Ухвала
від 08.08.2022 по справі 711/3536/22
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Номер провадження 1-кс/711/1110/22

Справа № 711/3536/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 серпня 2022 року м. Черкаси

Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1

за участю:

секретаря судових засідань: ОСОБА_2

прокурора: ОСОБА_3

підозрюваного: ОСОБА_4

захисника: ОСОБА_5

слідчої: ОСОБА_6

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Придніпровського районного суду м. Черкаси клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_3 , подане в рамках кримінального провадження №12021250000000047 від 14.01.2021 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, про відсторонення від посади, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_6 , за погодженням із прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_3 , звернувся до слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси з клопотанням про застосування заходу забезпечення кримінального провадження, подане в рамках кримінального провадження №12021250000000047, внесеного до ЄРДР 14.01.2021 про відсторонення від посади заступника директора Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради ОСОБА_4 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, яке було змінено в порядку передбаченому ч. 2 ст. 185 КПК України.

Клопотання обґрунтоване тим, що СУ ГУНП в Черкаській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження №12021250000000047 від 14.01.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 , на підставі розпорядження міського голови м. Черкаси від 14.08.2018 № 302-р(к), з 17.08.2018 призначений на посаду заступника директора Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради (надалі Департамент), а з 05.09.2018 розпорядженням міського голови м. Черкаси №428-р на ОСОБА_4 покладено обов`язки директора Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради з правом підпису документів фінансового характеру.

Відповідно до положення про Департамент, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 14.11.2014 № 2-413, Департамент є виконавчим органом Черкаської міської ради, підконтрольний та підзвітний Черкаській міській раді, підпорядкований її виконавчому комітету та міському голові м. Черкаси. Департамент є самостійною юридичною особою (самостійним структурним підрозділом Черкаської міської ради), зареєстрованою у встановленому порядку. Департамент забезпечує реалізацію державної політики (в межах власних і делегованих повноважень) у сфері житлово-комунального господарства, охорони навколишнього природного середовища, міського транспорту, планування, обліку і розподілу житлової площі, робіт з об`єднаннями співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) та інших форм власності, забезпечення реалізації політики у сфері запобігання надзвичайним ситуаціям (тощо).

Відповідно до Розділу 4 Положення, керівництво Департаментом здійснює директор. Директор департаменту: керує роботою та діяльністю департаменту; організовує виконання рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови; в межах повноважень видає накази, які є обов`язковими для виконання працівниками департаменту, організовує та контролює їх виконання; відкриває банківські рахунки, розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання департаменту; діє від імені департаменту та представляє його у відносинах з державними та недержавними підприємствами, установами та організаціями без довіреності.

Відповідно до Розділу 5 Положення, директор департаменту несе персональну відповідальність за: виконання покладених на департамент завдань та здійснення ним функцій і повноважень відповідно до цього Положення; відповідність прийнятих ним рішень вимогам чинного законодавства України; стан справ в підпорядкованих підрозділах; стан діловодства, бухгалтерського обліку та звітності в департаменті.

Відповідно до розділу 2 посадової інструкції заступника директора Департаменту ОСОБА_4 , останній здійснює керівництво діяльністю визначених управлінь та відділів у складі Департаменту, забезпечує виконання завдань, покладених на управління, відділ завдань щодо реалізації політики у дорученій сфері. Контролює стан трудової та виконавчої дисципліни в управлінні, відділу.

Відповідно до розділу 4 посадової інструкції заступника директора Департаменту ОСОБА_4 , останній несе відповідальність за: неякісне або несвоєчасне виконання посадових завдань та обов`язків.

Відповідно ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Приміткою до статті 364 КК України, встановлено, що службовими особами є особи, які постійно чи тимчасово здійснюють функції представників влади, а також обіймають постійно чи тимчасово на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або виконують такі обов`язки за спеціальним повноваженням.

Таким чином, ОСОБА_4 в період часу з 06.09.2018 по 17.10.2019, перебуваючи на посаді був наділений організаційно-розпорядчими функціями, тобто в розумінні ст.18 та ст.364 КК України є службовою особою.

Так, 21.11.2018 Департаментом на веб-порталі Уповноваженого органу www.prozorro.gov.ua, опубліковано оголошення щодо проведення відкритих торгів за предметом закупівлі «Послуги з прибирання й асенізації для міських і сільських громад та супутні послуги» (ДК 021:2015 (СРV) 90600000-3 - Послуги з прибирання й асенізації для міських і сільських громад та супутні послуги CPV: 90600000-3 очікуваною вартістю 51157170,00 гривні (ID: UA-2018-11-21-001153-c).

Відповідно до тендерної документації по предмету закупівлі 90600000-3 - Послуги з прибирання й асенізації для міських і сільських громад та супутні послуги, затвердженої протокольним рішенням уповноваженої особи №145 від 20.11.2018 ОСОБА_7 (додаток 4 проект договору) пунктом 4.2 передбачено, що Замовник здійснює оплату за Послуги шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника на умовах відстрочки платежу до 30 банківських днів з моменту підписання уповноваженими представниками Замовника і Постачальника актів наданих послуг.

22.12.2018 о 07 годині 30 хвилин, директор ТОВ «Свій Лад» (код ЄДРПОУ 37930317) ОСОБА_8 через веб-портал Уповноваженого органу www.prozorro.gov.ua, опублікував тендерну пропозицію по предмету закупівлі (ID: UA-2018-11-21-001153-c).

За результатами проведеної Департаментом тендерної процедури закупівлі послуг з «Послуги з прибирання й асенізації для міських і сільських громад та супутні послуги» (ДК 021:2015 (СРV) 90600000-3 - Послуги з прибирання й асенізації для міських і сільських громад та супутні послуги CPV: 90600000-3 очікуваною вартістю 51157170,00 гривні (ID: UA-2018-11-21-001153-c) 01.02.2019, переможцем з визначених критеріїв Замовника визнано учасника ТОВ «Свій Лад» з тендерною пропозицією після закінчення аукціону - 48600 000 гривень.

Відповідно до п. 8 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»

- у тендерній документації зазначається проект договору про закупівлю

з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов.

Частиною 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.

Відповідно до ч. 4 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» - умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Так, ОСОБА_4 , 20.02.2019 в період часу з 09:00 до 18:00 години, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи в приміщенні Черкаської міської ради, що в м. Черкаси по вул. Б. Вишневецького 36, уклав договір про закупівлю послуг №41 з ТОВ «Свій Лад» в особі директора ОСОБА_8 . Предметом Договору про закупівлю послуг №41 є послуги з прибирання та підмітання вулиць, в тому числі послуги з механізованого прибирання, послуги з ручного прибирання.

Згідно п. 3 договору, ціна Договору становить 48600000,00 грн., в тому числі ПДВ 8100000,00 грн., з них послуги з механізованого прибирання 28524252,42 гривень, послуги з ручного прибирання 20075747,58 гривень.

Цього ж дня, ОСОБА_4 та ОСОБА_8 уклали додаткову угоду №1 до договору надання послуг №41 від 20.02.2019, внісши зміни до п.3.1, а саме: «Ціна договору становить - 30164496,76 гривень, в тому числі ПДВ 5027416,13 гривень».

В період часу з 09:00 до 18:00 години, 20.02.2019, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи в приміщенні Черкаської міської ради, що в м. Черкаси по вул. Б. Вишневецького 36, ОСОБА_4 та ОСОБА_8 уклали додаткову угоду №2 до договору про закупівлю послуг №41 від 20.02.2019, якою затвердили перелік субпідрядників, а саме: ФОП ОСОБА_9 (код НОМЕР_1 , платник єдиного податку 3-ї групи), ФОП ОСОБА_10 (код НОМЕР_2 , платник єдиного податку 3-ї групи), ТОВ «Чисте місто - Черкаси» (код ЄДРПОУ 37930330, платник єдиного податку 3-ї групи), ТОВ «Управлінська компанія «Нова Якість»» (код ЄДРПОУ 40476580, платник єдиного податку 3-ї групи), ФОП ОСОБА_11 (код НОМЕР_3 , платник єдиного податку 3-ї групи).

В подальшому, 13.03.2019, директор ТОВ «Свій Лад» подав заяву до ДПІ у м. Черкасах про реєстрацію в якості платника єдиного податку 3-ї групи за ставкою податку 5% з 01.04.2019 при одночасному анулюванні свідоцтва платника ПДВ. Та, 08.04.2019 скерував листа до Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради про перехід ТОВ «Свій Лад» на 3-тю групу системи оподаткування за ставкою податку 5%.

ОСОБА_4 , 08.04.2019 в період часу з 09:00 до 18:00 години, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, повинен був передбачити можливість настання суспільно-небезпечних наслідків у виді заподіяння матеріальної шкоди державним інтересам, будучи службовою особою, перебуваючи в приміщенні Черкаської міської ради, що в м. Черкаси по вул. Б. Вишневецького 36, діючи в порушення ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п.11.3 договору, відповідно до якого підставами внесення змін до Договору є: - зміна ціни Послуги у зв`язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно змінам таких ставок, не вчинив юридичних дій, тобто, не здійснив контроль за внесенням змін до п. 3.1 «Ціна договору» щодо зменшення ціни Договору на суму ПДВ, з врахуванням переходу ТОВ «Свій лад» на спрощену систему оподаткування, тобто фактично ціна договору залишилась без змін при одночасній зміні структури ціни (було «з ПДВ» стало «без ПДВ») та уклав додаткову угоду №3 до договору надання послуг №41 від 20.02.2019, виклавши в новій редакції п.3.1 ціна договору становить 30164496,76 гривень без ПДВ додавши до переліку субпідрядників ФОП ОСОБА_12 (код НОМЕР_4 , платник єдиного податку 3-ї групи).

В період часу з 09:00 до 18:00 години, 08.04.2019, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи в приміщенні Черкаської міської ради, що в м. Черкаси по вул. Б. Вишневецького 36, ОСОБА_4 та ОСОБА_8 уклали додаткову угоду №4 до договору про закупівлю послуг №41 від 20.02.2019 якою, внесені зміни до специфікації по послузі з механізованого прибирання та специфікації по послузі з ручного прибирання, відповідно до яких вартість послуг з механізованого прибирання 10164 496,76 грн. без ПДВ, вартість послуг з ручного прибирання 20000000 грн. без ПДВ.

В період часу з 09:00 до 18:00 години, 26.06.2019 більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи в приміщенні Черкаської міської ради, що в м. Черкаси по вул. Б. Вишневецького 36, ОСОБА_4 та ОСОБА_8 уклали додаткову угоду №5 до договору про закупівлю послуг №41 від 20.02.2019 якою, затверджено перелік субпідрядників, які залучаються постачальником до виконання договору, а саме: ФОП ОСОБА_9 (індивідуальний податковий номер НОМЕР_1 ), ФОП ОСОБА_10 (індивідуальний податковий номер НОМЕР_2 ), ТОВ «Чисте місто-Черкаси» (код за ЄДРПОУ 37930330), ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» (код за ЄДРПОУ 40476580), ФОП ОСОБА_11 (код НОМЕР_3 ), ФОП ОСОБА_12 (код НОМЕР_4 ), ФОП ОСОБА_13 (код НОМЕР_5 ), ПП «Астра-98» (код за ЄДРПОУ 30238875).

На виконання умов договору директором ТОВ «Свій лад» ОСОБА_8 складено та подано Замовнику Акти надання послуг з механізованого прибирання на суму 4351 982,42грн. (безПДВ), а саме: №1 від 02.05.2019 за квітень 2019 року на суму 390367,76 гривень, № 2 від 06.05.2019 за квітень 2019 року на суму 732283,34 гривень, № 3 від 22.05.2019 за травень 2019 року на суму 800 714,04 гривень, № 4 від 20.06.2019 за травень 2019 року на суму 1494 141,09 гривень, № 5 від 20.06.2019 за червень 2019 року на суму 934476,19 гривень, які в подальшому були підписані замовником.

В оплату вартості послуг, Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради з поточного рахунку 35413084048486, відкритого у ГУ ДКСУ у Черкаській області, перераховано грошові кошти у сумі 4 351 982,42 грн. (без ПДВ) на поточний рахунок ТОВ «Свій лад» НОМЕР_6 , відкритий у ЧГРУ ПАТ КБ «Приватбанк», за надані послуги з механічного прибирання, згідно платіжних доручень: № 26 від 06.05.2019 на суму 390367,76 гривень, № 29 від 11.05.2019 на суму 732283,34 гривень, № 41 від 24.05.2019 на суму 800714,04 гривень, № 55 від 25.06.2019 на суму 934476,19 гривень, № 54 від 25.06.2019 на суму 1494141,09 гривень, з яких 725344, 91 гривень надлишково сплачені.

На виконання умов договору субпідряду №1 від 01.04.2019 ФОП ОСОБА_12 , складено та подано до ТОВ «Свій Лад» Акти надання послуг, які ОСОБА_8 підписав та надав замовнику на загальну суму 1392143,86грн. (безПДВ), а саме: акт №1-О за квітень 2019 року на суму 77 885,57 гривень, акт №2-О за квітень 2019 року на суму 160 161,60 гривень, акт №4-О за травень 2019 року на суму 215 949,94 гривень, акт №7-О за травень 2019 року на суму 408 489,50 гривень, акт №9-О за червень 2019 року на суму 505 855,78 гривень, акт №12-О за червень 2019 року на суму 23 801,47 гривень.

На виконання умов договору субпідряду №6 від 01.04.2019 ФОП ОСОБА_12 , складено та подано до ТОВ «Свій Лад», Акти надання послуг, які ОСОБА_8 підписав та надав замовнику на загальну суму 1392143,86грн. (безПДВ), а саме: акт №3-О за квітень-травень 2019 року на суму 337 145,60 гривень, акт №5-О за травень 2019 року на суму 153 248,00 гривень, акт №6-О за травень 2019року на суму 112 861,44 гривень, акт №8-О від 11.06.2019 на суму 153 248,00 гривень, акт №10-О від 21.06.2019 на суму 153 248,00 гривень, акт №11-О від 10.07.2019 на суму 153 248,00 гривень, акт №13-О за липень 2019 на суму 313 689,60 гривень, акт №14-О за липень 2019року на суму 209 126,40 гривень, акт №15-О за липень 2019 року на суму 125 475,84 гривень.

В оплату вартості послуг, Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради з рахунку 35413084048486, відкритому у ГУ ДКСУ у Черкаській області перераховано ФОП ОСОБА_12 на поточний рахунок НОМЕР_4 , відкритий у АТ «СберБанк», за послуги з механічного та ручного прибирання вулиць, згідно платіжних доручень на загальну суму 3103434,88 гривень, а саме: № 25 від 06.05.2019 у сумі 77885,57 гривень, № 28 від 11.05.2019 у сумі 160161,74 гривень № 57 від 20.05.2019 у сумі 337 145,6 гривень, № 40 від 24.05.2019 у сумі 215 949,94 гривень № 64 від 31.05.2019 у сумі 153248 гривень № 80 від 07.06.2019 у сумі 112 861,44 гривень, № 93 від 13.06.2019 у сумі 153248 гривень, № 51 від 24.06.2019 у сумі 408 489,5 гривень, № 56 від 25.06.2019 у сумі 505 855,78 гривень, № 99 від 25.06.2019 у сумі 153248 гривень, № 126 від 12.07.2019 у сумі 153248 гривень, № 136 від 22.07.2019 у сумі 313689,60 гривень, № 72 від 02.08.2019 у сумі 23 80147 гривень, № 141 від 05.08.2019 у сумі 209126,40 гривень, № 163 від 12.08.2019 у сумі 125475,84 гривень, з яких 517249, 61 гривень надлишково сплачені.

На виконання умов договору субпідряду №2 від 20.02.2019 ФОП ОСОБА_10 , складено та подано до ТОВ «Свій Лад» Акти надання послуг, які ОСОБА_8 підписав та надав замовнику на загальну суму 2946639,36 грн. (без ПДВ), а саме: акт №1-Б від 24.04.2019 на суму 1 111 873,28 гривень, акт №2-Б від 16.05.2019 на суму 581 996,80 гривень, акт №3-Б від 27.05.2019 на суму 264 544,00 гривень, акт №4-Б від 04.06.2019 на суму 194 593,28 гривень, акт №5-Б від 11.06.2019 на суму 264 544,00 гривень, акт №6-Б від 21.06.2019 на суму 264 544,00 гривень, акт №7-Б від 10.07.2019 на суму 264 544,00 гривень.

В оплату вартості послуг, Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради з рахунку 35413084048486, відкритому у ГУ ДКСУ у Черкаській області перераховано ФОП ОСОБА_10 на поточний рахунок НОМЕР_2 , відкритий у ЧГРУ ПАТ КБ «Приватбанк», за послуги з ручного прибирання вулиць, згідно платіжних доручень на загальну суму 2946639,36 гривень, а саме: № 37 від 26.04.2019 у сумі 1111873,28 гривень, № 55 від 20.05.2019 у сумі 581996,80 гривень, № 62 від 31.05.2019 у сумі 264544 гривень, № 78 від 07.06.2019 у сумі 194 593,28 гривень, № 91 від 13.06.2019 у сумі 264544 гривень, № 97 від 25.06.2019 у сумі 264544 гривень, № 124 від 12.07.2019 у сумі 264544 гривень, з яких 491116, 38 гривень надлишково сплачені.

На виконання умов договору субпідряду №3 від 20.02.2019 ТОВ «Чисте місто-Черкаси» в особі директора ОСОБА_14 , складено та подано до ТОВ «Свій Лад» Акти надання послуг, які ОСОБА_8 підписав та надав замовнику на загальну суму 973951,49 грн. (без ПДВ), а саме: акт №ЧМ-0000001 від 02.05.2019р. на суму 140 045,31 гривень, акт №ЧМ-0000002 від 16.05.2019р. на суму 140 045,31 гривень, акт №ЧМ-0000003 від 27.05.2019р. на суму 63 656,96 гривень, акт №ЧМ-0000004 від 04.06.2019 на суму 44 559,87 гривень, акт №ЧМ-0000005 від 11.06.2019р. на суму 63 656,96 гривень, акт №ЧМ-0000006 від 21.06.2019р. на суму 63 656,96 гривень, акт №ЧМ-0000007 від 10.07.2019р. на суму 63 656,96 гривень, акт №ЧМ-0000008 від 18.07.2019р. на суму 95 485,44 гривень, акт №ЧМ-0000009 від 01.08.2019 на суму 63 656,96 гривень, акт №ЧМ-0000010 від 07.08.2019р. на суму 38 194,18 гривень, акт №ЧМ-0000011 від 14.08.2019р. на суму 82 754,05 гривень, акт №ЧМ-0000012 від 03.09.2019р. на суму 114 582,53 гривень.

В оплату вартості послуг, Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради з рахунку 35413084048486, відкритому у ГУ ДКСУ у Черкаській області перераховано ТОВ «Чисте місто-Черкаси» на поточний рахунок НОМЕР_7 , відкритий у ЧГРУ ПАТ КБ «Приватбанк», за послуги з механічного та з ручного прибирання вулиць, згідно платіжних доручень на загальну суму 973 951,50 гривень, а саме: № 38 від 08.05.2019 у сумі 140045,31 гривень, № 54 від 20.05.2019 у сумі 140 045,31 гривень, № 61 від 31.05.2019 у сумі 63 656,96 гривень, № 77 від 07.06.2019 у сумі 445 59,87 гривень, № 90 від 13.06.2019 у сумі 63656,96 гривень, № 96 від 25.06.2019 у сумі 63 656,96 гривень, № 123 від 12.07.2019 у сумі 63 656,96 гривень, № 133 від 22.07.2019 у сумі 95485,44 гривень, № 138 від 05.08.2019 у сумі 63 656,96 гривень, № 161 від 12.08.2019 у сумі 38 194,18 гривень, № 169 від 19.08.2019 у сумі 82 754,05 гривень, № 177 від 06.09.2019 у сумі 114 582,53 гривень, з яких 162 328, 49 гривень надлишково сплачені.

На виконання умов договору субпідряду №4 від 20.02.2019 ТОВ «Управлінська компанія «Нова Якість»», в особі директора ОСОБА_15 , складено та подано до ТОВ «Свій Лад» Акти надання послуг, які ОСОБА_8 підписав та надав замовнику на загальну суму 4813928,54 грн. (без ПДВ), а саме: акт №Н-1 від 21.03.2019р. на суму 587 301,68 гривень, акт №Н-2 від 10.04.2019р. на суму 610 841,84 гривень, акт №Н-3 від 11.04.2019р. на суму 234 673,88 гривень, акт №Н-4 від 02.05.2019р. на суму 499 342,48 гривень, акт №Н-5 від 02.05.2019р. на суму 648 291,84 гривень, акт №Н-6 від 06.05.2019р. на суму 354 874,24 гривень, акт №Н-7 від 29.05.2019р. на суму 339 940,16 гривень, акт №Н-8 від 20.06.2019р. на суму 419 356,56 гривень, акт №Н-9 від 20.06.2019р. на суму 291 847,36 гривень, акт №Н-10 від 20.06.2019р. на суму 802 842,58 гривень, акт №Н-11 від 31.07.2019р. на суму 24 615,92 гривень.

В оплату вартості послуг, Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради з рахунку 35413084048486, відкритому у ГУ ДКСУ у Черкаській області перераховано ТОВ «Управлінська компанія «Нова Якість»» на поточний рахунок НОМЕР_8 , відкритий у ЧГРУ ПАТ КБ «Приватбанк», за послуги з механічного та з ручного прибирання вулиць, згідно платіжних доручень на загальну суму 4813928,54 грн., а саме: №11 від 26.03.2019 у сумі 587 301,68 гривень, № 15 від 12.04.2019 у сумі 610 841,84 гривень, № 17 від 15.04.2019 у сумі 234 673,88 гривень, № 24 від 06.05.2019 у сумі 499 342,48 гривень, № 39 від 08.05.2019 у сумі 648 291,84 гривень, № 27 від 11.05.2019 у сумі 354 874,24 гривень, № 39 від 24.05.2019 у сумі 339 940,16 гривень, № 52 від 24.06.2019 у сумі 419 356,56 гривень, № 53 від 24.06.2019 у сумі 291 847,36 гривень, № 57 від 25.06.2019 у сумі 802 842,58 гривень, № 71 від 02.08.2019 у сумі 24 615,92 гривень, з яких 802 337,47 гривень надлишково сплачені.

На виконання умов договору субпідряду №5 від 20.02.2019 ФОП ОСОБА_11 , складено та подано до ТОВ «Свій Лад» Акти надання послуг, які ОСОБА_8 підписав та надав замовнику на загальну суму 4864 734,08 грн. (без ПДВ), а саме: акт №1-В від 24.04.2019 на суму 1452625,28 гривень, акт №2-В від 16.05.2019 на суму 709 751,68 гривень, акт №3-В від 27.05.2019 на суму 322 614,40 гривень, акт №4-В від 04.06.2019 на суму 240 427,52 гривень, акт №5-В від 11.06.2019 на суму 322 614,40 гривень, акт №6-В від 21.06.2019 на суму 322 614,40 гривень, акт №7-В від 10.07.2019 на суму 322 614,40 гривень, акт №8-В від 18.07.2019 на суму 702 883,20 гривень, акт №9-В від 01.08.2019 на суму 468 588,80 гривень.

В оплату вартості послуг, Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради з рахунку 35413084048486, відкритому у ГУ ДКСУ у Черкаській області перераховано ФОП ОСОБА_11 на поточний рахунок НОМЕР_3 , відкритий у ЧГРУ ПАТ КБ «Приватбанк», за послуги з ручного прибирання вулиць, згідно платіжних доручень на загальну суму 4864734,08 грн., а саме: № 36 від 26.04.2019 у сумі 1452625,28 гривень, № 56 від 20.05.2019 у сумі 709751,68 гривень, № 63 від 31.05.2019 у сумі 322614,40 гривень, № 79 від 07.06.2019 у сумі 240427,52 гривень, № 92 від 13.06.2019 у сумі 322614,40 гривень, № 98 від 25.06.2019 у сумі 322614,40 гривень, № 125 від 12.07.2019 у сумі 322614,40 гривень, № 135 від 22.07.2019 у сумі 702883,20 гривень, № 140 від 05.08.2019 у сумі 468588,80 гривень, з яких 810 805,23 гривень надлишково сплачені.

На виконання умов договору субпідряду №7 від 01.07.2019 ФОП ОСОБА_13 , складено та подано до ТОВ «Свій Лад» Акти надання послуг, які ОСОБА_8 підписав та надав замовнику на загальну суму 4439859,33 грн. (без ПДВ), а саме: акт №1-М від 18.07.2019р. на суму 538 003,20 гривень, акт №2-М від 01.08.2019р. на суму 358 668,80 гривень, акт №3-М від 07.08.2019р. на суму 215 201,28 гривень, акт №4-М від 14.08.2019р. на суму 466 269,44 гривень, акт №5-М від 03.09.2019р. на суму 645 603,84 гривень, акт №6-М від 20.09.2019р. на суму 464 558,34 гривень, акт №7-М від 01.10.2019р. на суму 802 418,94 гривень, акт №8-М від 11.10.2019р. на суму 949 135,49 гривень.

В оплату вартості послуг, Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради з рахунку 35413084048486, відкритому у ГУ ДКСУ у Черкаській області перераховано ФОП ОСОБА_13 на поточний рахунок НОМЕР_5 , відкритий у ЧГРУ ПАТ КБ «Приватбанк», за послуги з ручного прибирання вулиць, згідно платіжних доручень на загальну суму 4439859,33 грн, а саме: № 134 від 22.07.2019 у сумі 538 003,2 гривень, № 139 від 05.08.2019 у сумі 358 668,8 гривень, № 162 від 12.08.2019 у сумі 215201,28 гривень, № 170 від 19.08.2019 у сумі 466269,44 гривень, № 176 від 06.09.2019року у сумі 645603,84 гривень, № 204 від 24.09.2019 у сумі 464 558,34 гривень, № 206 від 03.10.2019 у сумі 802 418,94 гривень, № 223 від 24.10.2019 у сумі 949135,49 гривень, з яких 739991, 05 гривень надлишково сплачені.

На виконання умов договору субпідряду №8 від 26.06.2019 ПП «Астра-98», в особі директора ОСОБА_16 , складено та подано до ТОВ «Свій Лад» Акти надання послуг, які ОСОБА_8 підписав та надав замовнику на загальну суму 4415216 грн. (без ПДВ), а саме: акт №1-А від 08.08.2019р. на суму 281 153,28 гривень, акт №2-А від 21.08.2019р. на суму 881 029,76 гривень, акт №3-А від 03.09.2019р. на суму 1219 887,36 гривень, акт №4-А від 18.09.2019р. на суму 745 486,72 гривень, акт №5-А від 01.10.2019р. на суму 1287 658,88 гривень.

В оплату вартості послуг, Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради з рахунку 35413084048486, відкритому у ГУ ДКСУ у Черкаській області перераховано ПП «Астра-98» на поточний рахунок НОМЕР_9 , відкритий у ЧГРУ ПАТ КБ «Приватбанк», за послуги з механічного прибирання, згідно платіжних доручень на загальну суму 4415216,00 грн., а саме: № 166 від 13.08.2019 у сумі 281153,28 гривень, №171 від 27.08.2019 у сумі 881 029,76 гривень, № 175 від 06.09.2019 у сумі 1219 887,36 гривень, № 202 від 20.09.2019 у сумі 745 486,72 гривень, № 205 від 03.10.2019 у сумі 1 287 658,88 гривень, з яких 735884, 05 гривень надлишково сплачені.

Загалом відповідно до актів надання послуг ТОВ «Свій Лад» та субпідрядними організаціями було виконано робіт за договором № 41 від 20.02.2019 та додатковими угодами №1, 2, 3, 4, 5 на загальну суму 29909746,1 гривень.

Таким чином, ОСОБА_4 ,в періодчасу з 06.09.2018по 17.10.2019, виконуючи обов`язки директора Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради з правом підпису документів фінансового характеру на підставі розпорядження міського голови м. Черкаси №428-р, будучи службовою особою, порушуючи вимоги ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п.11.3 договору, відповідно до якого підставами внесення змін до Договору є: - зміна ціни Послуги у зв`язку із зміною ставок податків і зборів пропорційна змінам таких ставок, не вчинив юридичних дій щодо внесення змін до вказаного договору на предмет зменшення ціни Договору на суму ПДВ, чим неналежно виконав свої службові обов`язки. Вказані дії призвели до завищення вартості наданих послуг ТОВ «Свій Лад» за результатами виконання договору №41 від 20.02.2019 на 4984958 гривень.

Внаслідок неналежного виконання ОСОБА_4 своїх службових обов`язків інтересам Черкаської міської ради заподіяно збитки, які відповідно до висновку судової економічної експертизи від 25.01.2022 №1771/21-23, №72/22-23 становлять 4984958 гривень (чотири мільйони, дев`ятсот вісімдесят чотири тисячі дев`ятсот п`ятдесят вісім гривень), що більш ніж у 4 970 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

25.07.2022 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України - службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки.

ОСОБА_4 , на підставі розпорядження міського голови м. Черкаси від 14.08.2018 № 302-р(к), з 17.08.2018 призначений на посаду заступника директора Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, а з 05.09.2018 розпорядженням міського голови м. Черкаси №428-р на ОСОБА_4 покладено обов`язки директора Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради з правом підпису документів фінансового характеру та відповідно до ЗУ «Про державну службу» являється державним службовцем в межах категорії «Б».

В ході досудового розслідування встановлені обставини, які вказують, що саме перебування на вказаній посаді підозрюваного ОСОБА_4 сприяло вчиненню кримінального правопорушення.

Також в ході проведення досудового розслідування встановлено, що існують обставини, що дають підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_4 , перебуваючи на вказаній посаді, незаконними засобами впливатиме на свідків, працівників Черкаської міської ради, оскільки ряд свідків знаходиться у його прямому підпорядкуванні та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином.

У разі, якщо ОСОБА_4 під час проведення досудового розслідування перебуватиме на вказаній посаді, матиме можливість незаконно впливати на свідків у вказаному кримінальному провадженні та знищувати або спотворювати речові докази у кримінальному провадженні.

Крім цього, підчас проведеннядосудового розслідуваннятакож запланованопроведення допитівв якостісвідків працівниківЧеркаської міськоїради,допити якихзаплановано здійснитинайближчим часом.Підозрюваний ОСОБА_4 виконуючи свої службові обов`язки, як заступника директора Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, маючи стійкі професійні та особисті зв`язки з іншими працівниками, являючись керівником, перебуваючи на вказаній посаді може на них незаконно впливати, шляхом використання своїх повноважень, що перешкоджатиме об`єктивному розслідуванню кримінального провадження.

У разі застосування щодо ОСОБА_4 заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від займаної посади, будь-яких негативних наслідків для інших осіб останній не завдасть, у зв`язку з тим, що у відповідності до законодавства України, виконання його обов`язків буде доручено іншій уповноваженій особі.

На підставі вищевикладеного слідчий за погодженням з прокурором просив відсторонити підозрюваного ОСОБА_4 від займаної посади заступника директора Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради в межах строку досудового розслідування.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 підтримав клопотання, посилаючись на доводи, викладені в ньому.

Слідча ОСОБА_6 в судовому засіданні клопотання підтримала та просила його задовільнити.

Захисник підозрюваного - адвокат ОСОБА_5 вважав клопотання сторони обвинувачення необґрунтованим та таким що не підлягає задоволенню, про що надав письмові заперечення, посилаючись на те, що у справі вже були проведені тимчасові доступи до речей і документів, тобто всі необхідні для слідства документи вже були вилучені і по ним була проведена експертиза, що не заперечується і стороною обвинувачення, а посилання слідчого щодо можливості незаконного впливу на свідків є виключно припущенням слідчого і документально не підтверджені.

Підозрюваний ОСОБА_4 також заперечував проти заявленого клопотання, повністю підтримавши позицію свого захисника, зазначивши що під час проведення досудового слідства ніяких дій, спрямованих на перешкоджанню слідства не вчиняв і слідчим не надано доказів, що свідки, на яких по версії сторони обвинувачення, він міг би вплинути, знаходяться у нього в підпорядкуванні. Просив відмовити в задоволенні клопотання та врахувати, що він є учасником бойових дій, інвалідом другої групи, має на утриманні матір похилого віку, його заробіток є єдиним джерелом його доходів, при цьому він займається волонтерською діяльністю.

Заслухавши думку учасників процесу, дослідивши матеріали досудового розслідування та копії матеріалів, якими слідчий та прокурор обґрунтовують доводи клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Слідчим суддею встановлено, що СУ ГУНП в Черкаській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження №12021250000000047 від 14.01.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

25.07.2022 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України - службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки, яке відповідно до ст. 12 КК України є нетяжким злочином.

Підозрюваний працює заступником директора Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради.

Згідно зіст. 43 Конституції Україникожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується, а тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватися виключно з підстав та у порядку, передбаченомуКПК України.

Згідно п. 4 ч. 2ст. 131 КПК України, відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження.

Відповідно до ч. 1ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

Як передбачено вимогами ч. 2ст. 157 КПК України, при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців.

Відповідно до ч. 1 ст. 157 КПК України слідчий суддя , суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який перебуваючи на посаді може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Вирішуючи питання про наявність правових підстав для застосування до підозрюваного заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади суд враховує таке.

Обов`язковим елементом змісту клопотання про відсторонення від посади є наведення в ньому підстав застосування цього заходу забезпечення кримінального провадження , що дозволить переконати слідчого суддю у прийнятті відповідного рішення і обмеження у такий спосіб конституційного права людини на працю.

Тягар доказування перед слідчим суддею наявності підстав застосування заходів забезпечення кримінального провадження покладено на слідчого та прокурора як на суб`єктів, які ініціюють розгляд клопотання.

Піж час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні надати докази на які вони посилаються. ( ч. 5 ст. 132 КПК України).

При цьому слідчий, прокурор мають серед іншого довести, що потреби досудового слідства виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи , про який йдеться у клопотанні, а також, що може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається з клопотанням (ч. 3 ст.132 КПК України).

Разом з цим, ні в письмовому клопотанні, ні в судовому засіданні слідчим та прокурором не зазначені які саме обставини дають підстави вважати, що підозрюваний, перебуваючи на посаді може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, не містять доказів такого і матеріали справи.

Враховуючи встановлене, слідчий суддя вважає, що стороною обвинувачення не доведено, що підозрюваний, перебуваючи на займаній посаді, об`єктивно може знищити чи приховати або спотворити речі і документи, які мають суттєво значення для досудового розслідування.

При встановленні можливості вчинення підозрюваним незаконного впливу на свідків працівників Черкаської міської ради, слідчий суддя перш за все звертає увагу, що їх наявність під час розгляду клопотання про відсторонення від посади має досліджуватись слідчим суддею саме у зв`язку з перебуванням особи на відповідній посаді та наявності у підозрюваного можливості здійснення протиправних дій щодо таких осіб виключно шляхом використання займаної посади.

Однак, в порушення вимог ч. 5 ст. 132 КПК України, слідчим до матеріалів клопотання не надано доказів того, що допитані під час досудового розслідування свідки є працівниками Черкаської міської ради, клопотання також не містить і відомостей про таких працівників на яких, за версією органу досудового розслідування, може впливати незаконними способами ОСОБА_4 .

Водночас підозрюваний та його захисник у письмових заперечення зазначили, що з 27.01.2022 року підозрюваний у своїй діяльності керується новою інструкцією, згідно п.п.1.1. якої керує діяльністю управління транспорту, цивільного захисту, відділу житлового обліку, здійснює контроль за КП «Черкасиелектротранс» та КУ «Міська аварійно рятувальна служба», що свідчить про очевидність неможливості впливу на свідків, які працюють в інших підрозділах Департаменту ЖКК, насамперед на уповноважену особу з публічних закупівель, співробітників бухгалтерії чи міськвиконкому.

Ризик перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, зазначений в клопотанні є неконкретизованим, будь-які обґрунтування існування вказаних обставин відсутні, що на думку слідчого судді носить лише формальний характер.

З огляду на викладене, слідчий суддя дійшов висновку, що доводи органів досудового розслідування є недостатніми та належним чином необґрунтованими для прийняття рішення про відсторонення ОСОБА_4 від посади заступника директора Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради. Сторона обвинувачення не довела, що без відсторонення підозрюваного від займаної посади неможливо забезпечити швидке, повне та неупереджене досудове розслідування, і такі потреби досудового розслідування виправдовують обмеження гарантованого ст. 43 Конституції України права на працю підозрюваного, тому у задоволенні клопотання слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 131, 132, 154-156, 309, 369-372, 376 КПК України, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_3 , подане в рамках кримінального провадження №12021250000000047 від 14.01.2021 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, про відсторонення від посади відмовити.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Черкаського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Повний текст ухвали виготовлено та проголошено 08.08.2022 о 16-00 годині.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення08.08.2022
Оприлюднено25.01.2023
Номер документу105619202
СудочинствоКримінальне
Сутьвідсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —711/3536/22

Ухвала від 08.08.2022

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Старікова М. М.

Ухвала від 05.08.2022

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Старікова М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні