд зазначає, що при визначені загального об`єму резервуарів, які підлягають обладнанню, ГУ ДПС у Вінницькій області враховувало 10 резервуарів (№56, 57, 58, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17), у той час як позивач вказує про 8 резервуарів (№57, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17). Тобто резервуари з заводським № 56 (420,465 куб. м.) та 58 (422,013 куб м.) позивач не враховує, оскільки зі слів останнього такі були виведені з експлуатації.

Суд такі доводи вважає необґрунтованими, оскільки відповідно до Акту виконаних робіт і введення в експлуатацію від 15.11.2019, цей акт складений ТОВ «Ресурс-Експо» на проведення монтажу і введення в експлуатацію технологічного обладнання для виміру рідини в резервуарах РВС, зокрема №56 та №58.

Відповідно до вищезазначеного Акту, всі роботи виконані у повному обсязі, обладнання передано для подальшої експлуатації в робочому стані, сторони претензій одна до одної не мають.

Відтак, резервуари №56 та №58 були введеними в експлуатацію, у свою чергу, докази щодо виведення таких резервуарів з експлуатації позивачем не надано. Також матеріали справи не містять доказів щодо того, що в резервуарах №56 та №58 здійснювалось зберігання непідакцизних товарів.

Відтак, враховуючи те, що загальний об`єм резервуарів становить 1769,549 куб. м., ТОВ «База Агротехпостачання», як розпорядник акцизного складу відповідно до вимог ПК України зобов`язане було обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі не пізніше 1 жовтня 2019 року (акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів).

З огляду на зазначене безпідставними є посилання сторони позивача на норму пункту 12 підрозділу 5 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України (з урахуванням приписів Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування акцизного податку» від 18.12.2019 №391-IX), якою встановлено граничний строк для обладнання акцизного складу, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів.

Окрім того, суд вважає безпідставними посилання представника позивача на наказ від 31.03.2020 №31/03-20, яким наказано призупинити реалізацію акцизного пального з 01.04.2020 до встановлення рівнемірів-лічильників та їх реєстрації, адже такий наказ прийнято та введено в дію вже після 01.10.2019, тобто у період з 01.10.2019 по 31.03.2020 ТОВ «База Агротехпостачання» здійснювалось зберігання та реалізація бензину, дизельного пального з порушенням приписів пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 та п. 21 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України. При цьому, представником позивача не заперечується зберігання пального у вищезазначений період без відповідного обладнання та його реєстрації.

Щодо посилання, як на підставу для скасування податкового повідомлення-рішення № 00/2073/0901 від 11.03.2021, на запровадження на території України карантинних обмежень, пов`язаних з розповсюдженням коронавірусної хвороби СОVID-19, суд зазначає, що нормами Податкового кодексу України визначено обов`язок обладнати акцизний склад витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, у випадку позивача, у строк не пізніше 01.10.2019, тоді як, карантин вперше на усій території України встановлено з 12.03.2020 (п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2" №211 від 11.03.2020).

Відтак, у позивача були відсутні непереборні труднощі, пов`язані із введенням карантинних заходів, з виконання встановленого законодавцем обов`язку станом на 01.10.2019.

Окрім того, ТОВ «База Агротехпостачання» укладено більшість договорів з метою обладнати акцизного складу витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та їх реєстрації вже після спливу граничного строку виконання таких норм, тобто після 01.10.2019 (договір поставки №11-01 від 01.11.2019, договір підряду №11-02//РЕ-БА від 01.11.2019, договір підряду №06-2 від 24.06.2020, договір №03-2 від 06.03.2020).

Пунктом 128-1.1 статті 128 ПК України передбачено, що не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу.

Санкція встановлена п. 128-1.1 ст.128 ПКУ застосовується не конкретно за реалізацію пального за відсутності встановлених витратомірів-лічильників на кожному місці відпуску пального наливом, а у випадку виробництва, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального, за відсутності встановлених витратомірів-лічильників на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірів-лічильників рівня таких товарів (продукції) у резервуарі. При цьому, такі витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники повинні бути зареєстровані у Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників.

При цьому суд зазначає, що зі змісту п. 128-1.1 ст. 128 ПК України (на відміну від інших пунктів цієї статті) вбачається, що цим пунктом не передбачена необхідність встановлення вини особи у необладнанні та/або відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, як умова застосування штрафної (фінансової) санкції, а достатнім є сам лише факт виявлення таких порушень.

Відтак, суд дійшов висновку про правомірність прийнятого ГУ ДПС у Вінницькій області податкового повідомлення-рішення №00/2073/0901 від 11.03.2021, яким застосовано до позивача штрафні санкції у сумі 420000,00 грн. (19 резервуарів х 20000 грн. + 2 резервуари х 20000 грн. = 4200000 грн.).

З приводу податкового повідомлення-рішення № 7786/02-32-09-01/30264601 від 03.09.2021, яким до ТОВ «База Агротехпостачання» застосовано штрафні санкції у розмірі 3000 грн., суд зазначає наступне.

Вищезазначене податкове повідомлення-рішення сформовано з урахуванням рішення ДПС України від 01.09.2021 №20045/6/99.00.06.03-01.06 за порушення пункту 21 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" та підпункту 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України. А саме, розпорядником акцизного складу №1000198 не подано не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою, Довідку про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/ відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 3 дні, а саме: за 30.09.2020, за 06.10.2020 та за 18.12.2020.

Так, за приписами пп.230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.

Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про:

- обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі;

- добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального нативом з акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на такому акцизному складі;

- добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Відповідно до п.128-1.3 ст. 128-1 ПК України незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.

Законодавець чітко встановив для розпорядників акцизного складу обов`язок подавати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, які реєструються автоматично в день подання, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового та встановив відповідальність за його не виконання.

Однак, ТОВ База Агротехпостачання не подано не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою, Довідку про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/ відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 30.09.2020 (зареєстровано 02.10.2020 за № 9251080891), за 06.10.2020 (зареєстровано 08.10.2020 за № 9256474904) та за 18.12.2020 (зареєстровано 20.12.2020 за №9339263662).

При цьому, суд вважає необґрунтованими доводи сторони позивача з приводу того, що вищезазначені довідки подані вчасно, однак не зареєстровані у той же день відповідачем з невідомих ТОВ «База Агротехпостачання» причин, адже довідки реєструються автоматично в день подання.

Більш того, представник позивача під час розгляду справи в суді зазначила, що погоджується з тим, що Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/ відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 30.09.2020, за 06.10.2020 та за 18.12.2020 подані з порушенням строку їх подання.

Отже, дослідивши наявні в матеріалах справи докази та оцінивши наведені позивачем доводи, суд дійшов висновку, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення № 00/2073/0901 від 11.03.2021 та № 7786/02-32-09-01/30264601 від 03.09.2021 є правомірними та не підлягають скасуванню.

Відповідно до частин першої та другої статті 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно з положеннями статті 9 Конституції Українита статтею 17, частиною п`ятою статті 19 Закону України від 23.02.2006 року № 3477-IV "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди та органи державної влади повинні дотримуватись положень Європейської конвенції з прав людини та її основоположних свобод 1950 року, застосовувати в своїй діяльності рішення Європейського суду з прав людини з питань (далі - ЄСПЛ) щодо застосування окремих положень цієї Конвенції.

Також, ухвалюючи дане судове рішення суд також враховує статтю 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практикою Європейського суду з прав людини (рішення "Серявін та інші проти України") та Висновком №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів (пункт 41) щодо якості судових рішень.

Згідно рішення Європейського суду з прав людини по справі "Серявін та інші проти України" (пункт 58) суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Пунктом 41 Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів зазначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень та докази, надані позивачем, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог судові витрати відповідно до статті 139 КАС України розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: товариство з обмеженою відповідальністю "База Агротехпостачання" (вул. Довженка, 22Б, м. Козятин, Вінницька область, 22100; код ЄДРПОУ 30264601).

Відповідач: Головне управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028, код ЄДРПОУ ВП 44069150).

Повний текст рішення суду виготовлено: 01.08.2022.

Суддя Бошкова Юлія Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2022
Оприлюднено02.08.2022
Номер документу105505956
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —120/11348/21-а

Рішення від 20.07.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 28.06.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 20.09.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні