Постанова
від 28.07.2022 по справі 760/5292/22
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/4034/22

Справа №760/5292/22

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 липня 2022 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Оксюта Т.Г., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , місце роботи - WERSA INTERNATIONAL TRADE LIMITED LIABILITY COMPANY (1114 Budapest Str Bartok Bela 66-3 Floor 4 Hungary), займає посаду директора, за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України,

ВСТАНОВИВ:

11.05.2022 року до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №6178/10000/21 від 24.12.2021 року, складеним відносно гр. ОСОБА_1 , з якого вбачається, що 16.12.2021 на митну територію України авіатранспортом через п/п «Бориспіль» м/п «Бориспіль» Київської митниці за авіаційною вантажною накладною (Air waybill) від 09.12.2021 № 501 CGO 11269963 з Китайської народної республіки ввезено товар «Світлодіодні (LED) лампи в асортименті та прилади освітлювальні що використовуються на моторних транспортних засобах, фари», відправником якого є компанія «BEIJING TAGMARK IMPORT AND EXPORT CO., LTD», Beijing, Dongcheng District, Xin Zhong Xi Street, Building 2, Xin Zhong Building, 10 Floors, 10E room та розміщено на тимчасове зберігання під митним контролем на складі тимчасового зберігання ДПМА «Бориспіль».

22.12.2021 до відділу митного оформлення № 5 митного поста «Бориспіль» Київської митниці (08300, Київська область, с. Гора, вул. Бориспіль-7), особою уповноваженою на декларування ТОВ «ІМПОРТ ЛЕНД» (02138, УКРАЇНА, 04074, м. Київ, вул. Бережанська, буд. 4, ЄДРПОУ 39790356 ) ОСОБА_2 , з метою пропуску через митний кордон України подано митну декларацію типу ІМ 40 ЕЕ (далі - МД) № UA500000/2021/946399, а також товаросупровідні документи: авіаційна вантажна накладна (Master Air waybill) від 09.12.2021 № 501 CGO 11269963, авіаційна вантажна накладна (House Air waybill) від 22.12.2021 № 211130C/1 та інвойс від 07.12.2021 № W/T/230406 відповідно до якого продавцем товару виступає компанія WERSA INTERNATIONAL TRADE LIMITED LIABILITY COMPANY (1114 BUDAPEST STR BARTOK BELA 66-3 FLOOR 4 HUNGARY).

Згідно з даними МД та товаросупровідних документів відправником товару виступає - «BEIJING TAGMARK IMPORT AND EXPORT CO., LTD», Beijing, Dongcheng District, Xin Zhong Xi Street, Building 2, Xin Zhong Building, 10 Floors, 10E room, одержувачем виступає ТОВ «Томінслав» (79035, Львівська область, м. Львів, вул. Зелена, буд. 238, ЄДРПОУ 44323724).

24.12.2021 посадовими особами митниці, з урахуванням ст. 320, 338 Митного кодексу України, розділу ІІІ наказу МФУ від 12.12.2012 № 1316, проведено митний огляд зазначених товарів. Під час проведення митного огляду виявлено товари, відомості про які відсутні в митній декларації та товаросупровідних документах, а саме: один короб з наборами резисторів (в наборі 2 резистора та 4 пластикових конектора для з`єднання провідників), в кількості: набори резисторів номіналом 50W6OM - 148 наборів; набори резисторів номіналом 25W25OM - 149 наборів; набори резисторів номіналом 10W39OM - 50 наборів, вагою брутто 18, 5 кг.

Зазначений факт засвідчено Актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 24.12.2021 № UA100040/2021/280.

Таким чином, громадянином ОСОБА_1 вчинено дії/бездіяльність, які призвели до переміщення товарів через митний кордон України на підставі документів, що містять неправдиві відомості, щодо найменування товарів, їх кількості та вартості.

Відповідно до інформації, наявної в базах даних Держмитслужби, в реєстрі порушників митних правил громадянин ОСОБА_1 протягом року не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст.482 Митного кодексу України.

Отже, в діях громадянина ОСОБА_1 , директора компанії WERSA INTERNATIONAL TRADE LIMITED LIABILITY COMPANY (1114 BUDAPEST STR BARTOK BELA 66-3 FLOOR 4 HUNGARY) наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник Київської митниці Держмитслужби в судовому засіданні підтримав протокол про порушення митних правил складений відносно ОСОБА_1 .

Представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності в судове засідання не з`явився, подав письмові заперечення в яких зазначив, що декларантом при переміщенні товарів «Світлодіодні (LED) лампи в асортименті та прилади освітлювальні, що використовуються на моторних транспортних засобах, фари» відповідно до митної декларації № UA500000/2021/946399 є ТОВ «ІМПОРТ ЛЕНД», посадова особа - ОСОБА_2 . Одержувачем товарів - ТОВ «ТОМІНСЛАВ». В свою чергу, компанія WERSA INTERNATIONAL TRADE, LLC не є резидентом України.

З огляду на викладене ОСОБА_3 не є суб`єктом правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України у справі про порушення митних правил № 6178/10000/21, оскільки компанія WERSA INTERNATIONAL TRADE, LLC, директором якої він є, не здійснювала декларування товарів та і не могла виступати декларантом, оскільки не є резидентом України та не перебуває на обліку в митних органах України.

ОСОБА_3 не надавав Київській митниці документи та відомості, необхідні для митного контролю та переміщення товарів «Світлодіодні (LED) лампи в асортименті та прилади освітлювальні, що використовуються на моторних транспортних засобах, фари» через митний кордон України, що свідчить і про відсутність об`єктивної та суб`єктивної сторін правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у справі про порушення митних правил № 6178/10000/21.

З урахуванням викладеного просив закрити справу про адміністративне правопорушення у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне.

Встановлено, що 16.12.2021 року на мигну територію України авіатранспортом через п/п «Бориспіль» м/п «Бориспіль» Київської митниці за авіаційною вантажною накладною (Air waybill) від 09.12.2021 року № 501 CGO 11269963 з Китайської народної республіки ввезено товар «Світлодіодні (LED) лампи в асортименті та прилади освітлювальні, що використовуються на моторних транспортних засобах, фари», відправником якого є компанія BEIJING TAGMARK IMPORT AND EXPORT CO, LTD, Beijing, Dongcheng District, Xin Zhong Xi street, building 2, Xin Zhong Xi Xin Zhong Building, 10 floor, 10E room. Товар розміщено та тимчасове зберігання під митним контролем на складі тимчасового зберігання ДПМА «Бориспіль».

22.12.2021 року до ВМО № 5 м/п «Бориспіль» Київської митниці особою, уповноваженою на декларування, ТОВ «ІМПОРТ ЛЕНД» ОСОБА_2 з метою пропуску через митний кордон України подано митну декларацію типу ІМ 40 ЕЕ № UA500000/2021/946399, а також товаросупровідні документи, відповідно до яких продавцем товару виступає компанія WERSA INTERNATIONAL TRADE, LLC, відправником - BEIJING TAGMARK IMPORT AND EXPORT CO, LTD, одержувачем - TOB «ТОМІНСЛАВ».

24.12.2021 року посадовими особами митниці проведено митний огляд зазначених товарів і виявлені товари, відомості про які відсутні в митній декларації та товаросупровідних документах, а саме: один короб з наборами резисторів в кількості: набори резисторів номіналом 50W6OM - 148 наборів, набори резисторів номіналом 25W25OM - 149 наборів, набори резисторів номіналом 10W39OM - 50 наборів, вагою брутто 18,5 кг. Зазначений факт засвідчено Актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 24.12.2021 року № UA100040/2021/280.

На думку Київської митниці, викладені обставини вказують на наявність в діяннях ОСОБА_3 ознак вчинення порушень митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з чим митним органом складено протокол про порушення митних правил № 6178/10000/21

Однак, з позицією Київської митниці неможливо погодитись, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

За змістом ч. 1 ст. 335 МК України під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі документи та відомості, необхідні для митного контролю.

Згідно ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

За визначенням, що міститься в п. 9 ч. 1 ст. 4 МК України декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

Відповідно до ч. 1 ст. 265 МК України декларантами мають право виступати: 1) при переміщенні товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України або при зміні митного режиму щодо товарів на підставі зовнішньоекономічного договору, укладеного резидентом, - резидент, яким або від імені якого укладено цей договір; 2) в інших випадках - особа, яка відповідно до законодавства України має право вчиняти щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення юридично значущі дії від свого імені.

В ч. 2 ст. 265 МК України встановлено, що декларантами можуть бути тільки резиденти, крім випадків переміщення через митний кордон України, що наведені в п.п. 1-5 цієї частини статті.

Відповідно до ч.ч. 3, 5 ст. 265 МК України підприємства можуть бути декларантами, за умови перебування їх на обліку в митних органах України. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

В ч. 1 ст. 257 МК України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявления за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як їх одержувач, або як уповноважений одержувачем. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Частиною 1 ст. 458 МК України визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. В іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Згідно з ч. 1 ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Зі змісту правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, слідує, що об`єктом правопорушення є охоронюваний Митним кодексом України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю; об`єктивною стороною правопорушення є переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, зокрема шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що одержані незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги тощо; суб`єктом правопорушення є громадяни-декларанти. які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств; суб`єктивна сторона правопорушення передбачає прямий умисел, тобто винна у скоєнні правопорушення особа чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України чи вивезти з України з порушенням встановленого порядку.

Правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, характеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме під час подання органу доходів і зборів документів на митне оформлення товару, як підстави для переміщення таких товарів.

Як вбачається з матеріалів справи про порушення митних правил № 6178/10000/21, декларантом при переміщенні товарів «Світлодіодні (LED) лампи в асортименті та прилади освітлювальні, що використовуються на моторних транспортних засобах, фари» відповідно до митної декларації № UA500000/2021/946399 є ТОВ «ІМПОРТ ЛЕНД», посадова особа - ОСОБА_2 . Одержувачем товарів - ТОВ «ТОМІНСЛАВ».

В свою чергу, компанія WERSA INTERNATIONAL TRADE, LLC не є резидентом України.

З огляду на викладені вище норми чинного законодавства, ОСОБА_3 не є суб`єктом правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України у справі про порушення митних правил № 6178/10000/21, оскільки компанія WERSA INTERNATIONAL TRADE, LLC, директором якої він є, не здійснювала декларування товарів та і не могла виступати декларантом, оскільки не є резидентом України та не перебуває на обліку в митних органах України.

ОСОБА_3 не надавав Київській митниці документи та відомості, необхідні для митного контролю та переміщення товарів «Світлодіодні (LED) лампи в асортименті та прилади освітлювальні, що використовуються на моторних транспортних засобах, фари» через митний кордон України, що свідчить і про відсутність об`єктивної та суб`єктивної сторін правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у справі про порушення митних правил № 6178/10000/21.

За таких обставин, у справі про порушення митних правил № 6178/10000/21 (справа № 760/5292/22) відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Враховуючи відсутність в справі достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_3 були спрямовані на приховування від митного контролю шляхом подання митниці, як підстави для переміщення через митний кордон України, документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товарів, прихожу до висновку, що ОСОБА_3 ждних дій, які б утворювали склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, не вчиняв.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, вважаю, що в діях ОСОБА_3 відсутній склад адміністративного правопорушення за порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, що за ст. 247 КУпАП є підставою до закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення.

Керуючись ст.ст. 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 366, 374, 458, 483, 489 МК України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Закрити провадження відносно ОСОБА_3 ( ОСОБА_1 ), за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Товари вилучені згідно протоколу про порушення митних правил №6178/10000/21 від 24.12.2021 року, а саме: набори резисторів номіналом 50W6OM в кількості 148 шт., набори резисторів номіналом 25W25OM в кількості 149 шт., набори резисторів номіналом 10W39OM в кількості 50 шт., повернути ОСОБА_3 ( ОСОБА_1 ) або уповноваженому представнику.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.07.2022
Оприлюднено08.08.2022
Номер документу105596266
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —760/5292/22

Постанова від 13.09.2022

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Яковлева Вікторія Сергіївна

Постанова від 28.07.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні