Ухвала
від 14.07.2022 по справі 758/5195/22
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/5195/22

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 липня 2022 року місто Київ

Слідчий суддя Подільського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 ,

про визначення порядку зберігання речових доказів у кримінальному провадженні № 42022102070000094 від 07.04.2022 р. за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 110-2 КК України,-

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 , як прокурор групи прокурорів, звернувся до суду з клопотанням, в якому просить визначити порядок зберігання речових доказів у кримінальному провадженні № 42022102070000094 від 07.04.2022 шляхом передачі Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ: 41037901), в управління за договором у порядку та на умовах, визначених статтями 1, 9, 19-24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», майна: - ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна» (Код ЄДРПОУ 40023039), а саме грошових коштів на які постановою прокурора накладено арешт в розмірі 161 грн. 13 коп., які знаходяться на рахунках ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна» (Код ЄДРПОУ 40023039), а саме: 44 грн. 36 коп., які знаходяться на рахунку НОМЕР_1 (українська гривня), який відкритий в АТ «Комерційний Банк «Глобус»; 116 грн.77 коп., які знаходяться на рахунку НОМЕР_2 , який відкритий в АТ «Банк кредит Дніпро»; -Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №4 м. Брест» (Код ЄДРПОУ 26627386), а саме грошових коштів на які постановою прокурора накладено арешт в розмірі 15 грн. 54 коп., які знаходяться на рахунках Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №4 м. Брест» (Код ЄДРПОУ 26627386), які знаходяться на рахунку НОМЕР_3 (українська гривня), який відкритий в АТ «Комерційний Банк «Глобус»; - Представництва ВАТ «Будівельно-монтажний трест №8» (Код ЄДРПОУ 26627663), а саме грошових коштів на які постановою прокурора накладено арешт в розмірі 620835 грн. 43 коп., які знаходяться на рахунках Представництва ВАТ «Будівельно-монтажний трест №8» (Код ЄДРПОУ 26627663), які знаходяться на рахунку НОМЕР_4 (українська гривня), який відкритий в АТ «Комерційний Банк «Глобус»; - Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №2 м. Гомель» (Код ЄДРПОУ 26627334), а саме грошових коштів на які постановою прокурора накладено арешт в розмірі 153263 грн. 00 коп., які знаходяться на рахунках Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №2 м. Гомель» (Код ЄДРПОУ 26627334), які знаходяться на рахунку НОМЕР_5 (українська гривня), який відкритий в Казначействі України; - Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №6» (Код ЄДРПОУ 26627370), а саме грошових коштів на які постановою прокурора накладено арешт в розмірі 525 грн. 71 коп., які знаходяться на рахунках Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №6» (Код ЄДРПОУ 26627370), які знаходяться на рахунку НОМЕР_6 (українська гривня), який відкритий в АТ «Пумб»; -ТОВ «БТЗ-Україна» (Код ЄДРПОУ 41076013), а саме грошових коштів на які постановою прокурора накладено арешт в розмірі 254383 грн. 98 коп., та 10974,30 Євро які знаходяться на рахунках ТОВ «БТЗ-Україна» (Код ЄДРПОУ 41076013), а саме: 403грн. 85коп. які знаходяться на рахунку НОМЕР_7 (українська гривня), який відкритий в АТ «АБ «Радабанк»; 70793 грн.68 коп, які знаходяться на рахунку НОМЕР_8 (українська гривня), який відкритий в АТ «Банк Кредит Дніпро»; 183186 грн. 45 коп., які знаходяться на рахунку НОМЕР_9 (українська гривня), який відкритий в АТ «Банк Альянс»; 10974,30 Євро, які знаходяться на рахунку НОМЕР_9 (євро), який відкритий в АТ «Банк Альянс».

Клопотання обґрунтованотим,що Подільськоюокружною прокуратуроюм.Києва здійснюєтьсяпроцесуальне керівництвоу кримінальномупровадженні №42022102070000094від 07.04.2022за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених ч.5ст.191,ч.2ст.110-2КК України.Під часдосудового розслідуваннявстановлено,що посадовимиособами ТОВ«Спільне Українсько-Білоруськепідприємство «Белавтодор-Україна»(кодЄДРПОУ 40023039,юридична адреса:04060,місто Київ,вулиця Ризька,буд.73-Г,оф.7)налагоджено протиправниймеханізм,спрямований напідтримання діяльностіорганізованої групиосіб,які забезпечувалифункціонування підконтрольнихсуб`єктів господарюванняз метоюздійснення протиправноїдіяльності,спрямованої утому числіна привласненнякоштів,а такожна фінансуваннядій,вчинених зметою насильницькоїзміни чиповалення конституційноголаду абозахоплення державноївлади.Крім того,встановлено,що ТОВ«Спільне УкраїнськоБілоруське підприємство«Белавтодор-Україна»(кодЄДРПОУ 40023039),Засновники:50%статутного капіталуналежить ТОВ «ФК«Фінанс Капітал»код ЄДРПОУ42286546;20%статутного капіталуналежить Республіканське торгівельнеунітарне підприємство«Білзарубіжторг» РеспублікаБілорусь;10%статутного капіталуналежить Дорожньо-БудівельнийТрест №2Республіка Білорусь;10%статутного капіталуналежить Дорожньо-будівельнийТрест №4м.Брест, РеспублікаБілорусь;10%статутного капіталуналежить Дорожньо-будівельнийТрест №6,Республіка Білорусь). Водночасвстановлено,що натериторії Українизареєстровано таздійснюють фінансово-господарськудіяльність представництванаступних суб`єктівгосподарської діяльності підконтрольнихурядовим структурамРеспубліки Білорусь:Представництво «ВАТ«Дорожньо-будівельнийТрест №2,м.Гомель» (кодЄДРПОУ 26627334);Представництво «ВАТ«Дорожньо-будівельнийТрест №6» (кодЄДРПОУ 26627370);Представництво «ВАТ«Дорожньо-будівельнийТрест №4м.Брест» (кодЄДРПОУ 26627386);Представництво «ВАТ«Будівельно-монтажнийТрест №8» (кодЄДРПОУ 26627663). Протягом 2016-2021років вищевказанимикомпаніями укладенонизку договорівпідряду,на виконаннядорожньо-будівельнихробіт (втому числіексплуатаційне утриманняавтомобільних доріг)на автомобільнихдорогах загальногокористування державногозначення якімають оборонне значення(пояких врамках експлуатаційногоутримання виконуютьсязаходи мобілізаційногозабезпечення)та використовуютьсяу військовийчас длявиконання оперативно-тактичнихзавдань Збройнихсил України,матеріально технічнезабезпечення таевакуаційні заходитощо. У тойже часвстановлено,що ТОВ«БЗТ-Україна»(кодЄДРПОУ 41076013,зареєстроване заадресою:Україна,01133,місто Київ,бульвар ЛесіУкраїнки,будинок 7Б)серед своїхзасновників зчасткою 100%у статутномукапіталі маєпідприємство резидентаРеспубліки Білорусь(Державнепідприємство -республіканське торговеунітарне підприємство«Бєлзарубєжторг» зареєстрованеза адресоюБілорусь,220114,Республіка Білорусь,місто Мінськ,проспект Незалежності,будинок №169,кімната 701с)підконтрольне урядуРеспубліки Білорусь,та провадитьсвою фінансовогосподарську діяльністьна територіїУкраїни зметою забезпеченнявищевказаних дорожньо-будівельнихкомпаній резидентівУкраїни тапредставництв державнихкомпаній паливно-мастильнимита дорожньо-будівельнимиматеріалами.Отримано оперативнуінформацію,що всівище вказаніСГД координуютьсвою діяльністьіз співробітникамиурядових структурРБ,посадові особивказаних СГДрегулярно відвідувалиРеспубліку Білорусьта РосійськуФедерацію.Також встановлено,що ТОВ«Спільне УкраїнськоБілоруське підприємство«Белавтодор-Україна»у 2021році виступалосубпідрядною організацієюпід часвиконання дорожньо-будівельнихробіт представництвамибілоруських дорожньо-будівельнихтрестів. З метоюприкриття своєїпротиправної діяльностіз метоюухилення відсплати податків,штучного завищеннявартості робітта дорожньо-будівельнихматеріалів,виведення значноїчастини обіговихкоштів утіньовий секторекономіки,їх подальшогопривласнення тощо,посадовими особамиТОВ «СпільнеУкраїнсько Білоруськепідприємство «Белавтодор-Україна»створено ТОВ«ТК «Нафторесурс»(кодЄДРПОУ 42447918,зареєстроване заадресою:м.Київ,вул.Кудрявська,б.3/5,офіс 4,яке фактичнознаходиться водному офісномуприміщенні звище вказанимиСГД,за адресою:м.Київ,Солом`янськийр-н,вул.Липківського,буд.45,3поверх бізнесцентру «НЕСТ»у частиніприміщення безнумерації офісів,директор - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,зареєстрована тапроживає заадресою: АДРЕСА_1 ,водночас працюєбухгалтером уТОВ «СпільнеУкраїнсько Білоруськепідприємство «Белавтодор-Україна»),яке виступаєв якостікомпанії посередникау операціяхпостачання основнихдорожньо-будівельнихматеріалів,та водночасє посередникому псевдофінансово-господарськихвзаємовідносинах вищевказаних компаній,з СГДщо маютьознаки фіктивності. Встановлено,що ТОВ«ТК «Нафторесурс»постачало наадресу ТОВ «СпільнеУкраїнсько Білоруськепідприємство «Белавтодор-Україна» бітум нафтовиймодифікований,бітум дорожніймарки 70/100,бітумну емульсіюЕКШМ-60та надавалопослуги зперевезення вантажів. Таким чином, ТОВ «ТК «Нафторесурс» (код ЄДРПОУ 42447918) при здійсненні удаваних фінансово-господарських операцій з ТОВ «Кропівницький завод нафтопереробки» (код ЄДРПОУ 43249853) та ТОВ «Гранд Бітум» (код ЄДРПОУ 43487071) виведено у тіньовий сектор економіки понад 82 млн. грн. Також встановлено, що вищевказані підприємства є фігурантами низки кримінальних та адміністративних проваджень, предметом яких є протиправні дії пов`язані з фіктивним підприємництвом, непідтвердженістю реальності господарських операцій, ухилення від сплати податків тощо. З урахуванням викладеного, зважаючи на можливу втрату активів зазначених СГД, вчинення дій посадовими особами вищевказаних СГД на шкоду державній безпеці України, в ході досудового розслідування накладено арешти на грошові кошти на вищезазначених рахунках.

У судове засідання прокурор не з`явився, подав до суду заяву, в якій просив клопотання задовольнити та розглянути справу без його участі.

Власники майна в судове засідання не викликалися, оскільки слідчий суддя, враховуючи наявність обставин, зазначених у клопотанні, дійшов висновку, що це є необхідним з метою нерозголошення даних досудового розслідування та недопущення відчуження вказаного майна.

Вивчивши надані матеріали, слідчий суддя дійшов таких висновків.

Встановлено, що Подільською окружною прокуратурою м. Києва здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 42022102070000094 від 07.04.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 110-2 КК України, за фактом діяльності організованої групи осіб, які забезпечували функціонування підконтрольних суб`єктів господарювання з метою здійснення протиправної діяльності, спрямовану у тому числі на привласнення коштів, а також на фінансування дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційної ладу або захоплення державної влади.

Під час досудового розслідування встановлено, що посадовими особами ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна» (код ЄДРПОУ 40023039, юридична адреса: 04060, місто Київ, вулиця Ризька, буд. 73-Г, оф. 7) налагоджено протиправний механізм, спрямований на підтримання діяльності організованої групи осіб, які забезпечували функціонування підконтрольних суб`єктів господарювання з метою здійснення протиправної діяльності, спрямованої у тому числі на привласнення коштів, а також на фінансування дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади.

Крім того, встановлено, що ТОВ «Спільне Українсько Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна» (код ЄДРПОУ 40023039), Засновники: 50% статутного капіталу належить ТОВ «ФК «Фінанс Капітал» код ЄДРПОУ 42286546; 20% статутного капіталу належить Республіканське торгівельне унітарне підприємство «Білзарубіжторг» Республіка Білорусь; 10% статутного капіталу належить Дорожньо-Будівельний Трест № 2 Республіка Білорусь; 10% статутного капіталу належить Дорожньо-будівельний Трест № 4 м. Брест, Республіка Білорусь; 10% статутного капіталу належить Дорожньо-будівельний Трест № 6, Республіка Білорусь).

Грошові коштів в розмірі 161 грн. 13 коп., які знаходяться на рахунках ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна» (Код ЄДРПОУ 40023039), а саме: 44 грн. 36 коп., які знаходяться на рахунку НОМЕР_1 (українська гривня), який відкритий в АТ «Комерційний Банк «Глобус»; 116 грн.77 коп., які знаходяться на рахунку НОМЕР_2 , який відкритий в АТ «Банк кредит Дніпро»; грошові кошти в розмірі 15 грн. 54 коп., які знаходяться на рахунках Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №4 м. Брест» (Код ЄДРПОУ 26627386), які знаходяться на рахунку НОМЕР_3 (українська гривня), який відкритий в АТ «Комерційний Банк «Глобус»; грошові кошти в розмірі 620835 грн. 43 коп., які знаходяться на рахунках Представництва ВАТ «Будівельно-монтажний трест №8» (Код ЄДРПОУ 26627663), які знаходяться на рахунку НОМЕР_4 (українська гривня), який відкритий в АТ «Комерційний Банк «Глобус»; грошові кошти в розмірі 153263 грн. 00 коп., які знаходяться на рахунках Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №2 м. Гомель» (Код ЄДРПОУ 26627334), які знаходяться на рахунку НОМЕР_5 (українська гривня), який відкритий в Казначействі України; грошові кошти в розмірі 525 грн. 71 коп., які знаходяться на рахунках Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №6» (Код ЄДРПОУ 26627370), які знаходяться на рахунку НОМЕР_6 (українська гривня), який відкритий в АТ «Пумб»; грошові кошти в розмірі 254383 грн. 98 коп., та 10974,30 Євро які знаходяться на рахунках ТОВ «БТЗ-Україна» (Код ЄДРПОУ 41076013), а саме: 403грн. 85коп. які знаходяться на рахунку НОМЕР_7 (українська гривня), який відкритий в АТ «АБ «Радабанк»; 70793 грн.68 коп, які знаходяться на рахунку НОМЕР_8 (українська гривня), який відкритий в АТ «Банк Кредит Дніпро»; 183186 грн. 45 коп., які знаходяться на рахунку НОМЕР_9 (українська гривня), який відкритий в АТ «Банк Альянс»; 10974,30 Євро, які знаходяться на рахунку НОМЕР_9 (євро), який відкритий в АТ «Банк Альянс», визнані речовими доказами та на них накладено арешт постановою керівника Подільської окружної прокуратури міста Києва від 12 квітня 2022 року.

Положеннями статті 131 КПК України передбачено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Частиною другою статті 100 КПК України визначено, що речовий доказ або документ, наданий добровільно або на підставі судового рішення, зберігається у сторони кримінального провадження, якій він наданий. Сторона кримінального провадження, якій наданий речовий доказ або документ, зобов`язана зберігати їх у стані, придатному для використання у кримінальному провадженні. Речові докази, які отримані або вилучені слідчим, прокурором, оглядаються, фотографуються та докладно описуються в протоколі огляду. Зберігання речових доказів стороною обвинувачення здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Положеннями частини четвертої статті 100 КПК України передбачено, що у разі втрати чи знищення стороною кримінального провадження наданого їй речового доказу вона зобов`язана повернути володільцю таку саму річ або відшкодувати її вартість. У разі втрати чи знищення стороною кримінального провадження наданого їй документа вона зобов`язана відшкодувати володільцю витрати, пов`язані з втратою чи знищенням документа та виготовленням його дубліката.

Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

В частині сьомій статті 100 КПК України говориться, що у випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі Національне агентство) є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні (частина перша статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі Закон).

Основною метою заснування та діяльності Національного агентства є сприяння процесуальній діяльності слідчого, детектива, прокурора, слідчого судді, суду, спрямованій, зокрема, на забезпечення збереження речових доказів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, а також збільшення їх вартості, особливо тих, які підлягають конфіскації, спеціальній конфіскації (стягненню в дохід держави в кримінальному провадженні).

Повноваження Національного агентства з управління арештованим (до конфіскації) майном визначені статтями 1, 9, 10, 19-24 Закону та статтею 100 Кримінального процесуального кодексу України (далі КПК України).

Так, в управління Національному агентству можуть передаватись лише активи, які відповідають наступним умовам: - вони визнані речовим доказом; - на них накладено арешт у кримінальному провадженні; - арешт має передбачати заборону розпорядження (обов`язково), або користування майном (бажано); - їх сукупна вартість становить понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; - це не завдає шкоди кримінальному провадженню.

Управління активами за Законом є відповідальною діяльністю, що має на меті зберегти економічну вартість активу протягом кримінального провадження, а також примножити її (за можливості).

Закон та КПК України не містять обмежень щодо типів, видів активів, які можуть передаватись в управління Національному агентству, так само як і обмежень щодо видів злочинів, у кримінальних провадженнях з розслідування яких були арештовані відповідні активи.

Приймаючи активи в управління, Національне агентство самостійно не управляє ними (інакше як у спосіб їх реалізації шляхом передання відповідному реалізатору), натомість, обирає професійного управителя конкретним типом активу і передає йому актив в управління, контролює діяльність з управління, або ж передає актив на реалізацію, якщо він підлягає реалізації згідно з Законом та прийнятим на його виконання підзаконним актом.

У статті 19 Закону визначено дві альтернативні підстави передання активів в управління Національному агентству: - ухвала слідчого судді, суду про передання активів в управління Національному агентству; - згода власника активів на їх передання в управління Національному агентству.

За змістом статей 19-24 Закону Національне агентство самостійно не здійснює управління активами (інакше як у спосіб їх реалізації). У разі передання Національним агентством активу в управління професійному управителеві за договором, послуги з такого управління можуть бути оплачені виключно з доходів від управління (частини друга та третя статті 21 Закону).

Таким чином, за загальним правилом, управління за Законом у спосіб передання активу в управління за договором управителеві є можливим, якщо таке управління здатне приносити дохід.

За таких обставин, Закон не передбачає можливості управління майном, як Національним агентством самостійно, так і обраним ним управителем за договором, у спосіб суто його зберігання (оскільки зберігання призводить лише до витрат без одержання доходів). При цьому, Національне агентство може організувати деякі заходи зі зберігання арештованого майна, але лише для цілей подальшого передання такого майна в управління професійному управителеві і лише на строк, необхідний для організації такого передання в управління, а також, таке тимчасове (короткотермінове) зберігання не може передбачати витрачання коштів Державного бюджету України.

Згідно з Законом головна мета діяльності Національного агентства за напрямком управління майном забезпечувати (генерувати) надходження до Державного бюджету України, а не видатки з нього.

Саме тому, Національне агентство не має повноважень та прав витрачати кошти Державного бюджету України і самостійно організовувати охорону, відповідальне зберігання, обслуговування, підтримання у належному стані, оперативно управляти та вчиняти інші дії стосовно активів окрім їх передачі для реалізації або в управління за договором. Натомість, відповідні заходи можуть організовуватися управителем відібраним у порядку, встановленому Законом, і оплачуватися виключно з доходів від управління, які отримуються управителем в процесі комерційного використання активу.

Згідно з приписами частини першої статті 9 Закону Національне агентство здійснює заходи з проведення оцінки активів (пункти 3, 4). У зв`язку з чим, обов`язково отримавши в управління майно Національне агентство першочергово проводить його оцінку (встановлює ринкову вартість).

Частиною четвертою статті 21 Закону передбачено, що майно, в тому числі у вигляді предметів чи великих партій товарів, зберігання якого через громіздкість або з інших причин неможливе без зайвих труднощів, або витрати із забезпечення спеціальних умов зберігання якого чи управління яким співмірні з його вартістю, або яке швидко втрачає свою вартість, а також майно у вигляді товарів або продукції, що піддаються швидкому псуванню, підлягає реалізації за цінами щонайменш не нижче ринкових. Примірний перелік такого майна затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 № 685 (далі Примірний перелік).

Оцінивши індивідуальні ознаки та властивості майна, суд приходить до висновку, що передача для управління Національному агентству на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх економічної вартості є об`єктивною необхідністю з метою виключення прямого або опосередкованого впливу та посягання підозрюваних на арештоване майно, запобігання можливості знищення, відчуження майна, виключення ймовірності користування майном, що дозволить підозрюваному продовжувати отримувати незаконні доходи (переваги) від набутого шляхом вчинення кримінальних правопорушень матеріальних благ та продовжувати злочинну діяльність.

Виходячи з системного аналізу приписів статті 2 КПК України, статей 170 173 КПК України, основною метою накладення арешту на майно у кримінальному провадженні є забезпечення невідворотності настання негативних наслідків для особи за вчинення кримінальних правопорушень, насамперед корупційних, через позбавлення особи економічних переваг, одержаних внаслідок її протиправної поведінки, а також унеможливлення одержання такою особою будь-яких переваг внаслідок вчинення кримінального правопорушення, зокрема, доходів від нього.

Незастосування заходів щодо передачі в управління Національному агентству майна та в результаті цього невжиття заходів щодо збереження арештованого майна утруднить або зробить неможливим (втрата, погіршення фізичного стану майна, зменшення його економічної вартості) застосування негативних наслідків до підозрюваних у разі винесення обвинувального висновку стосовно останнього, а у разі винесення виправдувального вироку може стати порушенням прав підозрюваного у вигляді втрати вартості майна за час його перебування під арештом, що в обох випадках унеможливить досягнення завдань кримінального провадження.

Окрім цього, враховуючи положення статті 24 Закону, надходження в результаті вжиття заходів щодо управління арештованим майном, сприятимуть наповненню державного бюджету, відтак застосування відповідних заходів обумовлено захистом економічних інтересів Держави.

Разом з тим, вжиття заходів щодо управління вказаним арештованим майном спрямовані на захист інтересів підозрюваних, оскільки гарантує власникам майна збереження його вартості, а також дає можливість збільшити цю вартість, тим самим компенсуються усі негативні наслідки застосування арешту.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону управління грошовими коштами у готівковій та безготівковій формах у будь-якій валюті, а також банківськими металами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, здійснюється Національним агентством шляхом: 1) їх розміщення на депозитних рахунках Національного агентства у відповідній валюті або банківському металі, відкритих у державних банках, визначених на конкурсних засадах у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі, за договором банківського вкладу на вимогу, за наявності висновку Національного банку України про створення умов для визнання банку проблемним або неплатоспроможним; 2) продовження їх розміщення до закінчення строку дії договору депозиту на депозитному рахунку власника в банку, в якому вони були розміщені на момент накладення арешту, із забороною здійснення видаткових операцій та виплати процентів чи доходу в іншій формі згідно з умовами договору. У випадку закінчення строку дії договору депозиту з наступного дня подальше управління відповідними коштами або банківськими металами разом з нарахованими після накладення арешту процентами чи іншими видами доходу здійснюється в порядку, визначеному пунктом 1 цієї частини.

За таких обставин ураховуючи, що вказані в клопотанні активи відповідають визначеним в законі умовам, за якими в управління Національному агентству можуть передаватись лише активи, а саме: відповідне майно є речовими доказами у кримінальному провадженні, на нього накладено арешт, його сукупна вартість перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб та це не завдає шкоди кримінальному провадженню, клопотання прокурора є обґрунтованим, відповідає вимогам закону, а тому підлягає задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 9, 36, 94, 100, 131, 170-173, 175, 309 372, 392, 532 КПК України та ст.ст. 1, 9, 19-24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», -

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 , про визначення порядку зберігання речових доказів у кримінальному провадженні № 42022102070000094 від 07.04.2022 р. за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 110-2 КК України, задовольнити.

Визначити порядок зберігання речових доказів у кримінальному провадженні № 42022102070000094 від 07.04.2022 шляхом передачі Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ: 41037901), в управління за договором у порядку та на умовах, визначених статтями 1, 9, 19-24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», майна:

- ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна» (Код ЄДРПОУ 40023039), а саме грошових коштів на які постановою прокурора накладено арешт в розмірі 161 грн. 13 коп., які знаходяться на рахунках ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна» (Код ЄДРПОУ 40023039), а саме: 44 грн. 36 коп., які знаходяться на рахунку НОМЕР_1 (українська гривня), який відкритий в АТ «Комерційний Банк «Глобус»; 116 грн.77 коп., які знаходяться на рахунку НОМЕР_2 , який відкритий в АТ «Банк кредит Дніпро»;

- Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №4 м. Брест» (Код ЄДРПОУ 26627386), а саме грошових коштів на які постановою прокурора накладено арешт в розмірі 15 грн. 54 коп., які знаходяться на рахунках Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №4 м. Брест» (Код ЄДРПОУ 26627386), які знаходяться на рахунку НОМЕР_3 (українська гривня), який відкритий в АТ «Комерційний Банк «Глобус»;

- Представництва ВАТ «Будівельно-монтажний трест №8» (Код ЄДРПОУ 26627663), а саме грошових коштів на які постановою прокурора накладено арешт в розмірі 620835 грн. 43 коп., які знаходяться на рахунках Представництва ВАТ «Будівельно-монтажний трест №8» (Код ЄДРПОУ 26627663), які знаходяться на рахунку НОМЕР_4 (українська гривня), який відкритий в АТ «Комерційний Банк «Глобус»;

- Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №2 м. Гомель» (Код ЄДРПОУ 26627334), а саме грошових коштів на які постановою прокурора накладено арешт в розмірі 153263 грн. 00 коп., які знаходяться на рахунках Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №2 м. Гомель» (Код ЄДРПОУ 26627334), які знаходяться на рахунку НОМЕР_5 (українська гривня), який відкритий в Казначействі України;

- Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №6» (Код ЄДРПОУ 26627370), а саме грошових коштів на які постановою прокурора накладено арешт в розмірі 525 грн. 71 коп., які знаходяться на рахунках Представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №6» (Код ЄДРПОУ 26627370), які знаходяться на рахунку НОМЕР_6 (українська гривня), який відкритий в АТ «Пумб»;

- ТОВ «БТЗ-Україна» (Код ЄДРПОУ 41076013), а саме грошових коштів на які постановою прокурора накладено арешт в розмірі 254383 грн. 98 коп., та 10974,30 Євро які знаходяться на рахунках ТОВ «БТЗ-Україна» (Код ЄДРПОУ 41076013), а саме: 403грн. 85коп. які знаходяться на рахунку НОМЕР_7 (українська гривня), який відкритий в АТ «АБ «Радабанк»; 70793 грн.68 коп, які знаходяться на рахунку НОМЕР_8 (українська гривня), який відкритий в АТ «Банк Кредит Дніпро»; 183186 грн. 45 коп., які знаходяться на рахунку НОМЕР_9 (українська гривня), який відкритий в АТ «Банк Альянс»; 10974,30 Євро, які знаходяться на рахунку НОМЕР_9 (євро), який відкритий в АТ «Банк Альянс».

Контроль за виконанням ухвали покласти на прокурора, що здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 42022102070000094 від 07.04.2022.

Ухвала підлягаєнегайному виконаннюта оскарженнюне підлягає.

Cлідчий суддя Подільського районного суду м. КиєваОСОБА_1

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.07.2022
Оприлюднено23.01.2023
Номер документу105514236
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами,одержаними від корупційних та інших злочинів

Судовий реєстр по справі —758/5195/22

Ухвала від 14.07.2022

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Ларіонова Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні