Рішення
від 01.08.2022 по справі 460/4697/22
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

02 серпня 2022 року м. Рівне№460/4697/22

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді К.М.Недашківської, розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області до Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Нострадамус» про застосування заходів реагування.

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (далі позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Нострадамус» (далі відповідач), в якому позивач просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи будівель, приміщень товариства за адресою: місто Здолбунів, вулиця Віли I, 46А, шляхом опечатування вхідних дверей та відключення від системи електрозабезпечення, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Заяви по суті справи.

Позовна заява обґрунтована тим, що за результатами проведеного заходу державного нагляду (контролю) Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Нострадамус» складений Акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 25.01.2022 №18, яким установлено ряд порушень у сфері пожежної безпеки. Позивач вказує, що описані в Акті перевірки порушення становлять загрозу життю та здоров`ю людей, що є безумовною правовою підставою для застосування заходів реагування. Просив задовольнити позов повністю.

Відзив на позовну заяву обґрунтований тим, що усі виявлені порушення були усунуті суб`єктом господарювання, а тому підстав для вжиття заходів реагування немає. Просив відмовити позивачу у задоволенні позову повністю.

Ухвалою суду від 28.02.2022 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до частини четвертої статті 229 КАС України.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд

В С Т А Н О В И В:

На підставі Наказу від 14.12.2021 №259 (а.с. 6) та Посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 14.12.2021 №162 (а.с. 7) інспекторами відділу запобігання надзвичайним ситуаціям Рівненського районного управління ГУ ДСНС у Рівненській області проведено перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Нострадамус», у період з 17.01.2022 по 25.01.2022.

За результатами перевірки оформлений Акт «складений за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки» від 25.01.2022 №18 (далі Акт перевірки) (а.с. 8).

В Акті перевірки зафіксовані порушення вимог нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки, виявлені під час перевірки, зокрема:

(1) Дерев`яні конструкції будівель складу, столярного цеху, складу сушильною камерою не оброблені вогнезахисними засобам, які забезпечують групу вогнезахисної ефективності (пункт 2.5 розділу II, підпункт 12 пункту 9.1 розділу VI Правил пожежної безпеки в Україні), що пришвидшить процес горіння та розповсюдження полум`я до дерев`яних конструкцій будівель;

(2) Сигнал від приладів приймально-контрольних пожежних систем протипожежного захисту не виведено пульт пожежного спостереження (пункт 1.4 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні) унеможливлює виявлення пожежі на первинних стадіях, що у свою чергу завдасть значних матеріальних втрат, у тому числі людських жертв;

(3) Для розміщення первинних засобів пожежогасіння на території не достатньо спеціальних пожежних щитів (пункт 3.11 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні) не дасть змоги використати первинні засоби пожежогасіння та ліквідувати пожежу на первинній стадії;

(4) Особи, які пов`язані з роботою з підвищеною пожежною небезпекою (оператори котельні) не пройшли спеціальне навчання (пункт 15 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні) може спричинити незнання персоналом правил безпечної поведінки, обов`язків та порядку дій на початковій стадії виникнення або загрози виникнення ймовірної пожежі і приміщенні котельні, що може призвести до виникнення масштабної пожежі, загибелі і травмування людей;

(5) Посадова особа, (відповідальна за пожежну безпеку) не пройшла навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки (пункт 16, розділу II Правил пожежної безпеки в Україні) призведе до незнання обов`язків керівного складу при виникненні пожежі;

(6) Не здійснено технічне обслуговування наявних вогнегасників (пункт 3.17, глава 3, розділу V Правил пожежної безпеки в Україні), що може спричинити до їх відмови в критичний момент під час ліквідації пожеж, що спричинить до збільшення масштабів пожежі, загрози життю і здоров`ю персоналу та відвідувачів, великих матеріальних збитків;

(7) Вимикачі та розетки (приміщення столярного цеху, будівлі склад-гаражу з сушильною камерою, сауні) встановлені на горючих основах (конструкціях) (пункт 1.17, глава 1, розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні) встановлені на горючі поверхні вимикачі та розетки, або не відокремлення їх від горючих поверхонь шаром негорючого матеріалу, в результаті перенавантаження електричної мережі або короткого замикання може призвести до пожежі та швидке поширення вогню по горючих матеріалах поверхнях;

(8) В приміщенні складу світильники експлуатуються зі знятими ковпаками розсіювачами (пункт 1.18, глава 1, розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні), що може призвести до випадання вольфрамової нитки розжарення (внаслідок руйнування цоколю) на поверхню горючих матеріалів, та подальшим виникненням пожежі;

(9) Для будівель і приміщень виробничого, складського призначення не визначені категорії щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 «Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою», а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок НПАОП 40.1-1.32-01, у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні (пункт 2.9, глава 2, розділу III Правил пожежної безпеки в Україні), що унеможливлює визначити рятувальникам у разі виникнення пожежі можливу небезпеку щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки в будівлі чи приміщенні;

(10) В будівлі складу-гаража з сушильною камерою наявні електричні проводи, з`єднання яких здійснюється за допомогою скруток (пункт 1.6, глава 1, розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні), з`єднання жил електричних проводів шляхом скручування, при ввімкненні великої кількості споживачів у електромережу, призведе до виникнення великих перехідних опорів та спричинить перенагрівання ізоляційних матеріалів електромережі, може призвести до виникнення короткого замикання електричних проводів та пожежі;

(11) Не проведені заміри опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (у зв`язку з закінченням терміну, 1 раз на два роки) (пункт 1.20, глава 1, розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні), може призвести до перенагрівання ізоляційних матеріалів електромережі та спричинити виникнення короткого замикання електричних проводів і пожежі що в свою чергу призведе до отруєння, травмування та смертельних випадків;

(12) Не подана декларація відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (пункт 2 статті 57 Кодексу цивільного захисту України) забороняється експлуатація об`єкта нерухомості без дозвільних документів;

(13) Не заключена угода з аварійно-рятувальною службою на обов`язкове обслуговування об`єкта (стаття 133 Кодексу цивільного захисту України);

(14) Не пройшла навчання в навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності особа керівного складу та / або фахівець, діяльність якого пов`язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту (пункт 10 Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов`язана з організацією а здійсненням заходів з питань цивільного захисту) призведе до незнання обов`язків керівного складу та підлеглих при виникненні надзвичайних ситуацій, їх попередження, вчасного інформування та ліквідації.

Вирішуючи питання щодо наявності правових підстав для застосування до відповідача заходів реагування, суд зазначає таке.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 №877-V(далі ЗаконУкраїни №877-V).

Відповідно до статті 1 Закону України №877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з частиною першою статті 4 Закону України №877-V, державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Пунктами 1 та 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052(далі - Положення №1052), визначено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, що утворюється для забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності, та який здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

За правилами частини третьої статті 55 Кодексу цивільного захисту України №5403-VI від 02.10.2012 (далі КЦЗ України), забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 67 КЦЗ України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною першою статті 68 КЦЗ України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом (частина друга статті 68 ЦКЗ України).

Відповідно до пунктів 1, 2 частини першої статті 70 КЦЗ України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону України №877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Аналіз вказаних вище норм законодавства дає підстави для висновку, що контролюючий орган має право на звернення до суду з позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, на підставі лише Акта перевірки, яким установлені факти порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту об`єктів.

Суд зазначає, що описані в Акті перевірки порушення за своєю суттю становлять загрозу життю та здоров`ю людей.

Відповідач вказує, що виявлені порушення усунуті господарюючим суб`єктом та надав суду такі документи:

щодо порушення (1) «Дерев`яні конструкції будівель складу, столярного цеху, складу сушильною камерою не оброблені вогнезахисними засобам, які забезпечують групу вогнезахисної ефективності (пункт 2.5 розділу II, підпункт 12 пункту 9.1 розділу VI Правил пожежної безпеки в Україні), що пришвидшить процес горіння та розповсюдження полум`я до дерев`яних конструкцій будівель» - відповідач надав договір №16 від 20 липня 2022 року, укладений з ФОП ОСОБА_1 суд відхиляє таких доказ та зазначає, що факт укладення договору не свідчить про його виконання; жодних доказів виконання договору не надано порушення не усунуте;

щодо порушення (2) «Сигнал від приладів приймально-контрольних пожежних систем протипожежного захисту не виведено пульт пожежного спостереження (пункт 1.4 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні) унеможливлює виявлення пожежі на первинних стадіях, що у свою чергу завдасть значних матеріальних втрат, у тому числі людських жертв» - 20.07.2022 укладений договір №10/22 та складений акт виконання робіт порушення усунуте;

щодо порушення (3) «Для розміщення первинних засобів пожежогасіння на території не достатньо спеціальних пожежних щитів (пункт 3.11 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні) не дасть змоги використати первинні засоби пожежогасіння та ліквідувати пожежу на первинній стадії» - доказів усунення не надано;

щодо порушення (4) «Особи, які пов`язані з роботою з підвищеною пожежною небезпекою (оператори котельні) не пройшли спеціальне навчання (пункт 15 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні) може спричинити незнання персоналом правил безпечної поведінки, обов`язків та порядку дій на початковій стадії виникнення або загрози виникнення ймовірної пожежі і приміщенні котельні, що може призвести до виникнення масштабної пожежі, загибелі і травмування людей» та (5) «Посадова особа, (відповідальна за пожежну безпеку) не пройшла навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки (пункт 16, розділу II Правил пожежної безпеки в Україні) призведе до незнання обов`язків керівного складу при виникненні пожежі» - не надано доказів усунення порушення: документів, сертифікатів, посвідчень тощо порушення не усунуте;

щодо порушення (6) «Не здійснено технічне обслуговування наявних вогнегасників (пункт 3.17, глава 3, розділу V Правил пожежної безпеки в Україні), що може спричинити до їх відмови в критичний момент під час ліквідації пожеж, що спричинить до збільшення масштабів пожежі, загрози життю і здоров`ю персоналу та відвідувачів, великих матеріальних збитків» - відповідач вказує на усунення порушення, що підтверджується квитанцією від 20.07.2022 на суму 2596,00 грн вогнегасник порушення усунуте;

щодо порушення (7) «Вимикачі та розетки (приміщення столярного цеху, будівлі склад-гаражу з сушильною камерою, сауні) встановлені на горючих основах (конструкціях) (пункт 1.17, глава 1, розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні) встановлені на горючі поверхні вимикачі та розетки, або не відокремлення їх від горючих поверхонь шаром негорючого матеріалу, в результаті перенавантаження електричної мережі або короткого замикання може призвести до пожежі та швидке поширення вогню по горючих матеріалах поверхнях» - доказів усунення порушення не надано;

щодо порушення (8) «В приміщенні складу світильники експлуатуються зі знятими ковпаками розсіювачами (пункт 1.18, глава 1, розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні), що може призвести до випадання вольфрамової нитки розжарення (внаслідок руйнування цоколю) на поверхню горючих матеріалів, та подальшим виникненням пожежі» - доказів усунення порушення не надано;

щодо порушення (9) «Для будівель і приміщень виробничого, складського призначення не визначені категорії щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 «Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою», а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок НПАОП 40.1-1.32-01, у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні (пункт 2.9, глава 2, розділу III Правил пожежної безпеки в Україні), що унеможливлює визначити рятувальникам у разі виникнення пожежі можливу небезпеку щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки в будівлі чи приміщенні» - відповідач надав суду товарний чек від 25.07.2022 щодо купівлі «Табличок» порушення усунуте;

щодо порушення (10) «В будівлі складу-гаража з сушильною камерою наявні електричні проводи, з`єднання яких здійснюється за допомогою скруток (пункт 1.6, глава 1, розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні), з`єднання жил електричних проводів шляхом скручування, при ввімкненні великої кількості споживачів у електромережу, призведе до виникнення великих перехідних опорів та спричинить перенагрівання ізоляційних матеріалів електромережі, може призвести до виникнення короткого замикання електричних проводів та пожежі» - не надано доказів усунення порушення;

щодо порушення (11) «Не проведені заміри опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (у зв`язку з закінченням терміну, 1 раз на два роки) (пункт 1.20, глава 1, розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні), може призвести до перенагрівання ізоляційних матеріалів електромережі та спричинити виникнення короткого замикання електричних проводів і пожежі що в свою чергу призведе до отруєння, травмування та смертельних випадків» - відповідачем надано титульний лист технічної документації про перевірку випробування та копію Сертифіката про відповідність, проте такі документи не можуть свідчити про усунення порушення;

щодо порушення (12) «Не подана декларація відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (пункт 2 статті 57 Кодексу цивільного захисту України) забороняється експлуатація об`єкта нерухомості без дозвільних документів» - доказів усунення порушення не надано;

щодо порушення (13) «Не заключена угода з аварійно-рятувальною службою на обов`язкове обслуговування об`єкта (стаття 133 Кодексу цивільного захисту України)» - доказів усунення порушення не надано;

щодо порушення (14) «Не пройшла навчання в навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності особа керівного складу та / або фахівець, діяльність якого пов`язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту (пункт 10 Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов`язана з організацією а здійсненням заходів з питань цивільного захисту) призведе до незнання обов`язків керівного складу та підлеглих при виникненні надзвичайних ситуацій, їх попередження, вчасного інформування та ліквідації» - доказів усунення порушення не надано.

Згідно з вимогами статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Правовою підставою для застосування адміністративним судом заходів реагування є одночасна наявність таких умов: 1) факт порушення правил та норм пожежної і техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей; 2) звернення компетентного органу, який здійснює державний нагляд у сфері пожежної і техногенної безпеки, із відповідним адміністративним позовом до суду; 3) наявність обов`язку у підконтрольного суб`єкта, зупинення експлуатації приміщень якого вимагає відповідний орган Державної служби України з надзвичайних ситуацій, забезпечувати дотримання вимог пожежної безпеки у відповідному приміщенні.

При обранні заходу реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, позивачем, як суб`єктом владних повноважень, мають враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування тим порушенням, які виникли та тим, які залишилися не усунутими на час розгляду справи, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами.

Фактично у матеріалах справи містяться докази виконання лише пунктів 2, 6, 9 порушень.

За змістом порушень, які не усунуті суб`єктом господарювання, суд зазначає, що не усунення цих порушень, у разі виникнення пожежі, може створити умови, що призведуть до загибелі людей або ж нанесенню шкоди їх здоров`ю.

Суд зазначає, що усунення частини виявлених порушень не свідчить про відсутність загрози життю та здоров`ю людей та, як наслідок, відсутності підстав для застосування відповідних заходів реагування, а тому заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення.

Питання щодо розподілу судових витрат у порядку статті 139 КАС України не підлягає вирішенню.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (вулиця Гетьмана Полуботка, 37, місто Рівне, 33028; код ЄДРПОУ 38610634) до Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Нострадамус» (вулиця Віли-1, 46А, місто Здолбунів, Рівненська область, 35703; код ЄДРПОУ 22565033) про застосування заходів реагування задовольнити повністю.

Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Нострадамус» заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи будівель та приміщень за адресою: вулиця Віли-1, 46А, місто Здолбунів, Рівненська область, 35703 шляхом опечатування вхідних дверей будівель та відключення від системи електропостачання до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Виконання рішення покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 02 серпня 2022 року

Суддя К.М. Недашківська

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2022
Оприлюднено04.08.2022
Номер документу105530679
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —460/4697/22

Ухвала від 18.05.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 18.05.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 09.05.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 27.03.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 10.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 01.08.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 27.02.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні