ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 липня 2022 року Справа № 160/7118/22
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Врони О. В.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради у Центральному районі, третя особа ТОВ «ПАРИЗЬКИЙ ДВОРИК» про визнання дій, рішень протиправними, скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради у Центральному районі, третя особа ТОВ «ПАРИЗЬКИЙ ДВОРИК», в якому просить:
- визнати протиправними дії Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради у Центральному районі, щодо не виплати ОСОБА_1 компенсації за користування послугою «муніципальна няня» за жовтень та листопад 2021 року та січень і лютий 2022 року;
- визнати протиправними та скасувати рішення Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради у Центральному районі, оформлені у вигляді повідомлень, датовані 14.04.2022 року №952/18.04-22 та №2897/12.11.21, про відмову ОСОБА_1 в призначення та виплаті компенсації за користування послугою «муніципальна няня», за жовтень, листопад 2021 року та січень, лютий 2022 року;
- зобов`язати Центральне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради у Центральному районі, повторно розглянути питання щодо призначення та виплати ОСОБА_1 , за жовтень, листопад 2021 року та січень, лютий 2022 року щомісячно, компенсації за користування послугою «муніципальна няня», на підставі поданих документів, що підтверджують витрати на оплату послуги «муніципальної няні», з виплатою всіх належних до сплати сум, враховуючи правові висновки суду.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що рішенням відповідача без належних правових підстав припинено ОСОБА_1 виплату компенсації за користування послугою «муніципальна няня» .
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суд 23.05.2022 року відкрито провадження у справі №160/7118/22, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
Відповідно до ч.6 ст.12, ч.1, 2 ст. 257, ч.1 ст.260 Кодексу адміністративного судочинства України зазначена справа є справою незначної складності та розглядається за правилами спрощеного позовного провадження. Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження.
Згідно з ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
14.06.2022 від Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради до суду надійшов відзив на позовну заяву.
Відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог, враховуючи наступне.
Муніципальна няня, яка є фізичною особою-підприємцем (КВЕД 78.20 та/або КВЕД 85.10), може забезпечувати здійснення догляду одночасно не більше ніж за десятьма дітьми з різних сімей за адресою, визначеною мініципальною нянею.
На підставі проведеної перевірки дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2019 №68 «Деякі питання надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», з Автоматизованого середовища обробки інформації було з`ясовано, що муніципальна няня ТОВ «Паризький дворик», одночасно здійснює догляд більш ніж за десятьма дітьми. Рішеннями Управління від 08.11.2021, 14.04.2022 було вирішено відмовити ОСОБА_1 в призначенні компенсації послуги «муніципальна няня» за жовтень, листопад 2021 року, січень, лютий 2022 року.
Відхиляючи доводи позивача щодо протиправності дій Управління в частині відмови у виплаті компенсації за грудень 2021, відповідач зазначає, що рішенням Управління від 07.12.2021 про призначення компенсації послуги «мініципальна няня», відповідно до квитанції за грудень 2021 (наданої 02.12.2021) та витягу з Автоматизованого середовища обробки інформації щодо перевірки догляду муніципальною нянею ТОВ «Паризький дворик» одночасно більш ніж за десятьма дітьми, було вирішено призначити ОСОБА_1 компенсацію послуги «муніципальна няня» відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №68 від 30.01.2019 за період з 01.12.2021 по 31.12.2021 включно, що підтверджується розпорядженням на призначення компенсації послуги «муніципальна няня» від 09.12.202.
ТОВ «Паризький дворик» пояснення з приводу поданого позову до суду не надав.
Дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи в їх сукупності, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.
Позивач ОСОБА_1 є матір`ю малолітньої дитини ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується копією свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 .
На підтвердження зайнятості обох батьків позивач надала: копію витягу з трудової книжки ОСОБА_3 НОМЕР_2 , копію наказа ТОВ «Альфа Дистриб`юшн» №211-к від 04.10.2019 про прийняття на роботу ОСОБА_3 з 07.10.2019, копію трудової книжки ОСОБА_4 НОМЕР_3 , наказу ТОВ «Бланком» №6-к від 21.05.2020 про прийняття на роботу ОСОБА_4 з 22.05.2020.
01.05.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Паризький дворик» (Виконавець) і ОСОБА_1 (Замовник) був укладений договір про надання послуги «муніципальна няня» на здійснення догляду за дитиною до трьох років» №01/05-20-23, за умовами якого за завданням Замовника Виконавець надає послуги «муніципальна няня» по догляду за дитиною Замовника ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 в обсязі та на умовах, визначених цим договором, а Замовник зобов`язався своєчасно здійснювати оплату цих послуг.
Договір набирає чинності з дня підписання його сторонами та діє до 23.02.2022 (п. 8.3. договору).
Відповідно до п. 6.1. договору вартість послуг за цим договором становить 1800 грн. на місяць. Загальна сума, яка підлягає оплаті за один календарний місяць фіксується в акті про надані послуги з урахуванням фактично витраченого часу на надання послуг та встановленої в цьому пункті вартості години надання послуг. Вартість послуги 1800 грн. 00 коп. буде змінюватись в залежності від прожиткового мінімуму.
30.06.2020 сторони уклали до договору додаткову угоду, в якій погодили, що вартість послуги «муніципальна няня» визначається сторонами за домовленістю і становить 1900 грн. 00 коп. за місяць. Вартість послуги 1900 грн. 00 коп. буде змінюватись в залежності від прожиткового мінімуму.
Додатковою угодою від 31.12.2021 до договору №01/05-20-23 від 01.05.2020 сторонами встановлено, що мінімальна щомісячна вартість послуги складає 2100 грн. 00 коп. Вартість послуги 2100, але не менше прожиткового мінімуму на дитину віком до 6 років, встановленого на 1 січня відповідного року.
Позивачем сплачено за послуги, надані вищевказаним договором відповідно до копії розрахункової квитанції серії БВДК №008317 від 01.10.2021 за жовтень 2021 у сумі 2000,00 грн, відповідно до копії розрахункової квитанції серії БВДК №008335 від 01.11.2021 за листопад 2021 у сумі 2000,00 грн., відповідно до копій квитанцій №0.0.2404966786.1 від 04.01.2022 за січень 2022 у сумі 2100,00 грн., №ІД 38852306 від 03.02.2022 за лютий 2022 у сумі 2100,00 грн.
Із заявами від 04.10.2021, від 02.11.2021 позивач зверталась до Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради з проханням призначити компенсацію послуг «муніципальна няня».
Позивачем отримано від Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради у Центральному районі повідомлення: №2897/12.11.21 про відмову у призначенні грошової компенсації за жовтень, листопад 2021, №952/18.04.22 про відмову у призначенні грошової компенсації за січень 2022.
Відповідно до абз. 3 п. 5 Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», затвердженого постановою КМУ від 30.01.2019 №68 «Деякі питання надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» із змінами, внесеними постановою КМУ від 30.09.2020 №897, муніципальна няня, яка є фізичною особою-підприємцем, може здійснювати догляд одночасно не більше ніж за десятьма дітьми з різних сімей, за винятком догляду за дітьми з багатодітної сім`ї.
Підставою для відмови було те, що за даними перевірки було встановлено, що юридична особа ТОВ «Паризький дворик» здійснює догляд одночасно більше ніж за десятьма дітьми.
У позовній заяві позивач також вказує, що звернулась із скаргою на Урядову «гарячу лінію» 1545 з проханням провести перевірки відносно правових підстав не здійснення їй компенсації, понесених витрат користування послугами «муніципальної няні», починаючи з жовтня по листопад 2021 та відновити виплату, сплативши заборгованість.
З відповіді, отриманої за результатами розгляду скарги вбачалось, що відповідачем відмовлено у виплаті за жовтень та листопад 2021 у зв`язку з тим, що ТОВ «Паризькій дворик» укладено більше, ніж 10 договорів, а тому виплата компенсації припинена, про що винесені відповідні повідомлення.
З отриманої відповіді також вбачалось, що на думку відповідача, ОСОБА_1 не має взагалі права на отримання компенсації по послузі «муніципальна няня» з 16.12.2021, оскільки було змінено коло отримувачів послуги, які можуть звернутися із заявами про призначення компенсації.
Позивач не згодна з діями відповідача щодо відмови їй у виплаті компенсації за жовтень та листопад 2021 та січень і лютий 2022.
Вирішуючи спір по суті суд виходить з наступного.
Механізм відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» визначено Порядком відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 р. № 68 (Порядок №68).
За наведеними визначеннями у п. 2 послуга з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня (далі - послуга муніципальна няня) - послуга, що надається для підтримки батьків, опікунів дитини для забезпечення догляду за дитиною до трьох років;
отримувач послуги муніципальна няня - батьки, опікуни дитини;
муніципальна няня - будь-яка фізична особа - підприємець (КВЕД97.00 та / або КВЕД 88.91) / юридична особа (КВЕД 78.20 та/або КВЕД 85.10), яка надає послугу з догляду за дітьми та з якою укладено договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років, крім державних і комунальних закладів дошкільної освіти, батьків та опікунів дитини.
За п. 3 Порядку №86 відшкодування вартості послуги муніципальна няня є щомісячною адресною компенсаційною виплатою одному з батьків, опікуну дитини до трьох років (далі - компенсація послуги муніципальна няня) за здійснення догляду за дитиною протягом місяця.
Відповідно до п. 4 Порядку №68, компенсація послуги "муніципальна няня" виплачується отримувачу послуги "муніципальна няня" в розмірі прожиткового мінімуму на дітей віком до шести років, установленого на 1 січня відповідного року, за кожну дитину, яку доглядає муніципальна няня, але не більше від вартості послуги "муніципальна няня", сплаченої отримувачем послуги "муніципальна няня".
З копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що муніципальна няня, яка є юридичною особою ТОВ «Паризький дворик», здійснює за КВЕД, зокрема, такі види діяльності:
85.10. Дошкільна освіта
88.91. Денний догляд за дітьми.
Муніципальна няня, яка є юридичною особою (КВЕД 78.20 та/або КВЕД 85.10), може забезпечувати здійснення догляду одночасно не більше ніж за десятьма дітьми з різних сімей за адресою, визначеною муніципальною нянею (абз. 4 п. 4 Порядку №86).
Відповідно до положень п. 5 Порядку №86 право на отримання компенсації послуги муніципальна няня мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які є батьками, опікунами дитини до трьох років і на законних підставах проживають на території України та уклали договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років (далі - договір) з муніципальною нянею.
Компенсація послуги муніципальна няня надається отримувачам послуги муніципальна няня за умови зайнятості кожного з батьків, опікунів дитини відповідно доЗакону УкраїниПро зайнятість населення, за винятком отримувачів послуги муніципальна няня, які здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, якій не встановлено інвалідність, а також отримувачів послуги муніципальна няня, у яких одночасно народилося троє і більше дітей.
Відповідно до п.6 Порядку №68, договір укладається у письмовій формі між отримувачем послуги "муніципальна няня" та муніципальною нянею.
У договорі має бути зазначено, зокрема, назву послуги, її обсяг з визначенням конкретних заходів, інформацію про дітей, за якими здійснюється догляд, та інформацію про особу, яка здійснює догляд за такими дітьми, умови та строк надання послуги, її вартість, періодичність оплати, відповідальність сторін, місце проживання отримувача послуги "муніципальна няня", місце проживання муніципальної няні (для фізичних осіб - підприємців) /місцезнаходження муніципальної няні (для юридичних осіб).
Пунктом 12 Порядку №68 передбачено, що компенсація послуги муніципальна няня призначається на строк здійснення догляду за дитиною до трьох років, визначений у договорі, укладеному між отримувачем послуги муніципальна няня та муніципальною нянею. У разі продовження строку дії цього договору виплата компенсації послуги муніципальна няня продовжується за заявою отримувача послуги муніципальна няня з місяця подання заяви. Виплата компенсації послуги муніципальна няня здійснюється щомісяця на підставі поданих отримувачем послуги муніципальна няня документів, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги муніципальна няня .
Відповідно до положень п.7 і п. 8 Порядку №68, для отримання компенсації послуги "муніципальна няня" отримувач послуги "муніципальна няня" подає заяву та документи/відомості у паперовій або електронній формі, зазначені в пунктах 8 і 9 цього Порядку.
У паперовій формі отримувач послуги "муніципальна няня" подає такі документи: 1) заяву про надання компенсації послуги "муніципальна няня"; 2) заяву про перерахування коштів для компенсації послуги "муніципальна няня" із зазначенням рахунка в установі банку, вибраного отримувачем послуги "муніципальна няня" відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596; 2) копію договору між отримувачем послуги "муніципальна няня" та муніципальною нянею; 3) документи, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні вартості послуги "муніципальна няня", сплаченої отримувачем послуги "муніципальна няня" (виписка з банківського рахунка, касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, оформлені відповідно до Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженогонаказом Мінфіну від 21 січня 2016 р. № 13, Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженогонаказом Мінфіну від 24 травня 1995 р. № 88, за місяць, в якому подано заяву.
До заяви, зокрема, додаються копії: свідоцтва про народження дитини, паспорта отримувача компенсації послуги "муніципальна няня" з даними про прізвище, ім`я та по батькові, дату його видачі та місце реєстрації; документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають про це відмітку в паспорті) отримувача компенсації послуги "муніципальна няня"; трудової книжки отримувача послуги "муніципальна няня".
Алгоритм дій місцевих структурних підрозділів з питань соціального захисту населення визначений пунктом 11 Порядку №68, а саме:
1) розглядають подані документи;
2) перевіряють факт реєстрації фізичної особи - підприємця/юридичної особи, яка надає послугу з догляду за дітьми, з якою укладено договір на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
3) протягом десяти робочих днів з дати надходження документів приймають рішення про призначення/відмову в призначенні компенсації послуги "муніципальна няня";
4) протягом трьох робочих днів після прийняття рішення про призначення/відмову в призначенні компенсації послуги "муніципальна няня" письмово або в електронній формі інформують отримувача послуги "муніципальна няня" про прийняте рішення.
Отримувачу послуги "муніципальна няня" може бути відмовлено у призначенні компенсації послуги "муніципальна няня":
- у разі подання неповного пакета документів, передбаченого пунктами 8 і 9 цього Порядку,
- відсутності інформації про муніципальну няню в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань,
- та/або викладення недостовірної інформації в договорі.
Підставою для відмови в призначенні або для припинення виплати компенсації послуги "муніципальна няня" є також установлення факту порушення:
- муніципальною нянею - вимог, передбачених абзацами третім і четвертим пункту 4 цього Порядку;
- отримувачем послуги "муніципальна няня" - вимог, передбачених абзацами другим і третім пункту 5 цього Порядку (п.11 Порядку №68).
За змістом абз. 4 п. 4 Порядку №86, муніципальна няня, яка є юридичною особою (КВЕД 78.20 та/або КВЕД 85.10), може забезпечувати здійснення догляду одночасно не більше ніж за десятьма дітьми з різних сімей за однією адресою,
Тобто, п. 4 Порядку не містить обмеження щодо кількості отримувачів послуги "муніципальна няня", з якими юридична особа, яка надає цю послугу, може мати договірні відносини в один період та/або кількості договорів між муніципальною нянею та отримувачами цієї послуги, діючих одночасно. Отже, обмеження, визначені пунктом 4 Порядку, встановлюють кількість дітей (не більше 10), за якими муніципальною нянею здійснюється догляд одночасно за однією визначеною адресою.
Дослідивши умови договору №01/05-20-23 від 01.05.2020 судом з п. 1.1. встановлено, що місце надання послуг: за місцем реєстрації дитини Замовника. Виконавець, муніципальна няня надає послуги Замовнику в будні дні з понеділка по п`ятницю з 12.00 до 18.00.
Тобто, ТОВ «Паризький дворик» здійснювався догляд тільки за дитиною позивачки без присутності інших дітей у ранкову годину.
Відповідачем не надано доказів, що муніципальною нянею ТОВ «Паризький дворик» за адресою реєстрації дитини позивача одночасно здійснювався догляд ще за іншими дітьми та ще в кількості більше 10-ти.
Пунктом 17 Порядку №68 ( в редакції від 24.04.2021) встановлено, що виплата раніше призначеної компенсації послуги муніципальна няня припиняється, якщо отримувачем послуги муніципальна няня було приховано або навмисно подано недостовірні відомості про здійснення догляду за дитиною до трьох років, які вплинули на призначення компенсації послуги муніципальна няня, з підстав, визначенихабзацами сьомим - дев`ятимпункту 11 цього Порядку, внаслідок чого було надміру виплачено кошти, - з місяця, в якому виявлено порушення.
Враховуючи, що судом встановлено протиправність прийнятих рішень відповідачем про відмову у виплаті компенсації за користування послугою «муніципальна няня» за жовтень і листопад 2021, позовні вимоги в частині зобов`язання повторно розглянути питання призначення і виплати щомісячної компенсації за вказані періоди є такими, що підлягають задоволенню.
Що стосується позовних вимог в частині зобов`язання повторно розглянути питання призначення і виплати щомісячної компенсації за січень, лютий 2022
В новій редакції від 16.12.2021 пункт 17 викладено в наступній редакції: «Виплата раніше призначеної компенсації послуги муніципальна няня припиняється, якщо заявником послуги муніципальна няня було приховано або навмисно подано недостовірні відомості про здійснення догляду за дитиною до трьох років, які вплинули на призначення компенсації послуги муніципальна няня, внаслідок чого було надміру виплачено кошти, - з місяця, в якому виявлено порушення».
У той час, як зазначено вище, на виконання вимог п.8 Порядку №68 позивачем було зібрано та подано до Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради пакет документів для призначення та виплати вищезазначеної компенсації.
Зауважень до прийнятих документів відповідачем не надано, як і не було зазначено про те, що заявником послуги муніципальна няня було приховано або навмисно подано недостовірні відомості про здійснення догляду за дитиною до трьох років, які вплинули на призначення компенсації послуги муніципальна няня.
Позивачем на Урядовій «гарячій лінії» №1545 була отримана відповідь, що з 16.12.2021 вона взагалі не має права на компенсацію у зв`язку зі зміною кола отримувачів послуги, які можуть звернутися із заявами про призначення компенсації.
Суд звертає увагу на те, що в даному випадку позивач не є новим заявником, а вже є отримувачем послуги.
Згідно ст.22 Конституції Україниправа і свободи людини і громадянина, закріплені цієюКонституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Статтею 58 Конституції України визначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, окрім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Тобто, позивач як діючий отримувач послуги станом на момент внесення змін, має право продовжити отримувати компенсацію, на умовах, що існували до 16.12.2021.
Пунктом12 Порядку №68 (у редакції чинній на час призначення компенсації) компенсація послуги «муніципальна няня» призначається на строк здійснення догляду за дитиною до трьох років, визначений у договорі, укладеному між заявником послуги «муніципальна няня» та муніципальною нянею. Компенсація послуги «муніципальна няня» призначається з місяця подання заяви про призначення послуги «муніципальна няня», але не раніше дати укладення договору між заявником послуги «муніципальна няня» та муніципальною нянею.
На час укладання договору про надання послуги «муніципальна няня» і діяла редакція п. 5 Порядку №68, згідно з якою право на отримання компенсації послуги муніципальна няня мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які є батьками, опікунами дитини до трьох років і на законних підставах проживають на території України та уклали договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років (далі - договір) з муніципальною нянею.
Застосування в даному випадку до позивача п. 5 Порядку №68 ( в редакції від 16.12.2021) свідчить про порушення його прав відповідачем, що не узгоджується з приписами ст. 22 Конституції України.
Враховуючи вищенаведене, відмова відповідача у здійсненні позивачу компенсації за жовтень, листопад 2021 і січень, лютий 2022 визнається судом необґрунтованою і протиправною, такою що не ґрунтується на законі.
За п.14 Порядку №68 кошти компенсації послуги «муніципальна няня», не одержані отримувачем послуги «муніципальна няня» з вини органу, який її призначає та виплачує, виплачуються за минулий час без обмеження будь-яким строком у розмірі прожиткового мінімуму на дітей віком до шести років, встановленого у рік призначення виплати.
Відповідно до частин 1, 2ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Відповідачем не доказано правомірність своїх рішень щодо відмови позивачу у компенсації за користування послугою «муніципальна няня».
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 992,40 грн, що підтверджується квитанцією № 0.0.2546551443.1 від 16.05.2022.
Враховуючи вищевикладене, судовий збір за подання адміністративного позову, у сумі 992,40 грн підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 139, 243-246, 250, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1 ; адреса проживання: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_4 ) до Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради у Центральному районі (вул. Володимира Антоновича, 30/32, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 42788347), третя особа ТОВ «ПАРИЗЬКИЙ ДВОРИК» (вул. Дворцова, буд. 13, м. Кропивницький, 25006, код ЄДРПОУ 38852306) про визнання дій, рішень протиправними, скасування рішень, зобов`язання виконати певні дії задовольнити.
Визнати протиправними дії Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради у Центральному районі, щодо не виплати ОСОБА_1 компенсації за користування послугою «муніципальна няня» за жовтень та листопад 2021 року та січень і лютий 2022 року.
Визнати протиправними та скасувати рішення Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради у Центральному районі, оформлені у вигляді повідомлень, датовані 14.04.2022 року №952/18.04-22 та №2897/12.11.21, про відмову ОСОБА_1 в призначення та виплаті компенсації за користування послугою «муніципальна няня», за жовтень, листопад 2021 року та січень, лютий 2022 року.
Зобов`язати Центральне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради у Центральному районі (вул. Володимира Антоновича, 30/32, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 42788347) повторно розглянути питання щодо призначення та виплати ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1 ; адреса проживання: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_4 ) за жовтень, листопад 2021 року та січень, лютий 2022 року щомісячно, компенсації за користування послугою «муніципальна няня», на підставі поданих документів, що підтверджують витрати на оплату послуги «муніципальної няні», з виплатою всіх належних до сплати сум, враховуючи правові висновки суду.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради у Центральному районі (вул. Володимира Антоновича, 30/32, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 42788347) на користь ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1 ; адреса проживання: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_4 ) судовий збір у сумі 496 (чотириста дев`яносто шість) грн. 20 коп.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене встроки, передбачені статтею295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Врона
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2022 |
Оприлюднено | 02.08.2022 |
Номер документу | 105506275 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні