Рішення
від 02.08.2022 по справі 420/6571/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6571/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Харченко Ю.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ТАМП-СЕРВІС про стягнення суми штрафних санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом у якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ТАМП-СЕРВІС до Державного бюджету суму штрафу в розмірі 170 000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач створює перешкоди у проведенні перевірки характеристик продукції шляхом невиконання встановлених Законом України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд за що передбачена відповідальність відповідно до п. 6 ч. 4 ст. 44 Закон України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та ст. 188-37 КУпАП.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 20 травня 2022 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі № 420/6571/22 за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ТАМП-СЕРВІС про стягнення суми штрафних санкцій.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю ТАМП-СЕРВІС належним чином та своєчасно повідомлявся про встановлений Ухвалою суду від 20 травня 2022 року строк для подання відзиву на позовну заяву, проте станом на дату та час ухвалення рішення у справі, відзиву, доказів по справі чи будь-яких інших клопотань від відповідача до суду не надходило.

Також, судом опубліковано оголошення на сайті Одеського окружного адміністративного суду про призначення судового засідання у справі № 420/6571/22, а отже, судом вжито усі передбачені положеннями чинного процесуального законодавства заходи щодо інформування учасника справи про знаходження у провадженні суду даної справи.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, на підставі повідомлення Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про продукцію, яка не відповідає встановленим вимогам та/або становить серйозний ризик від 17.06.2021 року-5666-2021, отриманого за допомогою національної інформаційної системи державного ринкового нагляду, Держпродспоживслужба доручила здійснити за ланцюгом постачання позапланову перевірку характеристик продукції, зазначеної у повідомленні, відповідно до вимог абз.5 п.5 розділу IV Методики щодо порядку планування та звітування про результати державного ринкового нагляду, затвердженої наказом Держпродспоживслужби від 21.08.2017 року №731.

Направленням на проведення перевірки №1595 від 16.07.2021 року, відповідно до Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та наказу №1817 від 16.07.2021 року посадовим особам ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області, - головному спеціалісту відділу ринкового нагляду - Осадцівій А.В. та головному спеціалісту відділу ринкового нагляду - Стоянову В.П., доручено здійснити перевірку характеристик електричного та електронного обладнання, в т.ч. низьковольтного, яке розміщується за адресою: 65005, м. Одеса, вул. Мельницька, 24-А - ТОВ «Тамп-Сервіс» у формі позапланової виїзної перевірки. Строк проведення перевірки з 06.09.2021 року по 09.09.2021 року. Підстава проведення перевірки - за результатами перевірки, проведеної ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області у ФОП ОСОБА_1 (акт перевірки від 04.06.2021 року №1086), є підстави вважати, що продукція (автоматичний регулятор напруги TM «Luxeon», MODEL LDR500, арт.9032890000, ш/к 4820126370414, вихідна напруга 135-265Гц, вихідна напруга 220В+6% 50 Гц, потужність 500WA, країна виробник - Китай) не відповідає встановленим вимогам по ланцюгу постачання.

Листом за №Вих-6022/05/25 від 28.07.2021 року Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області повідомило ТОВ «ТАМП-СЕРВІС» про проведення позапланової перевірки характеристик продукції, а саме з 06.09.2021 року по 09.09.2021 року та зазначило про необхідність у термін до 16 год. 09.09.2021 року надати за адресою: м. Одеса, вул. Старопортофранківська, 8, копії документів на вказану вище продукцію.

Вказаний лист був направлений рекомендованим листом №65001 4247357 1, та вручено ТОВ «Тамп-Сервіс» - 02.08.2021 року.

Актом перевірки характеристик продукції від 09.09.2021 року №2070 у ТОВ «ТАМП-СЕРВІС» зафіксовано факт створення перешкод у проведенні перевірки характеристик продукції шляхом не виконання встановлених Законом вимог посадових осіб, які здійснюють державний ринковий нагляд, а саме: «Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області отримані доручення №15.1-6/162977 та №15.1-6/16301 від 09.07.2021 щодо здійснення за ланцюгом постачання позапланової перевірки характеристик продукції.

В ході розгляду матеріалів, встановлено, що Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області проведена позапланова невиїзна перевірка характеристик продукції та виявлено продукцію (автоматичний регулятор напруги TM «Luxeon», MODEL LDR1000, арт.9032890000, ш/к 4820126370032, вихідна напруга 135-265Гц, вихідна напруга 220В+6% 50 Гц, потужність 1000VA, країна виробник - Китай; автоматичний регулятор напруги TM «Luxeon», MODEL LDR500, арт.9032890000, ш/к 4820126370414, вихідна напруга 135-265Гц, вихідна напруга 220В+6% 50 Гц, потужність 5000VA, країна виробник - Китай), яка не відповідає встановленим вимогам.

Згідно наданої розповсюджувачем видаткової накладної №ТС-0000032 від 11.03.2-19 року та видаткової накладної (повернення) №ВП-0000001 від 06.08.2021 року, постачальником даної продукції є ТОВ «Тамп-Сервіс» (65005, м. Одеса, вул. Мельницька, 24А).

На юридичну адресу суб`єкта господарювання - ТОВ «Тамп-Сервіс» Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області було направлено Лист-вимогу №6022/05/25 від 28.07.20121 року щодо надання документів і матеріалів на продукцію, передбачених Технічними регламентом електромагнітної сумісності обладнання, затвердженим ПКМУ №1077 від 16.12.2015р., Технічним регламентом низьковольтного електричного обладнання, затвердженим ПКМУ від 16.12.2015 №1067.

Відповідно до рекомендованого повідомлення, наявного в матеріалах справи, лист-вимогу №6022/05/25 від 28.07.20121 року отримано представником ТОВ «Тамп-Сервіс» - 02.08.2021 року.

Станом на 09.09.2021 року ТОВ «Тамп-Сервіс» до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області документи не були надані, чим створено перешкоду у проведенні характеристик продукції, шляхом не виконання встановлених Законом України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, що тягне відповідальність, передбачену пунктом 6 частини 4 статті 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та ст. 188-37 КУпАП.

За результатами проведення позапланової перевірки, посадовою особою ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області 10.09.2021 року складено Протокол №25 про виявлені порушення вимог статті 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд» та статті 15 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», який був направлений ТОВ «ТАМП-СЕРВІС» рекомендованим листом №65110 02846930, та отримано останнім 16.09.2021 року, що підтверджується відміткою в рекомендованому повідомленні.

16.09.2021 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області прийнято постанову про накладення штрафних санкцій №54 за порушення вимог п.6 ч. 4 ст.44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» - створення перешкод шляхом невиконання встановлених цим Законом вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд до ТОВ «ТАМП- СЕРВІС» застосовано штрафні санкції у розмірі 170 000,00 грн.

Вказану постанову Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 16.09.2021 року №54 було направлено на адресу ТОВ «ТАМП-СЕРВІС» рекомендованим листом № 65001 4264076 1, та отримано Товариством 24.09.2021 року, що підтверджується відміткою в рекомендованому повідомленні.

Так, частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ч.4 ст. 42 Конституції України держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю та безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів.

Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції врегульовано Законом України від 02.12.2010р. №2735-VI "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції".

Відповідно до ч.1 ст. 1 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" державний ринковий нагляд - діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.

Дія Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" поширюється на відносини щодо здійснення державного ринкового нагляду за продукцією, що охоплюється встановленими вимогами (вимогами щодо нехарчової продукції та її обігу на ринку України, встановлені технічними регламентами), крім видів продукції, зазначених у цьому Законі.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 22 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" заходами ринкового нагляду є, зокрема, перевірки характеристик продукції, у тому числі відбір зразків продукції та їх експертиза (випробування).

Частинами третьої та шостої статті 23 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" передбачено, що органи ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції.

Планові перевірки характеристик продукції проводяться у розповсюджувачів цієї продукції, а позапланові - у розповсюджувачів та виробників такої продукції.

Відповідальність суб`єктів господарювання за порушення вимог законодавства у сфері державного ринкового нагляду регламентовано статтею 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції".

Зокрема, приписами пункту 6 частини 4 вказаної статті встановлено, що до суб`єкта господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі створення перешкод шляхом недопущення до проведення перевірок характеристик продукції та невиконання встановлених цим Законом вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, - у розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

В ході розгляду справи встановлено, що на відповідача ТОВ «ТАМП-СЕРВІС» за порушення вимог законодавства про державний ринковий нагляд і контроль продукції Постановою Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №54 від 16.09.2021 року накладено штраф у розмірі 170 000,00грн..

З аналізу викладених вище норм Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», слідує, що він містить імперативну норму, згідно з якою, суб`єкт господарювання зобов`язаний сплатити накладений на нього штраф у 15 (п`ятнадцятиденний) строк з дня отримання постанови, якою такий штраф накладено.

Несплата штрафу у встановлений строк є підставою для стягнення суми штрафу у судовому порядку.

Судом встановлено, що примірник Постанови про накладення штрафу №54 від 16.09.2021 року був отриманий ТОВ «ТАМП-СЕРВІС» 24.09.2021 року, що підтверджується відміткою у наявному у справі відповідному рекомендованому повідомленні.

Однак, у встановлений Законом строк накладений штраф відповідачем не сплачено. Доказів оскарження вищевказаної постанови про накладення штрафу суду не надано, а отже, враховуючи відсутність добровільної сплати відповідачем суми штрафу згідно постанови про накладення штрафу №54 від 16.09.2021 року, спірна сума підлягає стягненню з відповідача за рішенням суду.

Відтак, зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області є обґрунтованими, а отже підлягають задоволенню шляхом стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю ТАМП-СЕРВІС до Державного бюджету суму штрафу в розмірі 170 000,00 грн.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ТАМП-СЕРВІС про стягнення суми штрафних санкцій правомірні, ґрунтовні, а отже підлягають задоволенню, з вищеокреслених підстав.

Керуючись ст.ст.72-77, 139, ст.ст.241-246, 250, 255, 262, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ТАМП-СЕРВІС про стягнення суми штрафних санкцій, - задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ТАМП-СЕРВІС (код ЄДРПОУ 40566160, адреса: 65005, м. Одеса, вул. Мельницька, 24а) до Державного бюджету суму штрафу в розмірі 170 000 (сто сімдесят тисяч) грн. 00коп.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст. 293, 295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ТАМП-СЕРВІС про стягнення суми штрафних санкцій, - задовольнити.

03.08.2022р.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2022
Оприлюднено05.08.2022
Номер документу105551442
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/6571/22

Рішення від 02.08.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 19.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 09.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні