Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 серпня 2022 р. № 520/1026/21
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горшкової О.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство" до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Комунальне підприємство "Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправними, незаконними та такими, що порушили права КП "Зачепилівське водопровідно-каналізаційне підприємство", дії перевіряючих Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області;
- скасувати рішення №60-15 від 31.12.2020 про застосування адміністративно-господарських санкцій.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не згодний зі спірним рішенням відповідача, вважає його незаконним, протиправним і таким що підлягає скасуванню. Зазначає, що 02.11.2020 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області було складено припис №08, згідно якого відповідачем висувались вимоги до позивача. Однак, КП "ЗВКП" скористалось правом судового оскарження вищевказаного припису та рішенням від 24.12.2020 по справі №952/925/20 Зачепилівський районний суд Харківської області, зокрема, визнав припис №08 від 02.11.2020 незаконним та скасував його. Відтак, на думку позивача, суб`єкт владних повноважень не мав повноважень щодо проведення позапланової перевірки з питань виконання КП "ЗВКП" припису, з огляду на процедуру оскарження припису, та як наслідок, рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій, є таким, що суперечить вимогам чинного законодавства та підлягає скасуванню в судовому порядку.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачу надати відзив на позов, а позивачеві - відповідь на відзив.
Відповідач надав до суду відзив на позовну заяву, в якому не визнав позовні вимоги та зазначив, що надання витребуваних документів є обов`язком суб`єкта господарювання, визначеним статтею 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Представник відповідача наголошує, що позивачу направлено два запити, проте останнім не надано перелічених документів, а відтак Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області правомірно проведено позапланову перевірку та прийнто відповідне рішення про застовування адміністративно-господарських санкцій.
Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Згідно зі статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 09.04.2021 зупинено провадження по справі №520/1026/21 за позовом Комунального підприємства "Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство" до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області про визнання протиправним та скасування рішення до вирішення та набрання чинності рішенням Другого апеляційного адміністративного суду по справі №952/925/20.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду поновлено провадження по справі №520/1026/21 за позовом Комунального підприємства "Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство" до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області про визнання протиправним та скасування рішення.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженого Законом України №2102-IX, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. Оскільки на території м. Харкова з 24.02.2022 ведуться активні бойові дії, суд розглядає справу за наявності безпечних умов для життя та здоров`я учасників процесу, суддів та працівників суду.
Суд, дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, з огляду на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі звернення громадянки ОСОБА_1 від 12.08.2020, яке надійшло від народного депутата України Світличної Ю., відповідно до наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області «Про проведення позапланової перевірки» №2301 від 20.10.2020 та направлення №2043 від 20.10.2020, законів України «Про ціни і ціноутворення», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», в період з 26.10.2020 по 27.10.2020 посадовими особами відповідача проведено позапланову перевірку КП "ЗВКП" з питань дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами.
За результатами проведення перевірки, контролюючим органом був складений акт перевірки дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 27.10.2020 №2044.
На підставі висновків акта перевірки, контролюючим органом був складений припис про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін №08 від 02.11.2020, яким зобов`язано КП "ЗВКП":
1. В 30-денний термін з дня отримання припису звернутися до Зачепилівської селищної ради для скасування рішення від 20.08.2019 №170 «Про коригування тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються КП Зачепилівське ВКП»;
2. Проводити нарахування плати за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення згідно з Рішенням IX сесії Зачепилівської селищної ради VIII скликання від 27.03.2018 №240 «Про затвердження тарифів шляхом коригування тарифів на послуги з централізованого водопостачання по водоканалу», в розмірі 20,68 грн/мЗ (з ПДВ) та Рішення Зачепилівської селищної ради від 18.10.2018 №221 «Про введення в дію тарифів на послуги централізованого водовідведення для споживачів будинків АДРЕСА_1 » у розмірі 39,54 грн/мЗз ПДВ;
3. Зменшити нарахування споживачу ОСОБА_1 за спожиті послуги з централізованого водопостачання та водовідведення у період з 01.09.2019 по 30.09.2020, провести перерахунки, шляхом зменшення нарахувань та приведенням тарифів у відповідність вимогам Закону України від 09.11.2017 № 2189- VIII «Про житлово-комунальні послуги»., та складено протокол 27.10.2020 №12 про адміністративне правопорушення на відповідальну особу ОСОБА_2 за ознаками порушення, передбаченого ч.І ст. 1652 КупАП України.
Не погоджуючись з правомірністю прийняття вказаного припису, ОСОБА_2 звернулась до Зачепілівського районного суду Харківської області.
Рішенням Зачепілівського районного суду Харківської області від 24.12.2020 по справі №952/925/20 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області про адміністративне правопорушення №60-12 від 02.11.2020 та припису №8 від 02.11.2020 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін задоволено. Скасовано постанову по справі про адміністративне правопорушення №60-12 від 02.11.2020 за ч.1 ст. 165-2 КУпАП відносно ОСОБА_2 , а справу закрито. Скасувано припис №08 від 02.11.2020 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 15.04.2021 по справі №952/925/20 апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області задоволено частково. Рішення Зачепилівського районного суду Харківської області від 24.12.2020 по справі №952/925/20 скасовано в частині задоволення позовних вимог ОСОБА_2 про скасування припису №08 від 02.11.2020 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. Справу №952/925/20 в частині позовних вимог ОСОБА_2 про скасування припису № 08 від 02.11.2020 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін направлено для продовження розгляду до Харківського окружного адміністративного суду.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 11.10.2021 по справі №952/925/20 клопотання позивача про залишення позовної заяви без розгляду по справі №952/925/20 - задоволено. Адміністративний позов ОСОБА_2 до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області про скасування припису - залишено без розгляду.
З метою проведення перевірки виконання відповідачем припису від 02.11.2020 №08 щодо усунення порушень, виявлених попередньою перевіркою, позивачемприйнято наказ від 22.12.2020 №2863 «Про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю)».
Крім того, 29.12.2020 відповідачем направлена вимога до позивача про надання документів, необхідних для здійснення перевірки. Як встановлено судом, витребувані документи на адресу відповідача не надходили.
За результатами перевірки суб`єкта господарювання, уповноваженими особами Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області складено акт перевірки дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 30.12.2020 №2531, яким було встановлено порушення законодавства, зокрема щодо не виконання вимог припису.
31.12.2020 Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області прийнято рішення №6.0-15 про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. В порушення абзацу 3 ст. 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 №877-V, не виконання вимоги припису про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 02.11.2020 №08, а саме: в 30-денний термін з дня отримання припису не звернулося до Зачепилівської селищної ради для скасування рішення від 20.08.2019 №170; не провело нарахування плати за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення згідно з рішенням IX сесії Зачепилівської селищної ради VIII скликання від 27.03.2018 №240 та рішенням Зачепилівської селищної ради від 18.10.2018 №221; не зменшило споживачу ОСОБА_1 нарахування за спожиті комунальні послуги за період з 01.09.2019 по 30.09.2020, відповідачем вирішено застосувати до позивача штраф у розмірі 34000,00 грн.
Не погоджуючись із діями Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області щодо проведення позапланової перевірки та рішенням про застосування санкцій, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та аргументам учасників справи, суд виходить з такого.
Згідно зі ст. 16 Закону України «Про ціни та ціноутворення» органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами; інші органи, визначені законом.
Пунктом 3 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №667, передбачено, що серед основних завдань Держпродспоживслужби є здійснення відповідно до закону державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Згідно з пп. 11 п. 4 вказаного Положення Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін: здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; здійснює державний нагляд (контроль) за достовірністю інформації, зазначеної у документах про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; надає у випадках, передбачених законодавством, висновки щодо економічного обґрунтування витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів); надає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, суб`єктам господарювання обов`язкові до виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Пунктом 7 зазначеного Положення Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон України № 877-V).
Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України № 877-V державним наглядом (контролем) є діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій; спосіб здійснення державного нагляду (контролю) процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.
Відповідно до статті 3 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами: здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначеному законом; відкритості, прозорості, плановості й системності державного нагляду (контролю).
Статтею 7 Закону № 877-V встановлено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
Відповідно до ч. 6 ст. 6 Закону № 877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акту; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід. Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства. В останній день перевірки два примірники акту підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.
Згідно ч. 7 ст. 6 Закону № 877-V на підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
За положеннями ч.ч. 8, 9 ст. 7 цього Закону припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Розпорядження або інший розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) - обов`язкове для виконання письмове рішення органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень у визначені строки. Розпорядження видається та підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу).
Розпорядження може передбачати застосування до суб`єкта господарювання санкцій, передбачених законом.
Розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 18 Закону України «Про ціни та ціноутворення» уповноважені органи мають право - приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Згідно з п. 4 ч. 1, ч. 2 ст. 20 цього Закону до суб`єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за невиконання приписів уповноважених органів або створення перешкод для виконання покладених на них функцій - штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Суми адміністративно-господарських санкцій зараховуються до державного бюджету.
Пунктами 5, 8 статті 18 Закону України «Про ціни і ціноутворення» визначено, що уповноважені органи мають право: вимагати від суб`єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
З аналізу наведених вище положень чинних нормативно-правих актів вбачається, що відповідач уповноважений на здійснення контролю у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, а також застосовувати до суб`єктів господарювання адміністративно-господарські санкції.
Положеннями ст. 21 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначено, що суб`єкт господарювання має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження рішень органів державного нагляду (контролю).
З матеріалів справи встановлено, що відповідачем було складено припис про виконання вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін № 08 від 02.11.2020, а в подальшому, після спливу 30-денного терміну, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській обласі прийнято наказ від 22.12.2020 №2863 «Про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю)» та пізніше прийнято рішення про накладення на позивача в дохід державного бюджету штрафу в розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 34000 грн.
Позивач, вважає, що оскільки, станом на час проведення перевірки щодо виконання припису, ним оскаржено до суду вищевказаний припис, то останній не підлягає обов`язковому виконанню.
Разом із тим, суд зазначає, що відповідно до ч.8 ст.7 Закону № 877-V припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
При цьому, відповідно до ч.4 ст.150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
З вищевикладеного вбачається, що подання суб`єктом господарювання позовної заяви до суду щодо оскарження акту, припису, а також рішення про застосування санкцій не спричиняє автоматичного зупинення строку для виконання припису чи сплати штрафу. Суб`єкт господарювання повинен звернутися до суду із заявою про вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії припису та рішення про накладення фінансової санкції на час розгляду судового спору.
В даному випадку позивачем не надано доказів вжиття заходів забезпечення позову, не наведено норм законодавства, які на його переконання, звільняють його від обов`язку виконання припису №08 від 02.11.2020.
Крім того, суд звертає увагу позивача, що відповідно до даних КП "Діловодство спеціалізованого суду", припис №08 від 02.11.2020, на момент прийняття судом рішення, є чинним та не скасованим в судовому порядку (ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 11.10.2021 по справі №952/925/20 адміністративний позов ОСОБА_2 до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області про скасування припису - залишено без розгляду.).
За таких обставин суд дійшов висновку, що враховуючи факт невиконання КП "ЗВКП" вимог припису про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування та встановлення застосування державних регульованих цін, враховуючи, що оскарження означеного припису не звільняє позивача від обов`язку його виконання, суб`єктом владних повноважень правомірно прийнято спірне рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій, а відтак у суду відсутні підстави для задоволення позовних вимог в частині його скасування.
Решта позовних вимог про визнання протиправними, незаконними та такими, що порушили права КП "Зачепилівське водопровідно-каналізаційне підприємство", дії перевіряючих Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області, поглинаються вимогою про скасування рішення, а відтак задоволенню не підлягають.
Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Враховуючи викладене, суд приходить про відмову у задоволенні адміністративного позову.
Керуючись статтями 14, 243-246, 258, 262, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Комунального підприємства "Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство" до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області про визнання протиправним та скасування рішення - залишити без задоволення.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.О. Горшкова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2022 |
Оприлюднено | 08.08.2022 |
Номер документу | 105574918 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Горшкова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні