Рішення
від 26.07.2022 по справі 916/656/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"26" липня 2022 р.м. Одеса Справа № 916/656/22

За позовом: Комунальної установи «Одеська обласна філармонія імені Давида Ойстраха» (65026, м. Одеса, вул. Буніна, буд.15, код ЄДРПОУ - 02224637, електронна адреса: defendapol@gmail.com)

До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Кондор логістик» (79044, м. Львів, вул. Єфремова, буд.84/1-Б, код ЄДРПОУ - 39046990)

про стягнення

Суддя Рога Н.В.

Секретар с/з Богомолова В.С.

Представники сторін:

Від позивача: Поляков О.О. - на підставі довіреності від 19.10.2021р.;

Від відповідача: не з`явився.

Суть спору: Позивач - Комунальна установа (далі - КУ) «Одеська обласна філармонія», звернувся до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) «Кондор логістик» про стягнення заборгованості за Договором про закупівлю товарів №46 від 05.05.2021р. у розмірі 22 247 грн 40 коп. та пені у розмірі 9 807 грн 13 коп.

Ухвалою суду від 03.05.2022р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі №916/656/22, справу вирішено розглядати в порядку спрощеного позовного провадження, судове засідання призначено на 26.05.2022р.

Ухвалою суду від 26.05.2022р. відкладено судове засідання на 24.06.2022р.Ухвалою суду від 24.06.2022р. відкладено судове засідання на 12.07.2022р. Ухвалою суду від 12.07.2022р. відкладено судове засідання на 26.07.202р.

В ході розгляду справи, 24.06.2022р. позивачем до суду надано клопотання до долучення до матеріалів справи копії рішення Одеської обласної ради №348-УІІІ від 17.12.2021р. «Про присвоєння імені Давида Ойстраха Комунальній установі «Одеська обласна філармонія» та Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 07.06.2022р. З урахуванням зазначених документів нова назва позивача у справі- Комунальна установа «Одеська обласна філармонія імені Давида Ойстраха».

Представник позивача в судових засіданнях позовні вимоги підтримує з підстав, викладених у позовній заяві та просить суд задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідач - ТОВ «Кондор логістик» про місце, дату та час судових засідань був повідомлений належним чином, але відзив на позовну заяв від відповідача до суду не надходив. Представник відповідача в судові засідання не з`являвся.

11 липня 2022р. до суду від представника відповідача - адвоката Богославець О.М. надійшло клопотання про відкладення судового засідання, призначеного на 12.07.2022р. до закінчення періоду дії правового режиму воєнного стану в Україні враховуючи неможливість забезпечити явку уповноваженого представника у судове засідання по даній справі на зазначену дату. При цьому, до даного клопотання представником ТОВ «Кондор логістик» не додано жодних доказів, на підтвердження неможливості брати участь у судових засіданнях в режимі відеоконференції, підготовки відзиву на позовну заяву тощо.

З урахуванням даного клопотання представника відповідача, ухвалою суду від 12.07.2022р. судове засідання було відкладено на 26.07.2022р. та у зазначеній ухвалі судом було звернуто увагу відповідача на необхідність доведення суду наявності конкретних обставин, надання відповідних доказів того, як саме введення воєнного стану вплинуло на роботу ТОВ «Кондор логістик», та чому саме представник відповідача - адвокат Богославець О.М. не може брати участь у судовому засіданні.

В судове засідання, призначене судом на 26.07.2022р., представник відповідача не з`явився, про поважність причин неявки суд не повідомив, будь-яких клопотань а заяв до суду не надав.

За таких обставин, суд розглядає справу за наявними в ній матеріалами відповідно до положень ст.165 ГПК України.

Позивач у справі зазначає, що 05.05.2021р. між КУ «Одеська обласна філармонія» та ТОВ «Кондор логістик» був укладений Договір про закупівлю товарів №46, відповідно до якого ТОВ «Кондор логістик» зобов`язалося у 2021р. поставити КУ «Одеська обласна філармонія» товар за предметом закупівлі: бензин А-92 та дизельне паливо (показник національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» -09130000-9-Нафта і дистиляти) (товар), згідно додатку №1 до Договору.

Відповідно до п.5 Договору товар має бути поставлений до 31.12.2021р. у мережу АЗС «WOG» та території м.Одеси та Одеської області.

Позивач зазначає, що на виконання умов Договору 12.05.2021р. він перерахував на рахунок ТОВ «Кондор логістик» кошти у розмірі 35 850 грн. В свою чергу ТОВ «Кондор логістик» надало КУ «Одеська обласна філармонія» талони на паливо - мастильні матеріали на вказану суму. Але, з усієї кількості талонів позивач зміг отоварити лише талони на суму 13 602 грн 60 коп., а решту талонів отоварено не було, за посиланням працівників АЗС, у зв`язку із не проплатою талонів з боку ТОВ «Кондор логістик».

Листом від 01.07.2021р. за №3249 ТОВ «Кондор логістик» повідомило про надзвичайну ситуацію у Львові у зв`язку із стихійними погодними умовами, що спричинило виникнення технічних проблем в системі відпуску пального, та просило про продовження виконання договірних зобов`язань щодо замовлення та поставки та в подальшому безперебійної роботи талонів бренду ІНТЕР КАРД по мережі АЗС.

З метою досудового врегулювання спору позивач направив на адресу відповідача претензію за вих.№230 від 13.07.2021р. щодо повернення коштів у розмірі 21 783 грн, але відповіді та задоволення не отримав.

За таких обставин, позивач вважає, що ТОВ «Кондор логістик» не виконало своїх зобов`язань за договором та допустило порушення прав та охоронюваних інтересів позивача, у зв`язку із чим останній звернувся до суду за захистом та просить суд стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 22 247 грн 40 коп.

Позивач також зазначив, що відповідно до п.7.2 Договору у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов`язань по поставці товару, що є предметом даного договору, продавець виплачує покупцеві пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в момент нарахування, від ціни договору за кожен день прострочення виконання зобов`язання за весь час невиконаного зобов`язання.

За розрахунком позивача, розмір пені за період з 13.07.2021. по 31.12.2021р. склав 9 807 грн 13 коп.

У якості нормативного обґрунтування позову позивач посилається на положення ст.ст.11,509, 525,526, 530 Цивільного кодексу України.

Відповідач своїм правом на судовий захист не скористався.

Розглянув матеріали справи, заслухав пояснення представника позивача, судом встановлено, що 05.05.2021р. між КУ «Одеська обласна філармонія» (Замовник, Покупець) та ТОВ «Кондор логістик» (Постачальник, Продавець) був укладений Договір №46 про закупівлю товарів, відповідно до п.1.1 якого Продавець зобов`язується у 2021р. поставити Покупцеві товар за предметом закупівлі: бензин А-92 та дизельне паливо (показник національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» -09130000-9-Нафта і дистиляти) (товар), кількість та асортимент якого визначено у Специфікації (додаток №1 до Договору), а Покупець - прийняти товар та своєчасно здійснити його оплату в порядку та на умовах, визначних цим Договором.

Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Згідно ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Таким чином, між сторонами склалися правовідносини щодо поставки (купівлі-продажу) товару.

Згідно п.10.2 Договору строк його дії починає свій перебіг у момент укладення Договору та закінчується 31.12.2021р., а в частині розрахунків - до повного їх виконання.

Відповідно до Специфікації на поставку товару, яка є додатком №1 до Договору, товаром є Бензин А-92 у кількості 3150л на загальну суму 76 356 грн (з ПДВ) та дизельне паливо у кількості 2070л на загальну суму 48 065 грн 40 коп. (з ПДВ).

За умовами розділу 3 Договору ціна на товар, що є предметом цього Договору, визначена у Специфікації (додаток №1 до Договору) (п.3.1), загальна сума Договору складає 124 421 грн 40 коп (з ПДВ) (п.3.2), товар поставляється Покупцю за цінами, що діють в Продавця на дату їх передачі, але не можуть бути вищими за ціни, визначені в п.3.2 Договору, з урахуванням зміни цін, передбаченими п.3.3 та п.3.4 цього Договору (п.3.5).

Сторони домовилися, що розрахунок проводиться шляхом: оплати Покупцем після пред`явлення Продавцем рахунка на оплату товару та підписання сторонами видаткової накладної. Покупець зобов`язується повністю оплатити вартість (ціну) переданої у його власність (поставленої) партії товару протягом 30 календарних днів з моменту підписання сторонами накладної (видаткової накладної) на переданий у власність (поставлений) товар шляхом перерахування грошових коштів на банківський поточний рахунок Продавця, вказаний у цьому Договорі (п.4.1 Договору). До рахунка додаються підписані сторонами накладні (видаткові накладні) на переданий у власність (поставлений) товар (п.4.2). У разі затримки бюджетного фінансування розрахунки за отриманий товар здійснюються протягом 14 банківських днів з дати отримання Замовником бюджетного фінансування на свій реєстраційний рахунок.

У розділі 5 Договору сторони встановили, що строк (термін) поставки (передачі) товару: до 31.12.2021р. Місце поставки : 65000, Україна, Одеська обл., м.Одеса, мережа АЗС Учасника-переможця. Продавець здійснює передачу у власність Покупця товару на підставі талонів на його отримання в мережі АЗС Продавця. Термін дії талонів повинен бути не менше двох місяців. У разі зміни зовнішньої форми талонів Продавець здійснює обмін талонів в такій самій кількості, того ж номіналу та асортименту без додаткової оплати Покупцем за місцем їх використання на інші талони. Продавець зобов`язаний в строк до 5 робочих днів з дня отримання заявки передати покупцеві товар та бланки дозволи на отримання товару зі зберігання в мережі АЗС в асортименті і кількості, вказаними в заявці. Датою передачі товару вважається дата підписання та оформлення уповноваженими представниками видаткової накладної.

Додатком №2 до Договору є перелік автозаправних станцій Постачальника.

06 травня 2021р. ТОВ «Кондор логістик» виставило КУ «Одеська обласна філармонія» рахунок на оплату №159 на суму 35 850 грн (з ПДВ), який було оплачено платіжним дорученням №569 від 12.05.2021р.

Крім того, 06.05.2021р. сторонами було підписано видаткову накладну №60521/4 на суму 35 850 грн (з ПДВ) та склали акт приймання-передачі паливних талонів на пальне від 06.05.2021р. згідно видаткової накладної №60521/4 від 06.05.2021р., відповідно до якого, у відповідності до Договору про закупівлю товарів №46 від 05.05.2021р. Постачальник передав у власність, а Покупець прийняв паливні талони у кількості 113 шт. на загальний літраж: 1000-а92, 500-ДП. Даний акт містить перелік талонів із зазначенням їх номерів, марки палива та літражу.

Позивачем до матеріалів справи також надано доповідні записки водіїв щодо неможливості здійснити заправку автомобілів за талонами, виданими ТОВ «Кондор логістик» на АЗС «WOG» у червні 2021р.

Листом від 01.07.2021р. за №3249 ТОВ «Кондор логістик» повідомило про надзвичайну ситуацію у Львові у зв`язку із стихійними погодними умовами, що спричинило виникнення технічних проблем в системі відпуску пального, та просило про продовження виконання договірних зобов`язань щодо замовлення та поставки та в подальшому безперебійної роботи талонів бренду ІНТЕР КАРД по мережі АЗС.

Листом від 08.07.2021р. за №226 КУ «Одеська обласна філармонія» повідомила ТОВ «Кондор логістик» про те, що талони систематично не отоварюються на АЗС, перерахованих у додатку №2 до Договору №46 від 05.05.2021р., просило роз`яснити процедуру повернення невикористаних талонів і грошових коштів за них, а також повідомило про початок процедури розірвання Договору.

Листом від 16.07.2021р. за вих.№241 КУ «Одеська обласна філармонія» надіслала ТОВ «Кондор логістик» перелік талонів на загальну суму 22 005 грн із зазначенням їх номерів, марки палива та об`єму, які не бути отоварені на АЗС, та гарантувала повернення цих талонів після повернення грошових коштів, що були сплачені за ці талони.

Крім того, 20.08.2021р., враховуючи ст.ст.3,41 Закону України «Про публічні закупівлі», Положення про уповноважену особу, що затверджене наказом КУ «Одеська обласна філармонія» від 01.07.2020р. №22/1, також враховуючи невиконання переможцем спрощеної процедури (UA-2021-03-26-012790-с) згідно предмету закупівлі: Бензин А-92 та Дизельне паливо (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» -09130000-9-Нафта і дистиляти) Постачальником - ТОВ «Кондор логістик» умов п.6.3 Договору №46 від 05.05.2021р., а саме: Замовник не має можливості обміняти паливні талони Постачальника на саме паливо та не може здійснити тривалий час комунікацію з Постачальником, керуючись умовами п.6.2.1 Договору, уповноважена особа прийняла рішення про розірвання Договору №46 від 05.05.2021р. з ТОВ «Кондор логістик» та оприлюднити це рішення у встановленому Законом порядку через авторизований електронний майданчик.

Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених ст. 11 цього Кодексу.

Згідно зі ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є: договори та інші правочини.

За приписами ст.193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Не допускаються одностороння відмова від виконання зобов`язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов`язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.

Згідно ст.526 Цивільного кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати свої зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору.

Таким чином, враховуючи матеріали справи, наявні підстави для стягнення з відповідача грошових коштів у розмірі 22 247 грн 40 коп.

Відповідно до ч.2 ст.530 Цивільного кодексу України якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги,

Як вже зазначалося вище, позивач направив на адресу відповідача претензію за вих №230 від 13.07.2021р. щодо повернення коштів у розмірі 21 783 грн, але відповіді та задоволення не отримав.

Таким чином, враховуючи положення ч.2 ст.530 Цивільного кодексу України, зобов`язання відповідачем мало бути виконане до 20.07.2021р.

Частиною 1 ст. 612 Цивільного кодексу України передбачено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Позивач також зазначив, що відповідно до п.7.2 Договору у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов`язань по поставці товару, що є предметом даного договору, продавець виплачує покупцеві пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в момент нарахування, від ціни договору за кожен день прострочення виконання зобов`язання за весь час невиконаного зобов`язання.

За розрахунком позивача, розмір пені за період з 13.07.2021. по 31.12.2021р. склав 9 807 грн 13 коп. Але, враховуючи те, що зобов`язання мало бути виконане у строк до 20.07.2021р., пеня має бути розрахована за період з 20.07.2021р. по 31.12.2021р. і її розмір, за розрахунком суду, становить 9 449 грн 21 коп.

Отже, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч.3 ст.13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

За приписами ч.1 ст.73 цього Кодексу доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

При цьому, відповідно до ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідачем у справі не надано до матеріалів справи доказів належного виконання умов Договору №46 від 05.05.2021р.

Відповідно до ст. 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача у відповідності до положень ст.129 ГПК України.

На підставі зазначеного, керуючись ст.ст. 123, 129, 232, 238, 240, 241 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовну заяву Комунальної установи «Одеська обласна філармонія імені Давида Ойстраха» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кондор логістик» про стягнення заборгованості за Договором про закупівлю товарів №46 від 05.05.2021р. у розмірі 22 247 грн 40 коп. та пені у розмірі 9 807 грн 13 коп. - задовольнити частково

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Кондор логістик» (79044, м. Львів, вул. Єфремова, буд.84/1-Б, код ЄДРПОУ - 39046990) на користь Комунальної установи «Одеська обласна філармонія імені Давида Ойстраха» (65026, м. Одеса, вул. Буніна, буд.15, код ЄДРПОУ - 02224637, електронна адреса: defendapol@gmail.com) заборгованість у розмірі 22 247 грн 40 коп., пеню у розмірі 9 449 грн 21 коп. та витрати по сплаті судового збору у розмірі 2 453 грн 29 коп.

3. У задоволенні решти позову відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня його проголошення (підписання).

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повний текст рішення складено 01 серпня 2022 р.

Суддя Н.В. Рога

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення26.07.2022
Оприлюднено03.08.2022
Номер документу105526028
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —916/656/22

Рішення від 26.07.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 11.07.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 23.06.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 25.05.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 02.05.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 17.04.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 17.04.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні