Ухвала
від 01.08.2022 по справі 280/4071/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

З ПИТАНЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПОЗОВУ

02 серпня 2022 рокуСправа № 280/4071/22 м.Запоріжжя

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Максименко Л.Я., розглянувши заяву про забезпечення позову у справі

а позовною заявою Приватного акціонерного товариства Пологівський олійноекстракційний завод (70600, Запорізька обл. Пологівський р-н, м. Пологи, вул. Ломоносова, 36, ЄДРПОУ 00384147)

до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області (69118, м. Запоріжжя, вул.Чубанова, 8, код ЄДРПОУ 39816845)

про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

12 липня 2022 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного акціонерного товариства Пологівський олійноекстракційний завод (далі позивач) до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області (далі відповідач), в якій позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 308561 від 15.02.2022.

Ухвалою суду від 18.07.2022 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №280/4071/22. Призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання протягом шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

01.08.2022 представником Приватного акціонерного товариства Пологівський олійноекстракційний завод подано заяву про забезпечення позову, в якій просить суд зупинити стягнення на підставі постанови про застосування адміністративно- господарського штрафу № 308561 від 15.02.2022, як виконавчого документа, до завершення Запорізьким окружним адміністративним судом розгляду справи № 280/4071/22 та набрання рішенням суду у цій справі законної сили.

В обґрунтування заяви позивач вказує, що є очевидним той факт, що оскаржувана заявником постанова має ознаки протиправності, а її виконання може суттєво порушити права та законні інтереси товариства. Стверджує, що оскаржувана постанова є виконавчим документом на підставі якого може бути здійснено стягнення адміністративно-господарського штрафу у розмірі 17 000,00 грн. За таких умов, враховуючи значний розмір адміністративно-господарського штрафу та наявність у відповідача права на звернення до органів виконавчої служби з приводу примусового стягнення із заявника грошових коштів у сумі 17 000,00 грн., в рамках виконавчого провадження може бути накладено арешт на кошти, які перебувають на рахунках товариства або застосовані до нього інші заходи спрямовані на примусове виконання рішень органів виконавчої служби. Вважає, що такими діями буде завдано шкоди заявнику та зупинена його діяльність в цілому. З огляду на таке, просить заяву про забезпечення позову задовольнити.

За правилами частини 1 статті 154 КАС України, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Розглядаючи заяву позивача суд зазначає наступне.

Згідно з частиною 1 статті 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Відповідно до частини 2 статті 150 КАС України, забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду;

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Таким чином, статтею 150 КАС України визначено вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, а суд повинен, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи існує хоча б одна з названих підстав, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.

Відповідно до ч. 1 ст. 151 КАС України, позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб (ч.2 ст.151 КАС України).

Суд звертає увагу позивача, що необхідною передумовою вжиття заходів забезпечення адміністративного позову є існування очевидних ознак протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю, а також вірогідність того, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

Так, з огляду на зміст позовних вимог, спірним у даній справі є правомірність постанови Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області про застосування адміністративно-господарського штрафу до Приватного акціонерного товариства Пологівський олійноекстракційний завод.

З матеріалів заяви про забезпечення позову вбачається, що заявник посилається на наявні очевидні ознаки протиправності дій відповідача та оскаржуваної постанови, а також на можливе застосування щодо позивача заходів примусового виконання рішень.

При цьому, заявник не додав до заяви доказів, які б містили відомості щодо вчинення Державною службою України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області дій щодо примусового виконання спірної постанови про накладення штрафу.

Суд зазначає, що твердження представника позивача ґрунтуються лише на припущеннях, що примусове виконання оскаржуваної постанови може розпочатись Державною службою України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області, проте доказів відкриття виконавчого провадження стосовно підприємства не надав.

Судове рішення не може ґрунтуватися винятково на припущеннях і відповідно до вимог ст. 242 КАС України повинно бути законним та обґрунтованим.

При цьому, правомірність рішення суб`єкта владних повноважень підлягає встановленню безпосередньо у судовому засіданні під час розгляду позовних вимог по суті.

Окрім того, суд звертає увагу, що заявником не долучено до заяви про забезпечення позову жодних доказів очевидної протиправності рішення відповідача, а також очевидності небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, неможливість відновлення його прав без вжиття заходів забезпечення позову, чи того, що для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Суд зазначає, що твердження про "очевидність" порушення до розгляду справи по суті є висновком, який свідчить про правову позицію суду наперед (постанова Верховного Суду від 10.04.2019 у справі № 826/16509/18).

Тож, наведені позивачем обґрунтування не свідчать про існування обставин, визначених ч. 2 ст. 150 КАС України, як підстав для забезпечення позову.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що заява є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 150-157, 241, 248, 256 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Приватного акціонерного товариства Пологівський олійноекстракційний завод про забезпечення позову у справі №280/4071/22 за позовною заявою Приватного акціонерного товариства Пологівський олійноекстракційний завод (70600, Запорізька обл. Пологівський р-н, м. Пологи, вул. Ломоносова, 36, ЄДРПОУ 00384147) до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області (69118, м. Запоріжжя, вул.Чубанова, 8, код ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправною та скасування постанови, відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 15-денний строк з дня її постановлення.

Суддя Л.Я. Максименко

Дата ухвалення рішення01.08.2022
Оприлюднено04.08.2022

Судовий реєстр по справі —280/4071/22

Рішення від 26.10.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 06.09.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 01.08.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 17.07.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні