Рішення
від 28.07.2022 по справі 280/1225/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

29 липня 2022 року Справа № 280/1225/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чернової Ж.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166, код ЄДРПОУ ВП 44118663) до Комунального підприємства «Лукашівське» Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області (70410, Запорізька область, Запорізький район, с.Лукашеве, вул. Центральна, буд. 7; код ЄДРПОУ 31880473) про стягнення коштів за податковим боргом,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі-позивач) до Комунального підприємства «Лукашівське» Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області (далі відповідач), відповідно до якого просить суд стягнути кошти у сумі податкового боргу з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків з наступних податків:

- з податку на додану вартість у розмірі 75925,35 грн., які зарахувати: р/р UA348999980313020029000008431; отримувач - ГУК у Зап.обл./ТГ с.Широке/14060100; код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банк отримувача - 899998; код класифікації доходів бюджету - 14060100;

- з податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності (об`єднаної територіальної громади, району у місті, міста районного значення, села, селища чи їх об`єднань) у розмірі 284487,17 грн., які зарахувати: р/р UA188999980334109806000008431; отримувач - ГУК у Зап.обл./ТГ с.Широке/11020202: код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банк отримувача - 899998; код класифікації доходів бюджету - 11020202;

- з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податків у вигляді заробітної плати у розмірі 27,46 грн., які зарахувати: р/р UA53899998033312934000008431; отримувач - ГУК у Зап.обл./ТГ с.Широке/11010100; код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банк отримувача - 899998; код класифікації доходів бюджету - 11010100.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за відповідачем обліковується податковий борг з податку на додану вартість, з податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності (об`єднаної територіальної громади, району у місті, міста районного значення, села, селища чи їх об`єднань), з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податків у вигляді заробітної плати. Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, проте борг відповідачем не сплачено, а тому він підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 360439,98 грн.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду (суддя Лазаренко М.С.) від 31.01.2022 відкрито спрощене позовне провадження.

Відповідно до розпорядження керівника апарату суду призначено повторний автоматизований розподіл адміністративної справи.

Після повторного перерозподілу справи, проведеного в порядку КАС України, справу передано судді Запорізького окружного адміністративного суду Черновій Ж.М. на розгляд.

Ухвалою від 07.06.2022 адміністративну справу прийнято до провадження.

Від відповідача до суду відзиву на позовну заяву не надходило.

На підставі частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, в порядку письмового провадження.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття рішення у справі.

Комунальне підприємство «Лукашівське» Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області (код ЄДРПОУ 31880473) зареєстроване як юридична особа, дата державної реєстрації 14.02.2002, дата запису 19.11.2009, номер запису: 10851200000001193, перебуває на обліку в ГУ ДПС у Запорізькій області, перебуває встані припинення19.04.2018, 10851100011001193, внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодоприпиненняюридичної особи в результаті її ліквідації.

За даними облікової картки платника податків заКП«Лукашівське» Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області рахується податковий податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 75 925,35 грн., з податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності (об`єднаної територіальної громади, району у місті, міста районного значення, села, селища чи їх об`єднань) у розмірі 284 487,17 грн. та з податку на доходи фiзичних осіб,що сплачується податковими агентами, із доходів платника податків у вигляді заробітної плати у розмірі 27,46 грн.

Податковий борг з податку на додану вартість виник з таких підстав.

Внаслідок проведених контролюючим органом перевірок, за результатами яких складено акти та прийняті податкові повідомлення-рішення, а саме:

- акт №638/08-01-14-03/31880473 від 25.10.2018. На підставі акту перевірки прийняте податкове повідомлення-рішення форми «Р» №0017491403 від 08.11.2018, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмiрi 48 621,25 грн., у тому числі 38 897 грн. за податковим зобов`язанням та 9724,25 грн. за штрафними санкціями. Податкові повідомлення-рішення були надіслані на адресу платника податків та отримані 17.11.2018, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення;

- акт №768/08-01-59-06/31880473 вiд 23.10.2018. На підставі акту перевірки прийняте податкове повідомлення-рішення форми «Ш» № 0112085906 від 30.11.2018, яким визначено суму штрафу з у на розмірі 943,82 грн. Податкове повідомлення-рішення було надіслане на адресу платника податків, не було вручено з незалежних від контролюючого органу підстав;

- акт №108/08-01-60-04/31880473 від 15.04.2020. На підставі акту перевірки прийняте податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №0018306004 від 01.06.2020, яким визначено суму штрафу у розмірі 714,94 грн. Податкове повідомлення-рішення було надiслане на адресу платника, не було вручено з незалежних від контролюючого органу підстав.

Вiдповiдно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Податкові повідомлення-рішення не оскаржувались в адмiнiстративному чи судовому порядку.

На підставі ст.129 Податкового кодексу України відповідачу нарахована пеня з податку на додану вартість у розмірі у розмірі 29 828,99 грн.

Згідно пп.14.1.162. п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, пеня сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановленi законодавством строки, а також нарахована в інших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або iншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно інтегрованої картки платника податків з податку на додану вартість податковий борг становить: 48 621,25 грн. (ППР № 0017491403) - 608,94 грн. (переплата) - 3574,71 грн. (сплата) + 943,82 грн. (ППР №0112085906) + 714,94 грн. (ППР № 0018306004) + 29828,99 грн. (пеня) = 75 925,35 грн.

Податковий борг з податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності (об`єднаноп територіальної громади, району у місті, міста районного значення, села, селища чи їх об`єднань) виник з таких підстав.

Податковий борг виник внаслідок проведеної контролюючим органом перевірки, за результатами якої складено акт перевірки №638/08-01-14-03/31880473 від 25.10.2018. На підставі акту перевірки прийняті податкові повідомлення-рішення від 08.11.2018р.:

- податкове повідомлення-рішення форми «P» №0017481403, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 194986 грн., у тому числi 176 642 грн. за податковим зобов`язанням та 18 344 грн. за штрафними санкціями;

- податкове повiдомлення-рішення форми «ПС» №0017501403, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 340 грн.

Податкові повідомлення-рішення були надіслані на адресу платника податків та отримані 17.11.2018, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до п.57.3 ст.37 Податкового кодексу України, у разі визначення грошовоro зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пiдпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних до настоют, ни днем отримання податкового повідомлення рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Податкові повідомлення-рішення не оскаржувались в адміністративному чи судовому порядку.

На підставі ст. 129 Податкового кодексу України відповідачу нарахована пеня з податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності (об`єднаної територіальної громади, району у місті, міста районного значення, села, селища чи пх об`єднань) у розмірі 89 161,17 грн.

Згiдно пп.14.1.162. п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановлені законодавством строки, а також нарахована в інших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно інтегрованої картки платника податків з податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власностi (об`єднаної територiальної громади, району у місті, міста районного значення, села, селища чи пх об`єднань) податковий борг становить: 194 986 грн. (ППР №0017481403) + 340 ГРН. (ППР № 0017501403) + 89 161,17 грн. (пеня) = 284 487,17 грн.

Податковий борг з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податків у вигляді заробітної плати виник з таких підстав.

На підставі ст.129 Податкового кодексу України відповідачу нарахована пеня у розмірі 27,46 грн., у зв`язку з несвоєчасною сплатою штрафних санкцій у сумі 510 грн., визначених у податковому повідомленні-рішенні №0031951306 від 07.11.2018, яке прийняте на підставі акту перевірки №638/08-01-14-03/31880473 вiд 25.10.2018. Податкове повідомлення-рішення було надiслане на адресу платника податків та отримане 17.11.2018, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Згідно інтегрованої картки платника податків з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податків у вигляді заробітної плати податковий борг становить: 510 грн. (ППР № 0031951306) - 510 грн. (сплата) + 27,46 грн. (пеня) = 27,46 грн.

Згідно пп.14.1.162. п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановлені законодавством строки, а також нарахована в iнших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або iншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Вiдповiдно до пп.14.1.175 п.14.1 Податкового кодексу України, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно п.59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У зв`язку з несплатою платником податків винесених та узгоджених сум податкових зобов`язань, контролюючим органом вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме платнику податків засобами поштового зв`язку була направлена податкова вимога форми «Ю» №66181-59 від 17.12.2018, яка отримана 19.02.2019, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу, у разі платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

Таким чином, Кодексом не передбачено надіслання податкових вимог на кожну суму боргу, а тому податкові вимоги на борг, що утворився після надіслання вимоги не надсилались.

Оскільки узгоджені грошові зобов`язання не сплачені КП«Лукашівське» Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області у встановленийПК Українистрок, вони стали податковим боргом платника податків у розумінні пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України.

Згідно пп.20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК Україниконтролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно п.95.1 ст. 95 Податкового Кодексу Україниконтролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом95.2 ст. 95 ПК Українивстановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п.95.3 ст. 95 ПК України).

Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п.95.4 ст. 95 ПК України).

Підпунктом20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК Українивстановлено право контролюючих органів звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Постановою Кабінету Міністрів України, від 29.12.2010 р. № 1244 «Про Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України» встановлений Порядок, яким визначений механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу.

Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

До суду не надано доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення, або спростовували наявність податкового боргу, або свідчили про неузгодження грошових зобов`язань, зокрема, у зв`язку з оскарженням податкових повідомлень-рішень, якими вони визначені.

Приймаючи до уваги вищевикладене суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що належить задовольнити.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Позивачем не надано доказів понесення витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, у зв`язку з чим розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166, код ЄДРПОУ ВП 44118663) до Комунального підприємства «Лукашівське» Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області (70410, Запорізька область, Запорізький район, с.Лукашеве, вул.Центральна, буд.7, код ЄДРПОУ 31880473) про стягнення коштів за податковим боргом - задовольнити.

Стягнути коштизрахунків платника податків у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство «Лукашівське» Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків суму податковогоборгу:

з податку на додану вартість у розмірі 75925,35 грн., які зарахувати: р/р UA348999980313020029000008431; отримувач - ГУК у Зап.обл./ТГ с.Широке/14060100; код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банк отримувача - 899998; код класифікації доходів бюджету - 14060100;

з податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності (об`єднаної територіальної громади, району у місті, міста районного значення, села, селища чи їх об`єднань) у розмірі 284487,17 грн., які зарахувати: р/р UA188999980334109806000008431; отримувач - ГУК у Зап.обл./ТГ с.Широке/11020202, код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банк отримувача - 899998; код класифікації доходів бюджету - 11020202;

з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податків у вигляді заробітної плати у розмірі 27,46 грн., які зарахувати: р/р UA53899998033312934000008431; отримувач - ГУК у Зап.обл./ТГ с.Широке/11010100; код отримувача 37941997; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банк отримувача - 899998; код класифікації доходів бюджету - 11010100.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя Ж.М. Чернова

Дата ухвалення рішення28.07.2022
Оприлюднено05.08.2022
Номер документу105550441
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення коштів за податковим боргом

Судовий реєстр по справі —280/1225/22

Рішення від 28.07.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 06.06.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні