Ухвала
від 24.06.2022 по справі 405/2471/22
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/2471/22

1-кс/405/1211/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" червня 2022 р. м. Кропивницький

Слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кропивницькому клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Кіровоградській області капітана поліції ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за№ 42021000000001679 від 11.08.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, про надання тимчасового доступу до речей і документів, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий ВРОТЗ СУ ГУНП в Кіровоградській області капітан поліції ОСОБА_3 за погодженням з процесуальним прокурором у кримінальному провадженні ОСОБА_4 , під час досудового розслідування звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 », яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , орган управління юридичної особи Міністерство юстиції України), а саме: до інформації в електронному та паперовому вигляді з можливістю її вилучення:

1) який саме захищений носій, кваліфікований сертифікат електронного цифрового підпису, з якої IP-адреси, кому саме остання належить (за ким закріплена, зафіксована) використані для доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно було використано для проведення у ньому дій у 2021 році щодо Державної реєстрації на земельні ділянки із кадастровими номерами, зазначеними у п. 4, хто саме з державних реєстраторів (із зазначенням посади та місця роботи) є його користувачем;

2) чи має можливість інша особа, крім визначеного користувача, використовувати захищений носій, кваліфікований сертифікат електронного цифрового підпису, для проведення будь-яких реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухому майно;

3) чи проводилось державними реєстраторами, за допомогою якого саме захищеного носія, кваліфікованого сертифікату електронного цифрового підпису, з якої IP-адреси, кому саме остання належить (за ким закріплена, зафіксована), у 2021 році у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухому майно зміну права власності на земельні ділянки із кадастровими номерами, зазначеними у п. 4;

4) перелік дій (операцій), яким державним реєстратором були виконанні (із зазначенням посади та місця роботи), який стан їх дій, проведених у 2021 році, які було здійснено із земельними ділянками з кадастровими номерами: 3520384600:02:000:9601; 3520384600:02:000:9604; 3520384600:02:000:9607; 3520384600:02:000:9605; 3520384600:02:000:9690, 3520384600:02:000:9691; 3520384600:02:000:9692; 3520384600:02:000:9693, 3520384600:02:000:9611; 3520384600:02:000:9613; 3520384600:02:000:9615, 3520384600:02:000:9617; 3520384600:02:000:9618; 3520384600:02:000:9620, 3520384600:02:000:9621; 3520384600:02:000:9622; 3520384600:02:000:9626, 3520384600:02:000:9627; 3520384600:02:000:9628 3520384600:02:000:9629, 3520384600:02:000:9632; 3520384600:02:000:9633; 3520384600:02:000:9634, 3520384600:02:000:9635; 3520384600:02:000:9638; 3520384600:02:000:9639, 3520384600:02:000:9642; 3520384600:02:000:9643; 3520384600:02:000:9640, 3520384600:02:000:9653; 3520384600:02:000:9654; 3520384600:02:000:9655, 3520384600:02:000:9672; 3520384600:02:000:9674; 3520384600:02:000:9675, 3520384600:02:000:9676; 3520384600:02:000:9677; 3520384600:02:000:9678, 3520384600:02:000:9679; 3520384600:02:000:9680; 3520384600:02:000:9055, 3520384600:02:000:9681; 3520384600:02:000:9682; 3520384600:02:000:9689, 3520384600:02:000:9694; 3520384600:02:000:9695; 3520384600:02:000:9697, 3520384600:02:000:9698; 3520384600:02:000:9699; 3520384600:02:000:9701, 3520384600:02:000:9705; 3520384600:02:000:9706; 3520384600:02:000:9707, 3520384600:02:000:9719; 3520384600:02:000:9720; 3520384600:02:000:9721, 3520384600:02:000:9725; 3520384600:02:000:9731; 3520384600:02:000:9752, 3520384600:02:000:9805; 3520384600:02:000:9811; 3520384600:02:000:9582, 3520384600:02:000:9583; 3520384600:02:000:9584; 3520384600:02:000:9585, 3520384600:02:000:9586; 3520384600:02:000:9592; 3520384600:02:000:9595, 3520384600:02:000:9596; 3520384600:02:000:9598; 3520384600:02:000:9056, 3520384600:02:000:9724; 3520384600:02:000:9641; 3520384600:02:000:0063, 3520384600:02:000:0064; 3520384600:02:000:0066; 3520384600:02:000:0067, 3520384600:02:000:0071; 3520384600:02:000:0073; 3520384600:02:000:0074, 3520384600:02:000:0658; 3520384600:02:000:0666; 3520384600:02:000:9424, 3520384600:02:000:9425; 3520384600:02:000:9426; 3520384600:02:000:9037, 3520384600:02:000:9432; 3520384600:02:000:9437; 3520384600:02:000:9438, 3520384600:02:000:9442; 3520384600:02:000:9443; 3520384600:02:000:9444, 3520384600:02:000:9446; 3520384600:02:000:9550; 3520384600:02:000:9552, 3520384600:02:000:9553; 3520384600:02:000:9556; 3520384600:02:000:9557, 3520384600:02:000:9558; 3520384600:02:000:9559; 3520384600:02:000:9560, 3520384600:02:000:9563; 3520384600:02:000:9564; 3520384600:02:000:9566, 3520384600:02:000:9567; 3520384600:02:000:9568; 3520384600:02:000:9569, 3520384600:02:000:9570; 3520384600:02:000:9571; 3520384600:02:000:9572, 3520384600:02:000:9573; 3520384600:02:000:9574; 3520384600:02:000:9575, 3520384600:02:000:9576; 3520384600:02:000:9577; 3520384600:02:000:9578, 3520384600:02:000:9579; 3520384600:02:000:9580; 3520384600:02:000:9581, 3524655100:02:000:0717; 3524655100:02:000:0713; 3524655100:02:000:0715, 3524655100:50:035:0049; 3524655100:02:000:0717; 3524655100:02:000:0706, 3524655100:02:000:0693; 3524655100:02:000:0695, 3524655100:02:000:0699; 3524655100:02:000:0713.

На обґрунтуванняклопотання слідчийзазначив,щов провадженні відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Кіровоградській області перебувають матеріали кримінального провадження, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021000000001679 від 11.08.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, на підставі заяви в.о. директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 щодо вчинення службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 кримінального правопорушення.

Досудовим розслідуванням встановлено, що з 2011 року Державне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_2 » є правонаступником майна, всіх прав та обов`язків реорганізованого шляхом приєднання до ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 », в т.ч. права постійного користування земельною ділянкою площею 2138,50 га на території Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, та площею 1551,20 га на території Павлиської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області.

Наказом ІНФОРМАЦІЯ_5 від 09.02.2018 № 11-287/14-18-СГ надано ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у постійне користування земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих на території Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області орієнтовним розміром 1939,8000 га. Після розроблення проектів, згідно наказів ІНФОРМАЦІЯ_5 за ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » було зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно право постійного користування земельними ділянками, розташованими на території Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області загальною площею 1378,2826 га.

27.05.2021 року набрав чинності пункт 24 Прикінцевих положень Земельного кодексу України в редакції Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин», яким передбачено загальне правило про те, що з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад.

Водночас, вказаним пунктом передбачено виключення щодо автоматичного набуття права власності територіальними громадами права комунальної власності на землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад. Зокрема, підпунктом «а» пункту 24 Прикінцевих та перехідних положень Земельного кодексу України використовуються державними підприємствами на праві постійного користування. Тобто, землі державної власності, що використовуються державними підприємствами на праві постійного користування, не вважаються землями комунальної власності та залишаються у державній власності.

Проте, ІНФОРМАЦІЯ_3 1 та 2 липня 2021 року здійснено за собою державну реєстрацію права власності на земельні ділянки, які перебувають в постійному користуванні та якими користується ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », зокрема, на земельні ділянки площею 231,4865 га з 86,1759 до таких виключень віднесені землі, кадастровими номерами 3524655100:02:000:0717, 3524655100:02:000:0713, площею 51,3197 га, 3524655100:02:000:0715, площею 88 ,3456 га, 3524655100:50:035:0049, площею 5,6453 га.

Через вказану незаконну реєстрацію права комунальної власності на земельні ділянки, які не вважаються комунальною власністю, ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » не має змоги здійснити реєстрацію права постійного користування на земельні ділянки площею 231,4865 га на території Онуфріївської селищної ради Олександрійського (колишнього Онуфріївського) району Кіровоградської області.

На згадані земельні ділянки ІНФОРМАЦІЯ_5 надано дозвіл ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування, роботи з розроблення яких виконувалися ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та оплачені ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у повному обсязі у значних сумах грошових коштів. Саме цим проектом землеустрою, який пройшов державну експертизу землевпорядної документації (Висновок ІНФОРМАЦІЯ_7 затверджений заступником Голови ОСОБА_6 від 08.04.2021 1293-21) були сформовані земельні ділянки та на підставі прийняття обмінних файлів ХМL, які є невід`ємною частиною Проекту землеустрою, кадастровий реєстратор надав їм кадастрові номери та видав ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Витяги про сформовані земельні ділянки, які передують затвердженню Проекту землеустрою. Тобто державна реєстрація земельної ділянки в частині присвоєння їй кадастрового номеру відбудеться лише після затвердження Проекту землеустрою, про що свідчить наступне.

Відповідно до частини другої статті 25 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що одночасно з державною реєстрацією земельної ділянки відкривається Поземельна книга, а відповідно до частини п`ятої зазначеної статті «До Поземельної книги в паперовій формі долучаються всі документи, які стали підставою для внесення відомостей до неї».

Згідно із частиною першою статті 26 зазначеного Закону при відкритті Поземельної книги відомості до неї вносяться на підставі документації, яка подана для державної реєстрації земельної ділянки.

ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » листом від 07.06.2021 № 889 повідомило ІНФОРМАЦІЯ_3 про вилучення або передачі земель, якими користується ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а 06.07.2021 № 53226-022-03 проект землеустрою подано до Центру надання адміністративних послуг на затвердження ІНФОРМАЦІЯ_5 . Датою виконання послуги зазначено 21.07.2021, проте, на даний час проект землеустрою ще не розглянутий.

При цьому, даним проектом землеустрою сформовано дев`ять земельних ділянок загальною площею 317,8145 га, до площі якої увійшли і чотири земельні ділянки із зазначеними вище кадастровими номерами загальною площею 231,4865 га, на які ІНФОРМАЦІЯ_8 зареєструвала право комунальної власності.

Тобто ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » здійснювалася та здійснюється робота з додаткового оформлення існуючого права постійного користування землею у відповідності до вимог законодавства.

За вищеописаною схемою ІНФОРМАЦІЯ_3 у червні 2021 року було протиправно зареєстровано право комунальної власності за собою на 58 земельних ділянок площею по 2 га кожна з наступними кадастровими номерами: 3524655100:02:000:0614; 3524655100:02:000:0604; 3524655100:02:000:0609; 3524655100:02:000:0612; 3524655100:02:000:0603; 3524655100:02:000:0607; 3524655100:02:000:0593; 3524655100:02:000:0600; 3524655100:02:000:0598; 3524655100:02:000:0592; 3524655100:02:000:0591; 3524655100:02:000:0683; 3524655100:02:000:0605; 3524655100:02:000:0610; 5322480400:10:000:0611; 3524655100:02:000:0608; 3524655100:02:000:0684; 3524655100:02:000:0595; 3524655100:02:000:0613; 3524655100:02:000:0589; 3524655100:02:000:0676; 3524655100:02:000:0597; 3524655100:02:000:0606; 3524655100:02:000:0602; 3524655100:02:000:0596; 3524655100:02:000:0594; 3524655100:02:000:0556; 3524655100:02:000:0565; 3524655100:02:000:0554; 3524655100:02:000:0552; 3524655100:02:000:0559; 3524655100:02:000:0579; 3524655100:02:000:0549; 3524655100:02:000:0553; 3524655100:02:000:0550; 3524655100:02:000:0568; 3524655100:02:000:0563; 3524655100:02:000:0572; 3524655100:02:000:0557; 3524655100:02:000:0555; 3524655100:02:000:0570; 3524655100:02:000:0573; 3524655100:02:000:0564; 3524655100:02:000:0569; 3524655100:02:000:0576; 3524655100:02:000:0561; 3524655100:02:000:0560; 3524655100:02:000:0567; 3524655100:02:000:0558; 3524655100:02:000:0575; 3524655100:02:000:0574; 3524655100:02:000:0548; 3524655100:02:000:0551; 3524655100:02:000:0571; 3524655100:02:000:0562; 3524655100:02:000:0547; 3524655100:02:000:0590; 3524655100:02:000:0566.

Загальна площа: 118 га.

Цими земельними ділянками також користується ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » як постійний землекористувач і йому був виданий дозвіл ІНФОРМАЦІЯ_5 на розроблення проекту відведення. Кадастрові номери були присвоєні згаданим земельним ділянкам саме внаслідок розроблення проекту землеустрою за замовленням ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » щодо земель, які перебувають в його постійному користуванні.

Крім того, в межах земельної ділянки з кадастровим номером 3524655100:02:000:0717 (площею 86,1759 га) ІНФОРМАЦІЯ_3 у березні 2021 року було зареєстровано за собою право комунальної власності на 4 земельні площею по 2 га кожна з кадастровими номерами 3524655100:02:000:0706, 3524655100:02:000:0693, 3524655100:02:000:0695, 3524655100:02:000:0699, а в межах земельної ділянки 3524655100:02:000:0713 (площею 51,3197 га) зареєстровано право комунальної власності на земельну ділянку 3524655100:02:000:0692 площею 2 га., після чого, у квітні 2021 року ці земельні ділянки були відчужені ІНФОРМАЦІЯ_3 на користь 5-ох фізичних осіб, які через декілька днів продали ці земельні ділянки родичці Онуфріївського селищного голови Олександрійського району Кіровоградської області ОСОБА_7 , тобто, в цьому випадку, очевидною є схема виведення групою осіб земельних ділянок з державної власності з метою їх заволодіння особами, пов`язаними з посадовими особами органу місцевого самоврядування, у власних корисливих мотивах.

Таким чином, ІНФОРМАЦІЯ_3 самостійно та протиправно зареєструвала за собою право комунальної власності на землі державної власності, які, згідно Закону, не перейшли у комунальну власність територіальних громад. На сьогодні існує загроза розпорядження (передача у власність, продаж, оренда, емфітевзис тощо) згаданими вище земельними ділянками, якими користується ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та які є державною власністю.

Вказане свідчить про те, що державу було протиправно позбавлено права власності на 349,4865 га землі, а щодо ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » існує загроза позбавити його права постійного користування зазначеної площі земель.

У зв`язку з викладеним, виникла необхідність в отриманні дозволу на тимчасовий доступ до вказаних вище документів, що перебувають у володінні Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 », яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , орган управління юридичної особи Міністерство юстиції України).

З огляду на викладене вище, слідчий вказав, що в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи самі по собі або в сукупності з іншими документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а також можуть бути використані як предмет дослідження під час проведення відповідних судових експертиз, встановлення конкретних осіб, що здійснювали внесення записів до документів та подальшої кваліфікації їх дій, виникла необхідність у тимчасовому доступі до оригіналів вищевказаних документів та в інший спосіб, без застосування заходу забезпечення кримінального провадження, отримати їх неможливо, виникли підстави для ініціювання клопотання про тимчасовий доступ до них.

Учасники на розгляд клопотання не з`явились, були повідомлені про час,датутамісце розгляду клопотання слідчого в порядку КПК України шляхом надіслання судового виклику електронною поштою та здійснення виклику телефонограмою. Слідчим надано заяву, в якій він підтримав клопотання та просив його задовольнити, крім того, просив розглянути клопотання без його участі. Особою, у володінні якої знаходяться документи, будь яких заяв, клопотань, заперечень не подано.

Відповідно до положень ч. 4ст. 107 КПК України, враховуючи неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, фіксування за допомогою технічних засобів судового розгляду не здійснювалося.

Дослідивши клопотання та долучені до нього матеріали кримінального провадження, якими воно обґрунтовується, слідчий суддя дійшов висновку про відмову в задоволенні клопотання з таких підстав.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.131 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів є заходом забезпечення кримінального провадження, при цьому, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження (ч.1 ст.131 КПК України).

Відповідно до ч.1 ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів, як один із заходів забезпечення кримінального провадження, полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

За змістом ч.ч.5, 7 ст.163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадженняу своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Пунктами 3, 4, 5, 6, 7 ч. 2 ст. 160 КПК України визначений обов`язок слідчого зазначити у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів: речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати, підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи, значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні, можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, обґрунтування необхідності вилучення речей і документів, якщо відповідне клопотання порушується стороною кримінального провадження.

Зазначена норма кореспондується з обставинами, які підлягають дослідженню слідчим суддею при розгляді даного клопотання, що визначені в ч. 5 ст. 163 КПК України, якою встановлено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

З огляду на зазначене, слідчим суддею відзначається, що клопотання слідчого не містить будь-якого обґрунтування неможливості без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні; не містить клопотання і жодної підстави вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Крім того, слідчим в порушення вимог п.2 ст.93, ч.3 ст.132 КПК України не надано належних та допустимих доказів проведення слідчим вичерпного комплексу процесуальних дій, спрямованих на збирання доказів під час досудового розслідування у даному кримінальному провадженні, та, як наслідок, не доведено, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи Державного підприємства« ІНФОРМАЦІЯ_1 »,яке розташованеза адресою: АДРЕСА_1 ,(кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ,орган управлінняюридичної особиМіністерство юстиціїУкраїни)про які йдеться в клопотанні слідчого, за відсутності обґрунтування слідчим неможливості отримати документи, зазначені в клопотанні, без застосування тимчасового доступу до них, як заходу забезпечення кримінального провадження, зокрема, в порядку ч.2 ст.93 КПК України.

Окрім того,слідчим суддеюзауважується,що слідчийв клопотанніпросить надатидозвіл напроведення тимчасовогодоступу до інформації в електронному та паперовому вигляді з можливістю її вилучення, а саме:

1) який саме захищений носій, кваліфікований сертифікат електронного цифрового підпису, з якої IP-адреси, кому саме остання належить (за ким закріплена, зафіксована) використані для доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно було використано для проведення у ньому дій у 2021 році щодо Державної реєстрації на земельні ділянки із кадастровими номерами, зазначеними у п. 4, хто саме з державних реєстраторів (із зазначенням посади та місця роботи) є його користувачем;

2) чи має можливість інша особа, крім визначеного користувача, використовувати захищений носій, кваліфікований сертифікат електронного цифрового підпису, для проведення будь-яких реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухому майно;

3) чи проводилось державними реєстраторами, за допомогою якого саме захищеного носія, кваліфікованого сертифікату електронного цифрового підпису, з якої IP-адреси, кому саме остання належить (за ким закріплена, зафіксована), у 2021 році у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухому майно зміну права власності на земельні ділянки із кадастровими номерами, зазначеними у п. 4, що, не є тимчасовим доступом до документів, враховуючи вимоги КПК України.

Зокрема, відповідно до ст. 99 КПК України документом єспеціально створенийз метоюзбереження інформаціїматеріальний об`єкт,який міститьзафіксовані задопомогою письмовихзнаків,звуку,зображення тощовідомості,які можутьбути використаніяк доказфакту чиобставин,що встановлюютьсяпід часкримінального провадження.

З огляду на викладене вище, слідчим у порушення вимог ч.5 ст.163 КПК України у своєму клопотанні не доведе як існування вказаних вище документів, так і наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Окремо також відзначається, що, в долучених до клопотання слідчого про надання тимчасового доступу до документів матеріалів, відсутні будь які відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, які б підтверджували реєстрацію (перереєстрацію) права власності на вказані вище 58-м земельних ділянок.

На підставі вищевикладеного, слідчий суддя приходить до висновку, що подане слідчому судді клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Кіровоградській області капітана поліції ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021000000001679 від 11.08.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, про надання тимчасового доступу до речей і документів не відповідає вимогам кримінального процесуального Закону, зокрема, ст. 160 КПК України, щодо його (клопотання) оформлення, є формальним та передчасним, та не дає достатніх підстав вважати, що відсутність в матеріалах кримінального провадження заявлених до доступу речей і документів не забезпечить завдань кримінального провадження, а також повного і неупередженого розслідування і судового розгляду, на підставі чого відсутні підстави для задоволення клопотання слідчого про тимчасовий доступ до документів та їх вилучення.

Окремо слідчим суддею відзначається, що відповідно до ч.3 ст.132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора та відповідно до ч.4 ст.132 КПК України, слідчий суддя зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

У цьому контексті слідчим суддею враховується, що речі і документи могли би бути отримані шляхом проведення слідчих дій, тобто без застосування заходів забезпечення кримінального провадження. Крім того, відповідно доч. 1 ст. 223 КПКсаме слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні.

Керуючись ст.ст.159-166 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Кіровоградській області капітана поліції ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за№ 42021000000001679 від 11.08.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, про надання тимчасового доступу до речей і документів, які перебувають у володінні Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 », яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , орган управління юридичної особи Міністерство юстиції України), - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Ленінського

районного суду м. Кіровограда ОСОБА_8

СудЛенінський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення24.06.2022
Оприлюднено15.05.2024
Номер документу105568858
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —405/2471/22

Ухвала від 24.06.2022

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Іванова Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні