Рішення
від 01.08.2022 по справі 200/19240/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 серпня 2022 року Справа№200/19240/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецькийокружний адміністративний суд у складі головуючого судді КошкошО.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДНІПРО ОІЛ» про стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП: 44118658, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-а) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДНІПРО ОІЛ» про стягнення податкового боргу до бюджету у розмірі 1 000 000,00 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має заборгованість, яка виникла за рішеннями про застосування фінансових санкцій від 17.12.2019 року №000094/04-36-32-03/42406342, № 000093/04-36-32-03/42406342, № 000096/04-36-32-03/42406342, №000092/04-36-32-03/42406342. На теперішній час залишається несплаченою сума податкового боргу у розмірі 1000000 грн. Позивач, посилаючись на приписиПодаткового кодексу України, просить стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРО ОІЛ» в рахунок погашення податкового боргу в розмірі 1000000 грн.

04 січня 2022 року судом відкрито провадження у справі,призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження. В ухвалі запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача. Вищевказана ухвала направлена на адресу відповідача та в силу вимог ч.ч. 8, 11статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України вважається врученою. У встановлений судом строк відзив до суду не надано.

За правилами частини 1статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України(надаліКАС України) суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Сторони про відкриття провадження у справі були повідомлені судом належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.

Суд звертає увагу, щозаконом України від 24 лютого2022року N2102-IX, затвердженоУказ Президента України від 24 лютого2022року N 64/2022"Про введення воєнного стану в Україні", згідно якого, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого2022року строком на 30 діб.

Указом Президента України №133/2022"Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні"від 21 квітня2022року N2212-IX,Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 22 травня 2022 року №2263-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні.

Відповідно дост. 12-2 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" від 12 травня2015року № 389-VIII, в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначеніКонституцією Українита законами України.

Рішенням Ради суддів України від 24 лютого2022року N 9, з урахуванням положеньстатті 3 Конституції Українипро те, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю рекомендовано зборам суддів, головам судів, суддям судів України у випадку загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів суду, працівників апарату суду, суддів оперативно приймати рішення про тимчасове зупинення здійснення судочинства певним судом до усунення обставин, які зумовили припинення розгляду справ.

Згідно п. 4 Рекомендацій Ради суддів України, опублікованих 02.03.2022 року, щодо роботи судів в умовах воєнного стану, судам України рекомендовано усіх доступних працівників, по можливості, перевести на дистанційну роботу.

Місцезнаходження Донецького окружного адміністративного суду визначено місто Слов`янськ Донецької області.

У зв`язку з активізацією проведення бойових дій на території Донецької області та прилеглих областей, виникнення загрози безпеці, здоров`ю та життю людей, головою Донецького окружного адміністративного суду 26 лютого 2022 року прийнято наказ № 14/І-г "Про запровадження особливого режиму роботи Донецького окружного адміністративного суду у вигляді дистанційної роботи". Наказом запроваджено особливий режим роботи з 26 лютого2022року до закінчення воєнного стану, і до дня відновлення роботи суду у звичайному режимі.

Враховуючи те, що станом на 02 серпня 2022року в Україні продовжує діяти воєнний стан, суд продовжує розгляд справи в письмовому провадженні.

Розглянувши позовну заяву, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується вимоги, дослідивши докази, які наявні в матеріалах справи, суд встановив наступне.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРО ОІЛ» є юридичною особою, яка зареєстрована та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 42406342, місцезнаходження юридичної особи: вул. Машинобудівників, буд. 39, кв. 1, м. Краматорськ, Донецька область, 84300.

27 листопада 2019 року посадовими особами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено фактичну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «ДНІПРО ОІЛ» з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійснені оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним. За результатами перевірки складено акт № 51525/04-36-32-03/42406342, яким встановлено порушення відповідачемст. 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулюванні виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», а саме оптова та роздрібна торгівля пальним без ліцензії (а.с.22-27).

17 грудня 2019 року на підставі акту перевірки № 51525/04-36-32-03/42406342 від 27.11.2019 ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийняті рішення про застосування фінансових санкцій, а саме:

№000092/04-36-32-03/42406342, яким застосовано штраф в сумі 250 000 грн. за роздрібну торгівлю пальним без наявної відповідної діючою ліцензії на АЗК за адресою: Дніпропетровська область, Томаківський район, Зорянська с/р, 281 км, а/д Кіровоград Запоріжжя;

№000093/04-36-32-03/42406342, яким застосовано штраф в сумі 250 000 грн. за роздрібну торгівлю пальним без наявної відповідної діючою ліцензії на АЗК за адресою: Дніпропетровська область, Нікопольський район, с.Покровське, вул.Покровська, буд.2-а;

№000094/04-36-32-03/42406342, яким застосовано штраф в сумі 250 000 грн. за роздрібну торгівлю пальним без наявної відповідної діючою ліцензії на АЗК за адресою: Дніпропетровська область, м.Нікополь, вул.Героїв Чорнобиля, буд.21/1;

№000096/04-36-32-03/42406342, яким застосовано штраф в сумі 250 000 грн. за роздрібну торгівлю пальним без наявної відповідної діючою ліцензії на АЗК за адресою: Дніпропетровська область, Нікопольський район, с.Олексіївка, вул.Чкалова, буд.278-а.

Зазначені рішення направлені на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення, проте, конверт повернувся до органу ДПС із відміткою «за закінченням встановленого строку зберігання». Станом на час розгляду справи, доказів сплати штрафу у розмірі 1000000 грн. за вищевказаними рішеннями не надано.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Пунктом59.1статті59 Податкового кодексу України(в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до вимог пункту59.3статті59 Податкового кодексу Україниподаткова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику) (п. 42.2 Податкового кодексу України).

З метою погашення податкового боргу позивачем рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу відповідача в установленому законом порядку направлено податкові вимоги, зокрема від 16.07.2020 №62462-58. Проте, конверт повернувся до органу ДПС із відміткою «за закінченням встановленого строку зберігання».

Отже, прийняті заходи податковим органом не призвели до погашення податкового боргу.

Відповідно до вимогстатті 67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки та збори у порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом14.1.175пункту14.1статті14 Податкового кодексу України(в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податковий боргсума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податку або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Пунктом14.1.137статті14 Податкового кодексу України(в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) орган стягненнядержавний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Пунктом110.1статті110 Податкового кодексу України(далі -ПКУ) платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема: фінансову відповідальність (пп.111.1.1п.111.1ст.111 ПКУ).

Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно зПодатковим кодексом Українита іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п.111.2ст.111 ПКУ).

Відповідно до п.113.3ст.113 Податкового кодексу Україништрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Постановою Кабінету міністрів України від 02.06.2003 року № 790затверджено Порядок застосування фінансових санкцій, передбаченихстаттею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Порядок № 790).

Так, згідно п. 5.цього Порядку підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є:

акт перевірки додержання суб`єктом господарювання встановлених законодавством вимог, обов`язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства;

результати проведення органом, який видав ліцензію, іншими органами виконавчої влади в межах їх компетенції перевірок суб`єкта підприємницької діяльності, пов`язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

У разі невиконання суб`єктом господарювання рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду(п. 10 Порядку № 790).

Згідно підпункту16.1.4пункту16.1статті16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом14.1.39пункту14.1статті14 ПК Українивизначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Пунктом38.1. ст.38. Податкового кодексу Українивстановлено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Як зазначено у п.95.1ст.95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно абз. 1 п.95.3ст.95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

На час розгляду справидоказів погашення відповідачем податкового боргу суду не надано, також не надано доказів про оскарження вищевказаних рішень податкового органу.

З огляду на викладене, враховуючі докази, які наявні у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДНІПРО ОІЛ» про стягнення податкового боргу у розмірі 1 000 000 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Враховуючи приписистатті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають відшкодуванню.

На підставі викладеного, керуючись нормамиКонституції УкраїнитаКодексу адміністративного судочинства, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДНІПРО ОІЛ» про стягнення коштів задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків у банківських установах, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРО ОІЛ» (місцезнаходження: вул. Машинобудівників, буд. 39, кв. 1, м. Краматорськ, Донецька область, 84300, код ЄДРПОУ 42406342) в рахунок погашення податкового боргу кошти у розмірі 1000000 (один мільйон) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.О. Кошкош

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2022
Оприлюднено05.08.2022
Номер документу105549804
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —200/19240/21

Рішення від 01.08.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 04.01.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні