Рішення
від 27.07.2022 по справі 522/12020/21
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/12020/21

Провадження № 2/522/1045/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 липня 2022 року Приморський районний суд м. Одеси

у складі: головуючої судді Ковтун Ю.І.,

за участі секретаря Лахматової С.В.,

позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача - адвоката Паука О.І.,

представника відповідача - Шевченка О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради про зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Приморського районного суду м. Одеси надійшла позовна заява ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) до Комунального некомерційного підприємства «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради (код ЄДРПОУ 20991240, місцезнаходження: 65026, м.Одеса, вул. Гаванна, 1), в якій просить: зобов`язати Комунальне некомерційне підприємство «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради внести ОСОБА_1 до персонального переліку працівників, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів із запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, яким оплата праці здійснюється за ставками погодинної оплати праці, збільшеними в три рази, за фактично відпрацьовані години з такими хворими та затвердити його; оплату її праці в 2020 році здійснити за ставками погодинної оплати праці, збільшеними в три рази, за фактично відпрацьовані нею години з хворими на коронавірусну хворобу (СОVID-19); нарахувати (надати) та виплатити ОСОБА_1 матеріальну допомогу на оздоровлення за 2020 рік.

В обґрунтування позову зазначено, що позивач працює на посаді молодшої сестри (санітар) у Комунальному некомерційному підприємстві «Одеський обласний центр екстреної швидкої медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської міської ради. За 2020 рік вона не отримала доплати до заробітної плати медичним та іншим працівникам, які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та допомогу на оздоровлення за 2020 рік. Зазначає, що відповідно до Наказу МОЗ України «Про внесення зміни до Переліку особливо небезпечних, небезпечних інфекційних та паразитарних хвороб людини і носійства збудників цих хвороб» від 25 лютого 2020 р. № 521, розділ «Особливо небезпечні інфекційні хвороби» Переліку доповнено новим пунктом: «39. СОVID-19». Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 2 червня 2003 року № 145 «Про умови оплати праці медичних та інших працівників за період роботи по ліквідації епідемій і спалахів інфекційних хвороб, а також в осередках особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб» передбачено, що медичним та іншим працівникам закладів (відділень) охорони здоров`я, які безпосередньо зайняті ліквідацією епідемій та лікуванням захворювань людей, здійснюються доплати до заробітної плати в розмірі трьох схемних посадових окладів (тарифних ставок) пропорційно відпрацьованому часу. Медичним та іншим працівникам, які зайняті на інших роботах з ліквідації епідемій і спалахів, здійснюються доплати до заробітної плати в розмірі двох схемних посадових оклади (тарифних ставок) пропорційно відпрацьованому часу. Наказом МОЗ України № 768 від 02.04.2020 затверджено Перелік посад медичних та інших працівників, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів із запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та лікуванням пацієнтів із випадками гострої респіраторної хвороби СОVID-19, яким здійснюється доплата в розмірі трьох посадових окладів (тарифних ставок) за березень 2020 року. У відповідності до п.7 вказаного наказу вона належить до осіб, яким здійснюється вказана доплата. Персональний перелік працівників, яким здійснюється зазначена доплата, затверджується керівником відповідного закладу охорони здоров`я. Зазначає, що має право на оплату праці в 2020 році за ставками погодинної оплати праці, збільшеними в три рази, за фактично відпрацьовані години з хворими на коронавірусну хворобу (СОVID-19). Крім того, посилається на те, що у відповідності до підпункту «б» пункту 4 постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 № 1298, пункту 5.11 Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту, затверджених наказом Мінпраці та МОЗ від 05.10.2005 № 308/519 працівники закладів охорони здоров`я мають право на матеріальну допомогу, у тому числі на оздоровлення. Матеріальну допомогу виплачують у випадках скрутного матеріального стану, під час надання щорічної відпустки (на оздоровлення), народження дитини, лікування, поховання тощо. Надавати таку допомогу має право керівник закладу в межах фонду заробітної плати, затвердженого у кошторисі. Проте, вона таку допомогу не отримувала.

Ухвалою Приморського районного суду м. Одеси від 29 липня 2021 року прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою Приморського районного суду м. Одеси від 20 серпня 2021 року позовну заяву ОСОБА_1 було залишено без руху та надано строк для усунення недоліків.

Ухвалою Приморського районного суду м. Одеси від 27 серпня 2021 року продовжено розгляд справи за позовом ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради про зобов`язання вчинити певні дії.

05.10.2021 на адресу суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить у задоволенні позову відмовити. Вказує, що між Національною службою здоров`я та КНП «ООЦЕМД і МК» ООР» на 2020 рік було укладено типовий Договір № 2108-Е520-Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. В подальшому, у зв`язку із наданням КНП «ООЦЕМД і МК» ООР» послуг, пов`язаних із наданням медичної допомоги пацієнтам із гострою респіраторною хворобою СОVID-19, у даний договір неодноразово внесились зміни. Так, спеціальними умовами договору № 2108-Е520-Р000/02, яким внесено зміни до Договору № 2108-Е520-Р000, передбачено вимоги до спеціалізації та кількості фахівців. Згідно п.1 зазначених умов, склад бригади визначено у відповідності до постанови КМУ від 21 листопада 2012 року №1114 «Про затвердження Типового положення про бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги» (зі змінами). Зазначає, що нормативно-правовими актами, регламентуючими діяльність екстреної медичної допомоги в Україні не передбачено молодшої медсестри (санітара) у складі бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги, у зв`язку із чим фінансування Національною службою здоров`я у 2020 році додаткової доплати таким працівникам у розмірі до 300 відсотків заробітної плати не здійснювалось. Враховуючи те, що позивачка працює в КНП «ООЦЕМД і МК» ООР» на посаді молодшої медичної сестри і до складу її грошового забезпечення доплата у розмірі до 300 відсотків заробітної плати не входить, то підстави для стягнення такої доплати відсутні. Щодо стягнення допомоги на оздоровлення зазначив, що відповідно до ч. 3 п. 2 постанови Кабінету Міністрів України № 524 від 11 травня 2011 року «Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» з 1 січня 2012 року медичним і фармацевтичним працівникам державних та комунальних закладів (установ) виплачується допомога на оздоровлення у розмірі посадового окладу під час надання основної щорічної відпустки. Таким чином допомога на оздоровлення виплачується в обов`язковому порядку виключно медичним і фармацевтичним працівникам державних та комунальних закладів (установ). Разом з тим, підпунктом «б» пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів України № 1298 від 30 серпня 2002 року надано право керівникам бюджетних установ, закладів та організацій в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків надавати працівникам матеріальну допомогу, в тому числі на оздоровлення, в сумі не більше ніж один посадовий оклад на рік. Враховуючи те, що виплата допомоги на оздоровлення молодшим медичним сестрам (не медичним працівникам) не належить до обов`язкових виплат, то підстави для стягнення такої допомоги відсутні (а.с.50-52).

23.03.2022 на адресу суду від представника позивача надійшли письмові пояснення, в яких зазначає, що п. 10 постанови КМУ № 1114 від 21.11.2012 надано право керівнику Екстреної медичної допомоги у разі потреби за рішенням керівника центру для підсилення бригади парамедиків залучаються до її роботи також ще один парамедик, екстрений медичний технік, лікар, стажер, студент, що проходить виробничу практику, лікар-інтерн, лікар-резидент або інша особа, яка успішно пройшла підготовку з домедичної допомоги та отримала підтвердний документ, тобто в даному випадку молодша медична сестра (санітар). Уп. 7 «Переліку», що затверджений постановою КМУ № 768 від 02.04.2020 присутня така посада як - молодша медична сестра. Пунктом 2 постанови № 768 від 02.04.2020 визначено обов`язок керівника відповідного закладу охорони здоров`я встановити персональний перелік працівників, яким встановлюється доплата. Починаючи з квітня 2020 року порядок нарахування вказаної доплати регулює Постанова Кабінету Міністрів України № 246 від 23.03.2020, в якій зазначається, що доплати проводяться медичним та інших працівників, які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації гострої респіраторної хвороби СОVID-19, але вже в розмірі до 300 % заробітної плати (з підвищеннями). Натомість, всупереч положень даних нормативно-правових актів, позивач в період з березня 2020 року по теперішній час, будучи медичним та іншим працівником, який безпосередньо зайнятий на роботах з ліквідації гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, жодного разу не отримала доплату у розмірі до 300 відсотків заробітної плати на період виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (СОVID-19) (а.с. 103 -104).

12.05.2022 на адресу суду від представника відповідача надійшли письмові заперечення, в яких зазначає про те, що помилковими є посилання представника позивачки на п.10 Типового положення про бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги, затвердженого постановою КМУ від 21 листопада 2012 року №1114, яким передбачено залучення для підсилення бригади парамедиків за рішенням керівника центру іншої особи, якою, на думку представника позивачки, є молодша медична сестра. Вказаною нормою передбачається залучення до складу бригади парамедиків додаткових працівників, однак на даний час в КНП «ООЦЕМД і МК» ООР» бригади парамедиків відсутні, їх створення у складі центрів екстреної медичної допомоги передбачено в термін до 1 січня 2025 року. Зазначає, що 30.04.2020 в.о. генерального директора КНП «ООЦЕМД і МК» ООР» Терлецьким В. В. прийнято наказ № 262-ц, яким передбачено затвердження Переліку посад медичних та інших працівників по КНП «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради», що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів з запобігання поширеності гострої респіраторної хвороби (СОVID-19), яким за наявністю підстав буде здійснена доплата в розмірі трьох окладів (тарифних ставок) за березень 2020 року. У п.п. 1.3 даного Переліку передбачено посаду молодшої медичної сестри в категорії Технічних службовців. Разом з тим, враховуючи, що згідно діючого законодавства України та положень Договору № 2108-20-Р000 молодші медичні сестри (санітари) не мали права на отримання додаткової доплати у розмірі до 300 відсотків посадового окладу, то така доплата позивачці не здійснювалась. Крім того зазначив, що починаючи із березня 2020 року працівники екстреної медичної допомоги, окрім додаткової доплати у розмірі до 300 відсотків посадового окладу, фінансування якої здійснювалось Національною службою здоров`я у відповідності до рішення Одеської обласної ради №1284-VП від 09.04.2020 мали право на отримання додаткової доплати у розмірі 200 відсотків посадового окладу, фінансування якої здійснювалось Одеською обласною радою за рахунок коштів обласного бюджету (регіональна доплата). Регіональна доплата нараховувалась працівникам при роботі з хворими на короновірусну хворобу пропорційно відпрацьованому часу. Позивачка була задіяна при роботі з хворими на короновірусну хворобу лише у липні 2020 року, за що отримала відповідну доплату (а.с. 110 - 113).

07.06.2022 на адресу суду від представника позивача надійшли письмові пояснення, відповідно до яких зазначив, що наявність у закладі охорони здоров`я у березні 2020 року пацієнтів з випадками гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2 не впливає на проведення нарахування і виплату доплати у розмірі 3 посадових окладів за фактичний час роботи на посаді (за професією). Доплата з квітня має ґрунтуватися на підставі постанови КМУ № 331 від 24.04.2020. Конкретний перелік посад працівників, яким встановлюється доплата затверджується керівником відповідного закладу охорони здоров`я (пункт 2 постанови КМУ № 246 від 23.03.2020), в даному випадку відповідачем. Відповідач не виконав свої зобов`язання, яке полягало у затверджені переліку посад працівників, яким встановлюється доплата із подальшим здійснення додаткових виплат медичним та іншим працівникам згідно наказу МОЗ України № 768 від 02.04.2020 і постанови КМУ № 246 від 23.03.2020 р. (із змінами). Стосовно матеріальної допомоги на оздоровлення, то позивачу як немедичному працівнику пунктом 5.11 Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення, які затверджені наказом № 308/519 від 05.10.2005, керівники мають право надавати працівникам матеріальну допомогу, у тому числі на оздоровлення, у сумі не більше ніж один посадовий оклад на рік (а.с. 132 - 133).

Позивач та її представник у судовому засіданні позов підтримали та просили його задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав та просив у задоволенні позову відмовити.

Вислухавши пояснення сторін, оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.

Відповідно до змісту статей 11, 15 ЦК України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства. Кожна особа має право на судовий захист.

Захист цивільних прав - це передбачені законом способи охорони цивільних прав у разі їх порушення чи реальної небезпеки такого порушення.

Під способами захисту суб`єктивних цивільних прав розуміють закріплені законом матеріально-правові заходи примусового характеру, за допомогою яких проводиться поновлення (визнання) порушених (оспорюваних) прав та вплив на правопорушника.

Загальний перелік таких способів захисту цивільних прав та інтересів викладений у статті 16 ЦК України.

Особа, право якої порушене, може скористатися не будь-яким, а цілком конкретним способом захисту свого права, визначеним статтею 16 ЦК України.

Судом установлено, що позивач ОСОБА_1 працює у Комунальному некомерційному підприємстві «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради на посаді молодшої медичної сестри.

30.04.2020 в.о. генерального директора Комунального некомерційного підприємства «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради Терлецьким В. В. прийнято наказ № 262-ц «Про затвердження переліку посад медичних та інших працівників, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів з запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, яким здійснюється доплата та порядку її виплати відповідно до чинного законодавства за березень 2020 року».

Пунктом 1 вказаного наказу затверджено на період виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів епідемії та пандемії, зокрема гострої респіраторної хвороби (СОVID-19), визначений у рішенні Кабінету Міністрів України про встановлення карантину, до завершення виконання цих заходів, Перелік посад медичних та інших працівників по КНП «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів з запобігання поширеності гострої респіраторної хвороби (СОVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, яким за наявності підстав буде здійснена доплата в розмірі трьох окладів (тарифних ставок) за березень 2020 року.

У підпункті 1.3 «Технічні Службовці» вказано Молодша медична сестра (а.с. 126 - 128).

У судовому засіданні представником відповідача було зазначено про те, що відповідно до вказаного наказу за № 262-ц від 30.04.2020 ОСОБА_1 в липні 2020 року було здійснено доплату з місцевого бюджету у розмірі 200 відсотків посадового окладу, на підтвердження чого надано розрахунковий лист нарахованої заробітної плати ОСОБА_1 за липень 2020 року (а.с. 121).

Відповідно до ст. 94 КЗпП України та ст. 1 Закону України «Про оплату праці» заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Згідно з положеннями частин 4 статті 97 КЗпП України роботодавець (роботодавець - фізична особа) не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені законодавством, угодами, колективними договорами.

Стаття 98 КЗпП України зазначає, що оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.

Структура заробітної плати визначена статтею 2 Закону України «Про оплату праці», де зазначено, що заробітна плата складається із основної та додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат. Додатковою заробітною платою є винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов`язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

Відповідно до ст. 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України. Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації.

На виконання указаної норми Закону, з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 211 від 11 березня 2020 року «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», якою установив з 12 березня до 03 квітня 2020 року на усій території України карантин. Постанова набрала чинності 12 березня 2020 року. У подальшому карантин неодноразово продовжувався.

Наказом Міністерства охорони здоров`я № 521 від 25 лютого 2020 року, внесено зміну до Переліку особливо небезпечних, небезпечних інфекційних та паразитарних хвороб людини і носійства збудників цих хвороб, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19 липня 1995 року № 133, доповнено розділ «Особливо небезпечні інфекційні хвороби» пунктом 39 такого змісту: «39. COVID-19».

Відповідно до ст. 40 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», умови і розміри оплати праці медичних та інших працівників, які надають медичну допомогу хворим на інфекційні хвороби, працюють із живими збудниками інфекційних хвороб та в осередках інфекційних хвороб, виконують інші роботи, пов`язані з високим ризиком зараження збудниками інфекційних хвороб, встановлюються відповідно до законодавства. За період роботи по ліквідації епідемій і спалахів інфекційних хвороб, а також в осередках особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб посадові оклади медичним та іншим працівникам встановлюються в порядку і розмірах, визначених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин та соціального захисту населення.

Згідно з п. 1 Постанови КМУ № 791 від 11 липня 2001 року «Про реалізацію статті 40 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» умови оплати праці медичних та інших працівників за період роботи, пов`язаної з ліквідацією епідемій та спалахів інфекційних хвороб, а також в осередках особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб затверджуються Міністерством праці та соціальної політики за погодженням з Міністерством фінансів і Міністерством охорони здоров`я.

На виконання п. 1 вказаної вище Постанови, Міністерством праці та соціальної політики України прийнято Наказ № 145 від 02 червня 2003 року «Про умови оплати праці медичних та інших працівників за період роботи по ліквідації епідемій і спалахів з інфекційних хвороб, а також в осередках особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб», яким установлено порядок оплати праці за період роботи з ліквідації епідемій і спалахів інфекційних хвороб, а також в осередках особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб. Зокрема визначено, що медичним та іншим працівникам закладів (відділень) охорони здоров`я, які безпосередньо зайняті ліквідацією епідемій та лікуванням захворювань людей, здійснюються доплати до заробітної плати в розмірі трьох схемних посадових окладів (тарифних ставок) пропорційно відпрацьованому часу. Медичним та іншим працівникам, які зайняті на інших роботах з ліквідації епідемій і спалахів, здійснюються доплати до заробітної плати в розмірі двох схемних посадових окладів (тарифних ставок) пропорційно відпрацьованому часу. Перелік посад працівників, яким здійснюється доплата в розмірі трьох або двох посадових окладів (тарифних ставок), затверджується Міністерством охорони здоров`я України.

02 квітня 2020 року Міністерство охорони здоров`я України, у тому числі на реалізацію положень наказу № 145 від 02 червня 2003 року, видало наказ № 768 від 02 квітня 2020 року «Про затвердження Переліку посад медичних та інших працівників, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів з запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та лікуванням пацієнтів із випадками гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, яким здійснюється доплата в розмірі трьох окладів (тарифних ставок) за березень 2020 року», відповідно до якого затвердило Перелік посад медичних та інших працівників, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів з запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та лікуванням пацієнтів із випадками гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, яким здійснюється доплата в розмірі трьох окладів (тарифних ставок) за березень 2020 року. У вказаному переліку працівників у розділі 7 «Робітники» зазначено: Молодша медична сестра (санітарка-прибиральниця, санітарка-буфетниця тощо).

23 березня 2020 року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 246 «Деякі питання оплати праці медичних та інших працівників, які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», згідної з якою на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, визначений Кабінетом Міністрів України в акті про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), до завершення здійснення зазначених заходів встановлюється додаткова доплата у розмірі до 300 відсотків заробітної плати (посадового окладу (з підвищеннями) з урахуванням передбачених законодавством обов`язкових доплат та надбавок, зокрема, медичним та іншим працівникам центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, які задіяні до реагування на випадки коронавірусної хвороби (COVID-19), та уклали договір про медичне обслуговування населення за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення за відповідним переліком та обсягом медичних послуг з Національною службою здоров`я.

Указані доплати, згідно з п. 2 Постанови КМУ № 246 від 23 березня 2020 року, здійснюються за рахунок коштів, отриманих закладами охорони здоров`я відповідно до договорів про медичне обслуговування населення за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення за відповідним переліком та обсягом медичних послуг, укладених з Національною службою здоров`я, та з місцевих бюджетів.

Судом установлено, що між Національною службою здоров`я та Комунальним некомерційним підприємством «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради було укладено типовий Договір № 2108-Е520-Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.

Спеціальними умовами договору № 2108-Е520-Р000/02, яким внесено зміни до Договору № 2108-Е520-Р000 (додаток №28), передбачено вимоги до спеціалізації та кількості фахівців.

Згідно п.1 зазначених умов, склад бригади визначено у відповідності до постанови КМУ від 21 листопада 2012 року №1114 «Про затвердження Типового положення про бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги» (зі змінами) (а.с.61 - 81).

Згідно пунктів 5, 6, 7, 7-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.11.2012 р. № 1114 «Про затвердження Типового положення про бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги» за своїм складом бригади поділяються на лікарські, фельдшерські та бригади парамедиків.

До складу лікарської бригади входять лікар, фельдшер, медична сестра, водій. Керівником бригади є лікар.

До складу фельдшерської бригади входять фельдшер, медична сестра, водій. Керівником бригади є фельдшер.

До складу бригади парамедиків входять один парамедик та екстрений медичний технік. Керівником бригади парамедиків є парамедик.

Аналогічне визначення складу лікарської та фельдшерської бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги містить Примірне положення про бригаду швидкої медичної допомоги, затверджене наказом МОЗ України № 500 від 29.08.2008 року.

Отже даними нормативно-правовими актами, регламентуючими діяльність екстреної медичної допомоги в Україні не передбачено молодшої медичної сестри (санітара) у складі бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги, у зв`язку із чим фінансування Національною службою здоров`я у 2020 році додаткової доплати таким працівникам у розмірі до 300 відсотків заробітної плати не здійснювалось.

Посилання позивача на п. 10 Типового положення про бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги, відповідно до якого у разі потреби за рішенням керівника центру для підсилення бригади парамедиків залучаються до її роботи також ще один парамедик, екстрений медичний технік, лікар, стажер, студент, що проходить виробничу практику, лікар-інтерн, лікар-резидент або інша особа, яка успішно пройшла підготовку з домедичної допомоги та отримала підтвердний документ, суд вважає необґрунтованим з огляду на наступне.

Відповідно до п. 1-1 та п. 2 Постанови КМУ № 1114 від 21.11.2012 установлено, що 1 січня 2025 р. для роботи в бригадах екстреної (швидкої) медичної допомоги фахівці, які займають посади фельдшерів з медицини невідкладних станів і медичних сестер станції екстреної (швидкої) медичної допомоги, повинні мати професійну кваліфікацію "парамедик". Доказів створення бригади парамедиків в Комунальному некомерційному підприємстві «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради матеріали справи не містять.

Крім того, стороною позивача не було надано жодних доказів того, що ОСОБА_1 була безпосередньо задіяна на роботах з ліквідації гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення вимог позивача про зобов`язання відповідачавнести ОСОБА_1 до персонального переліку працівників, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів із запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, яким оплата праці здійснюється за ставками погодинної оплати праці, збільшеними в три рази, за фактично відпрацьовані години з такими хворими та затвердити його; та зобов`язанняздійснити оплату її праці в 2020 році за ставками погодинної оплати праці, збільшеними в три рази, за фактично відпрацьовані нею години з хворими на коронавірусну хворобу (СОVID-19).

Відповідно до ч. 3 п. 2 постанови Кабінету Міністрів України № 524 від 11 травня 2011 року «Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» з 1 січня 2012 р. медичним і фармацевтичним працівникам державних та комунальних закладів (установ) виплачується допомога на оздоровлення у розмірі посадового окладу під час надання основної щорічної відпустки.

Разом з тим, підпунктом «б» пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів України №1298 від 30 серпня 2002 року надати право керівникам бюджетних установ, закладів та організацій в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків надавати працівникам матеріальну допомогу, в тому числі на оздоровлення, в сумі не більше ніж один посадовий оклад на рік, крім матеріальної допомоги на поховання.

Крім того, наказом Міністерства охорони здоров`я № 308/519 від 05.10.2005 «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення» передбачено, що керівники мають право надавати працівникам матеріальну допомогу, у тому числі на оздоровлення, у сумі не більше ніж один посадовий оклад на рік, крім матеріальної допомоги на поховання.

Отже, допомога на оздоровлення виплачується в обов`язковому порядку виключно медичним і фармацевтичним працівникам державних та комунальних закладів (установ). Щодо виплати допомоги на оздоровлення молодшим медичним сестрам (не медичним працівникам), то керівники мають право надавати таку допомогу, але вона не належить до обов`язкових виплат.

Позивачем не доведено наявності підстав для виплати відповідачем на її користь матеріальної допомоги на оздоровлення враховуючи, що виплата такої допомоги є правом роботодавця, яке реалізується в межах відповідних фондів оплати праці.

Таким чином, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову у повному обсязі, оскільки позивачем не надано належних і допустимих доказів порушення відповідачем її прав.

Керуючись ст. 10, 12, 13, 81, 89, 141, 258, 263-265, 268 ЦПК України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради про зобов`язання вчинити певні дії, відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Одеського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення суду складено 08 серпня 2022 року.

Суддя Ю.І. Ковтун

Дата ухвалення рішення27.07.2022
Оприлюднено10.08.2022
Номер документу105614277
СудочинствоЦивільне
Сутьзобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —522/12020/21

Рішення від 27.07.2022

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ковтун Ю. І.

Рішення від 28.07.2022

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ковтун Ю. І.

Ухвала від 27.08.2021

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ковтун Ю. І.

Ухвала від 20.08.2021

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ковтун Ю. І.

Ухвала від 20.08.2021

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ковтун Ю. І.

Ухвала від 29.07.2021

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ковтун Ю. І.

Ухвала від 06.07.2021

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ковтун Ю. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні