Ухвала
від 05.07.2022 по справі 5002-4/6381.1-2007
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"06" липня 2022 р. Справа № 5002-4/6381.1-2007

за заявою Державної податкової інспекції у Ленінському районі ДПС, Автономна Республіка Крим, Ленінський район, смт. Леніне

до Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України, Автономна Республіка Крим, Ленінський район, смт. Багерове

про банкрутство

Суддя Лопатін А.В.

за участю секретаря судового засідання Гудзь К.І.

за участю представників згідно з протоколом судового засідання.

Обставини справи:

До господарського суду Київської області 04.06.2014 р. надійшло клопотання арбітражного керуючого Зімниці Олександра Івановича про прийняття до розгляду справи №5002-4/6381.1-2007 про банкрутство Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України, до якого у якості додатків арбітражний керуючий долучив копії матеріалів справи №5002-4/6381.1-2007.

Ухвалою господарського суду Київської області від 07.07.2014 р. розгляд клопотання арбітражного керуючого Зімниці Олександра Івановича про прийняття до розгляду справи № 5002-4/6381.1-2007 про банкрутство Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України призначено на 30.07.2014 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 30.07.2014 р., у зв`язку з невиконанням арбітражним керуючим Зімницею Олександром Івановичем, розгляд клопотання останнього про прийняття до розгляду справи №5002-4/6381.1-2007 про банкрутство Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України відкладено на 24.09.2014 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 24.09.2015 р. розгляд клопотання арбітражного керуючого Зімниці Олександра Івановича про прийняття до розгляду справи №5002-4/6381.1-2007 про банкрутство Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України відкладено на 11.02.2015 р.

10.02.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області арбітражним керуючим Зімницею Олександром Івановичем подано клопотання про долучення документів до матеріалів справи.

11.02.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області представником Головного управління юстиції у Київській області подано клопотання про визнання останнього учасником у справі про банкрутство.

Ухвалою господарського суду Київської області від 11.02.2015 р. прийнято справу № 5002-4/6381.1-2007 про банкрутство Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України до свого провадження, задоволено клопотання Головного управління юстиції у Київській області про визнання останнього учасником у справі про банкрутство, визнано Головне управління юстиції у Київській області учасником у справі № 5002-4/6381.1-2007 про банкрутство Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України та розгляд справи призначено на 11.03.2015 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 11.03.2015 р., у зв`язку з неявкою в судове засідання ліквідатора банкрута, розгляд справи відкладено на 25.03.2015 р.

13.03.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області ліквідатором Зімницею О.І. подано лист-повідомлення про причину неявки у судове засідання.

23.03.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області ліквідатором Зімницею О.І. подано клопотання про відкладення розгляду справи.

Ухвалою господарського суду Київської області від 25.03.2015 р., задоволено клопотання ліквідатора банкрута, розгляд справи відкладено на 29.04.2015 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 29.04.2015 р., у зв`язку з повторною неявкою ліквідатора банкрута, розгляд справи відкладено на 16.09.2015 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 16.09.2015 р. розгляд справи відкладено на 20.01.2016 р.

20.01.2016 р. через канцелярію господарського суду Київської області ліквідатором банкрута подано поточний звіт, який судом прийнято до уваги.

Ухвалою господарського суду Київської області від 20.01.2016 р. розгляд справи відкладено на 15.06.2016 р.

14.06.2016 р. через канцелярію господарського суду Київської області ліквідатором банкрута подано клопотання, яким останній просить продовжити строк ліквідаційної процедури на чотири місяці та відкласти розгляд справи.

Ухвалою господарського суду Київської області від 15.06.2016 р. розгляд справи відкладено, а розгляд клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України призначено на 19.10.2016 р., зобов`язано ліквідатора банкрута зібрати та провести комітет кредиторів, на якому визначитись з подальшими діями стосовно активів боржника, які знаходяться на території АР Крим та розглянути питання щодо продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України, повторно зобов`язано ліквідатора банкрута подати до суду деталізований звіт про виконану останнім роботу за період виконання повноважень ліквідатора Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України.

Відповідно до наказу голови господарського суду Київської області від 18.10.2016 р. № 137-ВП, станом на 19.10.2016 р. суддя Лопатін А.В., у провадженні якого знаходиться дана справа, перебував у відпустці без збереження заробітної плати за сімейними обставинами, у зв`язку з чим розгляд справи та клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України не відбулось.

Ухвалою господарського суду Київської області від 20.10.2016 р., розгляд справи та розгляд клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України призначено на 11.01.2017 р.

11.01.2017 р. через канцелярію господарського суду Київської області ліквідатором банкрута подано клопотання про зупинення провадження у справі, клопотання, яким останній просить долучити документи до матеріалів справи та поточний звіт ліквідатора.

Ухвалою господарського суду Київської області від 11.01.2017 р. розгляд справи та розгляд клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України відкладено, розгляд клопотання ліквідатора банкрута про зупинення провадження у справі призначено на 22.02.2017 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 22.02.2017 р. розгляд справи та розгляд клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України, розгляд клопотання ліквідатора банкрута про зупинення провадження у справі призначено на 17.05.2017 р.

16.05.2017 р. через канцелярію господарського суду Київської області арбітражним керуючим Зімницею Олександром Івановичем подано звіт про виконану роботу ліквідатора.

16.05.2017 р. через канцелярію господарського суду Київської області арбітражним керуючим Зімницею Олександром Івановичем подано клопотання про долучення документів до матеріалів справи.

Ухвалою господарського суду Київської області від 17.05.2017 р. розгляд справи та розгляд клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України, розгляд клопотання ліквідатора банкрута про зупинення провадження у справі відкладено на 20.06.2017 р. та зобов`язано ліквідатора банкрута вчинити дії.

16.06.2017 р. через канцелярію господарського суду Київської області представником Військової прокуратури Дарницького гарнізону подано заяву про вступ у справу, яку прийнято судом до уваги.

У зв`язку з надходженням до суду апеляційної скарги арбітражного керуючого Зімниці О.І. на ухвалу господарського суду Київської області від 17.05.2017 р., матеріали справи скеровано до апеляційної судової інстанції.

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 03.07.2017 р. апеляційну скаргу арбітражного керуючого Зімниці О.І. задоволено частково, ухвалу господарського суду Київської області від 17.05.2017 р. скасовано частково, а саме п.2 ухвали. В решті оскаржувану ухвалу господарського суду Київської області від 17.05.2017 р. залишено без змін.

13.07.2017 р. матеріали даної справи повернуто до господарського суду Київської області.

Ухвалою господарського суду Київської області від 17.07.2017 р. розгляд справи та розгляд клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України, розгляд клопотання ліквідатора банкрута про зупинення провадження у справі призначено на 08.11.2017 р.

06.11.2016 р. на адресу суду від арбітражного керуючого Зімниці О.І. надійшов лист з клопотанням про перенесення судового засідання.

08.11.2017 р. у судове засідання, представники учасників судового процесу не з`явились, хоча про дату, час та місце розгляду даної справи були повідомлені належним чином ухвалою суду від 17.07.2017 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 08.11.2017 р. розгляд справи та розгляд клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України, розгляд клопотання ліквідатора банкрута про зупинення провадження у справі відкладено на 21.02.2018 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 21.02.2018 р. розгляд справи та розгляд клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України, розгляд клопотання ліквідатора банкрута про зупинення провадження у справі відкладено на 23.05.2018 р.

07.05.2018 р. на адресу господарського суду від ВД Фонду соціального страхування України надійшла заява про заміну кредитора на правонаступника.

Ухвалою господарського суду Київської області від 23.05.2018 р. клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Зімниці О.І. від 13.06.2016 р. № 02-01/07/113 про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України та повноважень ліквідатора банкрута задоволено, продовжено строк ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України та повноважень ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Зімниці О.І. на чотири місяці, встановлено ліквідатору банкрута строк до 24.09.2018 р. для подання до суду на затвердження за результатами проведення ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута у відповідності до вимог ст. 32 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, розгляд клопотання ліквідатора банкрута про зупинення провадження у справі відкладено, розгляд заяви Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України про заміну кредитора на правонаступника призначено на 12.09.2018 р., зобов`язано ліквідатора банкрута подати правові обґрунтування з посиланням на норми чинного законодавства клопотання про зупинення провадження у справі. Встановлено строк для подання обґрунтувань до 05.09.2018 р., зобов`язано Виконавчу дирекцію Фонду соціального страхування України подати до суду належним чином завірену копію ухвали суду, якою було визнано кредитором Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України саме: Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.

10.09.2018 р. на адресу господарського суду від ліквідатора банкрута надійшло клопотання, яким останній просить задовольнити заяву Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України про заміну кредитора та задовольнити клопотання ліквідатора від 05.01.2017 р. № 02-01/07/3 про зупинення провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою господарського суду Київської області від 12.09.2018 р. заяву Фонду соціального страхування України від 04.05.2018 р. № 8-31-1527 про заміну кредитора на правонаступника задоволено; замінено у справі № 5002-4/6381.1-2007 кредитора Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України на його правонаступника Фонд соціального страхування України (04070, м. Київ, вул. Боричів Тік, 28; код ЄДРПОУ 40210180); зобов`язано ліквідатора банкрута внести зміни до реєстру вимог кредиторів Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України з урахуванням зміни кредитора на його правонаступника, реєстр з відповідними змінами подати до суду; розгляд клопотання ліквідатора банкрута про зупинення провадження у справі відкладено на 27.03.2019 р.

25.03.2019 р. на адресу господарського суду Київської області від ліквідатора банкрута надійшло клопотання про проведення судового засідання без його участі.

Ухвалою суду від 27.03.2019 р. розгляд справи та розгляд клопотання ліквідатора банкрута про зупинення провадження у справі відкладено на 18.09.2019 р.

17.09.2019 р. на адресу господарського суду від ліквідатора банкрута надійшло клопотання, в якому останній просить суд судове засідання 18.09.2019 р. з розгляду клопотання ліквідатора банкрута про зупинення провадження у справі провести без його участі, задовольнити вказане клопотання.

Ухвалою господарського суду Київської області від 18.09.2019 р. клопотання ліквідатора банкрута від 05.01.2017 р. № 02-01/07/3 (вх. № 333/17, 11.01.2017 р.) про зупинення провадження у справі залишено без задоволення, розгляд справи відкладено на 22.01.2020 р., зобов`язано ліквідатора банкрута подати на затвердження до суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України, з долученими до них доказами у відповідності до приписів статті 32 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, а у разі відсутності такої можливості, подати письмові пояснення щодо причин неподання кінцевого звіту та деталізований поточний звіт про виконану роботу.

20.01.2019 р. на адресу суду від ліквідатора банкрута надійшло клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України.

Ухвалою господарського суду Київської області від 22.01.2020 р. клопотання ліквідатора банкрута від 13.01.2020 р. № 02-01/07/01 (вх. № 1234/20 від 20.01.2020 р.) про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України та повноважень ліквідатора на шість місяців залишено без задоволення, розгляд справи відкласти на 30.09.2020 р., зобов`язано ліквідатора банкрута у строк до 23.07.2020 р. подати до суду на затвердження за результатами проведення ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута до якого долучити відомості та документи, перелік яких встановлено статтею 65 Кодексу України з процедур банкрутства, а у разі відсутності такої можливості, подати письмові пояснення щодо причин неподання кінцевого звіту та деталізований поточний звіт про виконану роботу.

28.09.2020 р. на офіційну електронну адресу суду від представника ПП Цесія надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

28.09.2020 р. на поштову адресу суду від ліквідатора банкрута надійшло клопотання від 22.09.2020 р. № 02-01/07/93 про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України та повноважень ліквідатора на шість місяців.

Ухвалою господарського суду Київської області від 30.09.2021 р. клопотання ліквідатора банкрута від 22.09.2020 р. № 02-01/07/93 (вх. № 20714/20 від 28.09.2020 р.) про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України та повноважень ліквідатора на шість місяців залишено без задоволення, з ініціативи суду продовжено встановлений строк для подання за результатами ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута до 31.03.2021 р., зобов`язано ліквідатора банкрута у строк до 31.03.2021 р. подати до суду на затвердження за результатами проведення ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута до якого долучити відомості та документи, перелік яких встановлено статтею 65 Кодексу України з процедур банкрутства, а у разі відсутності такої можливості, подати письмові пояснення щодо причин неподання кінцевого звіту та деталізований поточний звіт про виконану роботу.

29.03.2021 р. на поштову адресу суду від ліквідатора банкрута надійшло клопотання від 25.03.2021 р. № 02-01/07/45 про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України та повноважень ліквідатора на шість місяців.

Ухвалою господарського суду Київської області від 30.03.2021 р. розгляд клопотання ліквідатора банкрута від 25.03.2021 р. № 02-01/07/45 про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України та повноважень ліквідатора на шість місяців призначено на 26.05.2021 р.

25.05.2021 р. на офіційну електронну адресу суду від ліквідатора банкрута надійшло клопотання про проведення судового засідання без участі останнього.

Ухвалою господарського суду Київської області від 26.05.2021 р. клопотання ліквідатора банкрута від 25.03.2021 р. № 02-01/07/45 (вх. № 7303/21 від 29.03.2021 р.) про продовження строку ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України та повноважень ліквідатора на шість місяців залишено без задоволення, з ініціативи суду продовжено встановлений строк для подання за результатами ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута до 27.11.2021 р., зобов`язано ліквідатора банкрута у строк до 27.11.2021 р. подати до суду на затвердження за результатами проведення ліквідаційної процедури Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута до якого долучити відомості та документи, перелік яких встановлено статтею 65 Кодексу України з процедур банкрутства, а у разі відсутності такої можливості, подати письмові пояснення щодо причин неподання кінцевого звіту та деталізований поточний звіт про виконану роботу.

16.09.2021 р. на поштову адресу суду від ПП Цесія надійшло клопотання про закриття провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою господарського суду Київської області від 20.09.2021 р. розгляд клопотання ПП Цесія від 13.09.2021 р. б/н про закриття провадження у справі № 5002-4/6381.1-2007 про банкрутство Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України призначено на 10.11.2021 р.

02.11.2021 р. на поштову адресу суду від ліквідатора банкрута надійшов відзив на клопотання ПП Цесія від 13.09.2021 р. б/н про закриття провадження у справі.

Ухвалою господарського суду Київської області від 10.11.2021 р. провадження у справі № 5002-4/6381.1-2007 про банкрутство Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 1-24-7-5/297-06/7817, яка розглядається судовою палатою для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду.

15.11.2021 р. до господарського суду від Державного центру зайнятості надійшла заява, в якій кредитор повідомив, що відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 09.07.2019 р. № 1074 учасника справи Державний центр зайнятості Міністерства юстиції та соціальної політики було перейменовано на Державний центр зайнятості. Дану інформацію враховано судом під час розгляду цієї справи.

17.01.2022 р. на поштову адресу суду від ліквідатора банкрута надійшов лист, в якому останній повідомляє, що обставини, які зумовили зупинення провадження у даній справі усунено, так як 18.11.2021 р. Верховним Судом у складі судової палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду винесено постанову у справі № 1-24-7-5/297-06-7817, яку було передано на розгляд судової палати з метою формування єдиної правозастосовчої практики щодо подальшого провадження у справах про банкрутство державних підприємств, у тому числі казенних підприємств, або акціонерних товариств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків та про необхідність вирішити питання щодо наявності чи відсутності підстав для відступу від правової позиції Верховного Суду у складі іншої колегії суддів палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду щодо застосування положень пункту 2 розділу ІІІ "Прикінцеві та Перехідні положення" Закону для закриття провадження у справі про банкрутство Державного підприємства, щодо якого процедуру санації застосовано до набрання чинності з 20.10.2019 цим Законом, викладеної у справі № Б-7732/2-25; про необхідність уточнення питання щодо дії положень Закону в часі та, як наслідок - щодо поширення його положень, зокрема пункту 2 розділу ІІІ "Прикінцеві та Перехідні положення", на державні підприємства (у тому числі казенні підприємства, або акціонерні товариства, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків), щодо яких процедуру санації або ліквідації застосовано до набрання чинності з 20.10.2019 цим Законом; про необхідність уточнення питання поширення приписів пункту 2 розділу ІІІ "Прикінцеві та Перехідні положення" Закону, на державні підприємства (у тому числі казенні підприємства, або акціонерні товариства, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків), які не були включені до переліку об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, і щодо яких не ухвалювалось рішення про приватизацію, відповідно до Закону України "Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації", який був визнаний таким, що втратив чинність згідно з положеннями наведеного Закону.

Ухвалою господарського суду від 26.01.2022 р. поновлено провадження у справі № 5002-4/6381.1-2007; розгляд клопотання ПП Цесія від 13.09.2021 р. б/н про закриття провадження у справі № 5002-4/6381.1-2007 про банкрутство Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України та розгляд справи призначено на 23.03.2022 р.

23.03.2022 р. засідання суду з розгляду даної справи не відбулось, у зв`язку із військовою агресією російської федерації проти України, в тому числі на території: м. Києва та Київської області, та, відповідно, наявністю загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів суду, працівників апарату суду, суддів, з урахуванням введення Указом Президента України від 24.02.2022 р. № 64/2022 воєнного стану в Україні, а також того, що відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Ухвалою господарського суду від 10.05.2022 р. розгляд клопотання ПП Цесія від 13.09.2021 р. б/н про закриття провадження у справі № 5002-4/6381.1-2007 про банкрутство Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України та розгляд справи призначено на 06.07.2022 р.; встановлено строк до 30.06.2022 р. для подання учасниками у справі пояснень, аргументів, міркувань та заперечень відносно предмету розгляду в судовому засіданні, що відбудеться 06.07.2022 р.

01.07.2022 р. через канцелярію суду Дарницькою спеціалізованою прокуратурою у військовій та оборонній сфері центрального регіону подано письмові пояснення щодо клопотання ПП "Цесія" про закриття провадження у справі.

В судове засідання з`явились уповноважені представники Міністерства оборони України, Міністерства юстиції України та прокурор Дарницької спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Центрального органу, інші учасники у справі не з`явились, про причини неявки суд не повідомили.

В даному випадку, суд вважає за необхідне зазначити, що у своїх рішеннях Європейський суд неодноразово наголошував, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Суд також враховує правову позицію Європейського суду з прав людини, викладену у рішенні від 03.04.2008 у справі "Пономарьов проти України", згідно з якою сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

При цьому на осіб, які беруть участь у справі, покладається обов`язок демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду і не допускати свідомих маніпуляцій та ухилень від отримання інформації про рух справи.

З огляду на наведене, з метою уникнення затягування судового розгляду справи, суд дійшов до висновку про можливість проведення даного судового засідання за відсутності уповноважених представників інших учасників у справі.

Розглянувши матеріали, повно та всебічно з`ясувавши обставини справи, заслухавши пояснення присутніх учасників судового процесу, суд

встановив:

16.09.2021 р. до суду звернуся кредитор ПП Цесія із клопотанням про закриття провадження у справі про банкрутство Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України, яке вмотивоване тим, що боржник є державним підприємством, відносно якого не підлягає застосуванню судова процедура ліквідація, а перехід до іншої процедури після визнання боржника банкрутом чинним КУзПБ не передбачено, тому справа про банкрутство Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України не підлягає подальшому розгляду господарським судом, що в свою чергу є підставою для застосування положень частини першої ст. 90 КУзПБ та закриття провадження у справі.

Ліквідатором банкрута через канцелярію суду подано відзив на наведене клопотання, в якому він заявляє, що відносно наведеного клопотання заперечень не має та просить його розглянути без участі ліквідатора.

Крім того, в письмових поясненнях відносно наведеного клопотання кредитора прокурор Дарницької спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері центрального регіону зазначає, що не заперечує відносно задоволення такого клопотання та закриття провадження у справі.

У ст. 86 ГПК України вказано, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна особа повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, судом встановлено, що наведене клопотання ПП Цесія про закриття провадження у цій справі є обґрунтованим і підлягає задоволенню, з огляду на таке:

З 21.10.2019 р. введено в дію Кодекс України з процедур банкрутства, відповідно до ч. 4 Прикінцевих та Перехідних положень якого з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Згідно із частиною шостою статті 12 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Отже враховуючи, що станом на сьогодні під час розгляду даної справи про банкрутство, суд керується Кодексом України з процедур банкрутства, то відповідно з урахуванням особливостей саме даного Кодексу

Приписами частини першої статті 6 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що відповідно до цього Кодексу щодо боржника - юридичної особи застосовуються такі судові процедури: розпорядження майном боржника; санація боржника; ліквідація банкрута.

Судом встановлено, що постановою господарського суду Автономної Республіки Крим від 30.11.2011 р. у справі №5002-4/6381.1-2007 припинено процедуру розпорядження майном боржника - військового радгоспу "Азовський" Міністерства оборони України, та повноважень розпорядника майна - Талана Л.Г., визнано військовий радгосп "Азовський" Міністерства оборони України банкрутом, відкрито щодо військового радгоспу "Азовський" Міністерства оборони України ліквідаційну процедуру.

Поряд із зазначеним, судом встановлено, що відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України "Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" встановлено, що у справах про банкрутство державних підприємств, у тому числі казенних підприємств, або акціонерних товариств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, не застосовуються судова процедура санації, крім тих, що задіяні у виконанні державного оборонного замовлення, виробництві, розробленні, модернізації, ремонті, обслуговуванні озброєння та військової техніки, та судова процедура ліквідації, крім тих, що ліквідуються за рішенням власника протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом.

Тобто, вказаною нормою Закону до боржника, як державного підприємства, встановлено обмеження в застосуванні процедур санації чи ліквідації, з єдиним виключенням щодо процедури ліквідації крім тих, що ліквідуються за рішенням власника протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом.

За таких обставин, з урахуванням наведеної норми та враховуючи факт того, що, в даному випадку, частка державної власності у статутному капіталі боржника складає 100%, чинне законодавства унеможливлює застосування до такого боржника судової процедури ліквідації, крім тих, що ліквідуються за рішенням власника протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом.

Водночас, судом встановлено, що процедура ліквідації Військового радгоспу "Азовський" Міністерства оборони України триває вже понад 10 років, що порушує принцип розумності строків розгляду справи.

Пунктом 1 статті 6 Конвенції, учасником якої є Україна, визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Європейський суд з прав людини у рішенні у справі "Сюрмелі проти Німеччини" від 08.06.2006 визнав порушенням пункту 1 статті 6 Конвенції тривалість судового провадження, яке продовжувалося у судах понад 16 років та відсутність ефективних засобів оскарження затяжного характеру триваючого розгляду цивільної справи в національному законодавстві Німеччини.

Згідно зі статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Порушення права на розгляд справи упродовж розумного строку було неодноразово предметом розгляду Європейським судом з прав людини у справах проти України.

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється залежно від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінку сторін, предмет спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням частини першої статті 6 Конвенції (рішення ЄСПЛ від 08.11.2005 у справі "Смірнова проти України", від 27.04.2000 у справі "Фрідлендер проти Франції"). Роль національних судів полягає у швидкому та ефективному розгляді справ (рішення ЄСПЛ від 30.11.2006 у справі "Красношапка проти України").

Водночас на державні органи покладено обов`язок щодо дотримання принципу ''належного урядування'' і ті з них, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливості отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (рішення ЄСПЛ від 20.11.2011 у справі ''Рисовський проти України'').

Під час розгляду питання про наявність підстав для закриття провадження у даній справі, з мотивів заявлених кредитором ПП "Цесія" та з урахуванням змісту пояснень прокурора Дарницької спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері центрального регіону, судом враховано правову позицію, викладену в постанові Верховного Суду у складі суддів палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду від 10.12.2019 р. у справі № 906/1290/15, а також, позицію, викладену в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 23.04.2019 р. № 23.04.2019 р., з урахуванням яких, можна дійти висновку, що "відсутність предмета спору" в розумінні пункту 2 частини першої статті 231 ГПК України означає припинення існування спірних правовідносин внаслідок певних обставин (оплати боргу, знищення предмета спору, скасування оспорюваного акта). Зазначене не виключає можливості припинення предмета спору на підставі законодавчого припису. Таким законодавчим приписом, в даному випадку є, вимоги законодавства (п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України "Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації"), які обмежують можливість здійснення процедур банкрутства (унеможливлюють застосування подальших процедур банкрутства: санації та ліквідації), як наслідок, провадження у справі про банкрутство в такому випадку може завершитись лише закриттям провадження у справі про банкрутство із застосуванням пункту 2 частини першої статті 231 ГПК України, з урахуванням статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Предметом провадження у справі про банкрутство є досягнення легітимної мети визначеної Кодексом України з процедур банкрутства, яким встановлено умови та порядок відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури з метою повного або часткового задоволення вимог кредиторів. Разом з тим, наявність встановленого зазначеним законодавством обмеження щодо застосування до боржника державного підприємства процедур санації чи ліквідації, а отже відсутність у зв`язку з наведеним успішного завершення процедури банкрутства відповідного боржника, позбавляють можливості досягнення легітимної мети Кодексу України з процедур банкрутства.

Судом також враховано, що в порядку чинного Кодексу України з процедур банкрутства не є можливим завершення процедури банкрутства шляхом укладення мирової угоди у справі про банкрутство.

Згідно з пунктом 9 частини першої статті 90 Кодексу України з процедур банкрутсва господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до положень п. 2 частини першої статті 231 ГПК України господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.

З огляду на наведене, врахувавши правову позицію викладену в постанові Верховного Суду від 09.12.2020 р. у справі № Б-7732/2-25, беручи до уваги, що провадження у справі № 5002-4/6381.1-2007 про банкрутство Військового радгоспу "Азовський" Міністерства оборони України триває вже понад 16 років, при цьому, на стадії процедури ліквідації понад 10 років, місцезнаходженням Військового радгоспу "Азовський" є Автономна Республіка Крим, тобто тимчасово окупована територія, отже і пошук майна банкрута задля досягнення легітимної мети ліквідаційної процедури, визначеної Кодексом України з процедур банкрутства повне або часткового задоволення вимог кредиторів, має здійснюватись зокрема на території місцезнаходження банкрута, суд дійшов до висновку про неможливість досягнення наведеної мети ліквідаційної процедури, визначеної Кодексом в межах даного провадження.

За таких обставин, виходячи із наведеного, з урахуванням відсутності будь-яких заперечень учасників у даній справі, суд задовольняє наведене клопотання кредитора ПП Цесія, закриває провадження у справі про банкрутство Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України.

Керуючись ст. 231, 234 Господарського процесуального кодексу України, Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд

ухвалив:

1.Закрити провадження у справі № 5002-4/6381.1-2007 за заявою Державної податкової інспекції у Ленінському районі ДПС до Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України (98227, Автономна Республіка Крим, Ленінський район, смт. Багерове, вул. Леніна, 12) про банкрутство.

2.Припинити дію мораторію на задоволення вимог кредиторів Військового радгоспу Азовський Міністерства оборони України.

Копію ухвали надіслати учасникам у справі, державному реєстратору, державному органу з питань банкрутства.

Ухвала відповідно до частини четвертої статті 9 Кодексу України з процедур банкрутства набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Дата підписання повного тексту ухвали 04.08.2022 р.

Суддя А.В. Лопатін

Дата ухвалення рішення05.07.2022
Оприлюднено05.08.2022
Номер документу105571114
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство

Судовий реєстр по справі —5002-4/6381.1-2007

Ухвала від 05.07.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 09.05.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 10.11.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 20.09.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 26.05.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 30.03.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 30.09.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 22.01.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 18.09.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 27.03.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні